Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie 37-category.jpg

WIOSNA NA WSI 

12.04.2021r. – 16.04.2021r.

Tydzień ze zwierzętami wiejskimi za nami, ale to nie znaczy, że już więcej ich nie zobaczycie wręcz przeciwnie. Będziemy jeszcze ten temat kontynuować przez najbliższy tydzień. Miło nam jest widzieć, że macie się dobrze i nie nudzicie się w domu. Widać to po waszych zdjęciach, które nam wysyłacie. Cieszymy się też, że wykorzystujecie nasze propozycje. Prosimy, abyście w dalszym ciągu wysyłali nam zdjęcia tego, co robicie w domu. Dziękujemy serdecznie za dotychczasową współpracę i zaangażowanie oraz przesyłanie nam wykonanych przez dzieci prac. 

PIĄTEK 16.04.2021r.

Aktywność przyrodnicza

„Zdrowe ząbki”

1. Przeczytajcie wspólnie wiersz i porozmawiajcie o nim.

Wiersz B.Formy „U dentysty”

Pan dentysta leczy zęby,
wszyscy o tym wiedzą.
A szczególnie dzieci, które
wciąż cukierki jedzą.

Kiedy nagle ząb zaboli
na fotelu siadasz.
I po chwili mocną plombę
w zębie już posiadasz.

Szczotka, pasta to są zębów
wielcy przyjaciele.
Myj dokładnie swoje zęby,
nie tylko w niedzielę.

2. Spójrzcie na obrazek i odpowiedzcie na poniższe pytania:

Kto to jest stomatolog?

Na czym polega jego praca?

Jak wygląda jego strój?

 

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Stomatolog-zdjecie-2-800x533.jpg

3. Pokaż zęby! – wykonajcie poniższe ćwiczenia logopedyczne:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Gimnastyka_logopedia-2.jpg

– policzcie językiem zęby na górnej szczęce,

– policzcie językiem zęby na dolnej szczęce,

– umyjcie językiem zęby na górze, na dole,

– szeroko się uśmiechnijcie pokazując piękne ząbki.

4. „Zdrowe zęby, piękny uśmiech” – praca plastyczna.

Pokolorujcie dowolny obrazek, a następnie przyklejcie z białej plasteliny zęby w buzi chłopca i dziewczynki:

https://drive.google.com/file/d/1PA4pFgbPREqC56DQKZ7esuSjGfPazEgI/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1cilOof6rnuGMES1NFtuyfxaASkJl6ekQ/view?usp=sharing

5. Obejrzyjcie film pt. „Przyjaciele na tropie zdrowych zębów”:

https://www.youtube.com/watch?v=HQr_sZXZaEo

Zajęcia popołudniowe:

Jeszcze coś z ciekawych informacji na temat „Wiosny na wsi”

„Od ziarenka do bochenka” – zapoznanie dzieci z procesem produkcyjnym chleba.

Kochane dzieci usiądzie wygodnie i poproście swoich rodziców  o włączenie  filmu edukacyjnego o tym, jak powstaje chleb.

https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA&ab_channel=DEUTZ-FAHR%28official%29

https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8&t=18s&ab_channel=MariuszSz-S

Na koniec filmu spróbujcie porozmawiać z rodzicami na temat  zdobytej wiedzy z filmiku. 🙂

A potem spróbujcie się zrelaksować I zaśpiewać piosenkę, naśladując przy tym zwierzęta wymienione w piosence.  

„Stary Donald farmę miał” – utrwalenie piosenki, zabawa ruchowa przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=yit7PlRN7Yg&ab_channel=HityMaluszka

https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk&ab_channel=Spiewajznami

Dziękujemy Wam za dzisiejsze uczestnictwo w zabawach. Jesteście wspaniali, jak zawsze spisaliście się na medal! Podziękujcie swoim rodzicom za wsparcie i pomoc. Pozdrawiamy Was cieplutko i czekamy na Was w poniedziałek. :):):)

 

CZWARTEK 15.04.2021r.

Aktywność matematyczna

Dzisiaj zapraszamy do Matematyki na wsi.  Powodzenia!
WSKAZÓWKA
Poniżej Państwo znajdziecie matematyczne karty pracy. Można je wydrukować, żeby dziecko bezpośrednio miało gotową kartę pracy  lub jeżeli Państwo nie macie drukarki, można na kartce samemu rozrysować podobne przykłady.

https://docs.google.com/document/d/1C65i5FzD6GM-Yz3bgq5k6Y5Un0bVQYukjfhMbEW-d0Q/edit?usp=sharing

Aktywność popołudniowa:

Zadanie pierwsze

Drogie dzieci już dużo wiecie o zwierzętach żyjących na wsi, dlatego warto by było sprawdzić swoją wiedzę. Zapraszam Was do obejrzenia bajki o zwierzętach żyjących na wsi , podczas oglądania filmiku możecie naśladować głosy występujący zwierząt. Po obejrzeniu już filmiku proszę , abyście powiedzieli swoim rodzicom jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku.

https://youtu.be/qQtJP40a1Iw

Zadanie drugie

Ułóż puzzle „Zwierzęta na wsi”. ( strona puzzle factory)

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/122403-farma-na-wsi

Trzecie zadanie

Poniżej masz kartę pracy proszę ,aby rodzic przeczytał  Tobie polecenie co trzeba na nie zrobić. Po skończonej pracy zrób zdjęcie i prześlij do nas 🙂 . Powodzenia

https://drive.google.com/file/d/1mwjn8ttKrAliglAzVX5khECMCuFffhUs/view?usp=sharing

 

ŚRODA 14.04.2021r. 

Aktywnosć plastyczna

„Łaciata krowa” – praca plastyczna

Instrukcja wykonania zadania:

https://drive.google.com/file/d/1ardmdczRgtFrjEfxDxCw9XOkTBqj1fWl/view?fbclid=IwAR1MkdNGwv1YV7Jsf3UOR3NJIWgNHsb6ocB-tVOOYYGidmhVYgCLBrK7Nlk

Zadania na popołudnie:

https://drive.google.com/file/d/1AWY1Y6ybHTQmqUxkkqfPhdzkSQsS_B0r/view?usp=sharing

Zabawy logopedyczne:

https://drive.google.com/file/d/1NTZP67ACGLAxxQP0o4DyeIkki7I8mVa3/view?usp=sharing

Serdecznie was pozdrawiamy.

 

WTOREK 13.04.2021r.

Aktywność muzyczna

Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Wiosna na wsi (sł. i muz. B. Forma). Słuchanie piosenki Wiosna na wsi, plik mp3

https://drive.google.com/file/d/1uNcofuIM8xyq0wc8MP1Gzmnhnb64plRk/view?usp=sharing

1. Kogut głośno pieje, gładzi piękne pióra.

– ko, ko, jestem głodna – woła pani kura.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko,

gę, gę, kwa, kwa, kwa,

Mu, mu, i-ha, i-ha.

Kto nam dziś śniadanie da?

2.Na podwórku gęsi i małe kaczuszki,

tup, tup przytupują, mają puste brzuszki.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko….

3.Idzie pan gospodarz, ciężki worek niesie,

szur, szur, sypie ziarna, wszyscy głodni przecież.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko…

4.Z gospodarzem wiosna cichutko przybyła

i pachnącą trawą łąkę ozdobiła.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko….

5.Pasą się owieczki, krowy i barany,

jest już z nami wiosna świat się cieszy cały.

Ref: Kukuryku, ko, ko, ko

• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Jakie odgłosy wydawała pani kura?

− Jak gęsi i kaczuszki przytupywały? –

Jak gospodarz sypał ziarna?

− Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee, bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?

− Czy melodia była wesoła, czy smutna?

− Czy piosenka była szybka, czy wolna?

Zachęcamy do ulepienia z plasteliny wybranych przez siebie zwierząt,które mieszkają na wsi 🙂

Aktywność Ruchowa

https://drive.google.com/file/d/1f_EPQn5KR9lWvNiIZeyetUBLQ26nMEcN/view?usp=sharing

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

Zabawy popołudniowe:

https://drive.google.com/file/d/1VjKbbMM2cb_naabE-i8zrXtM8m6biD7G/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/14sevlXNp4ZmeH9okrmpkm6WvE5_s1Te2/view?usp=sharing

 

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021r.

Aktywność Mowa i Myślenie

Słuchanie opowiadania „Nauka pływania ” autorstwa Anny Widzewskiej.

Kochani rodzice :

Dajemy Wam do wyboru możliwość przeczytania dzieciom opowiadania w formie pisemnej lub wysłuchanie słuchowiska do którego link będzie znajdował się tutaj.

https://drive.google.com/file/d/1A2h_1Js0mQNT3m9gqJZHPNjXD_QHO-Wr/view?usp=sharing

Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury.

Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia.

– Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś. – A dlaczego nie przyszły świnki?

– Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies.

– A konie i krowy?

– One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu.

– A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś.

– Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie.

– Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka Pazurka.

– Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć… – szepnął kurczak.

– Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś.

– Chciałbym, ale… kurczaczki i kurki nie potrafią pływać.

– Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy. – Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się.

– Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś.

Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu.

– Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami. – A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą!

– Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek.

– Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest.

– Ale ja się boję…

– Nie bądź tchórzem.

– Dajmy mu spokój – powiedział pies. – Ma prawo się bać.

– Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia. – Niech kurczak stoi i patrzy.

– Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody.

Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała:

– Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozumiesz, że to niebezpieczne?

– Tak…

– Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły?

– Nie…

– A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł?

– Bałbym się.

– No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego.

– Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś.

– Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

Rodzic zadaje pytania:

Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?

Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?

Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać

Jak oceniacie zachowanie kaczorka?

Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?

Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?

Nazywanie umiejętności osiągniętych przez dzieci.

R. przypomina, że nikt nie umie wszystkiego, ale każdy z nas potrafi robić coś bardzo dobrze. R. prosi, aby dziecko powiedziało, co dobrze potrafi robić. Jeśli dziecko nie potrafi tego określić, z pomocą przychodzi mu Rodzic., określając mocne strony swojego dziecka.

Na zakończenie zadania dzieci mogą wykonać wybrane przez siebie prace.

https://drive.google.com/file/d/124E85kXzk0fwpqMaeawp7vhJqw54flE5/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1MnNn7HeAhTDNTFjlrh8iOdS33IBB8sdM/view?usp=sharing

Zapraszamy do wykonania zabaw logopedycznych:

Zadaniem dzieci jest wycięcie zwierząt naklejenie ich na obrazek i naśladowanie odgłosów jakie wydają.

https://drive.google.com/file/d/1sY9R5ClQtbEvq75lKmW0IhyL-ZVLiWnM/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/14u73H8DnH74L5CnAonboCI4tlDg89tS6/view?usp=sharing

Zabawy Popołudniowe:

https://drive.google.com/file/d/11YGt02g-QeSoDFTX0lli4RbhPNHIyOVl/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1SF1UNIhfI4_n4OBrDz0wdPhB4fHO5wB5/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/14Px5ChOBHqAAo0dOL5tvjMov8C496NqC/view?usp=sharing

*****************************************************************************************************************************

WIOSNA NA WSI 

06.04.2021r. – 09.04.2021r.

 

PIĄTEK 09.04.2021r.

Aktywność przyrodnicza

Witajcie kochane dzieciaczki 🙂
To już ostatni dzień tego tygodnia, mamy nadzieję, że już niedługo Was zobaczymy!

1. Na początek wykonaj kilka ćwiczeń gimnastycznych, aby rozgrzać się do pracy:

https://wordwall.net/pl/embed/601aad4a6af048559acd882530509998?themeId=27&templateId=70

2. Następnie przygotowałam dla Ciebie ćwiczenia logopedyczne w formie memory, pamiętasz tą grę?

https://wordwall.net/pl/embed/ebeef86b864a41419662cd315820bbfa?themeId=22&templateId=25

3. Obejrzyj teraz krótki filmik, dowiesz się, jak nazywają się domki wiejskich zwierząt, co one jedzą i jakie dobra dzięki nim mamy. Słuchaj uważnie, na koniec filmiku masz zadania do wykonania

4. Wykonaj kartę pracy

https://drive.google.com/file/d/1CeiwmBder4NXg7rq0vauihZJvZScZ0FI/view?usp=sharing

Aktywności popołudniowe

 

5. Czas na zabawę! Zaproś do zabawy, mamę, tatę, siostrę, brata, kolegę, koleżankę 🙂 Poproś osobę dorosłą, aby przeczytała CI instrukcję.

,,Lustro”
Dzieci stają w parach twarzami do siebie: jedno dziecko wykonuje określony ruch, a dru‑
gie powtarza te ruchy.

,,Rzeźbiarze”
Dzieci dobierają się w pary. Jedno z nich jest rzeźbiarzem, a drugie będzie rzeźbą, która
jest tworzona przez artystę. Artysta „ustawia” swojej rzeźbie ręce, nogi, tułów i określa, co
ona przedstawia. Wszyscy rzeźbiarze chodzą i oglądają dzieła, które przez ten czas nie
mogą się poruszać. Potem następuje zmiana ról.

„Wyścigi konne”
(wg M. Bogdanowicz, Ruch i piosenka dla najmłodszych.)

Dzieci naśladują ruchy nauczyciela:
Konie podchodzą do startu, – uderzanie dłońmi w podłogę
bomba w górę, – wyrzut ramion w górę
poszły! – naśladowanie jazdy na koniu
Pierwsza przeszkoda… hop! – podskok w górę
Konie biegną przez krzaki…
krach, krach, krach. – kierują konia w lewo
Konie biegną przez błoto…
chlap, chlap, chlap. – kierują konia w prawo
Cieszą się – szeroko się uśmiechają
smutni panowie. – palcami wskazującymi opuszczają kąciki ust w dół
Cieszą się – szeroko się uśmiechają
smutne panienki. – palcami wskazującymi podnoszą kąciki ust

 

6. Ułóż puzzle

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/122403-farma-na-wsi/4×3

Dziękuję Wam za zaangażowanie w zajęcia. A teraz pora na odpoczynek, dużo zadań w tym tygodniu wykonaliście 🙂
Życzę dużo słoneczka na weekend 🙂

 

CZWARTEK 08.04.2021r.

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Dzisiaj zapraszamy do Matematyki na wsi – Powodzenia!
WSKAZÓWKA
Poniżej Państwo znajdziecie karty pracy matematyczne, na spostrzegawczość, sprawność manualną oraz naukę cięcia nożyczkami po linii.

Można je wydrukować, żeby dziecko bezpośrednio miało gotową kartę pracy.

1. Popatrz na obrazek i spróbuj policzyć zwierzątka oraz powiedzieć co poszczególne zwierzątka robią w zagrodzie wiejskiej.

https://drive.google.com/file/d/1LFdWtILWaLH-QZIetLladi-fbX-vr6No/view?usp=sharing

 

ŚRODA 07.04.2021
Aktywność muzyczna

Witajcie przedszkolaki 🙂 Wyspaliście się? Na początek naszego kolejnego dnia, zrobimy małą rozgrzewkę.

1. Wczoraj poznaliście wiejskie zwierzątka. Włączcie poniższy filmik i razem z nimi zatańczcie znaną Wam już piosenkę.

Dzisiaj poznamy nową piosenkę, aby przygotować się do jej zaśpiewania, musimy najpierw zrobić gimnastykę buzi i języka. Wykonaj poniższe zadanie, jego forma na pewno Ci się spodoba, więc do dzieła!

https://wordwall.net/pl/embed/3a39359c2e304ff388ed72f23aa28fbe?themeId=52&templateId=8

Posłuchaj piosenki, dziś postaraj się zapamiętać słowa I zwrotki.

„IDĄ KACZUSZKI“

1. Idą kaczuszki,
Trzymają swe brzuszki,
Ogonkiem ruszają,
Główkami kiwają.

Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)

2. Idą kaczuszki,
Mają krótkie nóżki,
Wszystkie się bujają,
Wesoło śpiewają.

Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)

3. Idą kaczuszki,
Umyć swoje nóżki,
Skrzydłami machają,
W wodzie już pływają.

Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)

Aktywności popołudniowe:

Wykonaj teraz kartę pracy

https://drive.google.com/file/d/1k5TbiR25p8yd6t2MECCP3V11oi2VdpsK/view?usp=sharing

Poniżej zamieszczam kolorowankę, którą można wydrukować, bądź pokolorować online:

Na koniec dzisiejszych zajęć odpocznij sobie przy masażyku, poproś o pomoc w tym zadaniu rodziców i zachęć na wyjście na spacer po tym odpoczynku 🙂

Wycieczka


Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
Czujesz dreszczyk?  (leciutko szczypiemy w kark)

Dziękuję Wam za dzisiejszy udział w zajęciach.
Pamiętajcie, aby wysłać zdjęcia swoich aktywności. Miłego popołudnia! 🙂

Witajcie kochane Śpioszki po świętach!
Mamy nadzieje, że pomagaliście rodzicom w przygotowaniach i Zajączek Wielkanocny obdarował Was za to 🙂

Zaczynamy kolejny tydzień naszej zdalne nauki… Mam nadzieję, że już ostatni, ponieważ baaardzo się za Wami stęskniliśmy 🙂


Wtorek 06.04.2021
Aktywność plastyczno-techniczna


1. Tematem przewodnim tego tygognia będzie „Wiosna na wsi“.
Obejrzyj zatem filmik, a dowiesz się, jakie zwierzęta żyją na wsi. Na końcu filmiku masz również kilka zadań do wykonania, z więc do dzieła!

Zgaduj -zgadula –rozwiązwiąż zagadki:    

Choć się zielonej trawy naje, to mleko zawsze białe daje (krowa)                              
– Lubi owies, lubi siano, w stajni rży i parska rano (koń)            
– Mieszka sobie w chlewiku, z koryta wyjada, z nikim nie gada (świnia)
– Głośno pieje : kukuryku, wstań dziewczynko i chłopczyku (kogut)    

Kiwa się śmiesznie na krótkich nóżkach, pływa po stawie, zwie się…(kaczuszka)

 Praca plastyczna- kogut z rolki papieru toaletowego

Do wykonania koguta potrzebne będą:
rolka po papierze toaletowym
klej, nożyczki
papier kolorowy
2 oczka (mogą być też narysowane i wycięte z papieru)
Sposób wykonania:

Białym papierem obklejamy rolkę
Z żółtego papieru wycinamy szablony łap (2x)
Z czerwonego papieru wycinamy grzebień.
Z kolorowego papieru wycinamy kolorowe paski na ogon, przyklejamy z tyłu koguta.
Wycinamy dziób i przyklejamy.
Będzie mi miło zobaczyć efekty Twojej pracy, prześlij mi proszę zdjęcia, na pewno pięknie to wykonałeś/wykonałaś!: m.bucholc@pm2kg.pl i e.sienkiewicz-toczko@pm2kg.pl

Aktywności popołudniowe:

1. Zabawa ruchowo-naśladowcza do tekstu „W naszym ogródeczku”

W naszym ogródeczku          dz. rysują rękoma koła przed sobą
zrobimy porządki                 dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką
Wygrabimy ścieżki               dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki           dz. naśladują kopanie łopatą
Raz dwa trzy.                      dz. klaszczą 3 razy
Potem w miękką ziemię       dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi
wsiejemy nasionka
Będą się wygrzewać             dz. „wkręcają żaróweczki”
na wiosennym słonku
Raz dwa trzy.                       dz. klaszczą 3 razy
Spadnie ciepły deszczyk       dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli
i wszystko odmieni                opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.
W naszym ogródeczku          dz. rysują rękoma koła przed sobą.
grządki zazieleni
Raz dwa trzy.                       dz. klaszczą 3 razy

Zadanie na spostrzegawczość:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/znajdz-myszki/#

Kolorowanka:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/klacz-i-zrebie/#

Dziękuję Wam za dzisiejszą pracę, pamiętajcie, aby podziękować rodzicom za ich pomoc. Do jutra!

*****************************************************************************************************************************

Witamy bardzo serdecznie Grupę Śpioszków

Zapraszamy do skorzystania z przygotowanych materiałów. Święta tuż, tuż… Wielkanoc zbliża się do nas dużymi krokami, a więc do dzieła. Rozpoczynamy poniedziałkowe spotkanie z tematem wielkanocnych zabaw.

PIĄTEK 02.04.2021r.

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNA

Zapraszam was do obejrzenia świątecznej bajki

Zapraszamy do posłuchania piosenki ” Święta Wielkanocne”

Zabawa plastyczna

https://drive.google.com/file/d/1tOauXgMpHwlT95aEJmPMLoXYm9scDgrj/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Pgotab52El5Nem9oNLlYlV5IOqqm0AXB/view

Ostatnie zadanie prosimy o zdjęcia dzieci z pisankami i koszyczkiem wielkanocnym.

Dziękujemy.

CZWARTEK 01.04.2021

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Witajcie kochane Śpioszki 🙂

  1. Na początku zapraszam Was do zabawy przy piosence „ Rączki robią klap, klap, klap..”

2. Zapraszam również do zabawy paluszkowej 🙂

.„Zajączki” – zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

3. Ćwiczenia klasyfikacyjne. Co nie pasuje do Wielkanocy?

Zadaniem dziecka jest powiedzieć / pokazać, które obrazki nie są związane z Wielkanocą.

4. Bajka o jajkach – Tajemnicza Kuchnia, Ciufcia.pl

5. Zając – zabawa ruchowa.

Dziecko swobodnie skacze w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się, robi przysiad i pokazuje rękoma uszy zająca na głowie.

Muzolaki – Zając , piosenka na wielkanoc i nie tylko

6. Świąteczne memory:

ŚRODA 31.03.2021

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA

Zapraszam was do osłuchania sie z piosenką „Pisanki, pisanki jajka malowane”.

Po wysłuchaniu piosenki razem z rodzicem spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: Co było namalowane na pisankach?

Zapraszamy was do wesołej zabawy ruchowej przy pomocy Wiosennej Ruletki

Zapraszamy do wykonania kart pracy:

https://drive.google.com/file/d/1gim1mC7onDGMSUSQXC7rQXH04gMqlFay/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/176bwplNEY18FDVmigNIDG11wdJK7pHh6/view?usp=sharing

Mamy dla Was niespodziankę:) Cieszymy się, że wykonujecie w domu zadania, które dla Was przygotowujemy. W czwartek zapraszamy Was na świąteczny koncert: „Jajko, kura, Alleluja”

30.03.2021r. Wtorek

AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA

„Sadzimy rzeżuchę”

Drodzy rodzice. Zachęćcie dzieci do stworzenia świątecznej dekoracji na stół. Wysiejcie rzeżuchę na wilgotnej wacie lub gaziku. Postawienie rzeżuchy w ciepłym miejscu na parapecie okiennym zachęci dzieci do codziennej pielęgnacji i obserwacji ich wzrostu. Zwróćcie uwagę na to czego rośliny potrzebują do życia.

Do tego potrzebne Nam będzie: talerzyk lub miseczka, wata lub gazik, woda oraz nasionka rzeżuchy 🙂

Obejrzyjcie instrukcję i działajcie 🙂

29.03.2021r. Poniedziałek

MOWA I MYŚLENIE

Na dobry początek dnia zapraszamy Was do wspólnej zabawy ruchowej.

Zadanie 1

Zapraszam do wysłuchania listu od wielkanocnego zajączka i wykonanie zadania.

 

https://docs.google.com/document/d/1DW_JRUNyKjHYdwETluK14vj5NdPA8iUsGGOF4Vfg5aU/edit?usp=sharing

Zadanie 2

Zapraszam do obejrzenia bajki o Wielkanocy

 

Zadanie 3

Prosimy o wykonanie karty pracy „Wielkanocna kolorowanka”

https://drive.google.com/file/d/1GhpSRUCaq_HlM2Qrr2RR8QfEtH3R2tvG/view?usp=sharing

Zajęcia popołudniowe od 29.03.2021r. – 02.04.2021r.

Przygotowałam Wam film edukacyjny. Poznajcie Myszkę w Paski, która opowie Wam, jak dbać prawidłowo o higienę , czemu mycie rączek jest ważne, przy tym dobrze się bawić

 

Nauka wyliczanki

Ene due rabe, szukał bocian żaby.

A zielona Żaba dała nurka w trawę.

Mówienie rymowanki: cicho, gdy rodzic kładzie palec na ustach, i głośno- jeżeli podniesie rękę do góry.

Poznanie piosenki „Pisanki,pisanki”

Ćwiczenia oddechowe i narządów artykulacyjnych

naśladowanie nadmuchiwania balonów,
– naśladowanie zlizywania czekolady z warg,
– liczenie zębów poprzez dotykanie ich językiem,
– wysuwanie języka do przodu i cofanie w głąb jamy ustnej.
Drodzy rodzice, wielkimi krokami zbliżają się święta. Proszę, aby dzieci również brały udział w przygotowaniach. Posprzątały swój pokój, malowały pisanki

Zapraszam do zabaw ukrytych w prezentacji

https://view.genial.ly/5e81be28aafed90da9bd30da/presentation-2-z-wizyta-u-wielkanocnego-zajaczka?fbclid=IwAR38W2cXXVeWNDXMpvuAvvfJo0yGAoxIezfJI7hUVShFSi7m8r9PJa-TlgI

Czekamy na zdjęcia Twoich aktywności, będzie nam miło zobaczyć jak pracujecie

m.bucholc@pm2kg.pl 

e.sienkiewicz-toczko@pm2kg.pl

 

****************************************************************************************************************************

 

Witamy serdecznie Grupę Śpioszków!!!

Bardzo za wami tęsknimy i mamy nadzieję, że szybko się zobaczymy!!!

ZAPRASZAMY DO WSPÓLNEJ ZABAWY!!!

 

 

 

https://drive.google.com/file/d/1GhpSRUCaq_HlM2Qrr2RR8QfEtH3R2tvG/view?usp=sharing







PONIEDZIAŁEK 02.11.2020r.

Aktywność językowa

https://view.genial.ly/5f9f11432446ef0d16840533/interactive-image-trzy-swinki

***********************************************************************

PIĄTEK 30.10.2020r.

Aktywność Plastyczna

Zapraszam do prezentacji

https://view.genial.ly/5f9b31f9f809381219e19f58/interactive-image-jesien-u-nas

CZWARTEK 29.10.2020R.

AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA

Zadanie 1.

Naśladowanie odgłosów padającego deszczu:

Mżawka – wykonuje szybkie ruchy palcami w powietrzu

Kapuśniaczek drobniutki deszcz – szybkie uderzenia palcami o podłogę

Ulewa – stukanie kantem dłoni o podłogę.

Zadanie 2.

Obejrzyj. Skąd się bierze deszcz?

https://www.youtube.com/watch?v=rvTLwn27mE4

 

Zadanie 3.

Wskaż proszę, co zakładamy i bierzemy ze sobą przed wyjściem na dwór, gdy pada deszcz ?

https://drive.google.com/file/d/1lJfmGLabovfcNkBjOOqWDnKRoh4SMrUV/view?usp=sharing

Zadanie 4.

Idziemy na spacer do parku,  ćwiczymy samodzielne ubieranie się. Zbieramy kolorowe liście, robimy piękny bukiet i spędzamy miło razem czas. 😉

************************************************************************

ŚRODA 28.10.2020r.

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA

https://view.genial.ly/5f986ba5f1f0690cf1e7a7c9/interactive-image-interactive-image

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

wtorek 27.10.2020

Zapraszamy dzieci do wspólnej zabawy.

Zadanie 1.

 Przypomnienie zabawy paluszkowej „Deszczyk pada”. Dzieci już ją doskonale znają ;-).

 

Deszczyk pada, deszczyk pada (stukamy palcami o podłogę)
parasolka się rozkłada.(tworzenie parasolki z palca wskazującego i dłoni)
Chmurki małe się spotkały (kreślenie w powietrzu chmurek)
i cichutko rozmawiały (naśladowanie dłońmi rozmowy)
Deszczyk pada, mały, wielki, (naśladowanie palcami padający deszcz)
a w kałuże zamienia kropelki. (kreślenie na podłodze kałuży)

 

Zadanie 2.

Co do siebie pasuje ?

Poniżej znajduje się karta pracy. Jeśli ktoś ma możliwość wydrukowania, to drukujemy. Jeśli nie. Dziecko wykonuje zadanie razem z rodzicem przed monitorem.

Dziecko łączy pasujące do siebie przedmioty kreską na wydrukowanej karcie.  Jeśli przed monitorem, łączy palcem.

https://drive.google.com/file/d/10j4CK2rFviDTsB7IltVxf7er-C7laWqR/view?usp=sharing

 

MIŁEJ ZABAWY 😉

 

ZABAWY POPOŁUDNIOWE OD 27.10 – 02.11.2020

Poniżej propozycje zabaw popołudniowych na „dziecięcą nudę :-)”

  1. Układanie ulubionych klocków np. kto pierwszy zrobi wieżę z 4 elementów.
  2. Układanie wybranych przez dziecko puzzli.
  3. Słuchanie audiobooków podczas poobiedniego odpoczynku:

http://audio-bajki.pl/bajki-nowoczesne/item/138-wiewiorka-i-pan-dzieciol

http://audio-bajki.pl/maly-swiat/item/203-stonoga-czyta-olga-pastuszka

http://audio-bajki.pl/maly-swiat/item/198-sklep-u-niedzwiedzia-czyta-jaroslaw-boberek

  1. Wspólne czytanie bajeczek, oglądanie książeczek.
  2. Utrwalenie kolorów podstawowych; Kto pierwszy znajdzie w domu kolor… (czerwony, zielony, czerwony, niebieski, żółty).
  3. Słuchamy ulubionych piosenek dla dzieci.