MAMA I TATA NAJPIĘKNIEJSZE SŁOWA ŚWIATA

 

Dwa najpiękniejsze słowa świata

We wszystkich językach to Mama i Tata

Wypowiadane przez wszystkich ludzi

Czy to są mali, czy to są duzi

 

Bo Mamę, Tatę każdy z nas ma

I każdy te słowa magiczne zna

Mamusia, mamunia, mamcia czasami

Tatuś, tatulek, tatko kochany



PIĄTEK

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

https://view.genial.ly/5ecfc3fde61bc90d1d4cc017/interactive-image-rodzina

NIESPODZIANKA DLA RODZICÓW

https://biteable.com/watch/kochani-rodzice-2587768

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

https://drive.google.com/file/d/13zoYh8csx1oGRG_UW6qQrEkvxRcjy09K/view?fbclid=IwAR1dvawGcT_47XpERV9eDfWx59ij2lRSWQGyitPDN4xZ4om3mF-V4jm1T24

CZWARTEK

Realizacja programu „Odpowiedzialny przedszkolak”

https://view.genial.ly/5ecea16fbf80e50d94fbd1bb/interactive-image-asertywnosc

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE

ŚRODA: AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA

Pan Doremi i jego 7 córek- poznajemy gamę

https://www.canva.com/design/DAD9Yxnerz0/4ulvQPGb-mdMqI9zUqen7A/view?utm_content=DAD9Yxnerz0&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

Ćwiczymy spostrzegawczość

Memory rodzina:

Zadanie dla Nieśmiałków:

Miłej zabawy!

WTOREK: AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

26 maja DZIEŃ MAMY

Zadania dla Nieśmiałków:

https://view.genial.ly/5ecc0f0709d27b0d2e74f78d/interactive-image-interactive-image

Zadania dla Nieśmiałków:

https://view.genial.ly/5ecc066085c28f0da27109ea/interactive-image-26-maj-matematyka

PONIEDZIAŁEK: AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

ZABAWY MUZYCZNO- RUCHOWE

Rodzina- zadania dla Nieśmiałków:

https://docs.google.com/document/d/1DuboLnJf7rOEr1PvKhXBzfEfIWJxMh1ZFtydrsZXxMw/edit#

Wykonaj karty pracy 24a i b „Plac zabaw” cz. IV 

Rodzina puzzle:

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3f6feb685f62

Zadania dla Nieśmiałków:

https://view.genial.ly/5ecad07dad9c9e0d8e2095aa/interactive-image-interactive-image

************************************************************************

WITAJCIE NIEŚMIAŁKI

Na ten tydzień przygotowałyśmy dla Was wiele ciekawych aktywności. Jesteśmy pewne, że poradzicie sobie z nimi. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o uczuciach i emocjach.

PIĄTEK: AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Jeśli jesteś dziś szczęśliwy:

BEZ ZŁOŚCI MAMY WIĘCEJ RADOŚCI

https://www.canva.com/design/DAD86uVSjVc/RqMFNckjpVX0AsYY0ybCOA/view?utm_content=DAD86uVSjVc&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

Wykonaj karty pracy ze strony 22b oraz 23b „Plac zabawa” cz. IV

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

Gniewmiłek- instrukcja:

https://docs.google.com/document/d/17NtNtRilUXTIHxEu8GK_S-pfj3a9bOtr3YJm4cC7ZqE/edit

CZWARTEK: REALIZACJA PROGRAMU PROFILAKTYCZNEGO „ODPOWIEDZIALNY PRZEDSZKOLAK”

https://view.genial.ly/5ec4ff176e4bae0d1af4774b/interactive-image-program-odpowiedzialny-przedszkolak

Dopasuj EMOCJE- gra interaktywna:

https://view.genial.ly/5ec162534a81770d9df52c46

Wykonaj karty pracy ze strony 21a i b „Plac zabaw” cz. IV 

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA:

Gotowi? Zaczynamy!

ŚRODA: AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

Strach ma wielkie oczy :O 

https://view.genial.ly/5ec429eb5fca370d37370642/interactive-image-interactive-image

Narysujcie, jak według Was wyglądałby wasz strach, gdyby był rośliną, zwierzęciem lub postacią zamieszkującą inną planetę. Możecie przygotować wycinki z gazet przedstawiające rośliny i zwierzęta i potem dowolnie mieszać ze sobą ich części. Możecie tak jak ja wykonać swojego stracha za pomocą farby i słomki. Instrukcję wykonania strach zamieszczam Wam poniżej (jesteście ciekawi jak wygląda mu strach?):

https://docs.google.com/document/d/14sHWrXU3seFeqA-bcvp3LMIzUOxa_IrhvohPhbcn8jE/edit?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA:

Na zielonej łące- zapoznanie z II zwrotką piosenki: “Bzycząca zabawa”

Powitanie na łące:

Na łące wszystkie owady się witają:

dzieci kłaniają się partnerowi

biedronki skrzydełkami pozdrawiają,

machają do siebie

żuczki piątki przybijają.

przybijają piątki na niby

Pszczoły głośno bzyczą: bzy-bzy-bzy,

naśladują odgłosy wydawane przez pszczoły

a jak się przywitasz ty?

dziecko pokazuje jakieś przywitanie rodzice je powtarzają, rodzice pokazuje przywitanie, dziecko je powtarza

„Bzycząca zabawa”- piosenka

Dziś postarajcie się zapamiętać II zwrotkę i refren piosenki:

„Bzycząca zabawa”

(sł. Monika Majewska, muz. Andrzej Zagajewski)

1.Na zielonej łące zabawa niebywała,

stonoga aż wypieków na buzi dostała.

Z chrabąszczem na trawie wywija piruety,

biedronka nie chce z żukiem zatańczyć niestety.

Ref: Bzyk-bzyk-bzyk, bzyk-bzyk-bzyk – biedronko moja miła,

bzyk-bzyk-bzyk, bzyk-bzyk-bzyk – z kim byś zatańczyła?

2.Na zielonej łące zabawa doskonała,

biedronka wnet do tańca pająka wybrała,

lecz biedak się speszył, splątały mu się nóżki,

przykleił się do sieci i uwolnił muszki.

Ref: Cyk-cyk-cyk, cyk-cyk-cyk – biedronko moja miła,

cyk-cyk-cyk, cyk-cyk-cyk – z kim będziesz tańczyła?

3.Na zielonej łące zabawa wyśmienita,

motylek z żukiem tańczy tango, choć już świta.

Tańczą osy, bąki, mróweczek nikt nie zliczy,

biedronka sama w kącie, swoje kropki liczy.

Ref: Psyt-psyt-psyt, psyt-psyt-psyt – biedronko moja miła,

psyt-psyt-psyt, psyt-psyt-psyt – zabawa się skończyła.

WTOREK: AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Gramy i emocje nazywamy

https://view.genial.ly/5ec147448e243b0d5a335d83/interactive-image-matematyka

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/FMfcgxwHNVtkvXsSCvDSmzFxNNgrKRQW?projector=1

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/FMfcgxwHNVtkvXsSCvDSmzFxNNgrKRQW?projector=1

PONIEDZIAŁEK: AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Zabawa z literą J, j

https://docs.google.com/document/d/1rOV-vjHcCbGcWPh7QYwPHaWFqhGD1uxRaQycTo6DTZU/edit?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNO- RUCHOWA

Kto lubi się bawić? My właśnie my, więc zaczynajmy 1,2,3!

Witajcie Nieśmiałki

W tym tygodniu poznany łąkę i jej mieszkańców.

W zieleni łąka majowa,
gdzieś w trawie świerszczyk się chowa.
Nastroił skrzypce maleńkie,
gra zielone piosenki.

PIĄTEK: AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Anna Bomba „Muzyka przyjaźni”

Mała gąsieniczka Lilii jest bardzo nieśmiała, pewnego dnia wyruszyła w poszukiwaniu przyjaciela. Czy go znalazła? Przekonajcie się sami.

https://www.canva.com/design/DAD8OvmoGJA/e5VLmZRWdUKoDJLZTeKDsQ/view?utm_content=DAD8OvmoGJA&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

Majowa łąka:

https://docs.google.com/document/d/1zLqw0x3GcchmdUyPoY6X5gEdw7UTBC6az5xSzvYr_bM/edit?usp=sharing

CZWARTEK: AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA

Kogo spotkamy na łące- prezentacja multimedialna

https://docs.google.com/presentation/d/1-y1CYy-tfZJX7kv1cMu9LGCtb6YarcAsluN_zeyB9Q8/edit?usp=sharing

GRA: MAJOWA ŁĄKĄ. POŁĄCZ ZWIERZĘTA W PARY

https://learningapps.org/watch?v=pqp2k566n20

GRA: WYKREŚLANKA

https://learningapps.org/watch?v=py505xfnj20

Zadanie dla Nieśmiałków: Co można zobaczyć na łące

https://view.genial.ly/5ea41f88da73ac0d8be964f1/presentation-rysowanie?fbclid=IwAR0yhLhDf4fsN_Ux6qqISNzX1oMjbRq6TT1yJ43fA1wEo3kHqLPbvggX-6Y

Wykonaj karty pracy 34a i b „Plac zabaw” cz. III

Dodatkowe karty pracy:

https://drive.google.com/file/d/1a3D9D5fhp4YIin9wOLTDQcv7JDwbxu3M/view

https://drive.google.com/file/d/1bsG9EbRQrpmGQ-z0cby_UzMU4iTX_Oje/view

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA:

Majowe ćwiczenia – zestaw zabaw ruchowych.

Jeśli nie masz okazji, by pojeździć na rowerze, poskakać na trampolinie, czy po prostu poruszać się na powietrzu – wykonaj kilka ćwiczeń. Wzmocnisz mięśnie, poczujesz się sprawny i zdrowy.

  • Ule i pszczoły – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Poruszaj się, machając dłońmi i  cicho bzycząc. Na sygnał rodzica – jedno uderzenie w  tamburyno lub garnek – zatrzymaj się i zrób ul (ramiona ułóż nad głową w kształt daszku). Kiedy usłyszysz dwa uderzenia, z powrotem „zamień się” w pszczoły.

  • Kwiaty ku słońcu – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

Kucnij i przyciągnij głowę w kierunku kolan. Powoli podnieś głowę, wstań i  wyciągnij ramiona wysoko nad głowę. Wspinaj się na palce. Ćwiczenie powtórz kilka razy.

ŚRODA: AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

Zadania dla Nieśmiałków:

https://view.genial.ly/5eba88287719510d866176c9/interactive-image-interactive-image

Motyl- instrukcja wykonania pracy plastycznej:

https://docs.google.com/document/d/1atn53FUiuIe-DzkEa3g2XVxdudqVHyoAl27W63cym6U/edit?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA

Na zielonej łące- zapoznanie z piosenką: “Bzycząca zabawa”

Dziś nauczymy się I zwrotkę i refren piosenki „Bzycząca zabawa”

Powitanie na łące – zabawa słowna z rymowanką.

Na powitanie krótka rymowanka. Poproście rodziców, aby przeczytali wam wierszyk i pokazali jak naśladować ruchem jego treść:

Na łące wszystkie owady się witają:

dziecko kłaniają się partnerowi

biedronki skrzydełkami pozdrawiają,

machają do siebie

żuczki piątki przybijają.

przybijają piątki na niby

Pszczoły głośno bzyczą: bzy-bzy-bzy,

naśladują odgłosy wydawane przez pszczoły

a jak się przywitasz ty?

dziecko pokazuje jakieś przywitanie rodzice je powtarzają, rodzice pokazuje przywitanie, dziecko je powtarza. 

Bzycząca zabawa – zabawa ruchowa z piosenką.

Posłuchaj piosenki, która sama zaprasza do tańca i ruchu. Możesz zamienić się w zwierzęta z piosenki. Poruszaj się tak jak one i naśladuj ich odgłosy:

(sł. Monika Majewska, muz. Andrzej Zagajewski)

1.Na zielonej łące zabawa niebywała,

stonoga aż wypieków na buzi dostała.

Z chrabąszczem na trawie wywija piruety,

biedronka nie chce z żukiem zatańczyć niestety.

Ref: Bzyk-bzyk-bzyk, bzyk-bzyk-bzyk – biedronko moja miła,

bzyk-bzyk-bzyk, bzyk-bzyk-bzyk – z kim byś zatańczyła?

2.Na zielonej łące zabawa doskonała,

biedronka wnet do tańca pająka wybrała,

lecz biedak się speszył, splątały mu się nóżki,

przykleił się do sieci i uwolnił muszki.

Ref: Cyk-cyk-cyk, cyk-cyk-cyk – biedronko moja miła,

cyk-cyk-cyk, cyk-cyk-cyk – z kim będziesz tańczyła?

3.Na zielonej łące zabawa wyśmienita,

motylek z żukiem tańczy tango, choć już świta.

Tańczą osy, bąki, mróweczek nikt nie zliczy,

biedronka sama w kącie, swoje kropki liczy.

Ref: Psyt-psyt-psyt, psyt-psyt-psyt – biedronko moja miła,

psyt-psyt-psyt, psyt-psyt-psyt – zabawa się skończyła.

WTOREK: AKTWYNOŚĆ MATEMATYCZNA

Zadanie 1. Obejrzyjcie film „Znaki matematyczne mniejszy, większy Żaby akrobatki”

Zadanie 2. Wykonaj kartę pracy cz.4.4a, 4b
Zadanie 3. Wykonaj bociana według instrukcji w wyprawce –karta 43.

Dla chętnych:

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/05/BiedronkaKodowanie.pdf

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA:

Zapraszam do ćwiczeń : Na ziemi zostaję

PONIEDZIAŁEK: AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Zabawy z literą

https://docs.google.com/document/d/1xzyYQhTwSfhSCp2t5kUJOcoqny7vKJIBfG0dt-ulWvw/edit?usp=sharing

Wykonaj karty pracy ze strony 16a i b „Plac zabawa” cz. IV

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNO- RUCHOWA

Zadania dla Nieśmiałków:

https://view.genial.ly/5eb81211639bfa0d0fdc49ee/interactive-image-interactive-image

Wykonaj karty pracy ze strony 17a i b „Plac zabawa” cz. IV

Ćwiczymy spostrzegawczość:

https://view.genial.ly/5eb65f692fb48d0d930b895b

************************************************************************

 

Regionalne Centrum Kultury oraz Miasto Kołobrzeg ogłasza konkurs plastyczny dla dzieci pt. Mama i ja – w moim mieście.

🎨Ogłaszamy konkurs plastyczny dla dzieci pt. Mama i ja – w moim mieście. Prace plastyczne mogą być wykonane w dowolnej…

Publiée par Kołobrzeżanie Kołobrzeżanom sur Mardi 12 mai 2020

 

 

 

 

 

************************************************************************

Ogłaszamy konkurs plastyczny

dla dzieci 5 i 6 letnich pod tytułem

Co dymi?

Format pracy A3, technika dowolna. Zdjęcia prac prosimy wysyłać do dnia 18 maja na adres e.jonczyk@pm2kg.pl

(w tytule proszę napisać Konkurs oraz imię i nazwisko dziecka).

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 22 maja. Zwycięzcy zostaną podani na stronie internetowej przedszkola.

Konkurs ma na celu :

rozwijanie uzdolnień plastycznych,

zaciekawienie uczestników tematyką,

kształtowanie świadomości ekologicznej,

propagowanie zdrowego stylu życia

oraz ochronę środowiska

************************************************************************

WIRTUALNA AKADEMIA MŁODEGO PLASTYKA

Regionalne Centrum Kultury przygotowało kolejna ciekawą propozycję W ramach akcji #zostanwdomu. Tym razem projekt dotyczy najmłodszych mieszkańców Kołobrzegu. Na kanale Youtube RCK-u zainaugurował cyklu Wirtualnej Akademii Młodego Plastyka.

https://www.e-kg.pl/home-page/category-news-1/12673-wirtualna-akademia-mlodego-plastyka-wideo

************************************************************************

Drogie Nieśmiałki, Drodzy Rodzice

W tym tygodniu postaramy się uświadomić dzieciom, dlaczego tak ważne jest dbanie o naszą planetę- Ziemię.

Z PRZYRODĄ ZA PAN BRAT!

PIĄTEK: AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Drogie Nieśmiałki, w najbliższą sobotę 9 maja obchodzimy DZIEŃ UNII EUROPEJSKIEJ

Zachęcam Was do wykonania zadań:

https://view.genial.ly/5eb4642c7a63a60d7e71499d/interactive-image-interactive-image

https://view.genial.ly/5eb3f709d4d59a0d61ff892e

Wykonaj karty pracy ze strony 15a

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

Realizacja programu „Podróże Jeża ze Zgierza”: instrument muzyczny z produktów pochodzących z recyklingu lub innych odpadów

https://docs.google.com/document/d/1auKL6Vl4V5Rcrm-qJ89mC9E6Jqu3mN95eZk5bjw0zdY/edit?usp=sharing

CZWARTEK: AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA

Jak dbać o nasza planetę?

By piękny i czysty był nasz świat to z ekologią żyjmy za pan brat!

Wykonaj karty pracy ze strony 2b oraz 3a

Porady na odpady:

https://kukbuk.pl/artykuly/jak-wyhodowac-warzywa-z-resztek/

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

Na dziś proponuję trochę ruchu zarówno dziecko jak i rodzicom. Oprócz oczywistej korzyści w poprawie formy, wspólna aktywność uczy dziecko, że jest to miła forma spędzania wolnego czasu, poprawia nastrój, uczy rywalizacji i radzenia sobie z porażką i wygraną.

Zestaw wybranych zabaw opartych jest na metodzie Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne:

– Przywitanie: witamy się różnymi częściami ciała- ręką, stopą, łokciem, plecami itp. Powtarzamy przy okazji części ciała.

– Tapczan: dorosły kładzie się na wznak- dziecko kładzie się na dorosłym,

-Paczka: dziecko lub dorosły zwija się w „ paczkę”- kłębek. Druga osoba usiłuje rozwiązać „ paczkę” tzn. rozprostować nogi i ręce osoby zwiniętej w kłębek,

– Skała: jedna osoba klęka na kolanach podpierając się rękami. Dziecko usiłuje przewrócić „ skałę”,

-Naleśnik: dziecko zawijamy w koc ( jak naleśnik) i toczymy po podłodze,

-Tunel: dorośli w szeregu klęczą na kolanach podpierając się rękami- powstaje „ tunel”, pod którym przechodzą dzieci,

-Raczkowanie: pokonywanie przeszkód leżących na podłodze,

-Wiatraczek: obracanie się wokół własnej osi.

Do dzieła!

ŚRODA: AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

Dzisiaj dowiemy się, co to jest recykling i jak wygląda jego znak.

Zadania dla Nieśmiałków:

https://view.genial.ly/5eb1beed7f85d80dc7a44ff7/interactive-image-interactive-image

Realizacja programu „Podróże Jeża ze Zgierza”: instrument muzyczny z produktów pochodzących z recyklingu lub innych odpadów

https://docs.google.com/document/d/1auKL6Vl4V5Rcrm-qJ89mC9E6Jqu3mN95eZk5bjw0zdY/edit?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA:

Pięciolinia dom nutek:

https://docs.google.com/document/d/1akk6s6LwKJ8qwtL_R8GC3k2z_cx9ZNjy3Ai9s5PnW7s/edit?usp=sharing

Scholaris - Notacja muzyczna. Klucz wiolinowy

WTOREK: AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Dzisiaj poznacie cyfrę 9.

Zadanie 1. Posłuchajcie piosenki o cyferkach:

Zadanie 2. Niech rodzice przeczytają Wam wierszyk:

Dziewięć bałwanków Anna Łada-Grodzicka

Ten pierwszy bałwanek ma brzuszek pękaty.
I pasek szeroki, co dostał od taty.
Ten drugi bałwanek garnek ma na głowie.
Czy mu w nim nie ciężko?
Kto na to odpowie.

Ten trzeci bałwanek też bielutki cały.
W ręku gałąź trzyma, co mu dzieci dały.
A czwarty bałwanek w dużym kapeluszu.
Chyba nic nie słyszy, no bo nie ma uszu.

A piąty bałwanek dużą miotłę trzyma.
I chce, żeby długo była mroźna zima.
A szósty bałwanek, zupełnie malutki.
Szepce cichuteńko: „Chcę mieć własne butki”.

A siódmy bałwanek, jakby większy nieco.

Woła: „Patrzcie w górę, płatki śniegu lecą”.
A ósmy bałwanek ma kilka wąsików,
kapelusz na głowie i osiem guzików.

Bałwanek dziewiąty to wielka chudzina.
Ale głośno krzyczy:
„Niech mróz długo trzyma!”

Zadanie nr 3. Plac zabaw cz.2, Karta pracy 46,47

Zadanie nr 4. Kolorowanie cyfry : http://d.przedszkola.edu.pl/docs/7/0/9.pdf

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

Duży i mały skok- wygibasy

PONIEDZIAŁEK: AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

ZABAWY Z LITERĄ

https://docs.google.com/document/d/1wfeHbIwx86dd6jCt0WLpG8P7W6unXlKQyd3df–cKwo/edit?usp=sharing

Zadanie dla dzieci, które chcą doskonalić swoją technikę czytania:

https://docs.google.com/document/d/1dBcTkJXfbEXH7_vTBGzDxYtUtEtZtbgM9CX5v3lxUFM/edit?usp=sharing

ZABAWY MUZYCZNO- RUCHOWE

Pani Nutka zaprasza Was na zabawy z rytmem:

************************************************************************

Witajcie Drodzy Rodzice oraz Nieśmiałki

Witam Was serdecznie w kolejnym tygodniu, w którym odbędziemy podróż po Polsce

„Powiewa flaga”
Czesław Janczarski

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość, biel – serca czyste
Piękne są nasze barwy ojczyste.

2 maja obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. My także postanowiliśmy uczcić nasze barwy ojczyste.

Zapraszamy do obejrzenia montażu słowno- muzycznego przygotowanego przez dzieci i rodziców z grupy „Nieśmiałki”:

KARTKA Z KALENDARZA

KARTKA Z KALENDARZA

KARTKA Z KALENDARZA

– Co to jest Polska?-
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska- to wieś
i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska- to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak- i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

Polska - Moja Ojczyzna | Patrioci, Ilustracje i Plakat

AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA

Zadania dla Nieśmiałków:

https://view.genial.ly/5ea9e6475eaff10d7d40cd1a/interactive-image-interactive-image

 

Czwartek: Wykonaj karty pracy ze strony 12 a i b „Plac zabaw” cz. IV

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

Zadania dla Nieśmiałków:

https://view.genial.ly/5ea8817cbcafac0d9fdde83b/interactive-image-zadania-dla-niesmialkow

PRACA PLASTYCZNA GODŁO POLSKI

METODA STEMPLOWANIA:

https://docs.google.com/document/d/1nNsMbJrCMiQyOikoe5zflBipaxSOjHPrvTzIaQThN6k/edit?usp=sharing

METODA ORIGAMI Z KÓŁEK:

https://docs.google.com/document/d/1YMuhnO1PvG_e8kF-5lvr1LvhWN6NR39_g9dwspzN-vc/edit?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA

Kto lubi się bawić- my właśnie my!

Więc zaczynajmy raz, dwa, trzy!

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Do dzisiejszej zabawy wprowadzi Was „Myszka w paski”, obejrzycie film: Co to są pieniądze.

Zapraszam do zabawy:

https://docs.google.com/document/d/1pHeQvXY5_SVE01GUB-LJW2CNgaMO5Lsez_j0qmMRcIY/edit?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

https://docs.google.com/document/d/1iewUcpty2CdNdGNWH9uORwzFf7x8iBRvQ-sKwBucwhU/edit?usp=sharing

Drodzy rodzice!!! Zapraszamy do wspólnej zabawy z dziećmi ...

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Zabawy z literą Z,z

https://docs.google.com/document/d/1T7u6GIz6lhyb8Umxx4xlHQ_zsRyNNSuBYfZmhXMxMRQ/edit?usp=sharing

Wykonaj karty pracy ze strony 1a i b “Plac zabaw” część IV

Do dzieła!

Zapraszam Was do zabawy słuchowej „Na jaką głoskę”

https://view.genial.ly/5ea14f1a6489ab0dc2149d47

Propozycja dla dzieci, które chciały by doskonalić swoją technikę czytania.

https://docs.google.com/presentation/d/1x0K97ZUPS6CAKV3J7C4cbK55uxfqnFYhCEIqC4iSihs/edit?usp=sharing

ZABAWY MUZYCZNO- RUCHOWE

Wsiądźcie do pociągu, którym pojedziemy poznać nasz kraj

3,2,1…. zaczynamy:

„Jestem Polakiem”
„Maszynista zuch”

************************************************************************

WITAJCIE DROGIE NIEŚMIAŁKI

Przed nami kolejny tydzień z tematyką „Wiosna na wsi”.

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Opowiadanie Cz. Janczarskiego pt. „Żyto i chleb”.

Ania poszła na spacer. Wzięła ze sobą Uszatka. Szli ścieżką przez pole. Spójrz powiedział Miś- ile tu trawy rośnie na polu! Będzie można na niej fikać koziołki. –Koziołki będziesz fikał gdzie indziej– uśmiechnęła się Ania. Tej trawy nie wolno deptać. To żyto. Będzie z niego chleb. Miś nic nie odpowiedział, ale bardzo się zdziwił. „Przecież chleb robi się z mąki, a mąka jest biała, a nie zielona.” Po drodze jechał wóz. A na wozie siedział dziadek Walenty. –Siadajcie- zaproponował Ani i Misiowi. Ania i niedźwiadek usiedli na worku. –Co jest w tym worku? -zapytał miś. -Żyto. Będzie z niego chlebek- powiedział dziadek i wyjął z worka garść złocistych ziarenek. Uszatek znów się zdziwił. „Przecież chlebek robi się z mąki, a nie ze złocistych ziarenek.” Gdy Ania i Uszatek przyjechali do domu, Miś zaraz poprosił o kromkę chleba. Ach jak mu smakował chleb po spacerze! Jadł z apetytem i myślał: „Jak naprawdę jest z tym chlebem! Jem go codziennie i nie wiem czy zrobiono go z mąki, czy ze złocistych ziarenek, czy też z zielonej trawy?” Podrapał się Uszatek w opuszczone uszko i zamyślił się głęboko:„Kto mi wytłumaczy to wszystko?

Rozmowa z dzieckiem na temat opowiadania:

*Gdzie chciał miś skakać koziołki?

*Co powiedziała mu Ania?

*Co pokazał Misiowi dziadek?

*Co powiedział dziadek?

*Dlaczego Miś się martwił?

*Czy Wy wiecie jak powstaje chleb?

Zapraszam Was do obejrzenia filmu, pt. „Jak powstaje chleb”

https://www.youtube.com/watch?v=itiyb5uyy_A

Masażyk „Kanapka”

Najpierw chleb pokroję.
(uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka)
Potem posmaruję.
(głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy)
Na to ser położę.
(przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców)
Pomidora dołożę.
(rysujemy małe kółka na plecach)
I posolę, i popieprzę.
(dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami)
Żeby wszystko było lepsze.
(masujemy)
Już nie powiem ani słowa,
(ugniatamy delikatnie)
bo kanapka jest gotowa.
(robimy wielkie „aaaaam”, chwytamy dziecko i oczywiście… udajemy, że zjdamy 🙂

Historyjka obrazkowa „Plac zabawa” cz. III str. 47

Drodzy Rodzice oraz Drogie Nieśmiałki, następnym zadaniem jest pobudzenie Waszej kreatywności. Skoro wiecie jak powstaje chleb to zachęcam do napisania opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej, którą znajdziecie w waszych książeczkach (cz.III) na stronie 47. Usiądźcie razem przy stole, naszykujcie kartkę lub zeszyt, długopis i stwórzcie razem opowiadanie- do każdego obrazka układamy zdanie i łączymy je ze sobą w opowiadanie).

Do dzieła!:)

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

ZDROWE KANAPKI NA ŚNIADANIE LUB KOLACJĘ

Przygotujcie zdrowe kanapki na śniadanie, II śniadanie lub kolację. Wykorzystajcie produkty, które pochodzą od zwierząt wiejskich.

Kolorowe kanapki dla dzieci - 4 wesołe propozycje - 321 start DIY

Smacznego 🙂

************************************************************************

23 KWIETNIA MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KSIĄŻKI

Światowy Dzień Książki - Uczeń Biblioteka szkolna - Zespół Szkół ...

23 kwietnia swoje wielkie święto mają książki na całym świecie… Książki, które czytamy przenoszą nas do innego świata, uczą nowych rzeczy… jednym słowem czytanie książek to cudowny sposób na spędzanie wolnego czasu. Stąd też pomysł na kilka aktywności związanych z książkami. 

Zapraszam Was do obejrzenia filmu:

„Jak powstaje książka”

Obejrzyjcie książki ze swojej domowej biblioteczki, spróbuj odpowiedzieć na pytania:

Czym różnią się od siebie książeczki?

Czy są tej samej wielkości?

Czy są tej samej grubości?

Czy mają takie same kolory?

Co można znaleźć w książkach?

Gdzie możemy kupić książkę?

Gdzie możemy wypożyczyć książkę?

W jaki sposób dbamy o nasze książki żeby ich nie zniszczyć?

WIADOMOŚĆ OD KSIĄŻKI

A TERAZ PORA NA MAŁY QUIZ WIEDZY O KSIĄŻKACH. JESTEŚCIE GOTOWI? ZAPRASZAM NA PREZENTACJĘ

https://docs.google.com/presentation/d/1j7jZFbEXsFlVxCe_MYUzJEwBPL6QdtJJPOgUaxOLbYQ/edit?usp=sharing

Realizacja programu profilaktycznego „Odpowiedzialny przedszkolak”

Drogi Rodzicu,

przeczytaj dziecku bajkę, pt. „Obłoczek i wiatr”. Stwórzcie razem plakat promujący hasło: UŻYWKOM MÓWIĘ NIE!

https://drive.google.com/file/d/1AiiOhNgrgiEQqCFULFPAo0rk4i9im1Fk/view

************************************************************************

22 KWIETNIA DZIEŃ ZIEMI

Dziś obchodzimy Dzień Ziemi. To urodziny naszej planety. Żeby była piękna i zdrowa musimy o nią wspólnie dbać.

************************************************************************

Posłuchajcie wiersza „Chora Planetka”

https://docs.google.com/document/d/1yZmh5q4P1MzV6LWZybpGlnIZgVNwgbkmGV6OTfJ84iM/edit?usp=sharing

Spróbuj samodzielne wykonać kartę pracy:

Po prawej stronie kartki narysuj rzeczy przyjazne dla środowiska, a po lewej stronie rzeczy, które szkodzą środowisku. Możesz kartę pracy wykonać samodzielnie, wystarczy, że kartkę papieru podzielisz na pół pionową kreską.

Zanim jednak wykonasz kartę pracy, zachęcam Cię do wzięcia udziału w pozostałych aktywnościach, które dla Ciebie przygotowałam.

ZABAWA- POSPRZĄTAJMY ZIEMIĘ

Przygotuj:

*narysowaną/ wydrukowaną kulę ziemską,

* miska z wodą

* pieprz (zanieczyszczenia),

* mydło lub płyn do naczyń

INSTRUKCJA PRZYGOTOWANI ZABAWY:

https://docs.google.com/document/d/1QavxRxvfw7WcLELmxNPi84cNRYQbKHkm0JdMlu2kcVg/edit?usp=sharing

MAMY RADY NA ODPADY!

Zachęcam do obejrzenia prezentacji i filmu:

https://docs.google.com/presentation/d/1eVSuMwGplaGh_AHm6wKutdw-p6ZtuydAsn5FA4akJOQ/edit?usp=sharing

http://scholaris.pl/resources/run/id/56859?fbclid=IwAR1JrHDXT9s3gUoaLRoNh_XL7qb0hfCReaCdgq8U94tp8uNAzaptvYAraX8

Posłuchaj piosenki ZoZi „Świat w naszych rękach”

Cały świat jest w naszych rękach. Właśnie o tym ta piosenka.

Możesz dbać o cały świat. Chociaż masz niewiele lat!

************************************************************************

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

ZABAWY MATEMATYCZNE- ILE WAŻY JAJKO?

Przygotuj:

*wieszak na ubrania lub prosty patyk, sznurek, pinezka

* taśma bezbarwna

* 2 torebki foliowe- przeźroczyste

* odważniki- klocki (najlepiej drewniane jednakowej wielkości i kształtu) ja wykorzystałam do zabawy klocki lego duplo

* produkty do ważenia:

INSTRUKCJA WYKONANIA WAGI:

https://docs.google.com/document/d/1FzRTXTeFAl3ndm2KBZBNVESzYlonVhGWMsZ-kDZINkQ/edit?usp=sharing

Miłej zabawy:)

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

Do dzisiejszej aktywności ruchowej potrzebna będzie gazeta oraz wygodne ubranie. Czas- start! 🙂

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

ZABAWY Z LITERĄ Ł,ł

https://docs.google.com/document/d/124TUDLSwi2n1W9CBP2HNoyyY2bJzMgfBE5FsJLW4csc/edit?usp=sharing

Propozycja dla dzieci, które chciałyby doskonalić swoją umiejętność czytania:

************************************************************************

ZABAWY MUZYCZNO- RUCHOWE

Pora na odrobinę ruchu i zabawy przy ulubionych piosenkach Nieśmiałków:

Drogie Nieśmiałki, Drodzy Rodzice,

Mamy nadzieję, że czas spędzony w gronie rodzinnym obfitował w radosnej, pełnej obfitości i relaksu atmosferze.
Czas więc przejść do kolejnej tematyki, którą będziemy się zajmować przez następne dwa tygodnie. Jest to temat : „Wiosna na wsi”- którą dzieci z wielką przyjemnością realizują.

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Dzisiaj dowiemy się jakie korzyści uzyskujemy z hodowli zwierząt, które poznaliśmy, zapraszam do obejrzenia filmu:

ZABAWY SŁOWNE

https://docs.google.com/document/d/19VMCvMZwUdu2BbvXJimPsBy9cpUjrDhq64XU5SVtiO8/edit?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

TWAROŻEK- ZDROWE ŚNIADANIE

Przygotuj:

*twaróg, rzodkiewkę, szczypiorek, śmietanę 18% lub jogurt naturalny, piperz, sól

Co masz zrobić:

Z rzodkiewki odkroić końcówki, następnie pokroić rzodkiewkę w cienkie plasterki albo kostkę. Szczypiorek posiekać. Twaróg rozgnieść widelcem a następnie wymieszać ze śmietaną/ jogurtem. Dodać sól i pieprz. Twaróg wymieszać ze szczypiorkiem i rzodkiewką. Posmaruj masłem pieczywo. Smacznego! 🙂

Jeżeli zjadłeś/ zjadłaś już śniadanie możesz przygotować zdrową kolację.

************************************************************************

AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA

Co ukryło się w kodach QR

Do tej zabawy potrzebna będzie aplikacja QR Reader:

https://docs.google.com/document/d/1ImYZXoNg30k1VhYBj8uVqFrJVqS9VFPnnbbwTLSnM-8/edit

Co słychać na wsi, prezentacja multimedialna:

Wykonaj karty pracy ze strony 38 oraz 44 „Plac zabaw” cz. III.

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

Do wykonania dzisiejszej pracy plastycznej potrzebne będą (mam nadzieję, że wszystkie potrzebne przedmioty znajdziecie w domu po świętach):

  1. biała karta bloku technicznego,
  2. czerwona, biała, czarna, brązowa kartka bloku rysunkowego,
  3. nożyczki,
  4. klej,
  5. czarny mazak,
  6. 2 jajka,
  7. zielona i żółta farba,
  8. pędzelek,
  9. „wytłaczanka”

Instrukcja wykonania pracy plastycznej znajduje się poniżej:

https://docs.google.com/document/d/1qqQxHgLTwAeA6M5yNlufRlUadvHcp-Gin-YGQ-_BFH8/edit?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA

Drogie Nieśmiałki, czy pamiętacie naszą zabawę w klaskanie?

Przygotujcie się, do dzieła!:

  1. klaszczemy w dłonie
  2. klaszczemy w uda
  3. klaszczemy w dłonie
  4. klaszczemy w dłonie mamy, taty, siostry bądź brata
  5. haczyki

Zabawy z rytmem

Do tej zabawy potrzebne będą kolorowe kartki papieru dla dziecka i dla rodzica oraz muzyka do zabawy:

SKĄD BIERZE SIĘ MLEKO?

Zagadka:

To jest biały napój,

smaczny, bardzo zdrowy.

Dostajemy go w prezencie

od łaciatej krowy.

MIERZENIE OBJĘTOŚCI MLEKA- ZABAWY MATEMATYCZNE

https://docs.google.com/document/d/1dXMipKwebGJWOFlDtysBZkdT7Q1p_MDlkraCSAgp5OU/edit?usp=sharing

Wykonaj również karty pracy ze strony 36 i 37 „Plac zabaw” cz. III.

Do dzieła! 🙂

************************************************************************

************************************************************************

Drodzy Rodzice i Drogie Nieśmiałki. W tym tygodniu nasz temat kompleksowy to WIELKANOC. W tym tygodniu znajdziecie zabawy i aktywności, które wprowadzą Was w świąteczny nastrój.

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

WIELKANOCNE ZAGADKI

Ma długie uszy i pięknie skacze,
lubi marchewkę oraz sałatę. (zając)

Na stole stoi kosz,
a w nim leżą białe, żółte, nakrapiane,
na Wielkanoc malowane. (pisanki)

Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą.
Są barwne, kolorowe zrobione
z gałązek wierzby, bazi
lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)

Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)

Ma mięciutką wełnę i złociste różki,
a w Wielkanoc siedzi na łące z rzeżuszki. (baranek)

Na wierzchu skorupka, w środku żółto-białe,
można z nich zrobić pisanki wspaniałe. (jajka)

Wiklinowy i pleciony na święconkę
Przeznaczony. (koszyk)

SYMBOLE WIELKANOCNE

https://docs.google.com/presentation/d/1xZSlHeC99J7WmrLtP3XhCxUMgc5-btWY6bQXO5rjhe4/edit?usp=sharing

NA JAKĄ GŁOSKĘ- ZABAWA SŁUCHOWA

https://docs.google.com/presentation/d/1O0Ff7fbs_mfYUeNR69J2N9xyPmuYKAybngE5xZzeJRg/edit#slide=id.p

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

JAJECZNE ŚNIADANIE

Poćwiczysz umiejętność krojenia, mieszania, ścierania. Będziesz miał pełny brzuch!:
https://docs.google.com/document/d/1X9tQV25Pji53RfR4jgqdnbipnlCxnWoONhJHHd_f2Bs/edit?usp=sharing

BABKA WIELKANOCNA

Zachęcam Was do upieczenia pysznej i prostej babki (moja ulubiona), która może zagości na waszych wielkanocnych stołach, mniam:)

https://docs.google.com/document/d/1OAy7tgAtt1V9I5G6i0zLX4QaWJ38vdB0_TJY5IcrA24/edit?usp=sharing

Zadanie dla chętnych dzieci:

ZABAWY BADAWCZE Z JAJKIEM

Jajko to jeden z najważniejszych symboli świąt wielkanocnych. Zwiastuje nowe życie, radość i nadzieję. Zachęcam do wykonania zabaw badawczych z jakiem, znajdziecie je w załączniku:

https://docs.google.com/document/d/1WqAt2c3–fhJV-uOCyu1UtrSuamsA1v3XlUkC3da8qE/edit?usp=sharing

Przygotuj:

*słoik/ szlankę, ocet, jajko

Instrukcja:

https://docs.google.com/document/d/1O5728yRhyt5b6IW2o5MMs7qP88Nwp2AKo8rs1_gmMdU/edit?usp=sharing

Jutro zobaczymy co stanie się z jajkiem, DO DZIEŁA!


Jak myślicie: co było pierwsze jajko czy kura?

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

W ramach dzisiejszej aktywności ruchowej  robimy porządki w swoim pokoju oraz pomagamy rodzicom w innych porządkach domowych. 


AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

WIELKANOCNY ZAJĄCZEK

Zajączek Wielkanocny
do drzwi domku zapukał,
z koszyczkiem pełnym jajek
wesołych dzieci szukał.

Poszukiwania prezentu od zajączka- zabawa ruchowa.

Rodzic chowa w pokoju ulubioną zabawkę dziecka.
Informuje, że to ćwiczenia przed jedną z wielkanocnych tradycji, kiedy to po śniadaniu wielkanocnym dzieci wyruszają na poszukiwanie prezentów, które zostawił gdzieś w domu lub w ogrodzie zajączek wielkanocny.
Dziecko będzie musiało poruszać się tak, jak wskaże rodzic, np.:
– 5 kroków do przodu
– 1 krok w lewo
– 2 kroki w prawo,
– 2 kroki do tyłu, itd.

DO WYKONANIA WIELKANOCNEGO ZAJĄCZKA POTRZEBNE BĘDĄ:

*skarpetka, ryż albo kasza, sznurek, wstążka, nożyczki, mazak.

Instrukcja wykonania zajączka:

Do dzieła!:) 

„Zajączki” – zabawa paluszkowa.

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA

Dźwięki wysokie i niskie:

Przypomnij sobie proszę piosnkę o pisankach z poniedziałkowych zabaw muzyczno- ruchowych.

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Przygotuj do zabawy 10 jajek wyciętych z papieru lub 10 guzików.

Przygoda Kurki Bzurki- ile jajek zostanie Kurce Bzurce?

W słoneczny kwietniowy dzień Kurka Bzdurka włożyła swoje jajka pod skrzydło i wyszła na spacer. Po drodze spotkała swoją przyjaciółkę Kokoszkę Miłoszkę. Ponieważ kurce było ciężko nieść aż 10 jajek – dała Miłoszce kilka – teraz miały obie po tyle samo (zadanie dla dziecka- ułożenie odpowiedniej liczby jajek). Kiedy kurki dotarły na łąkę, każda ułożyła swoje jajka na trawie. Dwa przed sobą,  jedno po prawej stronie, i dwa po lewej stronie (zadanie dla dziecka- ułożenie odpowiednio jajek). Słońce świeciło mocno i z dwóch jajek nieoczekiwanie wykluły się pisklaczki (zadanie dla dziecka). Kurki bardzo się ucieszyły, ale ku swojemu zdziwieniu zauważyły, że pisklaki od razu pobiegły na pobliski plac zabaw. Gdy kurki pomaszerowały za swoimi pisklaczkami, jedno jajko każdej z kurek poturlało się do zagrody do domu. Gdy wróciły zobaczyły, że mają tylko po….jajka.(zadanie dla dziecka). Aby pisklaczkom się nie nudziło, kurki dały im farby i pędzle. Kurczątka zamieniły każdej kurce jedno jajko w pisankę. Każdej kurce zostało tylko….jajko.

Zabawa matematyczna: Policz ile masz w domu

https://docs.google.com/document/d/1HOf4QaMAaV3B5LwjR74dD960r_XsQgFPn9JszMRJCBM/edit?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

Zabawy ruchowe ze skarpetkami i jajkiem

https://docs.google.com/document/d/1hap6h4rGfWmZQefW0btzK6po2xCt2SuWJC0NzWhfMs0/edit?usp=sharing

Miłej zabawy:)

Zabawy z literą G,g

https://docs.google.com/document/d/1OVJ0qs4Wth3HWjBWOUPhMqpBr8G0UWMOyInSW0zmNxg/edit?usp=sharing

Wykonaj karty pracy ze strony 32a i b.

Poszukiwanie litery G,g

Przygotuj:

gazetę, ołówek, lub kredki

W jakiejkolwiek gazecie dostępnej w domu odszukaj i otocz pętlą/ zamaluj wszystkie litery G,g. 

Udało Ci się, podziel się proszę ze mną swoją pracą:)

Posłuchaj piosenki:

PISANKI

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

Tradycja malowania jajek

W zależności od metody wybranej do ich dekoracji kolorowe jajka noszą przeróżne nazwy.

  • Pisanki – do ich wykonania konieczny jest wosk i ostro zakończone narzędzie. Ostrzem nanosi się wosk na skorupkę, a później barwi się całe jajko.
  • Skrobanki, Drapanki – jajko jest najpierw barwione w jednym kolorze, a później wyskrobywany jest na nim wzór.
  • Kraszanki – jajka barwione na czerwono; symboliczny kolor. Podobno, gdy Maria Magdalena dowiedziała się o zmartwychwstaniu Jezusa, w domu znalazła wszystkie jajka czerwone. Obdarowała nimi Apostołów, dzieląc się nowiną. Jajka te miały następnie zamienić się w ptaki i odfrunąć do nieba na znak zmartwychwstania.
  • Malowanki -malowane na jednolity kolor.
  • Naklejanki – na skorupki nakleja się papierowe wycinanki.
  • Wyklejanki/Oklejanki – jajka zdobi się, tworząc na nich przeróżne wzory poprzez naklejanie traw, listków, kwiatków, papieru włóczki.
  • Wydmuszki – najbardziej kruche ze wszystkich cudeniek. Z surowego jajka trzeba delikatnie wydmuchać zawartość, a później, jeszcze delikatniej, przyozdobić w dowolny sposób. O ile się nam nie potłuką, mogą sobie spokojnie czekać do następnych świąt i na pewno nie zabiją nas swoim zapachem.

Kiedyś do ich malowania używano wyłącznie barwników naturalnych. Soku z czerwonych buraków, (różowy, czerwony), łupin cebuli,(brązowy), kory dębu lub olchy, łupin włoskiego orzecha (czarny), kory z młodej jabłonki (żółtozłoty), wywaru , młodej trawy, pokrzywy, szczypiorku (zielony) soku z jagód (fioletowy).

Dziś do kolorowania najczęściej używamy specjalnych farbek.

************************************************************************

************************************************************************

Rysuj po śladzie. Pokoloruj jajko. Możesz je ozdobić, jak chcesz.

************************************************************************

************************************************************************

Drodzy Rodzice i Drogie Nieśmiałki. W tym tygodniu nasz temat kompleksowy to nadal „Wiosna”

Niżej proponujemy aktywności dydaktyczne na każdy dzień według planu jaki mamy w przedszkolu.

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Drodzy Rodzice oraz Drogie Nieśmiałki, następnym zadaniem jest pobudzenie Waszej kreatywności. Skoro wiosna niedawno do nas zawitała to zachęcam do napisania o niej pięknego opowiadania. Usiądźcie razem przy stole, naszykujcie kartkę lub zeszyt, długopis i stwórzcie razem opowiadanie o wiośnie. Pewnie już teraz, gdy czytacie ten wpis w Waszych głowach przewija się tysiące pomysłów. Pomysłów może być co niemiara. Możecie wykorzystać obrazki, które będą pomocne w napisaniu opowiadania- taką formę zabawy stosowałam z dziećmi w przedszkolu (do każdego obrazka układamy zdanie i łączymy je ze sobą w opowiadanie).

Mam nadzieję, że pomysł z napisaniem opowiadanie przypadnie Wam do gustu, będzie nam bardzo miło przeczytać dzieciom te opowiadania jak wrócimy do przedszkola. Do dzieła!

WYKORZYSTANIE KLOCKÓW LEGO DO NAUKI CZYTANIA

Jak wykorzystać klocki lego do nauki czytania? Zachęcam do wspólnej zabawy, dzieciom na pewno się spodoba.

https://docs.google.com/document/d/1d2d1MhIs9HSknAYujkIE4wJzg7HVPcwniXyYr_PbDHg/edit?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA

Sadzimy cebulkę lub nasionka.

Zakładamy hodowlę fasoli.

https://docs.google.com/document/d/1V3jpya4DvmPGtzMMhotSbkhGW90FEYMito23YjB218Q/edit?usp=sharing

Zanim przejdziesz do zadania przypomnij sobie czego potrzebują rośliny do wzrostu:

Czego potrzebują rośliny do wzrostu, czy już pamiętasz? Narysuj kwiatka- w płatkach kwiatka narysuj to czego potrzebują rośliny do wzrostu.

https://docs.google.com/document/d/1mYiI7tS2xdn9nUkrNORzFfwoZ27Jk7iKhzVWyJ3c19s/edit?usp=sharing

Wykonaj karty pracy ze strony 28a oraz 45a.

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNA

Przygotuj:

  • klej,
  • nożyczki,
  • kredki,
  • mazaki,
  • papier koloru: białego, czerwonego, czarnego i brązowego,
  • płatki kosmetyczne (na pewno używa je Twoja mama)

Instrukcja: https://docs.google.com/document/d/1-CjnymjZm8XlxIBXR8Zbtb6JV4Hj0NB6FdJVH-7EXVY/edit

Zanim przejdziesz do wykonania pracy plastycznej zachęcam do obejrzenia filmu o ptakach, które wracają do Polski na wiosnę, wśród tych ptaków jest bocian, którego zachęcam abyś wykonał/ wykonała wg instrukcji.

Ptaki, które przylatują do Polski na wiosnę

Bociany wróciły już do Polski, wiesz że możesz zobaczyć co słychać u bocianiej rodziny 🙂 Bocianie gniazdo pod Sokółką:

https://www.youtube.com/watch?v=T9BXrusZZIw&feature=emb_logo

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA

Zacznij od rozgrzewki w podskokach:

Zabawy z rytmem: przygotuj drewnianą deskę, pałeczki drewniane (lub bębenek z pałeczkami) lub przygotuj 2 drewniane klocki.

https://docs.google.com/document/d/1OKfFVbgeJkO6NvAvKuP7aUz1CbjFj7O0h0yFee17brE/edit?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Doskonalimy umiejętność dodawania w zakresie 10.

Proponujemy grę matematyczną: https://view.genial.ly/5e80f4b05ad5150d93dd48a6

Gra matematyczna Policz palce: https://view.genial.ly/5e7e560a50a0310d8c20a141?fbclid=IwAR1I3uzlz1ZqcaHQlAJwUc-Pd1hpfqZ47jwbv4y6Ovzipn-G1GAsPDcWEGI

Wykonaj karty pracy ze strony 28b, 29 a i b oraz 30b.

Powodzenia!

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA:

W zdrowym ciele, zdrowy duch! Co powiecie na trochę gimnastyki, do dzieła!:) https://view.genial.ly/5e81d0855384180d8dc648bb

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Zabawy z literą C,c

https://docs.google.com/document/d/1PkqzfhkndYWaQTDGFAUfpaF5VHPRYvyi6KVN6QWybEQ/edit?usp=sharing

Poszukiwanie litery C,c

Przygotuj:

gazetę, ołówek, lub kredki

W jakiejkolwiek gazecie dostępnej w domu odszukaj i otocz pętlą/ zamaluj wszystkie litery C,c. 

Udało Ci się, podziel się proszę ze mną swoją pracą:)
https://docs.google.com/document/d/1tMCtejMyAcScaTzulo24haxuhjXjqopeJhmj8-Mugq8/edit

Propozycja dla dzieci, które chcą doskonalić swoją technikę czytania:

https://docs.google.com/document/d/1UPih2XGKyulgXcSQgbHwAFJR55oqWpaqKgtmKP3Ujv8/edit?usp=sharing

Wykonaj kart pracy ze strony 27 i 30 „Plac zabaw” cz. III.

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNO- RUCHOWA

PIOSENKI Z RUCHEM I POKAZYWANIEM

Ulubione utwory Nieśmiałków:

Oliwia Klimke „Prawo- lewa”

Zabawa „Na ziemi zostaje”

Spoko Loko „Chu chu ua”

Udanej zabawy!

PROGRAM PROFILAKTYCZNY

„Pamiętajmy o myciu zębów” Wojewódzkiego Program Zdrowia Jamy Ustnej i Zapobiegania Próchnicy

https://docs.google.com/document/d/1dCVmY5SDEj4I9uIRfy7G-i2ivFiD2OYzA5KRDEf2-L4/edit?fbclid=IwAR3jl7RPmM0SeFNkszJP0NEACqyms3BKejTPsdo3fMN3kSaXcm2W_YTjcww

Słuchowisko „Pastusiowe przygody”

https://www.akademia-aquafresh.pl/images/download/Pastusiowe%20Przygody%20-%20Odc%203_2.mp3?fbclid=IwAR2nb6PyQcRY7C4Iom9Bz_5NYCqv1-E1sMuFMQ8QDyqmsfexAyujkk_f-Ys

************************************************************************

Drodzy rodzice i Drogie Nieśmiałki w tym tygodniu  temat kompleksowy brzmi „Wiosna”

Myślę,  że jest  to przyjemy  temat dla nas wszystkich:).

Staram się przygotować dla Was, coś na każdy dzień tygodnia z poszczególnych obszarów aktywności określonych w Podstawie Programowej.

Za nim zaczniecie realizować zadania z dziećmi to pamiętamy o zasadach planu daltońskiego, która brzmi: „NIE RÓB ZA MNIE NIC, CO POTRAFIĘ ZROBIĆ SAM”

Dziś nowe propozycje na zabawy i aktywności razem z Waszymi dziećmi:)

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

#zostanwdomu. Namaluj TĘCZĘ  na znak jedności i solidarności ze wszystkimi, którzy zostali w swoich domach. Pomysł przyszedł do nas z Włoch i idzie dalej na cały świat.

https://docs.google.com/document/d/1XvTrnK5oQ47D1LbKn8ElXtsLGg46_-ONUya5oL4YOg0/edit?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Opowiadanie „Jak ślimak spotkał wiosnę”autor: M. Galica

https://docs.google.com/document/d/16BFvGedAAipVom2qH15_AbC4nu7yQecmz-n3rn4iF1Q/edit?usp=sharing

Wykonaj karty pracy nr 24 oraz 25 „Plac zabaw” cz. III.

AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA

Co przyniosła wiosna, zapraszam do obejrzenia filmu:

Zabawa PRAWDA/ FAŁSZ:

https://docs.google.com/document/d/1K9j0u-lKVCasq2xvKlQ7HiiE6STRQW_pfQ-9-D2BYf4/edit?usp=sharing

Popatrz przez okno, czy widzisz oznaki nowej pory roku- wiosny? Co zauważyłeś/ zauważyłaś?

Wykonaj karty pracy ze strony 23 i 26 „Plac zabaw” cz. III.

Dzisiaj nowe propozycje zabaw dla Nieśmiałków, tym razem aktywność plastyczna „Pani Wiosna”

Do wykonania pracy potrzebujesz: blok z kolorowymi kartkami, nożyczki, klej, flamastry. Instrukcja wykonania pracy znajduje się w załączniku. Podczas wykonywania pracy posłuchaj piosenkę „Wiosna, wiosenka”, pobudź swoją wyobraźnię.

https://docs.google.com/document/d/17_qy83oAweA-yAHnh-JHVZnuOin6PrJG5oyIE14Qt3M/edit?usp=sharing

JAK WYTŁUMACZYĆ DZIECIOM OBECNĄ SYTUACJĘ, ZACHĘCAMY DO WSPÓLNEGO OBEJRZENIA FILMU:

ZABAWY MATEMATYCZNE „PIRAMIDY MATEMATYCZNE”

W tym tygodniu doskonalimy umiejętność dodawania. Zachęcam do skorzystania z zabawy matematycznej „Piramidy matematyczne”. Zadaniem dziecka jest odczytanie cyfr zamieszczonych na kartach  oraz dopasowanie brakujących cyfr (dodanie je do siebie)w taki sposób aby na tworzyły spójną całość. Piramidy znajdą Państwo poniżej w załącznikach, jeżeli nie mają Państwo w domu drukarki można łatwo je narysować (wystarczy narysować kwadraty) i wpisać cyfry w odpowiednie miejsca. Udanej zabawy! 🙂

https://drive.google.com/file/d/1splVFWCkj1x-9Znl1awqa39uJXai7iFj/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1T_d-t0b6NBQvA7z14NTKfkRJ5cgJUmTm/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Eo73aR0oNpWoc2z-yg2zRyHDrpm_Lw4S/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1QmyNm0sb8zZKMFNV1kT8nAspuSjYK_c2/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1jlLtHQGRz7N3XzVyrjIiBOiRs56e6Usi/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1rgQ909mL749SY0AQExwMvlPLvuK2G9RM/view?usp=sharing

Zabawy z literą W,w:

https://docs.google.com/document/d/1mklZOqeWL8y4e3ZfTDTMPFQPh7VLaAlM2mE3qjMVZuA/edit?usp=sharing

Po skończonej pracy wykonujemy karty pracy w podręczniku „Plac zabaw” cz.III str..22 i 23.

Do dzieła! 🙂

Dodatkowe karty pracy doskonalące sprawność manualną:

https://drive.google.com/file/d/1iymQIpHMdRGlJIre41QzPooop2I7ZMFr/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1l7y2CvrXMnfp2nkH2DSRiUjYcoclbPb8/view?usp=sharing

Propozycja dla dzieci, które chcą doskonalić swoją technikę czytania:

https://drive.google.com/file/d/1sCq6uzJPkCEZJ5J1FKR2P8NB2zZAeNeC/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1-9IU5a9ECcvmYnt3Pq01KHF_cJnElfF2/view?usp=sharing

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH.

Do tej zabawy potrzebna będzie: kostka do gry, siostra bądź brat, mama albo tata.

https://drive.google.com/file/d/1dbJ7gstCzH7upiz9bY2mwz8Q5MQpmFXZ/view?usp=sharing

Wiosna, wiosenka

Drodzy Rodzice, możecie się wspólnie z dzieckiem zrelaksować, potańczyć w rytm muzyki – dowolnie tak  jak podpowiada wam wasze ciało.

A tu znajduje się link pod którym znajdziecie piosenkę do słuchania:

Tekst piosenki:

Wiosna, wiosna

Wiosna wiosenka
w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie
ożywia świat.
Świeżym powiewem
słońca iskrzeniem.
Obudź się ziemio – pora już wstać.

Ref.: Wiosna wiosna tak piękna, radosna, słoneczna, pachnąca, przyrodą kwitnąca. Wiosna wiosna tak piękna radosna. To takie proste,śpiewaj i tańcz

Gdy deszczyk zaskoczy
Otwórz swe oczy
tęczą na niebie
Namaluj szlak
Ptaki wracają, głośno śpiewają,.
Obudź się ziemio – pora już wstać.

Ref.: Wiosna, wiosna…

Raz dwa trzy
Zielono mi
Cztery pięć sześć
Tak pięknie tu jest
siedem i osiem
Raduj się widokiem
Wiosna wreszcie zagościła,
to radosna dla nas chwila.

Ref.: Wiosna, wiosna…

Zakończenie:
Wiosna wiosna tak piękna radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca.
Wiosna, wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
Mamy już wiosn
ę...

Program profilaktyczny

Realizacja bloku tematycznego „Co lubią gryźć zdrowe ząbki”

https://drive.google.com/file/d/1hN5jILH09QE3zfI9aPFRdL8twvN1ZeiI/view?usp=sharing

Drogie Nieśmiałki, a co najbardziej lubią jeść Wasze ząbki? Proponuje przygotować zdrowe kanapki na śniadanie, sałatkę owocową na deser lub owocowy koktajl, Wasze ząbki na pewno się ucieszą, smacznego!:)

WITAMY DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI !

Oto nasza prepozycja zabaw dla dzieci w zakresie profilaktyki logopedycznej. Przedstawione wiosenne ćwiczenia logopedyczne dla dzieci w formie zabaw, które wzbogacą słownictwo, poprawią wymowę umiejętności prawidłowego oddychania oraz doskonalimy umiejętności odwzorowania układu obrazków, ćwiczymy percepcję wzrokową, doskonalimy myślenie abstrakcyjne, utrwalamy znajomość zjawisk atmosferycznych właściwych dla danej pory roku/miesiąca.

Zadania będziemy umieszczały do zdalnego nauczania oraz w tygodniu do realizacji w domu.

Życzymy miłej zabawy a zdjęcia kart prac prosimy o przesłanie nauczycielom w swoich grupach.

Pozdrawiamy i życzymy wesołej zabawy.

Materiały do pracy z dzieckiem w domu z zakresu logopedii:

  • Profilaktyki logopedycznej
  • Matematycznej
  • Przyrodniczej
  • Językowej
  • Plastyczno-technicznej
  • Spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej

Cele:

  • Usprawniająca aparat językowy(język, wargi i żuchwę)
  • Utrwalenie cyfr
  • Dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go
  • Posługiwanie się symbolicznymi obrazkami
  • Rozwijanie umiejętności  prawidłowego konstruowania zdań
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania
  • Próby wywołania zaburzonych głosek: SZ, R, S, K, L.

Zestaw ćwiczeń do utrwalania głoski sz

  1. W IZOLACJI:

Co szumi? – logopeda (mama) wypowiada zdania, a dziecko wybrzmiewa głoskę sz

Szumi morze – szszsz…

Szumi wiatr – szszsz…

Szumi woda – szszsz…

Szumi las – szszsz…

Szumią drzewa – szszsz…

Szumią liście – szszsz…

Szumię ja – szszsz…

Szumisz ty – szszsz…

Szumi mama – szszsz…

Szumi tata – szszsz

Szumi miś – szszsz…

Zabawa Mówimy razem – dziecko wybrzmiewa głoskę sz, a logopeda (mama) wypowiada pozostałą część wyrazu.

Na początku wyrazu:

sz – minka, sz – mata, sz – pak,

sz – pilka, sz – pital, sz – patułka,

sz – katułka, sz – pulka, sz – koła,

sz – kielet, sz – kiełko, sz – klanka,

sz – tuka, sz – kło, sz – kodnik,

sz – lak, sz – loch, sz – ron,

sz – mer, sz – nur, sz – nurek,

sz – nurówka, sz – para, sz – paragi,

sz – protki, sz – klarnia, sz – klany

Na końcu wyrazu :

tu – sz, ko – sz, kalo – sz,

my – sz, afi – sz, fini – sz,

gula – sz, tu – sz, klo – sz,

baga – ż, banda – ż, figla – rz,

je – ż, kalenda – rz, kołnie – rz,

nó – ż, kucha – rz, pieka – rz,

młyna – rz, tale – rz, wą – ż,

pióropu – sz, ry – ż, gara – ż,

maryna – rz, piep – rz, ku – rz

Głoska rz (ż) traci na końcu wyrazu dźwięczność i wypowiada się ją jak sz

Zabawa Mały – duży – logopeda (mama) wypowiada zdania, a dziecko wybrzmiewa głoskę sz:

Mały Tomek, duży Toma – sz.

Mały Miłek, duży Miło – sz.

Mały Darek, duży Dariu – sz.

Mały Tymek, duży Tymoteu – sz.

Mały Arek, duży Arkadiu – sz.

Mały Grześ, duży Grzego – rz.

Mały Mati, duży Mateu – sz.

Mały Irek, duży Ireneu – sz.

Mały Tadzio, duży Tadeu – sz.

Mały Kazio, duży Kazimie – rz.

Zabawę można połączyć z wykonywaniem różnych ruchów: przy słowach mały – przysiad, opuszczanie rąk, przy słowach duży – stanie na palcach, unoszenie rąk do góry. Można też złączyć dłonie w pięść i unosić kciuki przy słowach duży i wybrzmiewaniu głoski sz, a opuszczać przy słowach mały . Dziecko może również narysować wybrane osoby – dużą i małą.

Zabawa fabularyzowana Król wiatrów :

Za siedmioma lasami, za siedmioma rzekami na ogromnej górze mieszka Król Wiatrów. Wiosną wiatr zlatuje z góry i głośno szumi szszsz budząc zwierzęta ze snu zimowego. Z kolei w sadzie szumi łagodnie szszsz , by nie postrącać płatków z kwitnących drzew. Latem najczęściej leży w hamaku rozwieszonym wśród drzew, które szumią cichutko szszsz. Obserwuje bawiące się dzieci. Gdy nad placem zabaw zbierają się chmury mocno szumi szszsz, by je rozpędzić. Kiedy słońce mocno świeci i dzieciom jest bardzo gorąco, wtedy szumi lekko szszsz. Jesienią zaś przegania czarne, listopadowe chmury, szumiąc groźnie szszsz . Zagląda przy tym do okien, by zobaczyć jak bawią się dzieci w domach i przedszkolach. Stuka w okienka i szumi łagodnie szszsz , aby dzieci wpuściły go do środka. Lecz dzieci wołają: – wietrzyku psotniku masz chmurki przegonić szszsz , utulić sarenki w lesie szszsz, kałuże osuszyć szszsz i liście posprzątać szszsz , bez ciebie cóż zrobi jesień? Gdy przychodzi mroźna, sroga zima wiatr hula po świecie najwięcej i głośno woła szszsz.

Zabawa Szumi morze :

Dziecko wybrzmiewając głoskę sz może kreślić linie faliste mazakiem sucho ścieralnym, palcem na tacy z kaszą manną, farbami, itp.

  1. W SYLABACH:

Szedł po drodze Szymek

do szkoły się uczyć

i tak wciąż powtarzał:

szu – szu, szo – szo, sza – sza,

szy – szy, sze – sze.

Taki mały Szymek,

co uczyć się chciał.

Szymek może powtarzać różne sylaby, w których sz jest na początku, w środku lub na końcu sylaby, np.sza – asza – asz. Dzieciom łatwiej jest powtarzać ćwiczoną głoskę, gdy jest ona połączona ze spółgłoską, np. szfa, szcha, szka, szla, szła, szma, szna, szpa, szta.

Codziennie można powtarzać inną sylabę, w różnych kombinacjach, np. sza – asz, sza – asza, szpa – aszpa.

Powtarzanie sylab można połączyć z wykonywaniem rytmicznych ruchów naprzemiennych, np. dotykać na zmianę prawą ręką do lewego, a lewą do prawego kolana, ramienia, pięty, ucha, łokciem kolana, dotykać kolejno palcem jednej ręki do palców drugiej ręki. (jedno dotknięcie na jedną sylabę), klaskać na przemian w dłonie (siedząc naprzeciw mamy, kolegi). Ćwiczenia te nie tylko poprawią koordynację ruchową, ale sprawią, że dziecko chętniej będzie powtarzać sylaby, bowiem prawidłową wymowę pomogą utrwalić wielokrotne powtórzenia. Lepiej ćwiczyć krótko, a częściej – koniecznie trzeba uwzględnić możliwości dziecka i dbać o to, aby się nie zniechęciło.

Ci! Sza!

Sza! Sza! Sza! – mówię ja. Szy! Szy! Szy! – mówisz ty.

Szo! Szo! Szo! – wołam ja. Szy! Szy! Szy! – wołasz ty.

Szu! Szu! Szu! – śpiewam ja. Szy! Szy! Szy! – śpiewasz ty.

Sze! Sze! Sze! – myślę ja. Szy! Szy! Szy! – myślisz ty.

PIOSENKA I DZIECI (sł. i muz. J. Nowak)

Szu, szu, szu,

szu, szu, szu,

śpiewają dzieci,

szu, szu, szu,

szu, szu, szu,

śpiewam ja sam.

Szo, szo, szo,

szo, szo, szo,

śpiewają dzieci,

szo, szo, szo,

szo, szo, szo,

śpiewam ja sam.

Sza, sza, sza,

sza, sza, sza,

śpiewają dzieci,

sza, sza, sza,

sza, sza, sza,

śpiewam ja sam.

Sze, sze, sze,

sze, sze, sze,

śpiewaja dzieci,

sze, sze, sze,

sze, sze, sze,

śpiewam ja sam.

Szy, szy, szy,

szy, szy, szy,

śpiewaja dzieci,

szy, szy, szy,

szy, szy, szy,

śpiewam ja sam.

Zabawa Jedzie pociąg:

Dziecko naśladuje rękami kręcące się koła, kreśli linie proste (tory) różnej długości i wypowiada sylaby szu, szu, szu (pociąg jedzie do przodu), usz, usz, usz (pociąg jedzie do tyłu.

Zabawa Bębenek:

Logopeda (mama) wypowiada słowa rymowanki, a dziecko pokazuje i mówi sylaby.

Na moim bębenku bardzo pięknie gram.

Tu postukam palcem stuk, stuk, stuk (stuku, stuku, puk).

Tu ręką zakręcę sza, sza, sza

A on odpowiada usz, usz, usz (ruch ręki w przeciwnym kierunku)

Teraz będzie cisza sza, sza, sza (wypowiadanie szeptem z palcem wskazującym na ustach)

Bo już koniec grania sza, sza, sza

Przed snem dziecko może poćwiczyć pokazując na brzuszku. Wtedy pierwszy wers brzmi – ja na moim brzuszku bardzo pięknie gram, a ostatni – bo idę do spania sza, sza, sza.

Literatura:

I. Michalak – Widera, K. Węsierska, Szumiące wierszyki UNIKAT-2, Katowice

E. Morkowska, K. Żmuda – Trzebiatowska, Szedł żuczek do szkoły się uczyć, WSiP, Warszawa2000

E. Sachajska, Uczymy się poprawnej wymowy, WsiP, Warszawa 1987

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA

Dziś nowe propozycje na zabawy i aktywności razem z Waszymi dziećmi:)

GOŚCIE Z Z KOSMOSU

Przygotuj:

  • kolorowy papier (kolorowy papier można zastąpić białą kartką, która pomalujesz kredkami),
  • nożyczki,
  • klej,
  • talerzyk,
  • ołówek
  • kredki lub mazaki.

Instrukcja do wykonana zadania poniżej. Miłej pracy:)

ZABAWA Z KOLORAMI

Propozycja 1: zarysowujemy kartkę wybranym kolorem, np. żółtym. Rysujemy wszystko co kojarzy nam się z danym kolorem. Propozycja dla dzieci, które potrafią pisać: piszemy na kartce wszystko co kojarzy nam się z danym kolorem. Bawimy się aż do wyczerpania pomysłów.

Propozycja 2: zarysowujemy kartę wybranymi kolorami, np. żółty, niebieski, czerwony, zielony, fioletowy, pomarańczowy. Rysujemy wszystko co kojarzy nam się z danym kolorem. Propozycja dla dzieci, które potrafią pisać: piszemy na kartce wszystko co kojarzy nam się z danym kolorem. Bawimy się aż do wyczerpania pomysłów. Zabawę można modyfikować, można bawić się na czas, na małych i dużych formatach. Kredki w dłoń! 🙂

Dziś nowe propozycje na zabawy i aktywności razem z Waszymi dziećmi:)

1. W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH: nie tylko higiena, ale również aktywność fizyczna jest bardzo ważna w ochronie przed chorobami. Może w domu też poćwiczycie razem z dziećmi? Załączam bardzo fajne narzędzie – koło fortuny, które wylosuje Wam ćwiczenia do wykonania. Myślę, że dzieciom taka forma zabawy na pewno się spodoba. Losowanie ćwiczeń gimnastycznych: https://damianrudnik.com/wychowanie-fizyczne-w-domu-zagraj-w-gre-przedszkole/?fbclid=IwAR070Z79G0uy7EGg8qz4jzlBCmZlzFK1Gcb-AHFbs0soFUa7LYHdC73k2JU

2. PIOSENKI Z RUCHEM I POKAZYWANIEM

Ulubione utwory Nieśmiałków:

A ram sam sam:https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI&t=54s

Soku, soku:https://www.youtube.com/watch?v=VoI6k1qVt60

Cho cho wa:https://www.youtube.com/watch?v=3T5cPaZIW8M

Gąsienica Basi:https://www.youtube.com/watch?v=7IaZC3DvH54

3. ĆWICZYMY UMYSŁ

  • Jeśli dzieciom znudziły się już klocki, to wystarczy… pudełko zapałek:) Załączam zdjęcia różnych figur, które można układać z zapałek oraz patyczków. To idealne zadanie dla dzieci, jeśli chodzi o kształtowanie kompetencji matematycznych.
  • Klamerki do bielizny – jak najbardziej można użyć je do zabawy. Wystarczy przygotować kartki, najlepiej z grubszego papieru, np. bloku technicznego i napisać na nich cyfry od 1 do 10. Dzieci na każdej kartce przypinają tyle klamerek, ile wskazuje cyfra. Do dzieła!

Temat kompleksowy: Kosmos

Zadania do wykonania:

Zadanie 1.: to wykonanie kart pracy w podręczniku „Plac zabaw”(cz.III) związanych z tematyką: w kosmosie. Dla chętnych udostępniam również dodatkowe kary pracy.

Przesyłam Państwu linki, z filmami dla dzieci, które można obejrzeć, proszę porozmawiać z dziećmi na temat zajwiska powstawania dnia i nocy. W tym pomocne będą:

https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k
https://www.miniminiplus.pl/detektyw-lodyga/filmy/detektyw-lodyga-3-dzien-i-noc-na-planecie-ziemia-2
https://www.youtube.com/watch?v=KZzdwT4mZJk


Zadanie 2.: Realizacja programu „Podróże Jeża z miasta Zgierza”, wykonanie gry planszowej, której głównym bohaterem będzie jeż. Na pewno dzieci mają w domu kartki papieru, kredki, kolorowy papier, flamastry, forma jest dowolna, przesyłam link do inspiracji: https://www.google.pl/search?q=gra+planszowa+dla+dzieci+diy&rlz=1C1LOQA_enPL818PL819&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjGyq7Qk5_oAhXjpIsKHRQMCeIQ_AUoAXoECAwQAw
Bardzo będę wdzięczna gdyby Państwo przesłali do mnie zdjęcia wykonanych prac, aby mogła udostępnić je w galerii. Do dzieła! 🙂