PRACA ZDALNA  OD 12.04.2021r. – 16.04.2021r.

Drogie dzieci zapraszam Was do zabaw z gimnastyki korekcyjnej . Będzie mi miło jeśli prześlecie do mnie zdjęcie , które zrobicie sobie podczas ćwiczeń gimnastyczny lub zabaw. Proszę przesłać zdjęcie na adres mailowy                    k.zasada@pm2kg.pl.

Pozdrawiam Pani Krystyna

Zabawy wykorzystywane w wielu wadach postawy:

  • 1. „Pływanie żabką”– leżenie przodem, nogi wyprostowane i złączone. Na sygnał dzieci unoszą ręce i głowę nad podłogę, wykonują rękoma ruchy jak przy pływaniu żabką: energicznie wyciągają ręce jak najdalej w przód, następnie przenoszą w bok i uginając ręce ściągają je w „skrzydełka”.
  • 2. „Rybki w stawie” – leżenie przodem na kocykach z nogami wyprostowanymi i złączonymi, ręce ugięte w łokciach i oparte o podłogę, palce rąk skierowane do środka. Na hasło dzieci odpychają się dłońmi od podłogi i ślizgają się po podłodze.
  • 3. „Kwiatek rośnie” – siad skrzyżny, tułów pochylony do przodu, dłonie na podłodze. Na hasło „kwiatek rośnie” dzieci powoli prostują tułów i wyciągają ręce w górę jak najwyżej. Na hasło „kwiatek więdnie” dzieci powoli wracają do pozycji wyjściowej.
  • 4. „Zdmuchnij świeczkę” – siad skrzyżny z rękami ułożonymi w „skrzydełka”, dłonie zaciśnięte w pięści a jeden palec wyprostowany i skierowany do góry jest „zapaloną świeczką”. Na sygnał dzieci obracają głowę w lewo i „zdmuchują” lewą „świeczkę”. następnie skręcają głowę w prawo i zdmuchują prawą „świeczkę”. Na hasło „zapal świeczkę” dzieci prostują po jednym palcu każdej dłoni.
  • 5. „Budowanie domu” – siad skrzyżny z dłońmi na kolanach, plecy wyprostowane, głowa wyciągnięta w górę. na hasło „budujemy dom” dzieci przenoszą ręce w skrzydełka, następnie przenoszą prawą ręką w górę i ustawiają dłoń równolegle do podłogi. Tak samo ustawiają lewą rękę ale z dłonią nad dłonią prawą, przenoszą prawą dłoń nad lewą itd. Budujemy tyle pięter aż dzieci maksymalnie wyciągną ręce w górę. Wówczas prowadzący podaje hasło „budujmy dach” – dzieci wyciągają dłonie w górę i łączą palce prawej i lewej dłoni tworząc „dach” nad zbudowanym domem.
  • 6. „Koziołek bodzie” – klęk podparty. na sygnał „Koziołek bodzie” dzieci opuszczają nisko głowę, a następnie odrzucają ją w górę wyciągając jednocześnie w przód – naśladują bodącego koziołka. na hasło „koziołek odpoczywa” dzieci wracają do pozycji wyjściowej.
  • 7. „Bicie brawa stopami” – siad na podłodze, kolana skręcone na zewnątrz, podeszwy stóp skierowane jedna do drugiej. Na hasło dzieci unoszą stopy nad podłogę uderzają jedna o drugą. Na hasło „stopy odpoczywają” – dzieci wracają do pozycji wyjściowej.
  • 8. „Baletnica” – dzieci siedzą na krzesełkach, czubki palców dotykają podłogi, pięty uniesione. Na sygnał dzieci przestawiają kolejno stopy do przodu, do tyłu i w bok – imitują kroki baletnicy chodzącej na palcach.
  • 9. „Skarpetka” – dzieci na krzesełkach. Na sygnał każde dziecko za pomocą palców stopy przeciwnej stara się zdjąć skarpetkę z jednej nogi, a następnie z drugiej nogi.

 

PRACA ZDALNA  OD 29.03.2021r. – 09.04.2021r.

Dzień Dobry Drodzy Rodzice i Dzieci 

Drodzy Rodzice kochane dzieci , ponownie nie możemy się spotkać , dlatego przesyłam  Wam zestawy ćwiczeń do wykonywania ich w domu. Pamiętajcie, aby ćwiczyć codziennie ok.15 min. Pozdrawiam J

ZESTAW KOREKCYJNYCH ĆWICZEŃ  PRZECIW PŁASKOSTOPIU I STOPOM PŁASKO-KOŚLAWYM

Ćwiczenia wykonywać na kocu, podłodze lub dywanie.

 Ubiór: strój gimnastyczny, na boso.

Sprzęt: piłka, gazeta.

Dokładnie proszę przeczytać zestaw ćwiczeń- ćwiczenia wykonywać w obecności rodziców lub opiekunów, którzy korygują postawę dziecka i zapewniają bezpieczeństwo.

 Objaśnienia skrótów i terminologii:

RR – ramiona NN – nogi N – noga PW – pozycja wyjściowa T – tułów PN – prawa noga LN – lewa noga

  1. Naprzemienne przyciąganie i odwiedzenie palców stóp w siadzie prostym.
  2. Siad o NN ugiętych z kolanami rozchylonymi na zewnątrz, podeszwy stóp stykają się ze sobą, dłonie obejmują grzbiety stóp, rozchylanie kolan łokciami na zewnątrz z niewielkim opadem T w przód.
  3. Leżenie tyłem z kolanami rozchylonymi na zewnątrz, stopy zwrócone podeszwowo do siebie-„bicie brawa”.
  4. Zwijanie gazety palcami stóp.
  5. Rwanie gazety palcami stóp i wrzucanie podartych kawałków do pojemników.
  6. Chód „gąsienicy”, na zewnętrznych krawędziach stóp i na piętach wokół gazety leżącej na podłodze.
  7. Leżenie tyłem ( na plecach) toczenie piłki po ścianie stopami.
  8. W siadzie skulnym, chwyt piłki stopami skierowanymi podeszwowo do siebie, przejście do leżenia tyłem i chwyt piłki w dłonie.
  9. Leżenie tyłem, NN w rozkroku, rodzic staje w rozkroku tak, aby jego NN znajdowały się po stronie zewnętrznej kończyn dolnych leżącego – próba powiększenia rozkroku przez ćwiczącego.
  10. W leżeniu tyłem – rowerek.

Zestaw ćwiczeń korekcyjnych  do wykorzystania w profilaktyce i korekcji kolan koślawych.

Ćwiczenie 1:

dziecko leży przodem, dłonie kładzie płasko pod czołem, pod brzuchem dziecka umieszczamy zrolowany kocyk lub ręcznik – w tej pozycji dziecko wykonuje nożyce pionowe, zachowując maksymalny wyprost nóg

Ćwiczenie 2:

dziecko wykonuje przysiad w ten sposób, by podeszwy stóp stykały się, następnie nachwytem dłoni obejmuje grzbiety stóp, a łokciami rozpiera kolana na zewnątrz, wykonując przy tym niewielki opad tułowia

Ćwiczenie 3:

dziecko wykonuje siad skrzyżny (tzw. „po turecku”), kładzie dłonie na kolanach i w tej pozycji spycha kolana maksymalnie w dół, zachowując wyprostowany tułów

Ćwiczenie 4:

dziecko wykonuje siad skrzyżny (tzw. „po turecku”), dłonie splata na karku – w tej pozycji przechodzi do stania bez użycia rąk

Ćwiczenie 5:

dziecko klęka w taki sposób, by podudzia były zbliżone do siebie, pomiędzy kolanami dziecka umieszczamy poduszeczkę – z tej pozycji dziecko z pomocą partnera przechodzi do stania

Ćwiczenie 6:

dziecko wykonuje siad ugięty (stopy stykają się podeszwami, kolana ugięte, podparcie rękami z tyłu), między kolana dziecka wkładamy piłkę, partner ściska kolana dziecka do wewnątrz, a ono w tym samym czasie rozpiera je na zewnątrz tak, aby piłka wypadła

Ćwiczenie 7:

dziecko leży tyłem, jedną nogę prostuje, drugą zgina w kolanie, partner kładzie dłoń na zewnętrznej stronie kolana nogi ugiętej dziecka i oporuje, a w tym samym czasie dziecko odpycha kolano na zewnątrz (ćwiczenie można wykonywać naprzemiennie nogą lewą i prawą)

Ćwiczenie 8:

dziecko leży na plecach z nogami w lekkim rozkroku, partner staje na zewnątrz nóg dziecka, dotykając stopami jego kostek, w tej pozycji dziecko próbuje powiększyć rozkrok

Ćwiczenie 9:

dziecko siada na krześle, kolana ugina pod kątem prostym, dłońmi trzyma siedzenie krzesła, między stopami dziecka umieszczamy poduszeczkę – zadaniem dziecka jest wyprostować nogi i w ten sposób unieść poduszkę do wysokości siedzenia krzesła

Ćwiczenie 10:

dziecko siada na podłodze przodem do krzesła w taki sposób, by jego wyprostowane nogi znajdowały się na zewnątrz nóg krzesła – w tej pozycji dziecko naciska łydkami na nogi krzesła i próbuje utrzymać ten nacisk przez kilka sekund.

**************************************************************

PRACA ZDALNA  OD 26.10.2020r. – 02.11.2020r.

Dzień dobry drodzy Rodzice i Dzieci 

Kochane dzieci przykro mi ,że nie możemy się spotkać i razem poćwiczyć , dlatego wysyłam Wam adres filmiku , który pomoże w ćwiczeniach . Na początek proszę wybrać ćwiczenia , które macie ochotę wykonać. Pamiętajcie że gimnastyka korekcyjna dla dzieci pozwala skutecznie zapobiegać powstawaniu wad postawy oraz koryguje wady już istniejące  a My chcemy mieć  prawidłową postawę ciała. Zachęcam do ćwiczeń i miłej zabawy

Nauczyciel prowadzący zajęcia z gimnastyki korekcyjnej Krystyna Zasada

Zanim rozpoczniemy gimnastykę korekcyjną proszę wykonać ćwiczenia oddechowe

Ćwiczenie 1. Leżenie na plecach, nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych. Stopy oparte o podłoże, ręce wzdłuż tułowia.  – Wdech przez nos, powolnych wydech przez usta. 5 razy

 Ćwiczenie 2. – Jak wyżej. – Wdech przez nos, z równoczesnym przeniesieniem ramion( rąk) w górę, powolny wydech przez usta. 5 razy

 Ćwiczenie 3.- Siad na krześle, ramiona wzdłuż tułowia.  – Głęboki wdech przez nos z uniesieniem ramion przodem w górę, wydech przez usta z równoczesnym skłonem tułowia w przód .5 razy

Zapraszam do obejrzenia filmiku:

„Wyprostuj się!” – profilaktyka wad postawy u dzieci