PONIEDZIAŁEK 22.06.2020r.

LODOWE ZABAWY Z GŁOSKAMI PODOBNO BRZMIĄCYMI B-P DLA DZIECI MŁODSZYCH

LODOWA ZABAWA LOGOPEDYCZNA – RÓŻNICOWANIE GŁOSEK P – B

Doskonalimy słuch, czytamy sylaby i rozróżniamy dźwięki. Otaczamy lodowe rożki różnymi kolorami, sylaby z głoską p kolorem czerwonym, sylabę z głoską b na zielono. Dziecko na wstępie powtarza za rodzicem wypowiedzianą głoskę B i głoskę P. Wcześniej przystawia rączkę do krtani i wymowie głoski B. Głoska B będzie drgać, oznacza to, że jest głoską dźwięczną. Następnie niech wymawia głoskę P i przekona się, że głoska P nie drga, co oznacza, że jest głoską bezdźwięczną.

https://drive.google.com/file/d/1FUjAqnEI0fgtzVQ4oOZH0i7OKvgVXDk1/view?usp=sharing

UTRWALENIE GŁOSKI SZUMIĄCEJ W ZDANIACH I TEKSTACH

https://drive.google.com/file/d/194PNdJgT9HQPReU61yZXzmL6jZya_av5/view

LODOWE ZABAWY – UTRWALENIE GŁOSKI R

https://drive.google.com/file/d/1VxPMFWBFcZflXmx8KzEh0Z-DLJnt7em3/view?usp=sharing

***********************************************************************

ZABAWA LOGOPEDYCZNA – ROZWIJANIE SŁOWNICTWA, TWORZENIE POJĘĆ OGÓLNYCH, ROZWIJANIE SŁUCHU FONEMATYCZNEGO I SPOSTRZGAWCZOĆI.
Zadanie dla dziecka:
Przyjrzyj się obrazkowi. Nazwij ubrania i przedmioty.
Co spakowałbyś do swojej wakacyjnej walizki?
Połącz z walizką wybrane przez siebie ubrania i przedmioty

https://drive.google.com/file/d/18D0Rirpw2WCWhWKcxuYwZ9K04NEYujlK/view?fbclid=IwAR0w05n6ENOMiGlIEzvGeAurTCZceNG5oiTrdAmoXchXcrjSYdlfPm8R6q0

ZABAWA LOGOPEDYCZNA O TEMATYCE WAKACYJNEJ – UTRWALENIE WYWOŁANYCH GŁOSEK
Zadanie dla dziecka:
Przyjrzyj się obrazkowi. Nazwij przedmioty i ubrania na obrazku.

https://drive.google.com/file/d/1w-_8LICEXfu71lR8Ga83GNN0aAeRBeE-/view?fbclid=IwAR2GeScRebiMwQnHuwirS8yERXzwQtAMkRNbh5q9467XR5TCvFxXp8jZXb8

UTRWALENIE GŁOSKI R

https://drive.google.com/file/d/1kNibM4K0m2cYwOQHkkdbgLNKWkSGR6Jm/view?fbclid=IwAR2athyHv-H09JwEl2nAYoDll2961-YamBCzUKhyBR-JQxsxkz_iCdWPqwM

ĆWICZENIA PRAWIDŁOWEJ WYMOWY GŁOSKI K
Poniżej znajduje się link do prawidłowej wymowy K

https://drive.google.com/file/d/1oNUS0zI8_A-cWsrgvpyvp-UoC0DTkzER/view?fbclid=IwAR03iIUk_MFe01Y4OOuBewWZCF1ZYJrzNJzWlOgKdTMcxYUXq6V5sbxeO7M

ZABAWA LOGOPEDYCZNA – DZWIĘKONAŚLADOWCZA DLA DZICI MŁODSZYCH


Przed rozpoczęciem zabawy dźwiękonaśladowczej, wcześniej zabawcie się w zabawę artykulacyjną, usprawniającą aparat mowy. Poniżej znajduje się link do zabawy artykulacyjnej.

ZABAWY DZIĘKONAŚLADOWECZE

https://drive.google.com/file/d/1L7WIW-Wjs7AXg7fHsrqidL6G_dTBZrlg/view?fbclid=IwAR1AQbvUX1jEmTPNnd9w_5xI4J_2Eb5BnaztlodMe-TnVpQDhfRR733lGLQ

ZABAWA LOGOPEDYCZNA DO UTRWALENIA PRAWIDŁOWEJ MOWY
GŁOSKI R W LOGOTOMACH, WYRAZACH I ZDANIACH.

https://drive.google.com/file/d/1Tijzu7MiqH2IktxIOvqbVBsUZGs80-qN/view?fbclid=IwAR2NKlCcdHflojhLHb513QvIRf55PyYMBElCoFyZRpyD5_KdZlfQiE3JWio

ZABAWA LOGOPEDYCZNA DLA UTRWALENIA GŁOSKI SYCZĄCEJ I SZUMIĄCEJ.

https://drive.google.com/file/d/1EbPn4-am95zCR8NDZr-202YJbiIfd9B5/view?fbclid=IwAR0HbHKUv3kqwiWR8zrpQuKsEbNfdAQ8jPpvsjySkFQ-JE8tzLPiKTDK7zY

************************************************************************

PONIEDZIAŁEK 01.06.2020r.

Zabawy logopedyczne z sylabami

https://drive.google.com/file/d/1617h3y4gMcLveEPV4q_RM0gW2m26wEF6/view?usp=sharing

Utrwalenie głoski R

https://drive.google.com/file/d/1zqF9UVI-xiBVHuSyR6–4HfA-uZ7S9sq/view?usp=sharing

Utrwalenie głoski szumiące

https://drive.google.com/file/d/1LqTwzRUS-Tp6CIVxBimMVhTRDdh8jvla/view?usp=sharing

************************************************************************

ZABAWY ARTYKULACYJNE DLA MŁODSZYCH DZIECI


Zabawy logopedyczne dla dzieci na usprawnienie warg
Ćwiczenie „buziaczki – śmieszaczki”

Usiądźcie wygodnie naprzeciwko siebie i wysyłacie sobie buziaczki (ściągajcie wargi w dzióbek) i uśmiechy (rozciągajcie wargi w szerokim uśmiechu). Powtórzcie tę zabawę kilka razy. Na pewno wprawi was w dobry nastój.
Ćwiczenie „wesoły dźwig” Usiądźcie razem przy stole. Postaw przed dzieckiem talerzyk, na którym rozsypiesz kilka cukierków (lub kulek zbożowych). Zadaniem dziecka będzie chwytanie ich ustami i przenoszenie do twojej dłoni. Usta dziecka będą dźwigiem, a twoja dłoń budowlą.
Ćwiczenie „zmęczony konik”
Tę zabawę możesz przeprowadzić kilka razy w ciągu dnia. Pokaż dziecku, jak parska konik, a następnie poproś dziecko o powtórzenie. Możecie parskać na zmianę.

Zabawy logopedyczne dla dzieci na usprawnienie języka
Ćwiczenie „najedzony kotek”

Twoje dziecko będzie kotkiem, który oblizuje się, bo właśnie wypił pyszne mleko. Kotek jest zadowolony, ma pełny brzuszek i dokładnie językiem oblizuje swój pyszczek (najpierw wargę górną a następnie dolną). Powtarza tę czynność kilka razy. Oczywiście i tym razem najpierw pokaż dziecku, jak ma to wyglądać.

Ćwiczenie „wycieraczka samochodowa”
Twoje dziecko będzie samochodem a jego usta – szybą w tym samochodzie. Język to wycieraczki. Opowiedz dziecku, że właśnie pada deszcz i wycieraczki muszą wycierać
szybę raz w lewo, a raz w prawo. W tej zabawie język ma poruszać się w kierunku kącików ust (prawego i lewego).

„Chorobowe zgadywanki”  
Dziś karetką pojedziemy-     ue, ue, ue.
Może komuś pomożemy-     ua, ua, ua.
Kto najbardziej chory jest?- eo, eo, eo.
Mały kotek, duży pies?-       eu, eu, eu.
Kto Katarek duży ma-          ai, ai, ai.
A kto kicha tak jak ja-          ae, ae, ae.
Kogo boli głowa?-               oa, oa, oa.
Kto się przed lekarzem chowa?- ou, ou, ou.
Kto lekarstwa nie chce brać?- ie, ie, ie.
Kto chce w łóżku długo spać?- iu, iu, iu.
A kto zawsze zdrowy jest,- ye, ye, ye.
Co dzień chce warzywa jeść- yo, yo, yo.

https://drive.google.com/file/d/1eENYJJo9jeWMaiHifS45murKBBgboj4z/view?fbclid=IwAR3Sxf3WWTQYKfe9WJz0oZD0zZ_9L9aHiDwjdOgk3LXJWk2DR0E0iSZXpYU

LOGOPEDYCZNE KÓŁKO I KRZYŻYK – GŁOSKA [SZ]

Utrwalenie głoski SZ

https://drive.google.com/file/d/1rf-ljGm7jApNKpWAlk20a8VxViyu3EQf/view?fbclid=IwAR25ZdAneY7b8Nqu1x1AvK4ST0xfU4mkjtrR2-dLA3JM7j05y5Q22fgXXQw

LOGOPEDYCZNE KÓŁKO I KRZYŻYK – GŁOSKA [R]

Utrwalenie GŁOSKI R ze zbitką spółgłoskową.

https://drive.google.com/file/d/1DwRph9c3Qf3ndl6nj-iGNqso_7xweUrW/view?fbclid=IwAR3tFEZ840G5H6gE_fNkx4V4dg0cEdPb5Xa58znbCs8kvMl5J6HA1e030YA

ĆWICZENIA JĘZYKA

https://drive.google.com/drive/folders/1uACoylo4PmW_YB_4V18bdw2NJVDrZa-4?fbclid=IwAR32NPuT5a-jhIJ1k6SL-hmjbLUPGyqlHEJDnHxsemw5TBsdUGMFHD7Z7k4

ĆWICZENIA PODNIEBIENIA:

https://drive.google.com/drive/folders/1uACoylo4PmW_YB_4V18bdw2NJVDrZa-4?fbclid=IwAR32NPuT5a-jhIJ1k6SL-hmjbLUPGyqlHEJDnHxsemw5TBsdUGMFHD7Z7k4

ĆWICZENIA WARG:

https://drive.google.com/drive/folders/1uACoylo4PmW_YB_4V18bdw2NJVDrZa-4?fbclid=IwAR32NPuT5a-jhIJ1k6SL-hmjbLUPGyqlHEJDnHxsemw5TBsdUGMFHD7Z7k4

WIOSENNA ŁĄKA – zabawy logopedyczne

https://drive.google.com/file/d/1wfKyq1fvUp-ITkwDTTr6TxjOQfTXPnUS/view?fbclid=IwAR1CyYvYUEFDAqZMyaNrgcemBojye3p8UEkxp-_2wyBfIQwURmw6PlLZeRk

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE DLA DZIECI STARSZYCH DO UTRWALENIE
WYWOŁANEJ GŁOSKI (R).
GRA PLANSZOWA Z GŁOSKĄ [R] – POŁĄCZENIE [TR] I [DR]

Prosta logopedyczna gra planszowa przygotowana z myślą o utrwalaniu prawidłowej wymowy głoski [r] w połączeniach [tr] i [dr] w nagłosie, śródgłosie i wygłosie wyrazów. Zestaw wyrazowy został przygotowany z zachowaniem czystości fonetycznej, to znaczy bez głosek opozycyjnych.
Proponowana gra to wyścigi ale wygrywa ta osoba, która okrążając planszę „zdobędzie” najwięcej obrazków.
Gra przeznaczona jest dla 2 do 4 uczestników. Do zabawy potrzebne są pionki, kostka oraz kolorowe liczmany (mogą być nakrętki kolorowe lub guziki), którymi będziemy oznaczać zdobyte przez uczestników obrazki.
Wszyscy uczestnicy zabawy ustawiają swoje pionki na starcie, najmłodszy rzuca kostką, czyta słowo i oznacza kolorową nakrętką właściwy obrazek. Dla uatrakcyjnienia gry, można ułożyć zdanie z wylosowanym słowem.
Wygrywa ten z graczy, który po okrążeniu planszy oznaczył najwięcej obrazków. Wydrukowana plansza do gry to równocześnie materiał wyrazowa – obrazkowy z głoską [r]. Dziecko samo gra w grę, mówi co jest na obrazku i koloruje obrazki. Można również poprosić o zaznaczenie głoski [r] w słowach na kolorowo. Zabawnym elementem, dodatkowo personalizującym grę, jest dodanie pól akcji. Dla
przykładu – pokolorowanie na niebiesko wybranych słów i ustalenie, że jeśli zatrzymamy się na tak oznaczonym polu, możemy przeczytać i pokolorować 1 sąsiadujące z tym polem słowo. Pokolorowanie tła słowa na czerwono będzie oznaczać stratę możliwości pokolorowania obrazka.
W momencie, gdy w terapii dochodzimy do pracy nad poprawną wymową głoski [r] w zdaniach, możemy ponownie wrócić do gry. Uczestnicy zadania oznaczają obrazki znajdujące się na środku planszy kamykami w wybranych kolorach a następnie układają z nazwami obrazków zdania.

Wspaniałej zabawy i owocnych ćwiczeń!

https://drive.google.com/file/d/1rdxTONF4PXVPnLJ5zU3PBfNW6bqUvabL/view?fbclid=IwAR1YhTaY8sLFuJX-J_g0OMv-1iaa52SK12fyxM-FYr_Ai6GdwMqPf_WvOeI

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE DO UTRWALENIA WYWOŁANEJ GŁOSKI SZUMIĄCEJ GRA PLANSZOWA Z GŁOSKĄ [SZ]
Prosta i lubiana przez dzieci logopedyczna gra planszowa przygotowana z myślą o utrwalaniu prawidłowej wymowy głoski [sz] w nagłosie, śródgłosie i wygłosie wyrazów. Zestaw wyrazów został dobrany z zachowaniem czystości fonetycznej, to znaczy nie zawiera głosek opozycyjnych.
Gra przeznaczona jest od 2 do 4 uczestników. Do zabawy potrzebne są pionki, kostka oraz kolorowe liczmany (mogą być nakrętki kolorowe lub guziki), którymi będziemy oznaczać zdobyte przez uczestników obrazki.
Wszyscy uczestnicy zabawy ustawiają swoje pionki na starcie, najmłodszy rzuca kostką, czyta słowo i oznacza kolorową nakrętką właściwy obrazek. Dla uatrakcyjnienia gry, można ułożyć zdanie z wylosowanym słowem.
Wygrywa ten z graczy, który po okrążeniu planszny oznaczył najwięcej obrazków. Wydrukowana plansza do gry to równocześnie materiał wyrazowo – obrazkowy z głoską [sz]. Dziecko samo gra w grę, mówi co jest na obrazku i koloruje obrazki.
Można również poprosić o zaznaczenie głoski [sz] w słowach na kolorowo.
Zabawnym elementem, dodatkowo personalizującym grę, jest dodanie pól akcji. Dla przykładu – pokolorowanie na niebiesko wybranych słów i ustalenie, że jeśli zatrzymamy się na tak oznaczonym polu, możemy przeczytać i pokolorować 1 sąsiadujące z tym polem słowo. Pokolorowanie tła słowa na czerwono będzie oznaczać stratę możliwości pokolorowania obrazka. W momencie, gdy w terapii dochodzimy do pracy nad poprawną wymową głoski [sz] w zdaniach, możemy ponownie wrócić do gry. Uczestnicy zadania oznaczają obrazki znajdujące się na środku planszy kamykami w wybranych kolorach a następnie układają z nazwami obrazków zdania.

Wspaniałej zabawy i owocnych ćwiczeń!

https://drive.google.com/file/d/1zVBtNeUi2r3q28-426RYyo03VKmNHdeg/view?fbclid=IwAR2xBji9Sp4vmkQ4KRIXkYi4mzd-tMj6pVd_70hfHd-hvwPlSHSg4IypAMg

************************************************************************

Ćwiczenia logopedyczne związane z tematyką: Ekologia.

https://drive.google.com/file/d/1CP3K3LYj9H3z3jofZNaS7QQBVYT4rjGn/view?fbclid=IwAR17lVN6PN-e6GWkendz9YkZNzxNggiVLAWcoBybMetc-mSV1nEQVgdg-Cg

Inne propozycje ćwiczeń na ten tydzień:

https://drive.google.com/file/d/173-ZCDKP_FV_Ssf3ZEOlF8o5PSczEd5X/view

Pokoloruj misie wg kodu i ćwicz wymowę poszczególnych głosek:

https://drive.google.com/file/d/1Ofas03W4SMssMBiunVb-LZPqGAG6x397/view

Kuba i Tosia

https://drive.google.com/drive/folders/1ypsYQgwu66g9aVFOeFwnP7U-o69-6C0G

Karty pracy „Celinka i Czarek”

https://drive.google.com/drive/folders/16ozkorw3aJ24daXMIfVU-WVONuRu7hhv

************************************************************************

UWAGA DRODZY RODZICE!
Informacja dla rodziców dzieci objętych pomocą w zakresie profilaktyki logopedycznej.
Materiały, które wcześniej udostępniłyśmy do ćwiczeń artykulacyjnych oraz z głoską „r”, „sz” prosimy o kontynuacje tych ćwiczeń w ramach utrwalenia.

LOGOPEDIA NA WESOŁO

(Poniżej link filmiku do zabawa oddechowych i
artykulacyjnych). Zabawy dla dzieci młodszych. Zabawy artykulacyjne ćwiczymy codziennie przez cały tydzień od 5-10 minut.

Życzę miłej zabawy!

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla dziecka.
Demonstracja prawidłowego wykonania ćwiczenia, powtarzając je kilkakrotnie.
Jedziemy na wieś – dziecko wibruje wargami – naśladują samochód jadący na wieś.
Konik – dziecko naśladuje kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
Krowa – dziecko naśladuje ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dziecko przesuwa językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.
Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dziecko wysuwa język na brodę i dyszy.
Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.
Myszka bawi się w chowanego – dziecko wypycha policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
Miotła – dziecko naśladuje gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

Zabawa logopedyczna W zagrodzie Małgosi – bajeczka ortofoniczna
Rodzic czyta treść bajeczki, a dziecko naśladuje odgłosy zwierząt.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż  Małgosia jeść im da.
Co to za zwierzę? – zabawa słuchowo-naśladowcza.

Dziecko słucha odgłosów zwierząt wiejskich naśladowanych przez rodzica. Następnie rozpoznaje je i wyszukuje na obrazkach. Następuje zamiana ról, dziecko naśladuje, a rodzic wybiera.


Zabawę dźwiękonaśladowczą przy piosence dla dzieci – Odgłosy zwierząt – „Zwierzęta” – dziecko bawiąc się przy tej piosence rozwija mowę oraz słuch. Przy powtórce niech dziecko spróbuje powtarzać dźwięki bez podglądania obrazków na filmiku. (tu zamieściłam link do piosenki z dźwiękami):

„Jakie to zwierzę?” – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – dziecko ma tu za zadanie połączyć linią obrazek zwierzęcia z jego cieniem (Katra pracy do wykonania zadania poniżej). Po wykonaniu zadania dziecko mówi, jakie połączyło zwierzęta ze swoim cieniem. Nazwy tych zwierząt dzieli na sylaby np. ku-ra, kro-wa

Kaczki – zabawa rytmiczno-ruchowa.
Dzieci w parach idą po okręgu i odpowiednio do słów, przystając przy tym, tupią nogą (w podanym rytmie).

Jak to miło być kaczuszką, machać sobie prawą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie, prawą nóżką tupać sobie.
Tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Idzie kaczka nieboraczka, śmiesznie człapie w luźnych laczkach.
Za tą kaczką druga kaczka, idzie kaczek cała paczka.
Jak to miło być kaczuszką, machać sobie lewą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie, lewą nóżką tupać sobie.
Tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup.

https://drive.google.com/file/d/1J-FyZUb8TjOwjRzTJlbweK-d0t2rjFk3/view?fbclid=IwAR3YG1lxKIhyXg-pHc5EP6NRjLbTHKXdsjx-0RNexyoaV6W1Sol22JvYtiE

PROPOZYCJE PRZYKŁADOWYCH WIERSZYKÓW DŹWIĘKONAŚLADOWCZYCH

Zwierzęce gadanie J. Beszczyński
Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? Kle, kle, kle.
Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? Kum, kum, kum.
Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? Miau, miau, miau
Co mówi kura, gdy znosi jajko? Ko, ko, ko.
Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? Ku-ku-ryku.
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? Me, me, me.
Co mówi krowa, gdy brak jej tchu? Mu, mu, mu.
Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? Hau, hau, hau.
Co mówi baran, gdy spać mu się chce? Be, be, be.
Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce?
Nic! Przecież ryby nie mają głosu!
Co słychać na wsi? W. Chotomska
Co słychać? Zależy – gdzie.
Na łące słychać: Kle, kle!
Na polu: Ku – ku, ku – ku!
Przed kurnikiem: Kukuryku!
Ko – ko – ko – ko – ko! – w kurniku.
Koło budy słychać: Hau, hau!
A na progu: Miau…
A co słychać w domu,
Nie powiem nikomu!


Co kotek miał? M. Kownacka
Mały Jasio kotka przy kominku spotkał.
Ukłonił się kapeluszem.
Porozmawiać z kotkiem muszę:
 Miał kotek siostrę?
 Miau!
 Miał kotek pazurki ostre?
 Miau!
 Miał kotek mamę i tatę?
 Miau!
 Miał kotek na grzbiecie łatę?
 Miau!
I tak sobie przez godzinkę
rozmawiali przed kominkiem.

Odgłosy
Jedzie pociąg – fu, fu, fu
Trąbi trąbka – tru, tu, tu
A bębenek – bum, bum, bum
Na to żabki – kum, kum, kum
Konik człapie – człap, człap, człap
Woda z kranu – kap, kap, kap
Mucha bzyczy – bzy, bzy, bzy
A wąż syczy – ssssss
Baran beczy – be, be, be
A owieczki – me, me, me

Kukułka W. Chotomska
Kukułka, jak to kukułki,
Chciała z kimś kukać do spółki.
Kot siedział na płocie.
 Kukaj ze mną kocie!

Kot zamiauczał: miau – miau – miau!
Pies się w budzie zdrzemnął.
 Kukaj piesku ze mną!
Pies zaszczekał: hau – hau – hau!
Martwi się kukułka:
 Nikt nie chce zakukać…
Może i dla dzieci
To za trudna sztuka?

ZABAWY Z GŁOSKAMI

https://drive.google.com/file/d/1unQqIxmdPmNGqJrOjK707eUrJSxj_X4c/view?fbclid=IwAR32Foh1IUSUAtOJ1-yJ5Hx1UnblnVH4NtUeAgfN1aM–bYOWatnDf-I5Jo

NAJTRUDNIEJSZA GŁOSKA „R” W MOWIE DZIECIĘCEJ?! ĆWICZENIA

https://drive.google.com/file/d/17s-w078tInmR-YR8fshvXLW4t4sxQtMe/view?fbclid=IwAR3TFPQH_5u5Afa7Dkbih6vnAfT3-9GiyRzX7sKqyMP5Fm5zrMMcLIIv3-o

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla każdego dziecka. R. rozdaje dzieciom lusterka. Demonstruje prawidłowe wykonanie
ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
• Jedziemy na wieś – dzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś.
• Konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy
podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są
szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
• Krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
• Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy
szeroko otwartej jamie ustnej.
• Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.
• Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.
• Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony:
raz z jednej, raz z drugiej strony.
• Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do
drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.


Ćwiczenia oddechowe Jajka.
Jajka wycięte z papieru, słomki. R. prosi, aby dzieci podchodziły kolejno do miejsca, gdzie są zgromadzone papierowe jajka, i przenosiły je w inne (np. wskazane przez niego) miejsca za pomocą
słomek.


Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Marsz dla wiosny.
R. prezentuje wiersz i pyta dzieci: Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę? W jaki sposób to robiły?
Powtarza  wiersz, a dzieci za nim fragment:
Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?

Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały,
wiosnę także witać chciały.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Nagle kogut ścieżką wąską przybiegł za ostatnią gąską.
Gęgać nie potrafi wcale, za to pieje doskonale!
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nawet kotka, choć ciut głucha,
też muzyków chce posłuchać.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?

4.Z gospodarzem wiosna cichutko przybyła
i pachnącą trawą łąkę ozdobiła.
Ref: Kukuryku, ko, ko, ko….
5.Pasą się owieczki, krowy i barany,
jest już z nami wiosna świat się cieszy cały.
Ref: Kukuryku, ko, ko, ko

Zabawy ortofoniczne z tekstem piosenki: „Wiosna na Wsi”

  1. Kogut głośno pieje, gładzi piękne pióra.
  • ko, ko, jestem głodna – woła pani kura.
    Ref: Kukuryku, ko, ko, ko,
    gę, gę, kwa, kwa, kwa,
    Mu, mu, i-ha, i-ha.
    Kto nam dziś śniadanie da?
    2.Na podwórku gęsi i małe kaczuszki,
    tup, tup przytupują, mają puste brzuszki.
    Ref: Kukuryku, ko, ko, ko….
    3.Idzie pan gospodarz, ciężki worek niesie,
    szur, szur, sypie ziarna, wszyscy głodni przecież.
    Ref: Kukuryku, ko, ko, ko…

4.Z gospodarzem wiosna cichutko przybyła
i pachnącą trawą łąkę ozdobiła.
Ref: Kukuryku, ko, ko, ko….
5.Pasą się owieczki, krowy i barany,
jest już z nami wiosna świat się cieszy cały.
Ref: Kukuryku, ko, ko, ko

Gimnastyka buzi i języka z wierszem „ W gospodarstwie”

Pieje kogut już od świtu: Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

https://drive.google.com/file/d/19BIaUbL6SauhNZ5aL6UHgieJCEFoLp5p/view?fbclid=IwAR21iQggmtMN9nT8Up7aiQFOboQKVXUb8e9qB9fssn4fJoHQKvOl-eJIUck

WIELKANOCNE ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE NA KOLEJNE DNI:

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO ĆWICZEŃ Z DZIEĆMI :

  1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Rodzic  demonstruje ćwiczenia, a dzieci je naśladują.

Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.                              Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.

Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.

 Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.

 Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.

Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole. 

  • Zabawa ortofoniczna Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka.

Wiklinowy koszyczek, cukrowy baranek, kurczaczek z waty, pisanka z namalowanym kogutem.

Dzieci naśladują głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje Rodzic , wyjmując je z koszyczka (kurczątko: pi, pi, pi – kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek: bee, bee, bee – czworakują, kogucik: kukuryku – stają i uderzają o uda dłońmi prostych rąk.

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę 

 Zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Na podwórku.

Rodzic recytuje wiersz, a dzieci powtarzają po nim sylaby.

Gospodyni razem z dziećmi święconkę szykuje.

O-ho, ho, ho! O-ho, ho, ho, jajeczka maluje.

Biega kurka po podwórku  i gdacze z radości.

 Ko, ko, ko, ko. Ku, ku, ku, ku. Wita wszystkich gości.

 Kogut dumnie pierś wypina. – Ko, ko, ki, ku.

 Ale pięknie wyglądają twe jajka w koszyku.

Ćwiczenia fonacyjne Kury na podwórku.

Dzieci powtarzają za Rodzicem  sylaby z wiersza: O-ho, ho, ho! Ko, ko, ko, ko! Ko, ko, ki, ku. Ku, ku, ku, ku! na różne sposoby: głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.

  • Rozwiązywanie zagadek E. Stadtmüller – Co znajdzie się na wielkanocnym stole?- spostrzegawczości słuchowej

Oby dzięki ludzkiej pracy i opiece nieba nigdy na twym stole nie zabrakło… (chleba)

Azorek radośnie przy koszyczku hasa, lecz nic z tego nie będzie. Nie dla psa… (kiełbasa)

 W cebulowych łupinkach lub w farbkach kąpane, w prześliczne desenie ręcznie malowane. (jajka)

Może być z cukru, z gipsu lub z ciasta, lecz najważniejszy jest i basta!!! (baranek)

Sypka jak piasek, jak śnieżek biała, smaku dodaje już szczypta mała. (sól)

 Skromne listeczki, ciemnozielone, ale bez niego co to za święcone. (bukszpan).

Gra przygotowana specjalnie do terapii zdalnej.

„CO JEST W JAJKU?” – zbitka [kr-]

Gra dla dwóch graczy. Każdy ma swoją kart w wersji wydrukowanej. Każdy gracz wybiera jedno jajko i zaznacza je w górnej linii (mniejsze jajka).

Następnie pierwszy gracz opisuje wyraz zawarty w jajku tworząc zagadkę np.jest to zwierzę, które mieszka na wsi. Zadaniem przeciwnika jest odgadnięcie i odpowiedzenie całym zdaniem „W jajku jest… krowa”. Po odgadnięciu zagadki gracz zaznacza duże jajko w koło lub znakiem „+”.

Wygrywa osoba, która odpowie na więcej zagadek.

Logotomy: https://drive.google.com/file/d/1VTEwlgaL1iGp8tDX22WroPe72JGfMsRn/view?fbclid=IwAR2zjtfZtRZB4Vjje7fYo9rwcZPv4G6cOXpIgf_ENPe95zndtIW6xXIncZg

Nowe zabawy logopedyczne na każdy dzień nowego tygodnia, zachęcamy do zabawy.

Zabawa oddechowa

Potrzebne będą: słomka, rękawiczka gumowa, mazak, kubek papierowy.

Poniżej link do strony:
Zadania logopedyczne by mwitasik on Genial.ly

************************************************************************

WITAMY DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI !

Oto nasza prepozycja zabaw dla dzieci w zakresie profilaktyki logopedycznej. Przedstawione wiosenne ćwiczenia logopedyczne dla dzieci w formie zabaw, które wzbogacą słownictwo, poprawią wymowę umiejętności prawidłowego oddychania oraz doskonalimy umiejętności odwzorowania układu obrazków, ćwiczymy percepcję wzrokową, doskonalimy myślenie abstrakcyjne, utrwalamy znajomość zjawisk atmosferycznych właściwych dla danej pory roku/miesiąca.

Zadania będziemy umieszczały do zdalnego nauczania oraz w tygodniu do realizacji w domu.

Życzymy miłej zabawy a zdjęcia kart prac prosimy o przesłanie nauczycielom w swoich grupach.

Pozdrawiamy i życzymy wesołej zabawy.

Materiały do pracy z dzieckiem w domu z zakresu logopedii:

  • Profilaktyki logopedycznej
  • Matematycznej
  • Przyrodniczej
  • Językowej
  • Plastyczno-technicznej
  • Spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej

Cele:

  • Usprawniająca aparat językowy(język, wargi i żuchwę)
  • Utrwalenie cyfr
  • Dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go
  • Posługiwanie się symbolicznymi obrazkami
  • Rozwijanie umiejętności  prawidłowego konstruowania zdań
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania
  • Próby wywołania zaburzonych głosek: SZ, R, S, K, L.

Zestaw ćwiczeń do utrwalania głoski sz

  1. W IZOLACJI:

Co szumi? – logopeda (mama) wypowiada zdania, a dziecko wybrzmiewa głoskę sz

Szumi morze – szszsz…

Szumi wiatr – szszsz…

Szumi woda – szszsz…

Szumi las – szszsz…

Szumią drzewa – szszsz…

Szumią liście – szszsz…

Szumię ja – szszsz…

Szumisz ty – szszsz…

Szumi mama – szszsz…

Szumi tata – szszsz

Szumi miś – szszsz…

Zabawa Mówimy razem – dziecko wybrzmiewa głoskę sz, a logopeda (mama) wypowiada pozostałą część wyrazu.

Na początku wyrazu:

sz – minka, sz – mata, sz – pak,

sz – pilka, sz – pital, sz – patułka,

sz – katułka, sz – pulka, sz – koła,

sz – kielet, sz – kiełko, sz – klanka,

sz – tuka, sz – kło, sz – kodnik,

sz – lak, sz – loch, sz – ron,

sz – mer, sz – nur, sz – nurek,

sz – nurówka, sz – para, sz – paragi,

sz – protki, sz – klarnia, sz – klany

Na końcu wyrazu :

tu – sz, ko – sz, kalo – sz,

my – sz, afi – sz, fini – sz,

gula – sz, tu – sz, klo – sz,

baga – ż, banda – ż, figla – rz,

je – ż, kalenda – rz, kołnie – rz,

nó – ż, kucha – rz, pieka – rz,

młyna – rz, tale – rz, wą – ż,

pióropu – sz, ry – ż, gara – ż,

maryna – rz, piep – rz, ku – rz

Głoska rz (ż) traci na końcu wyrazu dźwięczność i wypowiada się ją jak sz

Zabawa Mały – duży – logopeda (mama) wypowiada zdania, a dziecko wybrzmiewa głoskę sz:

Mały Tomek, duży Toma – sz.

Mały Miłek, duży Miło – sz.

Mały Darek, duży Dariu – sz.

Mały Tymek, duży Tymoteu – sz.

Mały Arek, duży Arkadiu – sz.

Mały Grześ, duży Grzego – rz.

Mały Mati, duży Mateu – sz.

Mały Irek, duży Ireneu – sz.

Mały Tadzio, duży Tadeu – sz.

Mały Kazio, duży Kazimie – rz.

Zabawę można połączyć z wykonywaniem różnych ruchów: przy słowach mały – przysiad, opuszczanie rąk, przy słowach duży – stanie na palcach, unoszenie rąk do góry. Można też złączyć dłonie w pięść i unosić kciuki przy słowach duży i wybrzmiewaniu głoski sz, a opuszczać przy słowach mały . Dziecko może również narysować wybrane osoby – dużą i małą.

Zabawa fabularyzowana Król wiatrów :

Za siedmioma lasami, za siedmioma rzekami na ogromnej górze mieszka Król Wiatrów. Wiosną wiatr zlatuje z góry i głośno szumi szszsz budząc zwierzęta ze snu zimowego. Z kolei w sadzie szumi łagodnie szszsz , by nie postrącać płatków z kwitnących drzew. Latem najczęściej leży w hamaku rozwieszonym wśród drzew, które szumią cichutko szszsz. Obserwuje bawiące się dzieci. Gdy nad placem zabaw zbierają się chmury mocno szumi szszsz, by je rozpędzić. Kiedy słońce mocno świeci i dzieciom jest bardzo gorąco, wtedy szumi lekko szszsz. Jesienią zaś przegania czarne, listopadowe chmury, szumiąc groźnie szszsz . Zagląda przy tym do okien, by zobaczyć jak bawią się dzieci w domach i przedszkolach. Stuka w okienka i szumi łagodnie szszsz , aby dzieci wpuściły go do środka. Lecz dzieci wołają: – wietrzyku psotniku masz chmurki przegonić szszsz , utulić sarenki w lesie szszsz, kałuże osuszyć szszsz i liście posprzątać szszsz , bez ciebie cóż zrobi jesień? Gdy przychodzi mroźna, sroga zima wiatr hula po świecie najwięcej i głośno woła szszsz.

Zabawa Szumi morze :

Dziecko wybrzmiewając głoskę sz może kreślić linie faliste mazakiem sucho ścieralnym, palcem na tacy z kaszą manną, farbami, itp.

  1. W SYLABACH:

Szedł po drodze Szymek

do szkoły się uczyć

i tak wciąż powtarzał:

szu – szu, szo – szo, sza – sza,

szy – szy, sze – sze.

Taki mały Szymek,

co uczyć się chciał.

Szymek może powtarzać różne sylaby, w których sz jest na początku, w środku lub na końcu sylaby, np.sza – asza – asz. Dzieciom łatwiej jest powtarzać ćwiczoną głoskę, gdy jest ona połączona ze spółgłoską, np. szfa, szcha, szka, szla, szła, szma, szna, szpa, szta.

Codziennie można powtarzać inną sylabę, w różnych kombinacjach, np. sza – asz, sza – asza, szpa – aszpa.

Powtarzanie sylab można połączyć z wykonywaniem rytmicznych ruchów naprzemiennych, np. dotykać na zmianę prawą ręką do lewego, a lewą do prawego kolana, ramienia, pięty, ucha, łokciem kolana, dotykać kolejno palcem jednej ręki do palców drugiej ręki. (jedno dotknięcie na jedną sylabę), klaskać na przemian w dłonie (siedząc naprzeciw mamy, kolegi). Ćwiczenia te nie tylko poprawią koordynację ruchową, ale sprawią, że dziecko chętniej będzie powtarzać sylaby, bowiem prawidłową wymowę pomogą utrwalić wielokrotne powtórzenia. Lepiej ćwiczyć krótko, a częściej – koniecznie trzeba uwzględnić możliwości dziecka i dbać o to, aby się nie zniechęciło.

Ci! Sza!

Sza! Sza! Sza! – mówię ja. Szy! Szy! Szy! – mówisz ty.

Szo! Szo! Szo! – wołam ja. Szy! Szy! Szy! – wołasz ty.

Szu! Szu! Szu! – śpiewam ja. Szy! Szy! Szy! – śpiewasz ty.

Sze! Sze! Sze! – myślę ja. Szy! Szy! Szy! – myślisz ty.

PIOSENKA I DZIECI (sł. i muz. J. Nowak)

Szu, szu, szu,

szu, szu, szu,

śpiewają dzieci,

szu, szu, szu,

szu, szu, szu,

śpiewam ja sam.

Szo, szo, szo,

szo, szo, szo,

śpiewają dzieci,

szo, szo, szo,

szo, szo, szo,

śpiewam ja sam.

Sza, sza, sza,

sza, sza, sza,

śpiewają dzieci,

sza, sza, sza,

sza, sza, sza,

śpiewam ja sam.

Sze, sze, sze,

sze, sze, sze,

śpiewaja dzieci,

sze, sze, sze,

sze, sze, sze,

śpiewam ja sam.

Szy, szy, szy,

szy, szy, szy,

śpiewaja dzieci,

szy, szy, szy,

szy, szy, szy,

śpiewam ja sam.

Zabawa Jedzie pociąg:

Dziecko naśladuje rękami kręcące się koła, kreśli linie proste (tory) różnej długości i wypowiada sylaby szu, szu, szu (pociąg jedzie do przodu), usz, usz, usz (pociąg jedzie do tyłu.

Zabawa Bębenek:

Logopeda (mama) wypowiada słowa rymowanki, a dziecko pokazuje i mówi sylaby.

Na moim bębenku bardzo pięknie gram.

Tu postukam palcem stuk, stuk, stuk (stuku, stuku, puk).

Tu ręką zakręcę sza, sza, sza

A on odpowiada usz, usz, usz (ruch ręki w przeciwnym kierunku)

Teraz będzie cisza sza, sza, sza (wypowiadanie szeptem z palcem wskazującym na ustach)

Bo już koniec grania sza, sza, sza

Przed snem dziecko może poćwiczyć pokazując na brzuszku. Wtedy pierwszy wers brzmi – ja na moim brzuszku bardzo pięknie gram, a ostatni – bo idę do spania sza, sza, sza.

Literatura:

I. Michalak – Widera, K. Węsierska, Szumiące wierszyki UNIKAT-2, Katowice

E. Morkowska, K. Żmuda – Trzebiatowska, Szedł żuczek do szkoły się uczyć, WSiP, Warszawa2000

E. Sachajska, Uczymy się poprawnej wymowy, WsiP, Warszawa 1987

Oto linki to wykonania kart pracy z zakresu logopedii

https://drive.google.com/file/d/1_VbKY6aXg3kUc6l5bp_spRGieUy3tR5s/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1kijROoWlQE19ihh2aGaPE4fAOr7tw-ua/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1_3-bCdhty5wGrUYYIn0ZSqSRE-uVSh47/view?usp=sharing

ZESTAW ĆWICZEŃ DO UTRWALANIA GŁOSKI SZ

https://drive.google.com/file/d/1DALOJLWK7_R9SG2wmDrDwSj79k7a9tV8/view?fbclid=IwAR0yqyXR0BnqKWl1MsnWJHhqyQMhEbWeRRfBZoEgB3sMoZbo2L3ukP5K3Nw

Dzisiaj nowe propozycję zabaw z dziećmi- Gimnastyka buzi i języka:

https://drive.google.com/file/d/1NlmRdSetxEQVzArHTEvJNpX_-WBA3Jbh/view?fbclid=IwAR1EzyYmienQitbRDq1zJ2Nte5x-9BK2RgkrrGG7gqBgliT2CWjg5KZQHh4

https://drive.google.com/file/d/1CmPJ83fZvxzsb3jLBNovNb0CERV8qPSU/view?fbclid=IwAR1Ic0rRxJFY4LtU76S2iP7A1E_V6lFpS5IjNZIcEuR8xufFfsqvDrLX1i4

Dzisiaj nowe propozycję zabaw z dziećmi- Gimnastyka buzi i języka:

https://drive.google.com/file/d/1CmPJ83fZvxzsb3jLBNovNb0CERV8qPSU/view?fbclid=IwAR3UndIRwZ-jgarxBdaUHjA4ArievDF8RjWfdBvx9vHYsMnrC_s4shr3ZI4

WITAM DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI !

Propozycja dla „Śpioszków” w zakresie profilaktyki logopedycznej w celu rozwoju nauki prawidłowej artykulacji głoski „L” oraz twórczej zabawy plastycznej „Kosmiczna rakieta”

CZWARTEK: 16.03.2020R.

Przygotowała: mgr RENATA WERS

Temat: „Rozmowy ufoludków” – zabawa logopedyczna

Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski L.

Będzie potrzebne Lusterko.

N. W tym przypadku Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski l: szeroko otwarte usta, język uniesiony do góry, odbija się za górnymi zębami, przy wałku dziąsłowym. Dzieci powtarzają za N. głoskę l, kontrolując w lusterku pracę języka.

Jeśli N. zauważy, że dziecko często wystawia język przed zęby w czasie artykulacji głoski L, powinien skierować je do logopedy.

Słuchanie tekstu logopedycznego B. Szelągowskiej Rozmowy ufoludków.

Statek kosmiczny,

w nim ufoludki,

siedzą wymyślić

chcą nowe nutki.

La, lo, li, le, lu, ly,

tak nam zaśpiewały.

La, lo, li, le, lu, ly,

wszystko zapisały.

Razem siedzimy

z ufoludkami,

skoczną piosenkę

z nimi śpiewamy.

La, lo, li, le, lu, ly,

ale nam wesoło.

La, lo, li, le, lu, ly,

zatańczymy w koło.

N. recytuje tekst, a dzieci powtarzają po nim sylaby: la, lo, li, le, lu, ly.

Improwizacja ruchowa do tekstu logopedycznego.

  • W pierwszej i trzeciej części tekstu dzieci podają sobie ręce, tworząc statek kosmiczny, i kucają.
  • W drugiej części tekstu wstają i wyklaskują rytm, powtarzając sylaby.
  • W trzeciej części tekstu łączą się w pary i tańczą w koło, powtarzając głośno sylaby.

Zabawa oddechowa

Mam też wspaniałą propozycję, jeśli chodzi o zabawę oddechową, która jest  ważnym  elementem przy prawidłowej artykulacji głosek oraz nauczyć się prawidłowo gospodarować wdychanym i wydychanym powietrzem.

„Kosmiczny lot rakietą” – trzeba będzie wykonać zadanie plastyczne z naszym maluszkiem. Do wykonania tej pracy będzie potrzebna: kolorowanka z obrazkiem rakiety najlepiej na technicznym papierze (będzie trwalsza) oraz kredki do kolorowania, nożyczki, żeby można było wyciąć pokolorowaną pracę przez Wasze dziecko, klej i rurka do napoju. Rurkę przyklejamy do tyłu rakiety, tak żeby część rurki wystawała, aby dziecko mogło umieścić rurkę w ustach i dmuchać we wcześniej przygotowane gwiazdki lub małe kulki foli aluminiowej (imitujące planety), niech będą na początek malutkie, będzie im łatwiej sobie z tym zadaniem poradzić.

Ważna uwaga! Rurkę dziecko trzyma na środku ust, nie może jej trzymać z w kącikach. Pamiętamy o tym aby dziecko strumień powietrza wydmuchiwało środkiem warg.  

„Gwiazdki dla Mojego Ufoludka” – to druga propozycja z tą sama zabawką.  Dziecko przenosi gwiazdki na wyznaczone miejsce np.: do wykonanego wcześniej ufoludka. Kładziemy go obok gwiazdek, które możemy poukładać na granatowym papierze i niech nasz maluszek przenosi gwiazdki za pomocą rakiety z rurką, kładąc je na ufoludka

Myślę, że będzie to wspaniała okazja do wspólnej wesołej zabawy, która sprawi dziecku wiele radości, a przy okazji wpłynie pozytywnie na ogólny rozwój mowy.

Życzę wspaniałej i miłej zabawy wspólnie z dzieckiem.

Pozdrawiam serdecznie J

Propozycja kolorowanki z rakietą i potrzebne materiały do pracy plastycznej

Pomoc logopedyczna, ćwiczenia oddechowe – instrukcja wykonania

Znalezione obrazy dla zapytania: kolorowanka kosmos
Znalezione obrazy dla zapytania: rurka od napoju
Znalezione obrazy dla zapytania: kredki
Znalezione obrazy dla zapytania: klej