Tydzień 3. 12-16.04.2021

Kochane Gapcie: temat przewodni kolejnych dwóch tygodni brzmi „Dbamy o Ziemię”

image.png

Piątek 16.04.2021

Witajcie Gapcie 🙂
Aktywność ruchowa:
Na początek rozgrzejcie się przy piosence baby shark:)

A teraz czas na gimnastykę: 

Aktywność plastyczna :
Zadaniem plastyczno- technicznym na dzisiaj jest zrobienie transparentu ( na patyku) związanego z akcją „Czyste
powietrze wokół Nas „ i „ Nie pal przy mnie proszę.” Technika i forma dowolna. Koniecznie przynieście
transparenty ze sobą w poniedziałek do przedszkola 🙂
Możecie wykorzystać do tego hasła:
”Czy z komina, czy z papierosa, dym trujący jest dla nosa”
„Czy to mały, czy też duży, papieros jego zdrowiu nie służy”
„Mamo, Tato o zdrowie nasze dbaj przy nas papierosów nie pal”
„Kiedy dym z papierosa wylatuje, wtedy płuca nam psuje”
„Wdychaj powietrze z czystym tlenem a będziesz supermenem”

Poproście o pomoc rodziców:)

Posłuchajcie piosenki:

Pokoloruj odznakę:

 

Do zobaczenia w poniedziałek 🙂

Czwartek 15.04.21r.

Witam Gapcie! Bardzo się cieszę, że już w poniedziałek spotkamy się w przedszkolu.

Ważne zadanie dla Was – powtórzcie swoje role do przedstawienia ” Bajka o smoku wawelskim”. W poniedziałek zrobimy próbę.

Mowa i myślenie

Otwórzcie Karty pracy cz. 4 na stronie 8 -9

Przyjrzyjcie się obrazkom. Co przedstawiają?

Posłuchajcie uważnie wiersza A Widzowskiej pt.: „Przyjaciele przyrody” czytanego przez rodzica – Karty pracy cz.4 str. 8-9  

Odpowiedzcie na pytania: 

  • Czy dzieci z przedszkola wiedzą, że o Ziemię należy dbać? Dlaczego?
  • Do czego zachęca wiersz?
  • Co należy robić by chronić Ziemię, dbać o nią?
  • Który obrazek wam się podoba? Dlaczego?

Dokończcie kolorowanie obrazków i narysujcie jeża po śladzie.

Umuzykalnienie

Powiedzcie za pomocą czego poznajemy przyrodę?

Posłuchajcie piosenki . „Nasze uszy słyszą świat.”

https://www.youtube.com/watch?v=RgOo0BRKFDk

Odpowiedzcie na pytania

  • Do czego mamy oczy?
  • Do czego służą uszy?
  • Do czego służy nosek?
  • Jakie narzędzia, przybory pomagają nam poznawać świat?

Wykonajcie instrument muzyczny wykorzystując odpady na przykład po produktach spożywczych ( pojemnik po jogurcie, czy butelkę po wodzie lub soku …. ).

Oto kilka przykładów :

https://kreatywnirodzice.whucie.pl/2019/01/05/instrument-muzyczny/

https://ekodziecko.com/zabawkowa-gitara

https://ekodziecko.com/sloneczko-instrument-muzyczny

Możecie z nich skorzystać albo wykonać własny niepowtarzalny instrument. Włączcie wyobraźnię. Zabierzemy je na pochód z okazji Dnia Ziemi.

A tymczasem posłuchajcie jeszcze raz piosenki „Nasze uszy słyszą świat” i spróbujcie ułożyć do niej własny akompaniament na wykonanym przez siebie instrumencie.

Tekst piosenki „Nasze uszy słyszą świat”

1.Każdy z nas ma dwoje oczu,
które widzą wszystko, widzą wszystko.
Błękit nieba, biały domek,
zieleń traw i listków, traw i listków.

Ref: Uszy słyszą ptaków śpiew,
       dzwonki deszczu, granie drzew.
       A nad stawem chóry żab,
       nasze uszy słyszą świat!

2.Każdy z nas ma jeden nosek,
do wąchania kwiatków, do wąchania.
Czasem także do kichania, do kichania,
lecz na szczęście, rzadko do kichania.

Ref: Uszy słyszą ptaków śpiew,
       dzwonki deszczu, granie drzew.
       A nad stawem chmary żab,
       nasze uszy słyszą świat.

W nagrodę za dobrze wykonaną pracę mam dla was grę ćwiczącą spostrzegawczość

Wiosenne dobble 

https://view.genial.ly/606dcabde079f10d18b7819d/interactive-content-wiosenne-dobble

Zajęcia popołudniowe :
Gimnastyka buzi i języka

Karta pracy:

kpp_8_4a

A teraz poproście rodziców, aby zagrali z Wami w grę planszową, albo poukładajcie razem puzzle 🙂
Zachęcam Was również do wyjścia na spacer lub na pobliski plac zabaw:) Udanej zabawy !

RELIGIA 15.04.2021r.

Pokój i Dobro!

Drogie Dzieci!

 

Na pewno macie w domu swoją ulubioną książkę. Może jest ich nawet kilka. Opowiadania, bajki, baśnie, wiersze. 
Dziś chcę Wam przedstawić Biblię- szczególną księgę opowiadającą np. o stworzeniu świata, cudach Jezusa. Zawiera wiele ciekawych historii. Jedną z nich jest przypowieść o Dobym Pasterzu.
 
Ukazuje ją krótka piosenka:
 
Ciekawostka!!!
Drogie Dzieci, czy wiecie ile jest języków na świecie? Zgadujcie…! Na pewno odpowiecie,  że dużo! Czy potraficie wymienić jakieś państwa lub języki istniejące na świecie? Angielski, niemiecki, hiszpański, francuski, chiński itp.
Uwaga! Na świecie intnieje około 7000 jezyków. Biblia, to książka której fragmenty przetłumaczono na najwięcej języków świata.
 
Na zakończenie przesyłam ciekawą pioseneczkę.
 
 
 
Już nie mogę się doczekać spotkania z Wami i wspólnej zabawy!
 
Z Panem Bogiem
 

14.04.2021 środa
Witajcie Gapcie 🙂
Aktywność przyrodnicza

Zapraszam Was do obejrzenia filmiku pt „ Jak dbać o Naszą planetę ”  

Zastanówcie się i porozmawiajcie z rodzicami w jaki sposób możemy pomóc Naszej planecie?
A teraz obejrzycie filmik o segregacji odpadów. Czy Wy też segregujecie odpady ?
Jeśli tak to wielkie brawa, a jeśli nie to koniecznie musicie to zmienić 🙂

A o to zadanie dla was 🙂

https://view.genial.ly/5eb1beed7f85d80dc7a44ff7/interactive-image-interactive-image

Otwórzcie proszę książkę cz.4 i wykonajcie zadania na stronie 11 oraz (niebieska książka) zadania
na stronie 79.

Aktywność matematyczna

https://view.genial.ly/5ecc066085c28f0da27109ea/interactive-image-26-maj-matematyka

Porównywanie liczb (do 10)

Płytki domino

Rozpoznawanie liczb ze słuchu (1-10)

Proszę otwórzcie książkę cz.4 i wykonajcie zadania na stronie 3 i stronie 13.

Zadania popołudniowe :

Zaśpiewaj piosenkę:

Wtorek 13.04.2021

Witajcie kochane Gapcie 🙂

Ziemia, to planeta na której mieszkamy, dlatego jej los jest tak ważny dla nas wszystkich.

W najbliższych dniach będziemy podziwiać piękno naszej Ziemi, przyrody na niej występującej a także uczyć się dbać o jej zasoby i czyste powietrze wokół nas. Myślę, że wszystkie Gapcie staną się przyjacielami naszej planety.

Na początek obejrzyjcie bajkę Ekologiczny dom – bajka edukacyjna

 https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

Postarajcie się zachowywać jak rodzina ekoMalińskich. Pamiętajcie o zachowywaniu porządku wokół siebie, w domu i na podwórku, gaście światło wychodząc z pokoju, zakręcajcie kran i pilnujcie by woda nie lała się niepotrzebnie.

W niebieskich książeczkach na stronie 78 wykonajcie zadania:

  1. Obejrzyjcie odznaki przyjaciela przyrody i zaprojektujcie własną odznakę

  2. Przeczytajcie, co robi przyjaciel przyrody

Plastyka/ technika

Jest wiosna, przyroda budzi się do życia. Z ciepłych krajów powracają ptaki.

Posłuchajcie opowiadania „Bociany i skowronek” czytanego przez rodzica.

  • Nareszcie w domu – stwierdził pan bocian lądując w swoim gnieździe po powrocie z podróży z ciepłych krajów.
    – To była długa i wyczerpująca podróż – zauważyła pani bocianowa lądując tuż obok męża.
    – Ale zaniedbane to nasze gniazdo, zima go nie oszczędziła – powiedział pan bocian kręcąc niepokojąco głową.
    – Nie ma co się użalać tylko od razu zabieramy się za remont – ponaglała pani bocianowa.
    Bociany zabrały się do pracy. Zaczęły wrzucać z gniazda starą trawę, potem zbutwiałe patyczki. Gdy gniazdo było już oczyszczone, czas było na zebranie nowej wyściółki. Pani bocianowa już chciała lecieć po świeże patyczki, gdy usłyszała głos męża.
    – A cóż to za intruz w naszym gnieździe zamieszkał?!
    – Gdzie, kto, jakim prawem?! – oburzała się pani bocianowa.
    Pan bocian pokazał swoim długim czerwonym dziobem gniazdko uwite między patykami ich gniazda.
    – To moje gniazdko – cieniutkim głosem odezwał się właściciel małego gniazdka.
    – Kim ty jesteś? – spytała pani bocianowa.
    – Ja jestem skowronkiem, samotnym skowronkiem – odpowiedział mały ptaszek.
    – Możesz nam wyjaśnić, dlaczego bez pozwolenia uwiłeś sobie gniazdko w naszym domu? – zapytał pan bocian.
    – Nie wiedziałem że to gniazdo jest zamieszkałe, wyglądało na opuszczone – tłumaczył się skowronek.
    – Ale nie jest, my tu mieszkamy, na zimę odlatujemy do ciepłych krajów ale gdy przychodzi wiosna, wracamy do swojego gniazda, zawsze do tego samego – wyjaśnił pan bocian.
    – Tak, teraz widzę, przepraszam, zaraz się wyprowadzę – oznajmił skowronek.
    – Ależ bez pośpiechu, twoje gniazdo chyba aż tak bardzo nam nie przeszkadza, myślę że możesz zostać, prawda mężu? – mówiąc to pani bocianowa zwróciła się do pana bociana.
    Pan bocian początkowo się wahał. To on był odpowiedzialny za konstrukcję swojego gniazda. Musiał dbać by się nie zawaliła. Jednak gdy przyjrzą się uważnie małemu gniazdku, zauważył że jest zrobione z suchej trawy, jest bardzo lekkie i nie zagraża jego domowi. Po dłuższym namyśle pan bocian zgodził się by skowronek pozostał w swoim gniazdku.
    – Dobrze, możesz tutaj zostać i mieszkać razem z nami.
    – To świetnie, jestem sam, nie miałbym dokąd pójść, dziękuję że zgodziliście się bym został. Z wdzięczności chętnie wam zaśpiewam – oświadczył uradowany skowronek.
    Jak powiedział tak uczynił. Uradowany skowronek wzbił się wysoko i zaczął wesoło śpiewać. Bociany zabrały się za remont gniazda. Wsłuchani w śpiew skowronka szybko uporali się z tym zadaniem. Ptaki wesoło spędzały czas. Wkrótce w gnieździe bocianów pojawiły się jaja, z których wylęgły się małe bocianki. Przez cały czas bocianiej rodzinie towarzyszyło śpiewanie skowronka, który okazał się bardzo przydatny. Gdy małe bocianki nie mogły zasnąć, usypiał je śpiew skowronka. Gdy nie chciały jeść, zachęcał je śpiew skowronka. Gdy miały po raz pierwszy opuścić gniazdo na własnych skrzydłach, odwagi dodawał im śpiew skowronka.
    Czas płynął, zbliżała się jesień. Bociany zaczęły szykować się do kolejnej podróży do ciepłych krajów. Nadszedł czas pożegnania.
    – Dobrze że byłeś tutaj z nami. Bardzo nam pomogłeś w wychowaniu naszego potomstwa – oznajmiła pani bocianowa.
    – Wspaniale jest mieć tak dobrego sąsiada – zauważył pan bocian.
    – Mi również było miło, dzięki wam nie byłem samotny, mam nadzieję że gdy przyjdzie kolejna wiosna znowu będziemy mogli wszyscy mieszkać razem – skromnie oznajmił skowronek.
    – Oczywiście że tak – odrzekły bociany unosząc się wysoko w górze.
    Skowronek pomachał skrzydełkiem na pożegnanie swoim przyjaciołom. Sam również wybierał się w podróż do ciepłych krajów, ale gdy tylko znowu przyleci wiosną, to z przyjemnością powróci do bocianiego gniazda, w którym znalazł prawdziwy domu.

Dziś zrobimy bociana wg instrukcji. Proszę wydrukować części do wykonania postaci bociana – nogi i dziób na czerwonej kartce ( jeśli nie macie w domu czerwonej kartki ksero to te części pokolorujcie przed wycięciem czerwoną kredką) a pozostałe części na białej. Poniżej przesyłam linki z częściami do wydrukowania.

http://print.krokotak.com/p?x=f16d5c61a43f430bb96f2b18963d6cb1

http://print.krokotak.com/p?x=c336680017974c57aec7692b3bb2d5a2

Obejrzyjcie instrukcję wykonania.

PAPER STORK

https://www.youtube.com/watch?v=Z5gOcJgD_jU&t=86s

Gdy już wykonaliście swojego bociana to możecie obejrzeć krótką bajkę o bocianie Wojtku.

KAKTUS I MAŁY ODC. 1:”Dlaczego mam dobre zdanie o bocianie” https://www.youtube.com/watch?v=NA25xYZ-fJY

Aktywność ruchowa
Dzisiaj proponuję Wam gimnastykę.
Na początek rozgrzewka przy piosence „Głowa, ramiona, pięty”

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Rozgrzaliście się? Teraz zapraszam na wiosenny zestaw ćwiczeń 🙂

RELIGIA 13.04.2021r.

Szczęść Boże!
Drogie Dzieci, drodzy Rodzice!
 
Temat: Pan Jezus uczy nas być dobrym.
 

Czy znasz trzy „czarodziejskie” słowa? Na pewno tak, oto one: PROSZĘ, PRZEPRASZM, DZIĘKUJĘ. Te słowa znał również Pan Jezus. To On sam kazał ludziom prosić Boga o pomoc, a kiedy jakiś człowiek prosił Jezusa o pomoc On nigdy nie odmawiał. Słowo PROSZĘ oznacza „potrzebuję twojej pomocy”, „zrób coś dla mnie” i nigdy nie należy się wstydzić poprosić o pomoc drugą osobę. Jezus powiedział „proście, a otrzymacie, aby wasza radość była pełna”. Mamy więc pamiętać,że Bóg pomaga nam byśmy byli szcześliwi.

Szczególnie zwracała na to uwagę pewna dziewczynka, która zostala siostrą zakonną i miała na imię FAUSTYNA.
 
Dziś polecam obejrzenia ciekawy filmik:
 
 
Zapraszam również do wspólnego ułożenia puzzli.
 
 
Żegnam się z Wami słowami modlitwy:
 
Dziękuję Ci, Boże, za miłość Twoją, za mamę, tatę, rodzinę moją. Za dom nasz cały, za chwile radości. Niech w nim na zawsze pokój Twój zagości. Amen.
 
Pozdrawiam serdecznie
 

Poniedziałek 12.04.2021
Witajcie kochane Gapcie

Dzisiaj poznamy nową głoskę i literę Ż,ż
Na początek obejrzycie filmik :
https://www.youtube.com/watch?v=BOIA-erFEf4

Następnie proszę otwórzcie książki cz.4 (lato) i wykonajcie zadania na str.5, 7

Umuzykalnienie:
Dzisiaj nauczymy się piosenki pt. „ Ochroń ziemię”.

Z pomocą rodziców przeczytajcie tekst piosenki ,a następnie posłuchajcie jej. Spróbujcie zaśpiewać 🙂 Wiem, że dacie radę !
https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8

Aktywność popołudniowa:
Kochane Gapcie 🙂 Wasi rodzice mają dużo obowiązków. Proponuję Wam pomoc rodzicom w
domowych obowiązkach – może posprzątacie dzisiaj swój pokój, albo pomożecie zrobić obiad ?

Wiem, że potraficie 🙂 Rodzice będą bardzo zadowoleni 🙂

Ps. Bardzo za Wami tęsknimy!

Tydzień 2. 06-09.04.2021

 

Witajcie Kochami! Mamy nadzieję, że czas spędzony w gronie rodzinnym obfitował w radosnej, pełnej obfitości i relaksu atmosferze.
Czas więc przejść do kolejnej tematyki, którą będziemy się zajmować przez kolejny tydzień. Jest to temat : „Wiosna na wsi”- którą dzieci z wielką przyjemnością realizują.

 

 

 

PIĄTEK 09.04.2021r. 

Witajcie Gapcie. Miło Was znowu spotkać. Tęsknię za Wami i czekam na prawdziwe spotkanie w przedszkolu.

Wiele się już dowiedzieliście o zwierzętach hodowanych przez człowieka na wsi. Dziś poznamy maszyny i narzędzia rolnicze. Na filmie zobaczycie prace, które wykonuje się na polu nie tylko wiosną ale też latem i jesienią. Praca rolnika jest ciężka ale bardzo ważna. To dzięki pracy ludzi na wsi mamy zboże, chleb, warzywa, owoce, mięso, mleko.

Prace w polu na wsi – Maszyny i narzędzia rolnicze – film edukacyjny dla dzieci – lekcja po polsku.

Proszę o wykonanie zadań w Kartach pracy cz.3 (wiosenna) na stronie 93 i 94 

Aktywnosć Ruchowa

Oto propozycja zabaw ruchowych na piątek. Można je przeprowadzić również w domu.

Gimnastyka w domu i w przedszkolu – propozycja ćwiczeń 5 | Sprintem do maratonu

Aktywność fizyczna dzieci w domu. Ćwiczenia Ogólno-kondycyjne.

Zadania popołudniowe:

Spacer lub zabawy na placu zabaw lub podwórku – obserwujcie przy okazji zmiany jakie zachodzą w przyrodzie. Tropcie rozwijające się listki na krzewach i drzewach. Może wybierzecie się na spacer do parku przy poczcie głównej – kwitną tam całe kobierce niebieskich szafirków i żółtych żonkili. Jest pięknie. Widać, że już przyszła wiosna.

Przeczytajcie tekst na stronie 82 – Karty pracy cz.3 (książeczka wiosenna)

Sprawdźcie swoje wiadomości o zwierzętach wiejskich i poćwiczcie pisanie Kolorowy start – czytam, piszę, liczę (niebieska książeczka) strona 76.

Możecie zbudować z klocków zagrodę dla zwierzątek, które macie w domu albo które narysujecie i wytniecie.

Możecie obejrzeć film o tym Jak z jajka powstaje kura?

Miłej zabawy Gapcie. Czekam na zdjęcia waszych prac każdego dnia.

 

CZWARTEK 08.04.2021r.

Dzień dobry Gapcie! Dziś kolejny dzień na wsi.

Na początek posłuchajcie wiersza Jana Brzechwy „Kwoka” – Kwoka – Jan Brzechwa – animowany wierszyk z obrazkami.

https://www.youtube.com/watch?v=44dL91Z-v-I

Postarajcie się udzielić odpowiedzi na pytania:

  • Dlaczego kwoka postanowiła zaprosić gości?

  • Czy kwoka była dobrze wychowana?

  • Co to znaczy, że „kwoka traktowała świat z wysoka”?

  • Jak kwoka oceniała siebie?

  • Co znaczy słowo „samoocena”?

  • Jaka jeszcze może być ocena?

Czy wiecie co znaczy stwierdzenie „dobrze wychowany”? – postarajcie się je wyjaśnić.

Mowa i myślenie

Dziś poznamy nową głoskę i literę – F,f

Obejrzyjcie film NAUKA CZYTANIA I PISANIA – WPROWADZENIE LITERY F

https://www.youtube.com/watch?v=-oFhAkZLGSU

Otwórzcie Karty Pracy cz. 3 (książeczkę wiosenną) na stronie 82.

Obejrzyjcie obrazek, opowiedzcie rodzicom co przedstawia i poszukajcie to , co w swojej nazwie ma głoskę f. Poćwiczcie czytanie.

Wykonajcie zadania na stronie 83. Poćwiczcie pisanie małej i wielkiej litery f, F – strona 85.

Jeśli wykonaliście wszystkie zadania to należą się wam wielkie brawa.

Umuzykalnienie

Czas na zabawę przy muzyce. Na początek trochę rytmicznego ruchu

Lekcja 3 – Wartości rytmiczne W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI

A teraz czas na piosenkę – myślę, że każdy ją zna więc będziecie mogli od razu ją śpiewać.

Piosenki dla dzieci po polsku – Pan McDonald farmę miał – Teledysk HD

„Pan McDonald” – improwizacja ruchowa do piosenki (dzieci próbują śpiewać i poruszać się w rytmie piosenki).

Zajęcia popołudniowe

Zachęcam do wyjścia na spacer lub zabawę na świeżym powietrzu.

Pobawcie się ulubionymi zabawkami, może ułożycie puzzle?

A jak odpoczniecie odgadnij ukryte wyrazy i rozwiąż krzyżówkę – Karty pracy cz. 3 str. 84

Polecam obejrzenie edukacyjnego filmu o zwierzętach wiejskich –

Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi – film edukacyjny dla dzieci – lekcja po polsku

CZWARTEK 08.04.2021r.

RELIGIA  08.04.2021r.

 
Witajcie Dzieciaczki!
Szczęść Boże Rodzice!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Temat: Cieszymy się zmartwychwstaniem Jezusa.
 
Święta za nami, ale nadal cieszymy się zmartwychwstaniem Jezusa, dlatego dzisiaj przywitamy się radosnym okrzykiem:
CHRYSTUS ZMARTWYCHWSTAŁ!
PRAWDZIWIE ZMARTWYCHWSTAŁ!
Przypomnimy sobie teraz piosenkę, której uczyliśmy się na zajęciach:
 

Nie  ma takiego jak Jezus ,

nie ma takiego jak On/2X

Szukam, szukam ale nie ma nie ma,

patrze, patrze ale nie ma nie ma

krążę, krążę ale nie ma nie ma.

Nie ma takiego jak On.

W niedzielę rano Pan Jezus zmartwychwstał. Kobiety poszły obejrzeć grób, w którym leżał Jezus. Obok grobu stanął anioł w białych, 

lśniących szatach, który powiedział kobietom, że Jezus zmartwychwstał, żyje i nie ma Go już w grobie.

Ćwiczenie- pytania do tekstu:

– W jakim dniu tygodnia Jezus zmartwychwstał? (w niedzielę)

– Kto poszedł obejrzeć grób? (kobiety)

– Kto stanął przy grobie? (anioł)

– Co anioł powiedział kobietom?(Jezus zmartwychwstał, żyje, nie ma go już w grobie)

Zadanie: Wymieńcie swojego ulubionego bohatera z bajki, filmu lub książki…może jest nim „Strażak Sam” lub  Marshall z „Psiego Patrolu”? Pomysłów na pewno macie wiele. 

Zapraszam teraz do obejrzenia i wysłuchania piosenki. 

Tym radosnym akcentem się z Wami żegnam i zachęcam do odwiedzania naszej kołobrzeskiej bazyliki i modlitwy przy grobie Jezusa.

W imię Ojca i Syna i Ducha  Świętego. Amen

 

ŚRODA 07.04.2021

Dzień dobry Zuchu! Zaproponuje Ci  kolejne zadania, które możesz wykonać. Powodzenia i dobrej zabawy!

Aktywność matematyczna

MIERZENIE OBJĘTOŚCI MLEKA- ZABAWY MATEMATYCZNE

Zabawa na powitanie: Mała Agatka na wsi mieszkała i co dzień rano wcześnie wstawała (przeciągają się i ziewają kilkakrotnie). Razem z Agatką wstawały zwierzęta (podskoki), o których dziewczynka zawsze pamięta. Każde zwierzę wita się jak umie (ukłony), bo każde zwierzę swój język rozumie. Witają się kury, koty, kaczki, psy, itp..

1.Zagadka:

To jest biały napój,

smaczny, bardzo zdrowy.

Dostajemy go w prezencie

od łaciatej krowy.

2.Rozmowa o mleku i o tym co można z niego zrobić-przetwory (przypomnienie i utrwalenie posiadanej już wiedzy). Zapraszam Was do obejrzenia filmu „Skąd się bierze mleko”?

3.Poznanie pojęcia „litr” i sposobu mierzenia objętości poprzez rozlewanie w takie same szklanki. Rodzic przedstawia dziecku litrowe butelki z mlekiem (mleko można zastąpić wodą) sprawdza z dzieckiem przymierzając, czy jest wszędzie tyle samo. Wspólnie z dzieckiem rozlewa po tyle samo do jednakowych szklanek sprawdzając, na ile szklanek starczy litr mleka- 4.

4.Po każdej przelanej szklance dziecko sprawdza poziom mleka w butelce, zaznaczając flamastrem linię i porównują z pełną butelką; używają określeń „odlewanie”, „mniej”, „tyle samo”, „więcej”. Dziecko przelicza szklanki z mlekiem i stwierdza, że litr to 4 szklanki płynu razem.

5.Uświadamianie stałości objętości. Obserwacja poziomu mleka/ wody w zakręconej stojącej i leżącej butelce. Dziecko odpowiada na pytanie „Czy w butelce leżącej jest tyle samo mleka/wody, co w stojącej?”, dziecko uzasadnia swoje zdanie.

6.Narzędzia do odmierzania ilości płynów. Rodzic demonstruje dziecku kilka różnych naczyń z podziałką (np. waga która odmierza ilość płynów, menzurkę, strzykawkę) i mówi, że są to specjalne przyrządy do mierzenia objętości. Demonstruje ich działanie. 

Miłej zabawy! 🙂 

Bardzo proszę o wykonanie kart pracy str. 88 ( kolorowa książka cz.3)

Aktywność przyrodnicza

1.Dzisiaj dowiemy się jakie korzyści uzyskujemy z hodowli zwierząt, które poznaliśmy, zapraszam do obejrzenia filmu:

2.„Kogo słyszysz?” – zabawa słuchowa. Wysłuchaj odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka, czy udało Ci się rozpoznać zwierzęta: 

3.Zwierzęta wiejskie: krzyżówka

http://learningapps.org/watch?v=p07phwxkn01

4.Bardzo proszę o wykonanie kart pracy str. 87,89 i 90 ( kolorowa książka cz.3)

Aktywności popołudniowe:

Realizacja Programu Zdrowia Jamy Ustnej i Zapobiegania Próchnicy „Zdrowe zęby mamy – marchewkę zajadamy”

1.Drogie Gapcie, poproście rodziców o pomoc w przeczytaniu wiersza i  porozmawiajcie o nim.

Wiersz B.Formy „U dentysty”

Pan dentysta leczy zęby,
wszyscy o tym wiedzą.
A szczególnie dzieci, które
wciąż cukierki jedzą.

Kiedy nagle ząb zaboli
na fotelu siadasz.
I po chwili mocną plombę
w zębie już posiadasz.

Szczotka, pasta to są zębów
wielcy przyjaciele.
Myj dokładnie swoje zęby,
nie tylko w niedzielę.

2. Spójrzcie na obrazek i odpowiedzcie na poniższe pytania:

Kto to jest stomatolog?

Na czym polega jego praca?

Jak wygląda jego strój?

3. Pokaż zęby! – wykonajcie poniższe ćwiczenia logopedyczne:


– policzcie językiem zęby na górnej szczęce,

– policzcie językiem zęby na dolnej szczęce,

– umyjcie językiem zęby na górze, na dole,

– szeroko się uśmiechnijcie pokazując piękne ząbki.

4. „Zdrowe zęby, piękny uśmiech” – praca plastyczna.

Pokolorujcie dowolny obrazek, a następnie przyklejcie z białej plasteliny zęby w buzi chłopca i dziewczynki 

 5. Obejrzyjcie fil pt. „Przyjaciele na tropie zdrowych zębów”:

https://www.youtube.com/watch?v=HQr_sZXZaEo

Bardzo proszę o wykonanie kart pracy str. 92( kolorowa książka cz.3). Obejrzyjcie zdjęcia i opowiedzcie, co robią ludzie na wsi wiosną. 

Dziękuję Ci za dzisiejsze uczestnictwo w zabawach. Spisałaś/ spisałeś się na medal! Pamiętaj aby podziękować rodzicom za pomoc w zadaniach. W ramach podziękowania możesz pomóc rodzicom w domowych czynnościach. Z pewnością się ucieszą. Przesyłam pozdrowienia!

WTOREK 06.04.2021

Aktywność ruchowa

Czas się poruszać, zapraszam do rozgrzewki! 

Do dzisiejszej aktywności ruchowej potrzebna będzie gazeta oraz wygodne ubranie. Czas- start! 🙂

Aktywność plastyczno/ techniczna 

Propozycja nr 1 „Kura i kurczaki”

https://docs.google.com/document/d/1qqQxHgLTwAeA6M5yNlufRlUadvHcp-Gin-YGQ-_BFH8/edit?usp=sharing

Propozycja nr 2 „Kura”

Pięć złotych pasków kleimy na środku tworząc gwiazdę. Sklejamy ze sobą przeciwległe paski tworzą kulę. Doklejamy oczy, dziób, grzebień i nogi kurczaka.

Materiały:

  • papier techniczny,
  • klej,
  • nożyczki.

Czekam na zdjęcia Waszych prac!

Następnie wykonujemy zadania na stronie 86, 95 i 96. 

Aktywności popołudniowe:

NA WIEJSKIM PODWÓRKU

  1. “Dzień dobry zwierzątka” – zabawa fabularyzowana usprawniająca narządy mowy.
    Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).
    Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając zębów), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał – kukuryku!!
    Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – ko – ko – ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami).
    Obudził się też piesek, zaszczekał – hau hau, hau!! Biegał wokół podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo (wysuwanie szerokiego języka do brody).
    Ze swej kryjówki wyszedł także kotek i miauczy – miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłonie ułożone w kształt miseczki).
    W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi.
    Krowa zaryczała – muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).
  2. Ćwiczenia oddechowe “Karmimy kurki” – przenoszenie słomką skrawków papieru na kartkę z rysunkiem kury.

Zabawa „Na jaką głoskę”- zwierzęta wiejskie

https://view.genial.ly/5e94acb69334740d78ba4412

Proszę o uzupełnienie kart pracy ( książeczka niebieska ) str. 77.  

Pozdrawiam 🙂

*****************************************************************************************************************************

Tydzień 1. 29.03- 02.04. 2021

Witajcie Kochani. Ledwie minął weekend a ja już za Wami tęsknię, moje Gapcie.

Temat przewodni tego tygodnia to WIELKANOC.

Drogie Gapcie 🙂
Przesyłam Wam zadania na piątek 02.04.2021
Na początek zapraszam Was do krótkiej rozgrzewki link do piosenki poniżej 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

1. Zapraszam Was do ćwiczeń porannych:
-Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Przedświąteczne porządki.
Proszę abyście naśladowali zamiatanie, trzepanie dywanów mycie okien i wycieranie kurzu z
mebli znajdujących się na rożnej wysokości.
-Ćwiczenie nóg Po schodach.
A teraz naśladujcie zbieganie po schodach, po zakupy przedświąteczne. Biegnijcie w
miejscu z wysokim unoszeniem kolan. Potem naśladujcie wchodzenie po schodach z ciężkimi
siatkami w rękach– maszerujcie w miejscu z wysokim unoszeniem kolan i z przechylaniem się na
boki.
-Czworakowanie Wielkanocne zajączki.
Naśladujcie sposób poruszania się zajączków – całe dłonie mają oparte na podłodze, podciąganie
nóg do rąk. Co pewien czas zatrzymujcie się, stańcie słupka – wykonujcie przysiad, palce
wskazujące trzymajcie przy uszach, rozglądając się na boki. Potem zmieńcie kierunek poruszania
się.

Bardzo proszę o wykonanie kart pracy str. 68, 69 ( kolorowa książka cz.3)

  • Przeczytaj z nauczycielem ( rodzicami) i odpowiedz na pytania…
  • Obejrzyj obrazek koszyczka. Porównaj go z pozostałymi obrazkami. Czym się różnią?
  1. Kolejnym zadaniem dla Was jest wycięcie i sklejenie króliczka. Wszystkie elementy, oraz
    instrukcję macie poniżej. Poproście rodziców o wydrukowanie i działajcie 🙂

Popołudnie:
Coś do posłuchania i pokolorowania 🙂

CZWARTEK 01.04.21r.

Witajcie Gapcie! Dziś jest czwartek. Do Wielkanocy zostało tylko 3 dni!

Na początek obejrzyjcie film o tradycjach Wielkanocnych

Mowa i myślenie – aktywność językowa

Jedną z tradycji Świąt Wielkanocnych jest przygotowywanie koszyczka Wielkanocnego z pokarmami, które zanosimy do poświęcenia. Jest to potocznie mówiąc święconka.

Otwórzcie Karty Pracy cz.3 na stronie 78. Na obrazkuznajdują się dwa koszyczki Wielkanocne. Odszukaj i zaznacz 10 różnic między nimi. Różnice zaznaczcie na dolnym obrazku, czerwonym kółeczkiem lub krzyżykiem. (ćwiczymy spostrzegawczość)

Następnie wykonujemy zadania na stronie 80 – ćwiczcie czytanie i pisanie szlaczków na jajeczku.

Na koniec obejrzyjcie zabawną historyjkę obrazkową na stronie 81. Opowiedzcie ją mamie lub tacie i wymyślcie jaki może mieć tytuł. ( rozwijanie mowy – rodzice zwróćcie uwagę na to, żeby dzieci budowały dłuższe wypowiedzi).

Umuzykalnienie

Czas na muzyczną przygodę.

Dziś zabawy przy dźwiękach wysokich i niskich.

I jeszcze posłuchajcie piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g

A teraz czas na spacer lub zabawy na podwórku. Ubierzcie się odpowiednio do pogody. Bawcie się dobrze!!!

Na popołudnie mam dla Was niespodziankę: ŚWIĄTECZNY KONCERT „JAJKO , KURA, ALLELUJA!” Link do spektaklu zostanie zamieszczony na Messenger Gapcie

Bardzo jestem ciekawa czy owies, który zasialiśmy w zajączkowych kubeczkach już się zazielenił. Pomóżcie swoim rodzicom w świątecznych przygotowaniach – może przygotujecie pisanki lub świąteczne wypieki. Czekamy na zdjęcia !

CODZIENNIE CZEKAMY NA ZDJĘCIA WASZYCH PRAC.

pani Edyta

RELIGIA 01.04.2021

Witajcie Dzieciaczki!
Szczęść Boże Rodzice!

Temat: Wielka Noc

1. Na początku przywitajmy się znakiem krzyża i słowami piosenki. (Jeśli ktoś pamięta melodię i gesty, to zachęcam do śpiewu z pokazywaniem)
CHOĆ JESTEM MAŁY JAK PALEC
CHOĆ JESTEM MAŁY JAK MRÓWKA, 
ALE PROSZĘ CIĘ PANIE: WEJDŹ DO MEGO SERDUSZKA!

2. Teraz wymieńcie dni tygodnia, na pewno z pomocą rodziców Wam się uda!
I uczyńcie to ponownie dodając do czwartku, piątku i soboty wyraz WIELKI/WIELKA:

Wielki Czwartek
Wielki Piątek
Wielka Sobota
Po nich następuje WIELKA NOC! Dlaczego Wielka?
Tej nocy Pan Jezus Zmartwychwstał! Dokonał wielkiej rzeczy (cudu), pokonał śmierć! Umarł, ale wstał z grobu, aby pójść do nieba! Święta Wielkanocne to radość z tego wydarzenia! 
Dlatego w sobotę przygotowujemy wielkanocny koszyk, idziemy do kościoła, aby pobłogosławić (poświęcić) przygotowane pokarmy i w NIEDZIELĘ Zmartwychwstania zjeść uroczyste śniadanie! 
Polecam krótką modlitwę przed posiłkiem:
PANIE JEZU-NASZE SŁONKO
POBŁOGOSŁAW TO JEDZONKO.
PANIE JEZU-NASZE ŻYCIE
POBŁOGOSŁAW TEŻ I PICIE!

3. Nie zapomnijcie do koszyczka włożyć baranka! Oznacza on Jezusa, na którego mówimy: Baranku Boży!

4. Zapraszam do posłuchania i obejrzenia piosenki z animacją
(ZAŁĄCZNIK 1)

https://youtu.be/KyeLlFX0p2g

5. Zabawa: Zaproś kogoś do zabawy. Może być kilka osób. Zakrywamy i odsłaniamy oczy, gdy jedna osoba mówi głośno:
dzień (odkrywamy)- noc (zakrywamy)
jasność-ciemność
dobro-zło
słońce- księżyc
radość- smutek
Zaczynamy powoli, później coraz szybciej.

6. Dla chętnych dodatkowa prezentacja. Zapraszam do obejrzenia.
(ZAŁĄCZNIK 2)

Życzę radosnych świąt Wielkiej Nocy! Niech  Zmartwychwstały Jezus napełnia Wasze serca, miłością, pokojem, cierpliwością i nadzieją! No i oczywiście mokrego śmigusa-dyngusa!

Z Panem Bogiem!
Katechetka
Aneta Narbuntowicz 

ŚRODA 31.03.2021


Aktywność przyrodnicza.
Sadzimy rzeżuchę.

Drodzy Rodzice. Zachęćcie dzieci do stworzenia świątecznej dekoracji na stół. Wysiejcie rzeżuchę na wilgotnej wacie lub gaziku. Postawienie rzeżuchy w ciepłym miejscu na parapecie okiennym zachęci dzieci do codziennej
pielęgnacji i obserwacji ich wzrostu. Zwróćcie uwagę na to czego rośliny potrzebują do życia.
Do tego potrzebne Nam będzie: talerzyk lub miseczka, wata lub gazik, woda oraz nasionka rzeżuchy .

Obejrzyjcie instrukcję i działajcie :

Aktywność matematyczna
Zabawa matematyczna – ,,Kury i kurczęta’’

  1. Zabawa „Kury i jajka”.
    Rodzic układa przed dzieckiem sylwety dziewięciu kur i dziewięciu jajek. Zadaniem
    dziecka jest sprawdzić, czy wszystkie kury zniosły jajka, wiedząc, że każda znosi
    tylko po jednym. Dziecko tworzy pary – układa kurę, a obok niej jajko i sprawdza,
    czy kur jest tyle samo co jajek – stwierdza że liczba kur jest równa liczbie jajek.
    Kurki można samodzielnie wyciąć z brystolu lub skorzystać z gotowego wzoru do
    druku: https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-kura.html
  2. Zabawa ,,Ile kur zniosło jajka?’’
    Rodzic odkrywa gniazdo z jajkami. Prosi dziecko, aby odgadło, ile kur zniosło jajka, jeśli
    wiadomo, że każda zniosła po jednym. Dziecko liczy jajka i układa pod nimi taką samą liczbę
    kur – stwierdza, że liczba jajek jest równa liczbie kur.
    (jajka można wyciąć z kolorowego papieru lub wykorzystać styropianowe jajka jeżeli państwo
    takie posiadacie)
  3. Zabawa ,,Kury i pisanki’’ Rodzic rozmieszcza na dywanie dziewięć sylwet kur, na każdej znajduje inna liczba kropek (od 1 do 9). Dziecko otrzymuje po jednej pisance z kolorowego kartonu, na której jest określona liczba kropek. Dziecko biega na dywanie przy dźwiękach klaskania w dłonie. Podczas przerwy w grze liczy kropki na swojej pisance i siada pod sylwetą kury, która ma taką samą liczbę kropek. Przy powtórzeniach zabawy dziecko zamienia pisanki.

4. Proszę o uzupełnienie kart pracy cz.3 ( kolorowa książeczka) str. 77, 79

Zajęcia popołudniowe
Zapowiada się piękna pogoda proponuję więc dużo ruchu na świeżym powietrzu, korzystajcie z ciepła i ze słońca. Możecie przesłać nam zdjęcia z Waszych zabaw.

Przeczytajcie ciekawostki na temat Wielkanocy:

  • Ważnym symbolem Wielkanocy są pisanki. Tradycja malowania jajek jest znana od starożytności,
  • jajka z czasem zaczęto święcić, traktując je jako symbol rodzącego się życia
  • zające traktowano jako symbol płodności , dostatku i wierzono, że to zając przynosi świąteczne jajka.

Wykonajcie zadania w Kartach Pracy cz.3 na stronie 74

Proponuję obejrzeć film pokazujący różne sposoby wykonania pisanek

Wielkanocna pisanka niejedno ma imię :

Podsyłam Wam także pomysł na szybkie i łatwe wykonanie wielkanocnego jajeczka. Może zrobicie podobne przy pomocy rodziców.

Malowanie Jajek na Wielkanoc 2020! Bardzo proste i bardzo piękne!

DOBREGO DNIA GAPCIE

Mam dla Was niespodziankę:) Cieszę się, że wykonujecie w domu zadania, które dla Was przygotowuje. W czwartek zapraszam Was na świąteczny koncert: „Jajko, kura, Alleluja”

WTOREK 30.03.2021r.

Dzień Dobry Gapcie!

Jeszcze tylko 5 dni do Wielkanocy.

A oto ciekawostki o tych świętach:

  • Wielkanoc nazywana jest Świętem Zmartwychwstania Pańskiego. Chrześcijanie obchodzą ją na pamiątkę zmartwychwstania Chrystusa. Wierzą, że ofiarował swoje życie, żeby odkupić winy ludzi.
  • Zwierzęciem ofiarnym przez wiele, wiele lat był baranek, dlatego został on symbolem ofiary Chrystusa

Dziś przywitamy się Wielkanocnymi zagadkami – Zagadki Wielkanocne

 https://www.youtube.com/watch?v=_wW5koMSrDk 

Udało się Wam je rozwiązać?

Aktywność plastyczna

Jednym z symboli Wielkanocy jest baranek. Przesyłam Wam dwie propozycje wykonania baranka przy użyciu popcornu. Wybierzcie tą, która Wam się bardziej spodoba. Poproście rodziców w zgromadzeniu potrzebnych materiałów.

  1. Popcornowe owieczki https://ccdd.com.pl/popcornowe-owieczki/
  2. Baranek https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/aneta-gradzka-rudziak/baranek/

Czekam na zdjęcia Waszych prac!

Aktywność ruchowa

Jeśli będzie ładna pogoda to zachęcam do figli na placu zabaw, jazdy na rowerze, rolkach czy hulajnodze. A może mielibyście ochotę na spacer po lesie lub nad morzem? Pamiętajcie, że ruch na świeżym powietrzu jest najlepszy dla zdrowia.

Poniżej zamieszczam propozycje ćwiczeń w domu. Przy muzyce będzie Wam przyjemniej 🙂 .

MUZYCZNA GIMNASTYKA – ćwiczenia W PODSKOKACH | ODCINEK 1

Jeśli już jesteście po zabawach ruchowych na podwórku albo w domu – czas poćwiczyć rączkę przed pójściem do szkoły. Czas na głoskę i literkę tygodnia „J,j”

Filmik, który umieściłam poniżej przypomni Wam głoskę i literkę jaką poznaliśmy wczoraj. Przypatrzcie się dokładnie jak należy napisać wielką i małą literkę J,j. Na filmie liniatura została przedstawiona za pomocą kolorów: niebieski kolor to cienka linia, a dwie czerwone linie to dwie grube linie.

NAUKA CZYTANIA I PISANIA – WPROWADZENIE LITERY J 

https://www.youtube.com/watch?v=EFtNTCZg-WQ

Otwórzcie Karty pracy cz.3 na stronie 75 i napiszcie najładniej jak potraficie małą i wielką literkę „j,J”.

Wirtualne buziaczki dla każdego Gapiszonka – pani Edyta 😀

Aktywności popołudniowe


Zachęcam was do obejrzenia – jak Maks i Ruby malowały jajka i ozdabiały je. Maks i Ruby:

A teraz wspólnie z zajączkiem Blu zapraszam wszystkie dzieci do wspólnego tańca:

Zachęcam Was do zrobienia wspólnie z rodzicami zajączka z tekturowego talerza –

https://www.facebook.com/KidsArtnCrafts/photos/pcb.1971919639619797/1971919156286512/? type=3&theate


Zapraszam do uzupełnienia kart pracy cz.3 ( niebieska książka) str.74, 75

Życzę miłej nauki i zabawy 🙂

PONIEDZIAŁEK

Wielkanoc tuż, tuż. Pamiętajcie, żeby pomagać rodzicom w przygotowaniach do świąt.

Mowa i myślenie – ” j jak jajka

Obejrzyjcie śmieszny filmik – Bajkę o jajkach – Tajemnicza Kuchnia, Ciufcia.pl

 https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

A teraz otwórzcie Karty pracy cz. 3 na stronie 72 – przyjrzyjcie się obrazkowi. Opowiedz, w kilku zdaniach co się na nim dzieje. Wskaż, co w swojej nazwie ma głoskę „j”.

Podziel słowo „jajko” na sylaby (jaj- ko) a potem na głoski ( j-a-j-k-o). Na stronie 73 na samej górze możecie zobaczyć jak wygląda mała i wielka litera j drukowana i pisana. Zwróćcie uwagę w jakich liniach się je pisze.

Wykonajcie zadania na tej stronie ( str 73). Myślę, że świetnie sobie poradzicie. Głoska „j” to spółgłoska, w pierwszym zadaniu zamalujcie więc na niebiesko okienko, króre odpowiada tej głosce.

Poćwiczcie czytanie i połączcie rymujące się wyrazy. Wiem, że świetnie sobie już radzicie z samodzielnym czytaniem. Jeśli napotkacie na trudności, poproście rodziców o pomoc.

Umuzykalnienie

Na początek trochę ruchu – Lekcja 1 – Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH RYTMIKA DLA DZIECI 

Posłuchajcie piosenki „Pisanki, pisanki – piosenka dla dzieci

O czym opowiada piosenka? Jest wesoła czy smutna? Wolna czy szybka?

Co było namalowane na pisankach? Co było narysowane na pierwszej pisance? Co na drugiej? Kto śmiał się na pisance trzeciej? Co było namalowane na czwartej pisance? Ile było gwiazdek na piątej pisance? Posłuchaj piosenki jeszcze raz i sprawdź , czy dobrze odpowiedziałeś (-łaś) na pytania.

Zadania popołudniowe

  • Zadanie na dzisiejsze popołudnie to pomoc w sprzątaniu domu – uporządkujcie swoje zabawki i wytrzyjcie kurz w swoim pokoju jeśli go macie. Jeśli nie, zapytajcie rodziców w czym możecie pomóc.
  • Rysuj po śladach ozdób na pisankach. Ozdób ostatnią pisankę. Dokończ rysować szlaczki – najpierw po śladzie a potem samodzielnie. – Karty Pracy cz.3 str 76
  • poćwicz czytanie – Karty Pracy cz.3 str 72
  • i oczywiście pobawcie się ulubionymi zabawkami
  • kto chce może urządzić w domu z rodzicami i rodzeństwem wyścigi z jajkami na łyżce (najlepiej jak będą ugotowane), powiecie mi później kto zwyciężył

MIŁEGO DNIA GAPCIE 😉

*********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************-

WITAJCIE GAPCIE !
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o jesiennej pogodzie. Zapraszam do zabaw
y.

Plakat - Deszczowa pogoda - Scenariusze zajęć i artykuły - Miesięcznik -  BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

PONIEDZIAŁEK 2.11.2020

Aktywność językowa

1.Pobierz link i obejrzyj film: Wędrówka kropelki wody.

https://www.youtube.com/watch?v=rvTLwn27mE4

2. Poproście rodziców aby przeczytali zagadki, ciekawa jestem czy uda Wam się je odgadnąć? :

*Gdy go długo nie ma, wszyscy narzekają,
a gdy przyjdzie, pod parasol
przed nim się chowają. (deszcz)
*Gdy ciepło – dają nam ulewę,
więc są podobne do konewek.,
a gdy przyjdzie, zimno – sypią biały puszek,
wiec są podobne do poduszek. (chmury)
*Huczę, świszczę, lecę w pole,
czynię wokoło swawole.
Zrywam ludziom kapelusze
lub wykręcam parasole.(wiatr)
*Gdy niebo wdzieje szary kubraczek,
a potem rzewnie się rozpłacze,
gdzie spadnie łez tych liczba duża,
tam z wody się zrobi wielka … .(kałuża)
*Małe, średnie i duże, uwielbiają kałuże!
Suche skarpetki wśród deszczu noszę,
kiedy na nogi wkładam … . (kalosze)

3. A teraz zapraszam do zabawy „Jaka to pogoda?”


4. Na dzisiaj to wszystko.
Jutro widzimy się w przedszkolu, czekam na Was od rana wraz z niespodzianką…

Pozdrawiam
Pani Renata

🤗

Aktywność muzyczno- ruchowa

Kochane Gapcie, dzisiaj na zajęciach z umuzykalnienia będziecie poznawać dźwięki wysokie i niskie. Mam nadzieję, że dostarcza Wam one dużo radości. Może zaprosicie do wspólnej zabawy Rodziców. 

🤗

Powodzenia 

Czekam na relacje od Was lub zdjęcia. Pozdrawiam 

Witajcie Gapcie. Temat tego tygodnia to „Zwierzęta domowe”

PIĄTEK 30.10.2020

Aktywność plastyczno- techniczna

Kochane dzieci mam nadzieję , że poradzicie sobie z dzisiejszym zadaniem i sprawi Wam ono przyjemność.  Zadaniem będzie wykonanie Jeża z ziemniaka, patyczków lub wykałaczek. Wykorzystajcie zebrane wcześniej kasztany i liście i zróbcie swojemu jeżykowi ciepłe i wygodne posłanko. Chętnie obejrzę Wasze prace , więc czekam na zdjęcia. Powodzenia i koniecznie wymyślcie imię dla swojego przyjaciela;-)

Potrzebne będą: duży ziemniak, wykałaczki, patyczki do czyszczenia uszu, plastelina, papier kolorowy, klej, farby/mazaki, nożyczki.

Duży ziemniak przekrawamy na pół – uzyskujemy w ten sposób dwa jeżyki. Jednemu jeżykowi robimy kolce z wykałaczek. Wykałaczki można pomalować na brązowy lub inny dowolny kolor. Wykałaczki wbijamy w ziemniaka. Dla drugiego jeżyka kolce możemy przygotować z patyczków do czyszczenia uszu. Z jednej strony ściągamy watę. Jeśli patyczki są za długie, można je skrócić. Drugi koniec z watą malujemy mazakami lub farbami. Tak przygotowane patyczki wbijamy w ziemniak. Następnie jeżykom robimy pyszczki. Można je uformować z plasteliny lub wyciąć z kolorowego papieru, namalować oczy, nosek i buzię, oraz przykleić pyszczek do ziemniaka.

Na koniec mam dla Was zagadki, o naszych leśnych przyjaciołach… Poproście rodziców lub starsze rodzeństwo na pewno , pobawią się z Wami.

BORSUK
Lubi jagody i żołędzie,
więc sadełko sobie przędzie
W czasie zimowej pory
chowa się do swej nory.
Jego czarno-biała głowa
w lesie dobrze się chowa.
LIS
Co za zwierz po lesie chodzi
I rudą kitą liście zamiata?
Gdy noc ciemna zapada
cichutko do kurników się skrada.
BÓBR
Gdzie spokojne są strumyki
Ścinam drzewa i patyki
Robię tamy, wodę zbieram,
W piękne futro się ubieram
I nie jestem niczyj wróg
Kto ja jestem? No kto? …..
SARENKA
Jestem zgrabna i płochliwa
Jadam trawkę, liście zrywam.
Sierść mam płową, łatkę białą,
A poroże raczej małe.
Jestem zwinna jak panienka.
Kto ja jestem? No? ……
DZIK
Ryję ziemię mymi kłami –
– nazywają je szablami.
Dzieci mam w prześliczne paski.
Bardzo kocham te bobaski.
Kto chce krzywdę im uczynić
pozna zemstę dzikiej świni.
Niech na drzewo zmyka w mig,
Wtedy jestem straszny ….
WILK
Jestem zawsze bardzo głodny
Mam wilczy apetyt
Złą sławą wśród ludzi
Cieszę się niestety
Smutno mi, że nawet w bajkach
Nie lubi mnie nikt
A ja jestem przodkiem pieska
Nazywam się ….
JEŻ
Idę sobie leśną drogą
Czasem gniewnie tupnę nogą
Kolce mam i wzdłuż i wszerz
Kto ja jestem? Właśnie …..
WIEWIÓRKA
Z drzewa na drzewo bez kłopotu skaczę
Zbieram orzeszki , kiedy je zobaczę
Jestem dumna z kity, co ją rudą noszę
Jak ja się nazywam? Odgadnijcie proszę. 

Zabawa „Jesienne rytmy”

https://view.genial.ly/5f703b34f902780d10ca2456

Aktywność ruchowa

Drogie Gapcie
W nagrodę, że tak ładnie pracowaliście cały tydzień dzisiaj zachęcam Was do zabaw swobodnych na podwórku, na placu zabaw , spaceru na świeżym powietrzu z rodzicami, starszym rodzeństwem. Możecie oczywiście udokumentować to zdjęciami, filmem i przesłać na mojego maila. Miło mi będzie. Pozdrawiam

Pani Renta

CZWARTEK 29.10.2020

Aktywność muzyczna
Kochane Gapcie
Dzisiaj pobawimy się rytmem w muzyce , a potem wybierzemy się do ……. ale to w następnej aktywności . A teraz zapraszam Was do wspólnej zabawy i nauki. Pozdrawiam gorąco.
Pani Renata

1.Zaczynamy od rytmicznej rozgrzewki w podskokach:

2.A teraz pobawimy się rytmem w muzyce.

Przygotujcie drewnianą deską, drewniane klocki lub bębenek. Poproście rodziców aby czytali Wam polecenia, następnie zaprojektujcie swój rytm, zróbcie zdjęcie i prześlijcie do mnie: r.wiatrzyk@pm2kg.pl

https://docs.google.com/document/d/1OKfFVbgeJkO6NvAvKuP7aUz1CbjFj7O0h0yFee17brE/edit?usp=sharing

Aktywność przyrodnicza

1.Zapraszam do obejrzenia filmu „ Kto mieszka w lesie?” Wędrówki Skrzata Borówki.

https://view.genial.ly/5ede9f542a753d0d96f03c6e/presentation-mieszkancy-lasow

2.Teraz troszeczkę popracujcie. Powodzenia!

https://view.genial.ly/5f97408af1f0690cf1e7904d/interactive-content-jesienne-zabawy-by-i-pawlowska?fbclid=IwAR2BDqLMu7RiDIKtPDNCssJ1yq9B6uzCSFCTlbSm2I1Z8Rn1PNIXax0-Xu4

Jak odpoczniecie wykonajcie zadania w książeczkach: karta pracy cz.1 s.74,75 i prześlijcie zdjęcie do mnie: r.wiatrzyk@pm2kg.pl

Na dzisiaj wystarczy. Do zobaczenia. Pozdrawiam!

ŚRODA 28.10.202

Aktywność językowa

Kochane Gapcie. Przygotowałam dla Was na środę,mnóstwo niespodzianek. Zaproszę Was do ” Domowego Przedszkola” , gdzie razem z dziećmi i panią oraz ze skrzatem Gagatkiem,  krasnalem Hałabałą i Myszką Franciszką, czeka Was mnóstwo zadań do wykonania. Ale zadań bardzo przyjemnych i wesołych. Przygotujcie proszę z rodzicami jeśli możecie, orzechy, liście , kasztany i coś, z czego będziecie mogły na podłodze ułożyć duuuże koło. Na pewno rodzice wam pomogą. Ciekawa jestem , czy będziecie potrafiły wykonać zadania. Jeśli Wam się uda, a jestem pewna , że tak, chętnie je zobaczę na zdjęciach lub filmikach. Zapraszam was do wspólnej zabawy i nauki. Pozdrawiam gorąco. Pani Dorota

Skrzatek Gagatek szuka mieszkania na zimę:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,skrzatek-gagatek-szuka-mieszkania-na-zime,38067

Zapraszam do zabawy: Policz głoski i sylaby

https://drive.google.com/file/d/1Ls0uq-pjcm8hhp0xs1j3seuqE-9Kj2K5/view

Aktywność plastyczna

Kochane Gapcie
W tym tygodniu rozmawiamy o zwierzętach domowych. Poproście rodziców, żeby przeczytali Wam zagadkę. Jej rozwiązaniem będzie jedno z ulubionych zwierzątek domowych, które później wykonacie…

Zagadka:
Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy.
I dlatego bardzo,
boją się go myszy

Oto link do pobrania i wydrukowania szablonu kotka. Jeżeli ktoś nie ma drukarki może otworzyć link i odrysować kontur kotka- na pewno Wam się uda.

Link: https://i.pinimg.com/564x/47/85/22/47852257a2894ce30500c7e0c98d9690.jpg

Potrzebne będą również: gazeta z samym tekstem – bez obrazków , czarna i biała kartka papieru, klej, nożyczki.

Oto wzór kotka: https://www.szkolneinspiracje.pl/wp-content/uploads/2018/02/Kot-z-gazety-6.jpg

Jak skończycie wyklejać kotka poproście rodziców aby zrobili zdjęcie i przesłali na e-maila: r.wiatrzyk@pm2kg.pl
Powodzenia!!!

Premium Wektor | Kreskówka Kot Macha łapą

WTOREK 27.10.2020

Dziś jest wtorek, niebieski dzień w naszym przedszkolu. Oto zadania dla Was na ten dzień.

Aktywność matematyczna

Zapoznanie z cyfrą 3.

1. Zapoznanie z treścią wiersza M. Czerkawska

„ Kto powie?”

Przez sad idzie mały Maciuś,

Śmieje się do słonka,

A tu pac – czerwone jabłko

Rzuca mu jabłonka.

Podniósł jabłko idzie dalej,

A wtem obok dróżki,

Pac, pac – co to? Stara grusza

Zrzuciła dwie gruszki.

Podniósł Maciuś żółte gruszki,

Bardzo jest szczęśliwy,

Znów pac, pac, pac – trzy śliweczki

Spadły z gęstej śliwy.

Niesie Maciuś jabłko, śliwki,

Gruszki co się złocą.

Kto z was powie Maciusiowi,

Ile ma owoców?

2. Po przeczytaniu wiersza odpowiedz na pytania:

Kto jest bohaterem wiersza?

Co robił Maciuś?

Jakie drzewa rosły w sadzie?

Jakie owoce spadły z drzew?

Ile jabłek zrzuciła jabłonka?

Ile Maciuś dostał gruszek od gruszy?

Ile śliwek spadło ze śliwy?

Ile owoców miał Maciuś?

3.Wykonanie kart pracy cz.1 s.52,53

Aktywność Ruchowa

Teraz trochę ruchu Gapcie. Miłej zabawy.

Ćwiczenia dodatkowe. Posłuchajcie jeszcze piosenki o pewnym zwierzątku
https://www.youtube.com/watch?v=tZUcCRzwHtY


Poćwiczymy rączkę –  Zaprowadź kotka do motka wełny- Karty pracy cz.1 strona 85.
Ciekawe czy dobrze znacie zwyczaje kotów. Przyklej  wyraz TAK lub NIE przy obrazkach kotków na stronie 84.
POWOWDZENIA!