WIOSNA NA WSI 

12.04.2021r. – 16.04.2021r.

Tydzień ze zwierzętami wiejskimi za nami, ale to nie znaczy, że już więcej ich nie zobaczycie wręcz przeciwnie. Będziemy jeszcze ten temat kontynuować przez najbliższy tydzień. Miło nam jest widzieć, że macie się dobrze i nie nudzicie się w domu. Widać to po waszych zdjęciach, które nam wysyłacie. Cieszymy się też, że wykorzystujecie nasze propozycje. Prosimy, abyście w dalszym ciągu wysyłali nam zdjęcia tego, co robicie w domu. Dziękujemy serdecznie za dotychczasową współpracę i zaangażowanie oraz przesyłanie nam wykonanych przez dzieci prac. 

PIĄTEK 16.04.2021r. 

Aktywność przyrodnicza

„Zdrowe ząbki”

1. Przeczytajcie wspólnie wiersz i porozmawiajcie o nim.

Wiersz B.Formy „U dentysty”

Pan dentysta leczy zęby,
wszyscy o tym wiedzą.
A szczególnie dzieci, które
wciąż cukierki jedzą.

Kiedy nagle ząb zaboli
na fotelu siadasz.
I po chwili mocną plombę
w zębie już posiadasz.

Szczotka, pasta to są zębów
wielcy przyjaciele.
Myj dokładnie swoje zęby,
nie tylko w niedzielę.

2. Spójrzcie na obrazek i odpowiedzcie na poniższe pytania:

Kto to jest stomatolog?

Na czym polega jego praca?

Jak wygląda jego strój?

 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Stomatolog-zdjecie-1-800x533.jpg

3. Pokaż zęby! – wykonajcie poniższe ćwiczenia logopedyczne:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Gimnastyka_logopedia-1.jpg

– policzcie językiem zęby na górnej szczęce,

– policzcie językiem zęby na dolnej szczęce,

– umyjcie językiem zęby na górze, na dole,

– szeroko się uśmiechnijcie pokazując piękne ząbki.

4. „Zdrowe zęby, piękny uśmiech” – praca plastyczna.

Pokolorujcie dowolny obrazek, a następnie przyklejcie z białej plasteliny zęby w buzi chłopca i dziewczynki:

https://drive.google.com/file/d/1PA4pFgbPREqC56DQKZ7esuSjGfPazEgI/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1cilOof6rnuGMES1NFtuyfxaASkJl6ekQ/view?usp=sharing

5. Obejrzyjcie film pt. „Przyjaciele na tropie zdrowych zębów”:

https://www.youtube.com/watch?v=HQr_sZXZaEo

Zajęcia popołudniowe:

Jeszcze coś z ciekawych informacji na temat „Wiosny na wsi”

„Od ziarenka do bochenka” – zapoznanie dzieci z procesem produkcyjnym chleba.

Kochane dzieci usiądzie wygodnie i poproście swoich rodziców  o włączenie  filmu edukacyjnego o tym, jak powstaje chleb.

https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA&ab_channel=DEUTZ-FAHR%28official%29

https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8&t=18s&ab_channel=MariuszSz-S

Na koniec filmu spróbujcie porozmawiać z rodzicami na temat  zdobytej wiedzy z filmiku. 🙂

A potem spróbujcie się zrelaksować I zaśpiewać piosenkę, naśladując przy tym zwierzęta wymienione w piosence.  

„Stary Donald farmę miał” – utrwalenie piosenki, zabawa ruchowa przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=yit7PlRN7Yg&ab_channel=HityMaluszka

https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk&ab_channel=Spiewajznami

Dziękujemy Wam za dzisiejsze uczestnictwo w zabawach. Jesteście wspaniali, jak zawsze spisaliście się na medal! Podziękujcie swoim rodzicom za wsparcie i pomoc. Pozdrawiamy Was cieplutko i czekamy na Was w poniedziałek. :):):)

 

 

CZWARTEK 15.04.2021r.

Aktywność matematyczna

Dzisiaj zapraszamy do Matematyki na wsi.  Powodzenia!
WSKAZÓWKA
Poniżej Państwo znajdziecie matematyczne karty pracy. Można je wydrukować, żeby dziecko bezpośrednio miało gotową kartę pracy  lub jeżeli Państwo nie macie drukarki, można na kartce samemu rozrysować podobne przykłady.

https://docs.google.com/document/d/1C65i5FzD6GM-Yz3bgq5k6Y5Un0bVQYukjfhMbEW-d0Q/edit?usp=sharing

Aktywność popołudniowa:

Zadanie pierwsze

Drogie dzieci już dużo wiecie o zwierzętach żyjących na wsi, dlatego warto by było sprawdzić swoją wiedzę. Zapraszam Was do obejrzenia bajki o zwierzętach żyjących na wsi , podczas oglądania filmiku możecie naśladować głosy występujący zwierząt. Po obejrzeniu już filmiku proszę , abyście powiedzieli swoim rodzicom jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku.

https://youtu.be/qQtJP40a1Iw

Zadanie drugie

Ułóż puzzle „Zwierzęta na wsi”. ( strona puzzle factory)

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/122403-farma-na-wsi

Trzecie zadanie

Poniżej masz kartę pracy proszę ,aby rodzic przeczytał  Tobie polecenie co trzeba na nie zrobić. Po skończonej pracy zrób zdjęcie i prześlij do nas 🙂 . Powodzenia

https://drive.google.com/file/d/1mwjn8ttKrAliglAzVX5khECMCuFffhUs/view?usp=sharing

 

ŚRODA 14.04.2021r. 

Aktywność plastyczna

„Łaciata krowa” – praca plastyczna

Instrukcja wykonania zadania:

https://drive.google.com/file/d/1ardmdczRgtFrjEfxDxCw9XOkTBqj1fWl/view?fbclid=IwAR1MkdNGwv1YV7Jsf3UOR3NJIWgNHsb6ocB-tVOOYYGidmhVYgCLBrK7Nlk

Zadania na popołudnie:

https://drive.google.com/file/d/1AWY1Y6ybHTQmqUxkkqfPhdzkSQsS_B0r/view?usp=sharing

Zabawy logopedyczne:

https://drive.google.com/file/d/1NTZP67ACGLAxxQP0o4DyeIkki7I8mVa3/view?usp=sharing

Serdecznie was pozdrawiamy.

 

WTOREK 13.04.2021r.

Aktywność muzyczna

Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki „Wiosna na wsi” (sł. i muz. B. Forma). 

https://drive.google.com/file/d/1uNcofuIM8xyq0wc8MP1Gzmnhnb64plRk/view?usp=sharing

1. Kogut głośno pieje, gładzi piękne pióra.

– ko, ko, jestem głodna – woła pani kura.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko,

gę, gę, kwa, kwa, kwa,

Mu, mu, i-ha, i-ha.

Kto nam dziś śniadanie da?

2.Na podwórku gęsi i małe kaczuszki,

tup, tup przytupują, mają puste brzuszki.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko….

3.Idzie pan gospodarz, ciężki worek niesie,

szur, szur, sypie ziarna, wszyscy głodni przecież.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko…

4.Z gospodarzem wiosna cichutko przybyła

i pachnącą trawą łąkę ozdobiła.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko….

5.Pasą się owieczki, krowy i barany,

jest już z nami wiosna świat się cieszy cały.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko

• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Jakie odgłosy wydawała pani kura?

− Jak gęsi i kaczuszki przytupywały? –

Jak gospodarz sypał ziarna?

− Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee, bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?

− Czy melodia była wesoła, czy smutna?

− Czy piosenka była szybka, czy wolna?

Zachęcamy do ulepienia z plasteliny wybranych przez siebie zwierząt,które mieszkają na wsi 🙂

Aktywność Ruchowa

https://drive.google.com/file/d/1f_EPQn5KR9lWvNiIZeyetUBLQ26nMEcN/view?usp=sharing

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

Zabawy popołudniowe:

https://drive.google.com/file/d/1VjKbbMM2cb_naabE-i8zrXtM8m6biD7G/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/14sevlXNp4ZmeH9okrmpkm6WvE5_s1Te2/view?usp=sharing

 

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021r.

Aktywność Mowa i Myślenie

Słuchanie opowiadania „Nauka pływania ” autorstwa Anny Widzewskiej.

Kochani rodzice :

Dajemy Wam do wyboru możliwość przeczytania dzieciom opowiadania w formie pisemnej lub wysłuchanie słuchowiska do którego link będzie znajdował się tutaj.

https://drive.google.com/file/d/1wWrKjl9PyOVTD-EqjaBQ3a8VxPs_yJLO/view?usp=sharing

Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury.

Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia.

– Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś. – A dlaczego nie przyszły świnki?

– Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies.

– A konie i krowy?

– One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu.

– A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś.

– Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie.

– Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka Pazurka.

– Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć… – szepnął kurczak.

– Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś.

– Chciałbym, ale… kurczaczki i kurki nie potrafią pływać.

– Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy. – Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się.

– Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś.

Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu.

– Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami. – A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą!

– Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek.

– Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest.

– Ale ja się boję…

– Nie bądź tchórzem.

– Dajmy mu spokój – powiedział pies. – Ma prawo się bać.

– Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia. – Niech kurczak stoi i patrzy.

– Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody.

Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała:

– Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozumiesz, że to niebezpieczne?

– Tak…

– Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły?

– Nie…

– A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł?

– Bałbym się.

– No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego.

– Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś.

– Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

Rodzic zadaje pytania:

Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?

Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?

Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać

Jak oceniacie zachowanie kaczorka?

Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?

Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?

Nazywanie umiejętności osiągniętych przez dzieci.

R. przypomina, że nikt nie umie wszystkiego, ale każdy z nas potrafi robić coś bardzo dobrze. R. prosi, aby dziecko powiedziało, co dobrze potrafi robić. Jeśli dziecko nie potrafi tego określić, z pomocą przychodzi mu Rodzic., określając mocne strony swojego dziecka.

Na zakończenie zadania dzieci mogą wykonać wybrane przez siebie prace.

https://drive.google.com/file/d/124E85kXzk0fwpqMaeawp7vhJqw54flE5/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1MnNn7HeAhTDNTFjlrh8iOdS33IBB8sdM/view?usp=sharing

Zapraszamy do wykonania zabaw logopedycznych:

Zadaniem dzieci jest wycięcie zwierząt naklejenie ich na obrazek i naśladowanie odgłosów jakie wydają.

https://drive.google.com/file/d/1sY9R5ClQtbEvq75lKmW0IhyL-ZVLiWnM/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/14u73H8DnH74L5CnAonboCI4tlDg89tS6/view?usp=sharing

Zabawy Popołudniowe:

https://drive.google.com/file/d/11YGt02g-QeSoDFTX0lli4RbhPNHIyOVl/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1SF1UNIhfI4_n4OBrDz0wdPhB4fHO5wB5/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/14Px5ChOBHqAAo0dOL5tvjMov8C496NqC/view?usp=sharing

************************************************************************************************

WIOSNA NA WSI

06.04.2021r. – 09.04.2021r.

PIĄTEK 09.04.2021r.

Aktywność przyrodnicza

Witajcie kochane dzieciaczki 🙂
To już ostatni dzień tego tygodnia, mamy nadzieję, że już niedługo Was zobaczymy!

1. Na początek wykonaj kilka ćwiczeń gimnastycznych, aby rozgrzać się do pracy:

https://wordwall.net/pl/embed/601aad4a6af048559acd882530509998?themeId=27&templateId=70

2. Następnie przygotowałam dla Ciebie ćwiczenia logopedyczne w formie memory, pamiętasz tą grę?

https://wordwall.net/pl/embed/ebeef86b864a41419662cd315820bbfa?themeId=22&templateId=25

3. Obejrzyj teraz krótki filmik, dowiesz się, jak nazywają się domki wiejskich zwierząt, co one jedzą i jakie dobra dzięki nim mamy. Słuchaj uważnie, na koniec filmiku masz zadania do wykonania.

4. Wykonaj kartę pracy

https://drive.google.com/file/d/1CeiwmBder4NXg7rq0vauihZJvZScZ0FI/view?usp=sharing

Aktywności popołudniowe

 

 

 

 

 

 

 

5. Czas na zabawę! Zaproś do zabawy, mamę, tatę, siostrę, brata, kolegę, koleżankę 🙂 Poproś osobę dorosłą, aby przeczytała CI instrukcję.

,,Lustro”
Dzieci stają w parach twarzami do siebie: jedno dziecko wykonuje określony ruch, a dru‑
gie powtarza te ruchy.

,,Rzeźbiarze”
Dzieci dobierają się w pary. Jedno z nich jest rzeźbiarzem, a drugie będzie rzeźbą, która
jest tworzona przez artystę. Artysta „ustawia” swojej rzeźbie ręce, nogi, tułów i określa, co
ona przedstawia. Wszyscy rzeźbiarze chodzą i oglądają dzieła, które przez ten czas nie
mogą się poruszać. Potem następuje zmiana ról.

„Wyścigi konne”
(wg M. Bogdanowicz, Ruch i piosenka dla najmłodszych.)

Dzieci naśladują ruchy nauczyciela:
Konie podchodzą do startu, – uderzanie dłońmi w podłogę
bomba w górę, – wyrzut ramion w górę
poszły! – naśladowanie jazdy na koniu
Pierwsza przeszkoda… hop! – podskok w górę
Konie biegną przez krzaki…
krach, krach, krach. – kierują konia w lewo
Konie biegną przez błoto…
chlap, chlap, chlap. – kierują konia w prawo
Cieszą się – szeroko się uśmiechają
smutni panowie. – palcami wskazującymi opuszczają kąciki ust w dół
Cieszą się – szeroko się uśmiechają
smutne panienki. – palcami wskazującymi podnoszą kąciki ust

 

 

 

 

 

 

 

6. Ułóż puzzle

 
Dziękuję Wam za zaangażowanie w zajęcia. A teraz pora na odpoczynek, dużo zadań w tym tygodniu wykonaliście 🙂
Życzę dużo słoneczka na weekend 🙂
 

CZWARTEK 08.04.2021r.

Aktywność matematyczna

Dzisiaj zapraszamy do Matematyki na wsi – Powodzenia!
WSKAZÓWKA
Poniżej Państwo znajdziecie karty pracy matematyczne, na spostrzegawczość, sprawność manualną oraz naukę cięcia nożyczkami po linii.

Można je wydrukować, żeby dziecko bezpośrednio miało gotową kartę pracy.

Popatrz na obrazek i spróbuj policzyć zwierzątka oraz powiedzieć co poszczególne zwierzątka robią w zagrodzie wiejskiej.

https://drive.google.com/file/d/181FWb9gJA_ri0tBovI_IpJ8IXiZx-9vt/view?usp=sharing

 

Środa 07.04.2021
Aktywność muzyczna

Witajcie przedszkolaki 🙂 Wyspaliście się? Na początek naszego kolejnego dnia, zrobimy małą rozgrzewkę.

1. Wczoraj poznaliście wiejskie zwierzątka. Włączcie poniższy filmik i razem z nimi zatańczcie znaną Wam już piosenkę.

2. Dzisiaj poznamy nową piosenkę, aby przygotować się do jej zaśpiewania, musimy najpierw zrobić gimnastykę buzi i języka. Wykonaj poniższe zadanie, jego forma na pewno Ci się spodoba, więc do dzieła!

https://wordwall.net/pl/embed/3a39359c2e304ff388ed72f23aa28fbe?themeId=52&templateId=8

3. Posłuchaj piosenki, dziś postaraj się zapamiętać słowa I zwrotki.

„IDĄ KACZUSZKI“

1. Idą kaczuszki,
Trzymają swe brzuszki,
Ogonkiem ruszają,
Główkami kiwają.
 
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)
 
2. Idą kaczuszki,
Mają krótkie nóżki,
Wszystkie się bujają,
Wesoło śpiewają.
 
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)
 
3. Idą kaczuszki,
Umyć swoje nóżki,
Skrzydłami machają,
W wodzie już pływają.
 
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)

Aktywności popołudniowe

4. Wykonaj teraz kartę pracy.

https://drive.google.com/file/d/1k5TbiR25p8yd6t2MECCP3V11oi2VdpsK/view?usp=sharing

5. Poniżej zamieszczam kolorowankę, którą można wydrukować, bądź pokolorować online:

https://www.kolorowankionline.net/kurczaki-na-podworku

6. Na koniec dzisiejszych zajęć odpocznij sobie przy masażyku, poproś o pomoc w tym zadaniu rodziców i zachęć na wyjście na spacer po tym odpoczynku 🙂

Wycieczka
Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
Czujesz dreszczyk?  (leciutko szczypiemy w kark)

Dziękuję Wam za dzisiejszy udział w zajęciach.
Pamiętajcie, aby wysłać zdjęcia swoich aktywności. Miłego popołudnia! 🙂

 

Witajcie kochane Apsiki po świętach!
Mamy nadzieje, że pomagaliście rodzicom w przygotowaniach i Zajączek Wielkanocny obdarował Was za to 🙂

Zaczynamy kolejny tydzień naszej zdalne nauki… Mam nadzieję, że już ostatni, ponieważ baaardzo się za Wami stęskniliśmy 🙂

Wtorek 06.04.2021
Aktywność plastyczno-techniczna

1. Tematem przewodnim tego tygognia będzie „Wiosna na wsi“.
Obejrzyj zatem filmik, a dowiesz się, jakie zwierzęta żyją na wsi. Na końcu filmiku masz również kilka zadań do wykonania, z więc do dzieła!

Zgaduj -zgadula –rozwiązwiąż zagadki:           
                                                             
– Choć się zielonej trawy naje, to mleko zawsze białe daje (krowa)                              
– Lubi owies, lubi siano, w stajni rży i parska rano (koń)            
– Mieszka sobie w chlewiku, z koryta wyjada, z nikim nie gada (świnia)
– Głośno pieje : kukuryku, wstań dziewczynko i chłopczyku (kogut)    

-Kiwa się śmiesznie na krótkich nóżkach, pływa po stawie, zwie się…(kaczuszka)

Praca plastyczna- kogut z rolki papieru toaletowego

Do wykonania koguta potrzebne będą:
rolka po papierze toaletowym
klej, nożyczki
papier kolorowy
2 oczka (mogą być też narysowane i wycięte z papieru)
Sposób wykonania:

Białym papierem obklejamy rolkę
Z żółtego papieru wycinamy szablony łap (2x)
Z czerwonego papieru wycinamy grzebień.
Z kolorowego papieru wycinamy kolorowe paski na ogon, przyklejamy z tyłu koguta.
Wycinamy dziób i przyklejamy.
Będzie mi miło zobaczyć efekty Twojej pracy, prześlij mi proszę zdjęcia, na pewno pięknie to wykonałeś/wykonałaś!

r.wers@pm2kg.pl, k.zasada@pm2kg.pl

Aktywności popołudniowe:

Zabawa ruchowo-naśladowcza do tekstu „W naszym ogródeczku”

W naszym ogródeczku          dz. rysują rękoma koła przed sobą
zrobimy porządki                 dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką
Wygrabimy ścieżki               dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki           dz. naśladują kopanie łopatą
Raz dwa trzy.                      dz. klaszczą 3 razy
Potem w miękką ziemię       dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi
wsiejemy nasionka
Będą się wygrzewać             dz. „wkręcają żaróweczki”
na wiosennym słonku
Raz dwa trzy.                       dz. klaszczą 3 razy
Spadnie ciepły deszczyk       dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli
i wszystko odmieni                opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.
W naszym ogródeczku          dz. rysują rękoma koła przed sobą.
grządki zazieleni
Raz dwa trzy.                       dz. klaszczą 3 razy

Zadanie na spostrzegawczość:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/znajdz-myszki/#

Kolorowanka

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/klacz-i-zrebie/#

Dziękuję Wam za dzisiejszą pracę, pamiętajcie, aby podziękować rodzicom za ich pomoc. Do jutra! 

*****************************************************************************************************************************

Witaj Przedszkolaku! Dzień dobry!

Zapraszam do skorzystania z przygotowanych materiałów. Święta tuż, tuż… Wielkanoc zbliża się do nas dużymi krokami, a więc do dzieła. Rozpoczynamy poniedziałkowe spotkanie z tematem wielkanocnych zabaw.

Na dobry początek dnia zapraszam Cię do wspólnej zabawy ruchowej. Skorzystaj z proponowano filmu i zatańcz wspólnie z rodzicami.

Powodzenia!

PIĄTEK 02.04.2021

AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA

Dzień dobry Zuchu! Zaproponuje Ci  kolejne zadania, które możesz wykonać. Powodzenia i dobrej zabawy!

1.WIELKANOCNE ZAGADKI

Ma długie uszy i pięknie skacze,
lubi marchewkę oraz sałatę. (zając)

Na stole stoi kosz,
a w nim leżą białe, żółte, nakrapiane,
na Wielkanoc malowane(pisanki)

Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą.
Są barwne, kolorowe zrobione
z gałązek wierzby, bazi
lub sztucznych kwiatów(palma wielkanocna)

Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)

Ma mięciutką wełnę i złociste różki,
a w Wielkanoc siedzi na łące z rzeżuszki (baranek)

Na wierzchu skorupka, w środku żółto-białe,
można z nich zrobić pisanki wspaniałe (jajka)

Wiklinowy i pleciony na święconkę
Przeznaczony (koszyk)

2.CIEKAWOSTKI

Koszyczek wielkanocny: https://view.genial.ly/60563a1a5d00340dad3edeae/presentation-koszyczek-wielkanocny

3. Posłuchaj piosenki:

4. Zabawa: Znajdź parę

Aktywności popołudniowe: 

Zajączkowy wyścig: Można go ułożyć z poduszek, ustawić krzesła lub wyznaczyć trasę na podwórku. Uczestnicy pokonują ją kicając, zamiast po prostu biec. Wygrywa ten zajączek, któremu uda się pokonać trasę w najkrótszym czasie.

Jak najdalej: Wszyscy uczestnicy zabawy stają w szeregu. Na znak toczą jajka po ziemi. Wygrywa osoba, której jajko potoczyło się najdalej. Dzieci mogą odliczyć odległość od startu do swojego jajka tip-topami. Od razu też poćwiczą liczenie i mierzenie.

Szukanie jajek: Rodzicu, ukryj w domu kilka czekoladowych jajek. Będzie ciekawie jeśli pomożesz dziecku odgadywać, gdzie są schowane przygotowując słoik z zagadkami np. W tym miejscu jest zimno i na pewno znajdziesz tam mleko (lodówka). Takie podchody są zawsze ciekawsze niż trochę oklepane ciepło-zimno.

WESOŁYCH ŚWIĄT

CZWARTEK 01.04.2021

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice
Przed Wami kolejna, tym razem wielkanocna porcja propozycji, które mamy nadzieję, umilą Wam czas.

Zadania dla Apsików:

https://view.genial.ly/6064c89dccc9790cde59c615/interactive-image-interactive-image

Wykonaj kartę pracy nr 4:

WIELKANOCNE KARTY PRACY – zestaw 1 – Przedszkolankowo

Czekam na zdjęcia Twoich aktywności, będzie mi miło zobaczyć jak pracujesz: m.paczkowska@pm2kg.pl 

Aktywności popołudniowe:

1.W ramach dzisiejszej aktywności popołudniowej robimy porządki w swoim pokoju oraz pomagamy rodzicom w innych porządkach domowych.

2.Zachęcam Was do upieczenia pysznej i prostej babki (moja ulubiona), która może zagości na waszych wielkanocnych stołach, mniam:)

https://docs.google.com/document/d/1OAy7tgAtt1V9I5G6i0zLX4QaWJ38vdB0_TJY5IcrA24/edit?usp=sharing

3.Świąteczne memory:

https://learningapps.org/watch?v=pw9astd6219

Miłego popołudnia:)

31.03.2021

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA

1.W zdrowym ciele zdrowy duch, zaczniemy od rozgrzewki, do dzieła!

2.Posłuchaj piosenki, postaraj się zapamiętać słowa: 

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

3.Odpowiedź na pytania: O czym opowiada piosenka? Jest wesoła czy smutna? Wolna czy szybka? Co było namalowane na pisankach?

4.Czas na naszą świąteczną zabawę o kurce i zajączku, zaproś do zabawy swoich rodziców lub rodzeństwo:

-Skacze zając kic, kic, kic. Nie ma czasu nic, a nic. Skacze zając tu i tam. Chce prezenty rozdać nam x2

Kicamy zajączki.

-Chodzi kura: ko, ko, ko. Składa jaja tam i tu. Gdacze kura: ko,ko,ko. Do kurnika by się szło x2

Chodzimy jak kurka. 

-Skacze zając kic, kic, kic. Nie ma czasu nic, a nic. Skacze zając tu i tam. Chce prezenty rozdać nam.-Chodzi kura: ko, ko, ko. Składa jaja tam i tu. Gdacze kura: ko,ko,ko. Do kurnika by się szło.

Czeka na zdjęcia Twoich aktywności, będzie mi miło zobaczyć jak pracujesz: r.wers@pm2kg.pl 

Aktywności popołudniowe:

1. „Zajączki” – zabawa paluszkowa.

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

2.Wykonaj kartę pracy:

3. Drogie Apsiki! Zachęcam Was do zabaw swobodnych na podwórku, na placu zabaw , spaceru na świeżym powietrzu z rodzicami, starszym rodzeństwem. 

Miłego popołudnia! Pozdrawiam Was serdecznie!  

Mam dla Was niespodziankę:) Cieszę się, że wykonujecie w domu zadania, które dla Was przygotowuje. W czwartek zapraszam Was na świąteczny koncert: „Jajko, kura, Alleluja”

 

 

WTOREK 30.03.2021

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO-TECHNICZNA 

Zapraszam do skorzystania z przygotowanych materiałów. Rozpoczynamy wtorkowe spotkanie z tematem wielkanocnych zabaw.

1.Zapraszam do wykonani zadania: Ćwiczymy spostrzegawczość

https://view.genial.ly/5e85e2ffba81d90dfb392f01

2.Pisanka- praca plastyczna

„Pisanki, pisanki, jajka malowane nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.”

Instrukcja wykonania zadania:

Propozycja nr 1

https://docs.google.com/document/d/11pcnHkvdCMGH1G-lMVfx5plvM-XG9oaZFy9nWq0So4U/edit?usp=sharing

Propozycja nr 2

https://docs.google.com/document/d/1WWqWVQS7a270_wAjAkSQhFW61nNzH9wlV4wSECcjVjM/edit?usp=sharing

Czeka na zdjęcia Twoich aktywności, będzie mi miło zobaczyć jak pracujesz: r.wers@pm2kg.pl 

Aktywności popołudniowe

1.”Przygoda dwóch jajeczek”: ćwiczenie rozwijające mowę dziecka

2. Wybierz się z rodzicami na spacer i poszukaj oznak nowej pory roku- wiosny. 

Dziękuję Ci za dzisiejsze uczestnictwo w zabawach. Spisałaś/ spisałeś się na medal! Pamiętaj aby podziękować rodzicom za pomoc w zadaniach. W ramach podziękowania możesz pomóc rodzicom w domowych czynnościach. Z pewnością się ucieszą. Przesyłam pozdrowienia!

 

 

PONIEDZIAŁEK 29.03.2021

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Zajączki malują jajka”- historyjka obrazkowa

Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Trzeba je zliczyć?  ( dziecko liczy). Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było pisanką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo – taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.

-Opowiedz co dalej się wydarzyło?
– Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?
– Co odczuwał zajączek?

Jednak to nie koniec przygody, bo oto:
– Co się stało?
– A co teraz przeżywał zajączek?
– Dlaczego zajączki miały pełne ręce roboty?
– Czy wiesz, co to jest pisanka?

PISANKI: wszystkie kolorowe wielkanocne jajka nazywa się po prostu pisankami, czyli farbowanymi jajkami z „pisanymi” na nich wzorami. Technik ozdabiania wielkanocnych jajek jest wiele. W zależności od metody wykonania mogą to być:

RODZAJE PISANEK FILM:

Zapraszam Cię do wykonania KARTY PRACY NR 1:

Czeka na zdjęcia Twoich aktywności, będzie mi miło zobaczyć jak pracujesz: r.wers@pm2kg.pl 

 

Aktywności popołudniowe:

Masażyk relaksacyjny „Pisaneczki”.

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni: Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia paluszkami- kropki) Była też w paseczki. (rysujemy paseczki) I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę) Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki) I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek) Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi).

Zabawa ruchowa z elementem orientacji „Wielkanocne zajączki”
Przed zabawą zamienia dzieci „w zajączki” słowami:
Hokus – pokus, ecie – pecie, zajączkami zostaniecie.
Już zajączków cały tłum skacze zwinnie: szur, szur, szur.
Przebieg zabawy:
Na dywanie rozłożone jajeczka, między którymi dziecko będzie się poruszać podczas
muzyki, a na przerwę w muzyce – staje:
– przed jajkiem,
– za jajkiem(rodzic wcześniej demonstruje).
– podnieś jajeczko do góry,
– połóż na dywan.
– zanieś na stolik

Przygotuj: kredki lub mazaki.

Pokoloruj obrazek nr 1: Zajączek i pisanki

Dziękuję Ci za dzisiejsze uczestnictwo w zabawach. Spisałaś/ spisałeś się na medal! Pamiętaj aby podziękować rodzicom za pomoc w zadaniach. W ramach podziękowania możesz pomóc rodzicom w domowych czynnościach. Z pewnością się ucieszą. Przesyłam pozdrowienia!

 

 

 

**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

PONIEDZIAŁEK 02.11.2020r.

Mowa i Myślenie

https://drive.google.com/file/d/1Y0jVjXIm4It09ZVOloD-PXYwRdvR5_tm/view?usp=sharing

APSIKI 02.11.2020

Zapraszam Was do miłego spędzenia popołudnia

Zadanie 1

Opowieść ruchowa (dzieci i rodzice).

Rodzic czyta jedną linijkę tekstu ,a dziecko po wysłuchaniu pokazuje to ruchem:
– Czerwony Kapturek idzie przez las do babci, zrywa kwiaty, goni motylki, podskakuje.
– Jaś i Małgosia błądzą po lesie, aż w końcu zasypiają pod drzewem.
– Marsz krasnoludków do domu po ciężkiej pracy, a tam Śnieżka sprząta domek krasnoludków: zamiata, otwiera okna ,  wyciera kurze. otwiera okna , zmywa naczynia, itp

Zadanie 2

Rodzic czyta tekst a dziecko ma za zadanie po jego wysłuchaniu powiedzieć o jakiej postaci była mowa?
Był sobie pewien młynarz, który zostawił swemu kotu w spadku młyn i osła.
– To ci dopiero majątek! – westchnął kot. Natychmiast więc wybrał się na zakupy do miasta i kupił sobie buty. Kocur tak wystrojony z lubością podkręcał wąsa, a sąsiedzi z podziwem mówili: No, no! To ci kocur!

Zadanie 3

Dla chętnych

Relaks przy bajce . Rodzic czyta fragment wybranej baki.

 

 

************************************************************************

PIĄTEK 30.10.2020r.

Aktywność przyrodnicza

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia prezentacji:

https://view.genial.ly/5f9ade8499153e0d7b537816/interactive-image-interactive-image

Dla chętnych dzieci są jeszcze zagadki i nie tylko…

Proszę, aby rodzic przeczytała zagadki

1.Zagadki:

Gdy go nie ma,
Wszyscy narzekają.
Gdy jest- pod parasol przed nim się chowają.

Co to jest odgadnij,
Leci tylko na dół
Jest tylko na dworze
Suchy być nie może.

2. Zabawa „Dokończ zdanie” . Dziecko kończy zdanie przeczytane przez rodzica , lub mówi całe zdanie  Kiedy pada deszcz lubię…….

3.Pokoloruj poniższy obrazek

https://drive.google.com/file/d/1pq8sZK5x7y2kH5BVJ8mdJUKO1aBJXCL_/view?usp=sharing

Kochani pamiętajcie , że czekamy na zdjęcia i filmiki

************************************************************************

CZWARTEK  29.10.2020

Aktywność matematyczna

Witam serdecznie Rodziców i dzieci .Dzisiaj aktywność matematyczna .

 Prosimy o nadsyłanie zdjęć , kartę pracy lub filmik.

Życzę powodzenia ( K.Z).

Zadanie 1

Zapraszam Was do wspólnej zabawy z piosenką.

Piosenka dziecięca „Głowa ramiona kolana pięty”

Zadanie 2

Proszę, aby Rodzic przeczytał dziecku wiersz , podczas czytania dziecko wskazuje części swojego ciała

„Wyliczanka”

Pokaż Jasiu ( tu wymienia imię  swojego dziecka) gdzie masz oko,
gdzie masz ucho a gdzie nos.
Pokaż rękę, pokaż nogę,
gdzie na głowie sterczy włos.

Daj mi rękę, tupnij nogą,
kiwnij głową tak i nie.
Klaśnij w dłonie, hop do góry,
razem pobawimy się.

Zadanie 3

Zadanie z liczeniem dla dziecka(Jeśli dziecko sobie nie poradzi pomagają rodzice)

  • Policz ile nosów masz w domu?
  • Policz ile uszu ma razem mama i tata?
  • Policz ile głów masz w domu .

Zadanie 4

Poniżej znajduje się karta pracy.

 Jeśli ktoś ma możliwość wydrukowania karty to drukuje i wykonuje zadanie na karcie. Jeśli nie to dziecko wykonuje zadanie razem z rodzicem przed monitorem.

Dziecko łączy pasujące do siebie przedmioty kreską na wydrukowanej karcie.  Jeśli przed monitorem, łączy je palcem.

https://drive.google.com/file/d/1oq3Y-23ip-WizlEaNt79NXA1GDBeJEvn/view?usp=sharing

************************************************************************

ŚRODA 28.10.2020r.

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNA

https://drive.google.com/file/d/1qZSPVsmH6tVPGw89jneb5O4uajFFICzi/view?usp=sharing

Witajcie Kochane APSIKI!!!

Bardzo jest nam przykro, że nie możemy się spotkać i wspólnie bawić, tańczyć i śpiewać, ale nie martwcie się przygotowałyśmy dla Was piosenkę, którą już troszeczkę znacie i do jej wysłuchania serdecznie ponownie Was zapraszamy.

A na zakończenie zróbcie zdjęcie w ubraniach, które są niezbędne na deszczową pogodę. Możecie również nagrać krótki filmik jak sami się ubieracie w deszczowe ubrania. Wszystkie zdjęcia i filmiki prześlijcie do swoich pań z grupy. Buziaki i powodzenia. 

WTOREK 27.10.2020r.

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA

Proszę utrwalić pierwszą  zwrotkę piosenki i refren. Piosenka   „Deszczyk”

https://cloud7b.edupage.org/cloud?z%3A6q2%2BwMN1av2MbMZqlbgyXDs462bXywwG3pf3INsUtNSOi1Cq6exsf423Kd4Jt6eS

Tekst piosenki „Deszczyk”

  1. Kapu-kapu, pada deszcz – klaszczemy                          

strugi lecą z nieba  – ręce unosimy w górę i naśladujemy padający deszcz                          

  A ja jednak powiem wam:

  martwić się nie trzeba  – wykonujemy przeczący ruch głową                            

Ref. Weź parasol zaraz do ręki, –  naśladujemy wzięcie parasola                          

włóż na nogi kalosze – naśladujemy zakładanie kaloszy( prawa, lewa noga)                                  

Zanuć słowa tej piosenki  – maszerujemy po kole                     

i wesoło ruszaj w drogę.                               

 II Kapu-kapu, kapu, kap

deszczyk z nieba leci,

w kroplach deszczu, nucąc tak,                         

idą sobie dzieci.

Ref.  Weź parasol…

 III Kapu-kapu, kapu, kap

wszystko mokre w koło.

Przez kałuże sobie skacz,

śmiejąc się wesoło.                                                      

  Ref.  Weź parasol…

2. Zapraszamy też do wspólnej zabawy bieżnej na świeżym powietrzu „ Dogoń chmurkę”

Rodzic z dzieckiem . Jedno z uczestników to chmurka a drugi jest wiatrem. Wiatr goni uciekającą chmurkę. Kiedy wiatr dotknie chmurkę następuje zmiana ról.

Życzymy miłej zabawy. Pozdrawiamy serdecznie