6 latki – WESOŁKI – praca zdalna
15 835 wizytPIĄTEK 26.06.2020r.
Aktywność Plastyczno – Techniczna
Narysujcie przedmioty o których musicie pamiętać, gdy jedziecie na wakacje nad morze albo w góry.
Aktywność Przyrodnicza
https://view.genial.ly/5ef4debe6536170db3b5e4c9/interactive-image-czas-na-wakacje
ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA PREZENTACJI
Do tego jest też muzyka proszę podczas oglądania ją otworzyć.
CZWARTEK 25.06.2020r.
Aktywność Językowa
https://view.genial.ly/5eede74503dcf70d91737147/game-breakout-bezpieczne-wakacje
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Słuchowisko Wandy Chotomskiej „Legenda o Bazyliszku”
ŚRODA 24.06.2020r.
AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO – TECHNICZNA
Przed przystąpieniem do pracy plastycznej proszę o obejrzenie bajki edukacyjnej „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą.
PRACA PLASTYCZNO – TECHNICZNA
https://drive.google.com/file/d/1-ElCkZrcY0gQUsPB3YgFa5cg7gZAEIXy/view?usp=sharing
AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA
Zapraszam do wysłuchania słuchowiska autorstwa Wandy Chotomskiej
Legenda o Warsie i Sawie
WTOREK 23.06.2020r.
Aktywność matematyczna
https://view.genial.ly/5ef0e6912086a20d2dbb79c0/interactive-image-interactive-image
Aktywność muzyczna
Proszę o zapoznanie się z melodią i i słowami piosenki „Bezpieczne wakacje”.
Zapraszam do wysłuchania słuchowiska
Wanda Chotomska – Legenda o smoku ze smoczej jamy
PONIEDZIAŁEK 22.06.2020r.
Aktywność językowa
Zabawy ruchowe
https://view.genial.ly/5eef2da303dcf70d9173774d/presentation-wanda-chotomska
Przez cały tydzień na stronie internetowej będą umieszczane słuchowiska Wandy Chotomskiej w celu przybliżenia dzieciom twórczości naszej patronki.
KOCHANE DZIECI.
Zapraszamy Was wraz z rodzicami do wypełnienia QUIZU „Zdrowe zęby mamy, bo zdrowo się odżywiamy”.
Quiz jest dla chętnych.
Wystarczy kliknąć w link zamieszczony poniżej.
Miłej zabawy.
https://forms.gle/WxLNNBs35KN7QJcB7
„BEZPIECZNE WAKACJE”
KONKURS PLASTYCZNY

Cele konkursu:
–uświadamianie zagrożeń związanych z letnim wypoczynkiem,
– promowanie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie letniego wypoczynku: w lesie, nad morzem, nad morzem, w górach i mieście,
-rozbudzanie twórczej inwencji dziecka i kreatywności,
-rozwijanie poczucia estetyki i indywidualnych zdolności plastycznych.
Regulamin konkursu:
1. Konkurs jest adresowany do dzieci w wieku 5 i 6 lat.
2.Technika prac: technika dowolna na formacie A3lub A4.
3.Kryteria oceny prac: samodzielność wykonanej pracy, oryginalność, walory artystyczne, pomysłowość.
4. Konkurs trwa od 9 czerwca do 15 czerwca 2020r.
5. Zdjęcia prac należy przesyłać na adres mailowy: m.bucholc@pm2kg.pl lub m.paczkowka@pm2kg.pl
Wiadomość powinna zawierać: imię i nazwisko dziecka, wiek oraz nazwa grupy.
6.
Uczestnik
może przygotować tylko jedną pracę konkursową.7.
Zgłoszenie
do konkursu jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu oraz zgodą na
publikację danych osobowych w związku z konkursem..
8.
Oceny
prac dokona komisja powołana przez organizatora w dniu 15
czerwca 2020
r.
9.
Laureaci
otrzymają nagrody i dyplomy. Wyniki konkursu zostaną opublikowane
na stronie internetowej
przedszkola:
https://pm2kg.pl/
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE
PIĄTEK 19.06.2020r.
Aktywność Plastyczna
„Moje wymarzone wakacje” – proszę wykonać pracę plastyczną metodą dowolną.
Aktywność Przyrodnicza
Zapraszam do obejrzenia prezentacji
Odgłosy natury
CZWARTEK 18.06.2020r.
UROCZYSTE POŻEGNANIE PRZEDSZKOLA
ŚRODA 17.06.2020r.
Aktywność muzyczna
Aktywność muzyczna: Zapraszamy do wysłuchania piosenki (https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI&fbclid=IwAR25hGoHmZNy7e8HU4eEPX6zEvymnHo4KAV-IV2Gpib-nN1DE8rDHlPXbZE) i wspólnego tańca z rodzicami.
Aktywność plastyczno- techniczna
http://krokotak.com/2019/05/boat-kids-crafts/ a gdy nie macie papieru to wykonajcie łódkę z wykorzystaniem dostępnych materiałów i pochwalcie się rezultatami.
WTOREK 16.06.2020r.
Aktywność matematyczna
„Matematyka na wesoło”
https://view.genial.ly/5ee785021e08d30d8bbafa72/presentation-matematyka-na-wesolo
Zestaw zabaw ruchowych
PONIEDZIAŁEK 15.06.2020r.
Mowa i Myślenie
https://view.genial.ly/5ee6783a9a05850d6d995eb3/presentation-wycieczka-w-gory
AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA:
Dzisiaj nauczymy się II zwrotkę piosenki, którą zaśpiewamy na uroczystości POŻEGNANIA PRZEDSZKOLA w najbliższy piątek:
I. Przedszkola czas już minął i jest nam jakoś smutno,
a nasza pani w kącie łka, bo rozstać nam się trudno.
Patrzymy na nią z żalem tak, a w oczach pełno łez.
Jesteśmy znowu w sali, gdzie wspomnień tyle jest.
Ref.: W jednym uścisku złączmy dłonie, niech wszystkie panie przyjdą też.
I tak się wspólnie pożegnamy, przedszkola nadszedł kres.
II. W serduszkach naszych pamięć tkwi o dniach spędzonych tutaj. Tak dobrze razem było nam w przedszkolnych ciepłych murach.
W przedszkolu to ostatni dzień, rozstania nadszedł czas
i powolutku, cicho, już opuszczamy Was.
Ref.: W jednym uścisku złączmy dłonie, niech wszystkie panie przyjdą też.
I tak się wspólnie pożegnamy, przedszkola nadszedł kres.
*********************************************************************
Witam was wszystkich moi kochani w tym tygodniu zapraszam was do Krainy zwierząt małych i dużych.
PIĄTEK 12.06.2020R.
AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA
ZWIERZĘTA PÓL I LASÓW
Wykonaj kary pracy ze strony 36a i b oraz 37a „Plac zabaw” cz.IV
AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO-TECHNICZNA
ZWIERZĘTA DOMOWE- NASI MILUSIŃSCY
https://view.genial.ly/5ee28e97c232630cedc5abe3/interactive-image-interactive-image
ŚRODA 10.06.2020r.
Aktywność Plastyczno – Techniczna
https://view.genial.ly/5edfe18e42cda20d13c295ff/interactive-image-interactive-image
instrukcja wykonania pracy plastycznej „Papuga”
https://docs.google.com/document/d/18kgryPFEiIuyrbM-rZES7pIgpfxtxqQ0HoGHo6eLTig/edit?usp=sharing
AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA
Wtorek 09.06.2020r.
Aktywność matematyczna
https://view.genial.ly/5ede66018c15b80d94f92e04/presentation-matematyczne-zagadki
Zestaw zabaw ruchowych
https://view.genial.ly/5ede986f2a753d0d96f03bd9/interactive-image-interactive-image
Poniedziałek 08.06.2020r.
Aktywność Mowa i Myślenie
Dzikie zwierzęta – prezentacja
https://view.genial.ly/5edd012566f0540d7b88b4c6/presentation-zwierzeta
Zabawy muzyczno – ruchowe
https://view.genial.ly/5edcfac6c4c47d0d72cdd1c0/interactive-image-interactive-image
************************************************************************
PONIEDZIAŁEK 01.06.2020r.
ŻYCZENIA Z OKAZJI DNIA DZIECKA
Poniedziałek 01.06.2020r.
Aktywność językowa i Zabawy ruchowe
https://view.genial.ly/5ed40ee4dbd44e121591274d/interactive-image-interactive-image
Wtorek 02.06.2020r.
Aktywność Matematyczna
https://view.genial.ly/5ed5319fbdcde00d22fdc71d/interactive-image-interactive-image
Aktywność Muzyczna
ŚRODA 03.06.2020r.
Aktywność plastyczna
https://docs.google.com/document/d/1uyG8pps8_71XeCgDtLe66ug_VNeZeqGtSAqIDquXveo/edit?usp=sharing
Aktywność Muzyczna
https://view.genial.ly/5ed6a82c2565c70d092ff802/interactive-image-interactive-image
Czwartek 04.06..2020r.
Aktywność Mowa i Myślenie
Zapraszam do prezentacji związanej z Afryką i jej mieszkańcami
https://view.genial.ly/5ed7c159bacf2c0da655793b/interactive-image-interactive-ima
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Piątek 05.06.2020r.
Zapraszam do zabawy Memory Prawa dziecka
Aktywność plastyczno – techniczna
https://docs.google.com/document/d/1wmQXpUFXrJzdIGKahnSPV3h6GZrd-DegPuHjQC21fws/edit?usp=sharing
***********************************************************************
W tym tygodniu porozmawiamy o rodzinie. Będziemy wzmacniać poczucie przynależności do rodziny i środowiska, w którym się wychowujemy.
PIĄTEK 29.05.2020r.
AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZ
Co to jest RODZINA? – zapraszam do prezentacji
https://view.genial.ly/5ecfc3fde61bc90d1d4cc017/interactive-image-rodzina
NIESPODZIANKA DLA RODZICÓW WESOŁKÓW
Podczas oglądania prezentacji proszę kliknąć link do muzyki
Życzymy radosnego odbioru!!!
Aktywnosć Plastyczna
„Moje Rodzinne drzewo genealogiczne”
CZWARTEK 28.05.2020r.
REALIZACJA PROGRAMU „ODPOWIEDZIALNY PRZEDSZKOLAK”
https://view.genial.ly/5ecea16fbf80e50d94fbd1bb/interactive-image-interactive-image
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
ŚRODA 27.05.2020r.
Aktywność Muzyczna
Pan Doremi i jego 7 córek- poznajemy gamę
https://drive.google.com/open?id=1uTuY7wmJ4rAsPrmN4RYPtiIf21Jr1kS_yFxHsxCf_5A
Aktywność Plastyczno-Techniczna
Memory rodzina:
https://wordwall.net/pl/resource/2213541/memory-rodzina
Zadanie na dziś: Narysuj portret swojej rodziny
https://docs.google.com/document/d/166LxbKNDX3Pp4HP3kFcv2tabxSWw7bbXynV9oDq4J6s/edit?usp=sharing
WTOREK 26.05.2020r.
Kochane Mamusie jutro wasze święto dlatego z tej okazji przygotowaliśmy wiele niespodzianek i zabaw.
Zapraszamy!!!
https://view.genial.ly/5ecc0f0709d27b0d2e74f78d/interactive-image-interactive-image
Aktywność Matematyczna 26.05.2020r.
https://view.genial.ly/5ecc066085c28f0da27109ea/interactive-image-26-maj-matematyka
AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA
http://scholaris.pl/resources/run/id/49649
http://scholaris.pl/resources/run/id/49607
PONIEDZIAŁEK 25.05.2020r.
Aktywność Językowa
https://docs.google.com/document/d/1DuboLnJf7rOEr1PvKhXBzfEfIWJxMh1ZFtydrsZXxMw/edit?usp=sharing
Puzzle rodzina:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3f6feb685f62
Wykonaj karty pracy 24a i b „Plac zabaw” cz. IV
Prezentacja z okazji Dnia Matki
https://view.genial.ly/5ecad07dad9c9e0d8e2095aa/interactive-image-interactive-image
************************************************************************
UWAGA OGŁOSZENIE !!!
***********************************************************************
DROGIE WESOŁKI W TYM TYGODNIU BĘDZIEMY ROZMAWIAĆ O WRAŻENIACH I UCZUCIACH
PIĄTEK 22.05.2020r.
Aktywność Przyrodnicza
BEZ ZŁOŚCI MAMY WIĘCEJ RADOŚCI
Aktywność Plastyczno – Techniczna
Zapraszam do wykonania „GNIEWMIŁKA”
https://docs.google.com/document/d/17NtNtRilUXTIHxEu8GK_S-pfj3a9bOtr3YJm4cC7ZqE/edit?usp=sharing
CZWARTEK 21.05.2020r.
Aktywność Językowa
Realizacja programu „Odpowiedzialny Przedszkolak”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
ŚRODA 20.05.2020r.
Aktywność Plastyczna
Zapraszam do obejrzenia ciekawej prezentacji
STRACH MA WIELKIE OCZY:
https://view.genial.ly/5ec429eb5fca370d37370642/interactive-image-interactive-image
AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA:
Narysujcie, jak według Was wyglądałby wasz strach, gdyby był rośliną, zwierzęciem lub postacią zamieszkującą inną planetę. Możecie przygotować wycinki z gazet przedstawiające rośliny i zwierzęta i potem dowolnie mieszać ze sobą ich części. Możecie tak jak ja wykonać swojego stracha za pomocą farby i słomki. Instrukcję wykonania strach zamieszczam Wam poniżej (jesteście ciekawi jak wygląda mu strach?):
https://docs.google.com/document/d/14sHWrXU3seFeqA-bcvp3LMIzUOxa_IrhvohPhbcn8jE/edit?usp=sharing
19.05.2020r. WTOREK
Aktywność Matematyczna
Gramy i emocje nazywamy
https://view.genial.ly/5ec147448e243b0d5a335d83/interactive-image-matematyka
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
18.05.2020r. PONIEDZIAŁEK
AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA
GRA DOPASUJ EMOCJE
https://view.genial.ly/5ec162534a81770d9df52c46
ZADANIE Z KSIĄZKI: Wykonaj karty pracy ze strony 21a i b „Plac zabaw” cz. IV
AKTYWNOŚĆ MUZYCZNO – RUCHOWA
************************************************************************
Regulamin konkursu plastycznego – “Mama i ja w moim mieście”.
Poniżej link do regulaminu
https://drive.google.com/file/d/1Gny8o5LwFTRrnKtUy3Ma08kZVvdOOI_1/view?usp=sharing
Kochane Wesołki w ciągu całego tygodnia będziemy rozmawiać o Wiosennej łące.
Zapraszamy!!!
Poniedziałek 11.05.2020r
Aktywność językowa
Zabawa z literą
https://docs.google.com/document/d/1PSsFhtOOO-GQ-alhycYpqWgMKrziStKnC7NCj49gtGs/edit?usp=sharing
Proszę o wykonanie karty pracy:
https://drive.google.com/file/d/1BHjb0v5PIR7KHglo-btBynut0I2wM7TF/view?usp=sharing
Aktywność ruchowa
12.05.2020r. Wtorek
Aktywność matematyczna
Moi drodzy dzisiaj przygotowałam dla was kilka gier matematycznych.
Graj, ile chcesz i wygrywaj, a zanim się obejrzysz, będziesz u celu.
https://drive.google.com/file/d/1u21NS_kYOfiwCVS5wBQcuwL6CldXOlcL/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1SlwKd5-asP60KMaX8QHoGbMNDMIC0p7x/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/14Fxv75FFoiV1PgJUlzG-f_xfiLlALHuT/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1E5NOIG_YSYJgNhNiCXHGZgAn3IjnATVg/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1LumPgEdNykOuzDplR_yXJTe7A7emFObU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1a918tRpz3ZfuljI4qJF6_q6PmWiiSc_o/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1tmtpRLKhK_pXenTsHxsSOmF-cgRjE4jC/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1G6oTyn4CRZYoOkugifN8x3DhtSz6g_MJ/view?usp=sharing
Aktywność Muzyczna 12.05.2020r.
https://view.genial.ly/5eb81211639bfa0d0fdc49ee/interactive-image-interactive-image
Środa 13.05.2020r.
Aktywność Plastyczna
Zapraszam do obejrzenia i posłuchania ciekawych wiadomości o motylach.
https://view.genial.ly/5eba88287719510d866176c9/interactive-image-interactive-image
Proszę wykonać „Motyla” według instrukcji daltońskiej.
https://docs.google.com/document/d/1jJgXBnnQVW0coCoWNjo2eER8HUE3hoXMSp3354RC8L8/edit?usp=sharing
Aktywność Muzyczna
Zapraszam na wysłuchanie piosenki „Bąki z łąi”.
Proszę wykonać kilka kart pracy:
https://drive.google.com/file/d/1CMYVYBVnLGunK4DLVzq6ycchDQ-MYP6S/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1qeH1Zyw9qARYqrc1BTFYglq5Ku0PWx3k/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1-1J-mK40UrYs7XQSZG1ay_EeU1SCik80/view?usp=sharing
14.05.2020r. Aktywność językowa
Zapraszam was do obejrzenia prezentacji multimedialnej „Wiosna na łące”
https://drive.google.com/file/d/10KEnI5VJqb1oCMi35GsM0dUEkehpy9Od/view?usp=sharing
Proszę przeczytać wiersz I. Salach „Łąka
Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek – o różowy
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę.”
Po obejrzeniu prezentacji i wysłuchaniu wiersza dowiedzieliście się jakie owady, zwierzęta i rośliny mieszkają na łące. Teraz zapraszam do wykonania zadań
https://drive.google.com/file/d/1mfPSmEEY_d-I3p1KGnIv7WOgcBiE3hqs/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1dp1nzmvZQWwS7gyP4qq8_3J17KmXjxE3/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1bsG9EbRQrpmGQ-z0cby_UzMU4iTX_Oje/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1a3D9D5fhp4YIin9wOLTDQcv7JDwbxu3M/view?usp=sharing
14.05.2020r. Aktywność ruchowa
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
15.05.2020r. Piątek
Aktywność Przyrodnicza
Zapraszam do obejrzenia przygód skrzata Borówki „Na łące”.
https://learningapps.org/watch?v=pqp2k566n20
Aktywność Plastyczno – Techniczna
Owady z patyczków po lodach i kolorowego papieru.
https://docs.google.com/document/d/1LUIN0H2g3WBk3AYTSf0ovZmltXhJNV4UW4dsjhy3T9U/edit?usp=sharing
************************************************************************
WIRTUALNA AKADEMIA MŁODEGO PLASTYKA
Regionalne Centrum Kultury przygotowało kolejna ciekawą propozycję W ramach akcji #zostanwdomu. Tym razem projekt dotyczy najmłodszych mieszkańców Kołobrzegu. Na kanale Youtube RCK-u zainaugurował cyklu Wirtualnej Akademii Młodego Plastyka.
https://www.e-kg.pl/home-page/category-news-1/12673-wirtualna-akademia-mlodego-plastyka-wideo
Ogłaszamy konkurs plastyczny
dla dzieci 5 i 6 letnich pod tytułem
Co dymi?
Format pracy A3, technika dowolna. Zdjęcia prac prosimy wysyłać do dnia 18 maja na adres e.jonczyk@pm2kg.pl
(w tytule proszę napisać Konkurs oraz imię i nazwisko dziecka).
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 22 maja. Zwycięzcy zostaną podani na stronie internetowej przedszkola.
Konkurs ma na celu :
rozwijanie uzdolnień plastycznych,
zaciekawienie uczestników tematyką,
kształtowanie świadomości ekologicznej,
propagowanie zdrowego stylu życia
oraz ochronę środowiska
Drodzy Rodzice i Kochane dzieci w tym tygodniu porozmawiamy o naszej planecie Ziemi dowiemy się co znaczy słowo ekologia, segregacja i wiele innych.
Zapraszamy
Poniedziałek 04.05.2020r.
Mowa i Myślenie Zabawy muzyczno – ruchowe
Zabawy z literą
https://drive.google.com/open?id=1L6D_PmP-DjCk0tRLnAcJJCnOpuytX-idceOXutt4ns8
Karty pracy:
https://drive.google.com/file/d/1veT8TXlxVXBBylK_I8oDNkP5qGSP8a3y/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1YYG79ceZbPpD1u200lA6IHa-j9MqH4my/view?usp=sharing
https://drive.google.com/open?id=1lsK8oDGH2LbSHdenkZjw1CrjXgLmdqBa
Zabawy muzyczno – ruchowe
Wtorek 05.05.2020r.
Aktywność matematyczna i Aktywność muzyczna
Dzisiaj na zajęciach matematyczne wykorzystamy plastikowe nakrętki od butelek. Jeśli nie macie nakrętek to proszę wykorzystać klocki.
Sortowanie po kolorach
Chodzi o to by kolorami posortować nakrętki na kupk
Powtórz wzór
Dorosły układa pewien wzór, schemat kolorystyczny zadaniem dziecka jest go odwzorować. Rozpocznijcie od 3-4 elementów, przechodząc do coraz bardziej skomplikowanych wzorów.
Układanie figur, cyfr, liter podobnych na wzór
Poproście dziecko by układało dowolne wzory lub znane mu cyfry i litery. Starsze dzieci mogą układać wymyślone wzory.
Gra w kwadraty
Link poniżej
Aktywność muzyczna
Osłuchanie się z piosenką „Mam zasady na odpady”
Proszę o wykonanie kart pracy
https://drive.google.com/file/d/15KmudDCMvAcsxebM6OWT7D9u7DZ-SsF2/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1ezmRgctI-R-KccKbg_r2Le-nBXWixuLV/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1lb7IlSwo-efanHNPIqA2hE-_3h90uu5o/view?usp=sharing
Środa 06.05.2020r.
Aktywność Plastyczna
Proszę o wykonanie dowolnej rzeczy(zabawka, instrument muzyczny, garaż samochodowy, rakieta) przy użyciu produktów, które ulegają recyklingowi.
Oto kilka przykładów:
06.05.2020r. Aktywność muzyczna
Zapraszam dzisiaj na tańce miłej zabawy
Czwartek 07.05.2020r.
Aktywność językowa i Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Kochane dzieci 9maja obchodzimy Dzień Unii Europejskiej.
Polska jest członkiem Unii Europejskiej od 1 maja 2004.
Zapraszam was do obejrzenia prezentacji multimedialnej, która przybliży wam wiadomości o krajach, symbolach i walutach obowiązujących w Unii Europejskiej.
Zapraszam do wykonania kart pracy:
https://drive.google.com/file/d/110TakATEPCZQwoMdQlaZV0T1QSD2HB5K/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/15jd2zLBPvk01aE0S-Uy_Vv7GHlVg9RKM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1U5M_LGCqp14rjP225linx2HarZelVN5A/view?usp=sharing
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Piątek 08.05.2020
Aktywność przyrodnicza
Proszę kliknąć w link poniżej i rozwiązać zadania.
https://view.genial.ly/5eb1beed7f85d80dc7a44ff7/interactive-image-interactive-image
Zapraszam do obejrzenia bajki o ekologii
Aktywność Plastyczna
Zapraszam do wykonania planety Ziemi dowolną techniką( kredki, farby, kolorowe kartki itp.)
https://drive.google.com/file/d/1tfBQ4oX7v7HlcY8XhyXeoSCNJmpRe0Lq/view?usp=sharing
Można też samemu narysować i ozdobić według uznania. Oto przykład:
**********************************************************
Witajcie kochane Dzieci i Rodzice !!!
W tym tygodniu porozmawiamy o Polsce – naszej ojczyźnie.
A teraz spójrzcie jaka nasza Polska jest piękna! https://www.youtube.com/watch?v=7rPyLiSwak8
Przed nami ważne święta państwowe: 1 maja obchodzimy Międzynarodowe Święto Pracy, 2 maja to Dzień Flagi, a 3 maja obchodzimy Uchwalenie Konstytucji.
Przypomnijcie sobie film o symbolach narodowych https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c&t=29s
Wiersz „Kto TY jesteś?”
A oto nasze zadania w tym tygodniu:
Poniedziałek 27.04.2020r.
Mowa i Myślenie i Zabawy ruchowe
Mowa i Myślenie
1. Zapoznanie z obrazem graficznym litery „Z, z” na podstawie bajki „Zegarowo”
Poproszę rodziców o przeczytanie bajki , następnie dzieci udzielają odpowiedzi na zadawane pytania przez rodziców:
Bajka „Zegarowo”.
Za siedmioma górami, za siedmioma rzekami, było sobie
miasto, w którym każdy się dokądś spieszył i tylko spoglądał na zegarek.
Pewnego razu do bram miasta przybył Wędrowiec. Zdziwił się bardzo widząc
niezwykłe rzeczy: na trawnikach rosły zegarowe kwiaty, z drzew zwisały zegarowe
owoce, na trawnikach rosły zegarowe kwiaty, każdy budynek ozdobiony był
zegarem. Nawet na psich budach były zegary!
– Jakie to dziwne miejsce… pomyślał Wędrowiec.
Czy mógłbym prosić o szklankę wody? – zapytał Wędrowiec sklepikarza, który
układał pomidory w skrzynkach.
Odejdź! Teraz nie mam czasu! – powiedział sprzedawca, spojrzał na zegarek i
pobiegł na drugi koniec straganu polerować jabłka.
Wędrowiec posmutniał. Stał i patrzył. Widział rodziców, którzy popędzali swoje
dzieci:
Szybciej! Spóźnimy się do szkoły!
Szybciej, autobus nam ucieknie!
Nie rozglądaj się!
Nie mam teraz czasu na rozmowę!
Muszę im pomóc – pomyślał Wędrowiec. Przez ten cały pośpiech nie widzą, co jest
najważniejsze w życiu…
Wypowiedział zaklęcie i…znikły wszystkie zegarki. I te małe, które ludzie
mieli na rękach i te duże, nawet ten wielki zniknął z wieży zegarowej. Zamiast
zegarowych kwiatów kwitły teraz te zwykłe- stokrotki, róże i tulipany. Ptaki
siadały na zwykłych drzewach, a psy radośnie merdały ogonami przy zwykłych
budach. A ludzie? Ludzie…
- Jak myślicie, czy zegary są potrzebne?
- A czy zawsze były zegary?
- Jak radzili sobie ludzie bez zegarów?
- Co by było, gdyby zegarów nie było? Czy mielibyśmy więcej czasu?
- A czy wy lubicie, jak wszyscy się spieszą?
2. Wyraz „Zegar” – podział na sylaby i głoski.
3. Prezentacja litery „Z, z” drukowanej i pisanej wielkiej i małej.
4. Wykonanie kart pracy:
Zabawy ruchowe:
Zapraszam do oglądania i wspólnych ćwiczeń.
28.04.2020r. wtorek
Aktywność Matematyczna
„Gdzie jeszcze jest orzeł?” – poproszę rodziców, aby zapytali swoje dzieci „Gdzie jeszcze – poza godłem polski – jest wizerunek orła?”. Po wysłuchaniu odpowiedzi dzieci – jeśli nie padnie odpowiedź, że na monetach/pieniądzach/złotówkach Rodzic informuj dziecko, że orzeł jest na polskich pieniądzach i zaprasza je do dokładnego przyjrzenia się– dzieci mogą użyć lup. Następnie wszyscy wspólnie omawiają i porównują ich wygląd – kolor, kształt, wielkość. Dzieci oglądają też banknoty – pieniądze papierowe, informując je, że to również nasze polskie złotówki, ale o większej wartości np. jeden banknot 10 zł to tyle samo co 10 monet 1 zł – oczywiście układamy banknot i monety na dywanie.
„Kraina pieniędzy. Liczymy pieniądze”.
Zabawa: Orzeł – reszka
Zainspirowana zabawą w kółko – krzyżyk.
Opis zabawy: Dwóch graczy na narysowanej planszy kolejno układają monety 1 zł (żetony lub monety różnego koloru) awersem lub rewersem do góry, wygrywa osoba, która ma trzy w jednej linii swoje monety.
Zabawa: Ciepło i zimno
Opis zabawy:
Dziecko poszukuje ukrytej 1 zł(lub innej monety)., a rodzic naprowadza
szukającego. Rodzic mówi zimno lub ciepło – gorąco reagując na przemieszczanie
się poszukującego po pokoju albo na jego pytania.
Zabawa: Kącik sklepowy
Opis zabawy: Zorganizowanie kącika sklepowego w domu ułożenie opakowań (pustych), pudełek, butelek plastikowych itp.; zorganizowanie lady sklepowej, kasy. Zabawy tematyczne z wykorzystaniem papierowych lub prawdziwych banknotów i monet z podziałem na role.
Zabawa monety i frotaż:
Jeśli jeszcze nie masz własnych monet 1gr, 2gr, 5gr, 10gr, 20gr, 50gr, 1 zł 2zł, 5zł, zobacz jak możesz je wykonać metodą frotażu:
Spróbujcie wykonać zadanie tekstowe – swoje obliczenia zapiszcie na kartce.
- Mama kupiła jabłka za 2zł i banany za 3 zł. Ile zapłaciła za zakupy?
- Tomek kupił wodę za 1zł i czekoladę za 5 zł . Ile pieniędzy wydał za zakupy?
- Zosia miała 7 zł. Kupiła lizaka za 2 zł. Ile jej zostało pieniędzy?
- Tata miał 5 zł. Kupił chleb za 3 zł. Ile pieniędzy mu zostało
Dla ciekawości!!!
AWERS I REWERS – co to takiego?
Pojęcia awersu i rewersu są w języku potocznym często mylone. Każda moneta ma dwie strony: „prawą”, czy też „przednią”, zwaną awersem, oraz „lewą”, „tylną”, zwaną rewersem. Otóż za stronę ważniejszą (awers), uważa się tę, która zawiera stały element zdobniczy, jednakowy dla wszystkich nominałów, a nie tę, na której widnieje nominał.
Awers jako strona główna i oficjalna jest przez to zasadniczo niezmienna graficznie, zawiera godło państwowe, czasem też portret władcy, a także rok wybicia monety (na złotówkach jest to polskie godło).
Rewres jest to strona odwrotna w stosunku do awersu, strona zawierająca przeważnie mniej ważne informacje – rozmaite motywy ikonograficzne, np. budowle, popiersia sławnych ludzi, itd. Po stronie rewersu zwykle znajduje się nominał (jak w polskim złotym), ale nie ma na to reguły.
Aktywność Muzyczna
Posłuchajcie piosenki „Płynie Wisła, płynie”
https://www.youtube.com/watch?v=RUpho9XZFMY –
„Płynie Wisła, płynie” – improwizacja ruchowa do piosenki – dzieci próbują śpiewać i poruszają się w rytmie piosenki „Płynie Wisła, płynie”
Karta pracy
https://drive.google.com/file/d/1XUr7SAOoO6d_ih23qaba97cjXlzdnoP2/view?usp=sharing
Przez jakie miasta przepływa Wisła?, zaznacz je na mapie Polski.
https://drive.google.com/file/d/1Q6av-8Sbi5qO_HckVIaz7OW-tt160BZ5/view?usp=sharing
29.04.2020r. środa
Aktywność plastyczna
Proszę o wykonanie metodą dowolną flagi polskiej lub godła polskiego.
Propozycje poniżej:
https://drive.google.com/file/d/1pUFJCa1FaF-FRWr7d6EI3WY_A4hyBJHy/view?usp=sharing
Aktywność muzyczna
Zapraszam was do zabawy muzyczno – ruchowej.
30.04.2020r. czwartek
Mowa i Myślenie i Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
Mowa i Myślenie
Zaprasza was do multimedialnego zwiedzania Polski, gdzie przypomnimy sobie nazwy najważniejszych miast, ich symbole, potrawy i wiele, wiele innych ciekawostek.
Spróbujcie czytać nazwy miast, a następnie klikając myszką na nie posłuchajcie historii tego miasta.
Zapraszam was na niezwykłą podróż śladami legend polskich.
Uważnie oglądajcie i słuchajcie.
Gniazdo Białego orła
Bajka o Smoku wawelskim
Przerwany hejnał – Baśnie Polskie
Bajka o syrence warszawskiej
https://vod.tvp.pl/video/basnie-i-bajki-polskie,warszawska-syrenka,40273064
Proszę o wykonanie kilku kart pracy:
https://drive.google.com/file/d/10jUoQ6OaYHe2PUDAdB1–wVsLs7EE9I2/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1-v-odQloF_zZA9WfI3uln0qv7y0cgEVR/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1S3pe3QNvMCPkfsjvRilHEbb7tzjktheN/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1kOlv8cUEYizzklauy3xG4QTMtrVZ0fE2/view?usp=sharing
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
************************************************************************
Poniedziałek 20.04.2020r.
Aktywność Mowa i Myślenie i Zabawy ruchowe
Przed nami kolejny tydzień z tematyką „Wiosna na wsi”.
Zapoznanie z obrazem graficznym głoski „Ł, ł”(łąka, łapa) na podstawie wiersza W. Chotomskiej „Co słychać na wsi?”.
Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: Kle, kle!
Na stawie: Kwa, kwa!
Na polu: kraaa!
Przed kurnikiem: – kukuryku!
– ko, ko, ko, ko, ko w kurniku
Koło budy słychać: – hau!
A na progu – miau.
A co słychać w domu
Nie powiem nikomu …
Zadania dla dziecka
- uważnie słucha wiersza i odpowiada na pytania dotyczące jego treści, (jakie zwierzęta występowały w wierszu?, o jakich miejscach jest mowa w wierszu(łąka, staw, pole, gospodarstwo domowe), ile łap mają poszczególne zwierzęta występujące w wierszu?
- – naśladuje dźwięki, jakie wydają zwierzęta gospodarskie
- –– rozpoznaje i nazywa litery ł, Ł, (łąka, łapa psa i kota)
- – czyta globalnie wyraz łapa, – przelicza głoski w wyrazach, porównuje wyrazy, – wymienia wyrazy rozpoczynające się głoską ł
- dokonuje analizy i syntezy fonemowej wyrazów, – wskazuje wyrazy rozpoczynające się i kończące się głoską – łączy sylaby w wyrazy, – podejmuje próby pisania liter ł, Ł po śladzie i samodzielnie
Proszę o wykonanie zadań w książce str. 35 i na drugiej stronie .
ZABAWY Z LITERĄ Ł,ł
https://docs.google.com/document/d/124TUDLSwi2n1W9CBP2HNoyyY2bJzMgfBE5FsJLW4csc/edit?usp=sharing
Poniedziałek 20.04.2020r.
Zabawy ruchowe
W wiejskiej zagrodzie
Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz
po sali, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
• kury – ko, ko, ko
• indyki – gul, gul, gul
• kogut – kukuryku
– Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.
– Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów
szyi w prawą i lewą stronę.
– Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.
– Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.
– Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko –
przemieszczają się na czworakach.
– Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na
czworakach po szerokiej ławeczce.
– Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście
do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej,
spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
– Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi
bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
– Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach,
przejście przez „mostek” (jak wyżej).
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny
zwis tułowia i rąk.
Filmiki do zabaw ruchowych
21.04.2020r. wtorek
Aktywność Matematyczna i Aktywność Muzyczna
„Ważenie na wadze” – określanie ciężaru produktów pochodzących od zwierząt wiejskich
Potrzebne rzeczy:
- wieszak do ubrań
- dwie reklamówki
- produkty pochodzące od zwierząt wiejskich(jajka, nabiał: masło, śmietana, jogurt, mleko, mięso: mielone, schabowy itp. według pomysłu dzieci.
Przebieg: wieszak trzyma rodzic, rodzeństwo lub zawieszamy go na klamce od drzwi następnie na wieszaku po dwóch stronach umieszczamy dwie reklamówki. Do jednej wkładamy produkty np. dwa jajka, a do drugiej klocki(plastikowe lub drewniane zależy jakie mamy w domu).
Na koniec zapisujemy wynik np. Jajko waży 4 klocki i tak ważymy pozostałe produkty.
Miłej zabawy
21.04.2020r. wtorek
Aktywność muzyczna
Proszę posłuchać piosenki „Mleko” i wykonać karty pracy.
https://drive.google.com/file/d/1_Dsq_C_wLOrGekH_1vnKT25OC3Z6XqTN/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1HFlfSHYBUhI4CW26QPXrX_T3TOFirUMR/view?usp=sharing
22.04.2020r. środa
Aktywność plastyczna i Aktywność Muzyczna
Aktywność Muzyczna 22.04.2020r.
22 KWIETNIA DZIEŃ ZIEMI
Dziś obchodzimy Dzień Ziemi. To urodziny naszej planety. Żeby była piękna i zdrowa musimy o nią wspólnie dbać.
MAMY RADY NA ODPADY!
Zachęcam do obejrzenia prezentacji i filmu:
Posłuchaj piosenki ZoZi „Świat w naszych rękach”
Aktywność Plastyczna 22.04.2020r.
REALIZACJA PROGRAMU CZYSTE POWIETRZE
Przypomnijcie sobie jak rozmawialiśmy o szkodliwości dymu papierosowego. Pomyślcie w jaki sposób, wy dzieci możecie unikać wdychania dymu papierosowego. Oczywiście możemy wyjść z zadymionego pomieszczenia, bądź poprosić o to by dorośli przy nas nie palili papierosów. A może macie jeszcze inne pomysły? Gdzie można spotkać taki znaczek?
Eko dzieciaki: Aby wokół domu było pięknie … https://www.youtube.com/watch?v=NdhTGND7PkI
Stwórzcie na kartce A3 (można połączyć dwie kartki A-4) plakat – hasło
„NIE PAL PRZY MNIE PROSZĘ” Możecie wykorzystać znak przekreślonego papierosa, ozdobić według własnego pomysłu. Przyślijcie jak najszybciej zdjęcia, umieścimy je na stronie naszego przedszkola.
Czekamy na zdjęcia !
23.04.2020r. czwartek
Aktywność Mowa i Myślenie i Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
Aktywność Mowa i Myślenie
Proszę posłuchać wiersza Jana Brzechwy „Kwoka”
Udzielić odpowiedzi na zadawane pytania:
- Dlaczego kwoka postanowiła zaprosić gości?
- Czy kwoka była dobrze wychowana?
- Co to znaczy, że „kwoka traktowała świat z wysoka”?
- Jak kwoka oceniała siebie?
- Co znaczy słowo „samoocena”?
- Jaka jeszcze może być ocena?
Proszę o wykonanie karty pracy
Pamietajmy, że głoski słyszymy, a litery piszemy!!!
https://drive.google.com/file/d/1-AFSkMaKrldFjHWG5vGZK_E8mA5oItAw/view?usp=sharing
23.04.2020r. czwartek Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Gazetowa joga
24.04.2020r. piątek
Zapraszam do obejrzenia prezentacji
Prezentacja Zwierzęta na wsi część 2 (gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają, zadania)
Aktywność Przyrodnicza i Aktywność Plastyczno – Techniczna
W ramach aktywności przyrodniczej proszę wykonać kanapkę, sok, jogurt, ciasto lub dowolne danie z produktów, które pochodzą od zwierząt wiejskich np. owocowy jogurt, jajecznicę , sałatkę itp.
POWODZENIA!!!
REALIZACJA PROGRAMU „ODPOWIEDZIALNY PRZEDSZKOLAK”
„Wiem, że używki są złe” na podstawie bajki „Obłoczek i Wiatr”
- Wyjaśnienie słowa: uzależnienie (nałóg, zaburzenie stanu zdrowia psychicznego i fizycznego)( narkomania, alkoholizm, hazard, nikotynizm, Internet i telefon komórkowy i wiele innych)
- Podawanie skutków uzależnień(bóle głowy, zły stan zdrowia, nie przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w życiu codziennym, zaniedbywanie obowiązków, brak kontaktu z otoczeniem, zanik więzi z bliskimi, problemy z pamięcią i wiele innych).
- Wyciągnięcie wniosków: Uzależnienia szkodzą zdrowiu.
W małym domku na niebie mieszka chłopiec chmurka, który ma na imię Obłoczek. Kiedy zadrzesz mocno głowę patrząc w niebo, być może zobaczysz, jak Obłoczek śmiga po błękicie z innymi chmurkami. Zwykle, jako pierwszy dolatuje do końca tęczy, jest wtedy bardzo z siebie dumny. „Taki jestem szybki i zwinny” – cieszy się. Obłoczek jest ciągle głodny, dlatego gdy tylko słyszy wołanie na obiad czym prędzej płynie do swojej mamy Słońca. Miło jest się przy niej ogrzać i nabrać sił do dalszej zabawy.
Obłoczek aż puszy się z radości, gdy w odwiedziny przychodzi jego tato Wiatr i zabiera go na wędrówkę.
Wiatr co dzień fruwa po wielkim niebie. Dba o to, by rozsiać nasiona, z których wyrastają roślinki. Gładzi przyjemnym chłodem odpoczywających ludzi, przesuwa po przestworzach ciemne chmurki, które niosą deszcz. Czasem wiatr wpada w gniew i wieje tak mocno, że drzewa się przewracają a króliki chowają się do norek. Gdy Obłoczek pyta Słońca, po co te wichury, ona odpowiada: — Tak to już jest z Wiatrem.
Nadszedł dzień spotkania z Wiatrem. Obłoczek czekał, czekał, a niebo było ciche i spokojne. Nie pojawił się nawet najmniejszy powiew. Na niebo wyszedł już Księżyc, a Wiatru nadal nie było widać. Czyżby o mnie zapomniał? – smucił się Obłoczek.
Chłopiec czekał też kolejnego i kolejnego dnia. Był bardzo zmartwiony. Poszedł do Słońca, zapytać, co się stało.
— Tak już jest z Wiatrem – odpowiedziała mama Słońce.
Minął tydzień. Obłoczek poczuł delikatny ruch powietrza. To Wiatr przybył na spotkanie.
— Czemu Cię nie było? – spytał chłopiec.
— Zapomniałem, że byliśmy umówieni – odparł Wiatr.
Tego dnia Obłoczek i Wiatr wspaniale się bawili. Pofrunęli wysoko nad lasem, nasłuchując szumu drzew. Obserwowali lecące gęsi i samoloty startujące z pobliskiego lotniska.
— Było wspaniale – cieszył się Obłoczek. — Przyjdziesz jutro?
— Przyjdę.
O poranku Obłoczek ucałował Słońce i pobiegł czekać na Wiatr. Ten jednak nie przybył.
Nie było go też następnego i kolejnego dnia. „Gdzie on jest? Czy mu na mnie zależy?” – niepokoił się Obłoczek. „Mam nadzieję, że będzie burza z błyskawicami i wszystkich przegoni. Nikogo nie potrzebuję!”. Chłopiec skulił się i schował za kłębowiskiem dużych, wełnistych chmur burzowych. Złościł się na Wiatr, że ten złamał obietnicę. Nie wolno przecież łamać obietnic.
Gdy tak siedział wściekły i smutny, zobaczył go kolega, chmurka Łobuziak, który poradził mu, aby poszedł porozmawiać z Księżycem.
— On jest bardzo stary i mądry. Oświetla całą ziemię, dużo widzi. Może będzie wiedział, gdzie znika wiatr.
Nadszedł wieczór. Słońce zasnęła a Obłoczek wymknął się na spotkanie z Księżycem. Srebrzysty, okrągły niczym piłka Księżyc już na niego czekał.
— Witaj Obłoczku – wyszeptał na powitanie.
— Witaj Księżycu – odparł chłopiec.
— Z czym do mnie przychodzisz? – zapytał Księżyc.
— Nie wiem, od czego zacząć – zawstydził się troszkę Obłoczek. — Chciałem zapytać o Wiatr.
— O Wiatr?
— O Wiatr Księżycu. Nie rozumiem, co się z nim dzieje. Czasem świetnie się bawimy, a czasem nie jest tak fajnie. Ostatnio obiecywał, że zabierze mnie na wędrówkę. Ja czekam i czekam, a on nie przychodzi. Potem mówi, że zapomniał, że coś wypadło. Wczoraj znów wyglądałem Wiatru, a jego nigdzie nie było. Chyba o mnie nie pamiętał…
— Pewnie było Ci bardzo smutno Obłoczku – Księżyc zaiskrzył ciepłym blaskiem.
— Nie. No może trochę – zawahał się chłopiec. — W sumie to nawet płakałem, ale nie mów nikomu. Potem krzyczałem na mamę i nie chciałem się bawić z Łobuziakiem. Och, wszyscy mnie denerwują!
— Tak, to bardzo przykre, gdy ktoś bliski nie dotrzymuje słowa. A ten Wiatr jest chyba bardzo ważny dla Ciebie. Lubisz z nim wędrować?
— Lubię. Ale teraz to już sam nie wiem. Jestem na niego taki zły! – Zacisnął puszyste piąstki Obłoczek.
— Złościsz się na niego.
— Tak. – Obłoczek zamilkł na chwilę i zrobiło mu się jakoś nieprzyjemnie. — Księżycu, dlaczego Wiatr zapomina o mnie?
— Powiem Ci coś w tajemnicy – Księżyc przycisnął palec do ust i nachylił się do Obłoczka.
— Wiele lat temu Wiatr przyszedł do mnie. Czuł się zmęczony lataniem po świecie. Prosił o eliksir, po którym będzie czuł się silny i niezniszczalny.
— Co to za eliksir? Dałeś mu go? – pytał zaciekawiony Obłoczek.
— Nie byłem pewien, co zrobić – wspominał Księżyc. — Ostrzegłem go, że ten eliksir jest bardzo niebezpieczny. Próbowało go już wiele chmur, gwiazd i innych moich przyjaciół. Niektórym pomógł, ale innym zaszkodził. Ten eliksir daje siłę, ale gdy pije się za dużo i za często, można zachorować. Powiedziałem do Wiatru: — Dam Ci eliksir, ale musisz być czujny. Weź kilka kropli. Jeśli przesadzisz, zapomnisz o tym, co ważne, a bez eliksiru poczujesz się słaby i chory – Księżyc pokiwał z żalem głową. I tak się właśnie stało. Niebawem potem, rozpętała się wielka wichura. Bocianom pospadały gniazda z drzew a kwiatom opadły płatki. Wiedziałem wtedy, że Wiatr przesadził.
— Czy Wiatr dalej ma eliksir?
— Na to wygląda.
— Czy mogę go jakoś wyleczyć? – spytał z troską Obłoczek.
— Nie możesz. To jest bardzo trudne i zależy tylko od Wiatru – odparł Księżyc.
— To co mam zrobić?
— Ciesz się tym, co radosne, a smuć tym, co smutne – Księżyc popatrzył w oczy Obłoczka. — Dam Ci zeszyt, w którym mgła namaluje wszystkie Twoje radosne chwile spędzone z Wiatrem. Kiedy za nim zatęsknisz, otworzysz zeszyt i będziesz mógł wspominać dobre chwile.
— Ale co mam zrobić, gdy on znów nie dotrzyma słowa? Czy mogę coś zrobić, żeby jednak przyszedł? Wiem! – rozświetlił się chłopiec. — Postaram się biegać jeszcze szybciej. Będę słuchał mamy. Może wtedy Wiatr przyjdzie!
— Nie masz na to wpływu – odparł Księżyc. — Wiatr chce przyjść do Ciebie. Zapomina przez eliksir. Prawdopodobnie jeszcze wiele razy zapomni o wielu ważnych sprawach, także o tych najważniejszych. Tak już jest.
— Hmm… – zasmucił się Obłoczek.
— Pamiętaj, że Wiatr jest dobry i chce z Tobą wędrować. Jest też chory. Eliksir go zaczarował.
— Hmm…Chyba nie rozumiem.
— Tak, to skomplikowane.
— Ci dorośli tak wszystko komplikują!
– pokręcił głową Obłoczek.
Księżyc się zamyślił. Po chwili powiedział: — Wiatr bierze eliksir i po nim
zachowuje się inaczej. Sprowadza burzę, ucieka, zapomina. Ale w środku nadal
pozostaje Wiatrem. Czy rozumiesz Obłoczku?
— Rozumiem.
— Biegnij teraz do mamy. Przytul się do niej i ogrzej. Widzę, że bardzo zmarzłeś podczas tej nocnej wędrówki po niebie. Proszę, oto zeszyt dla Ciebie – Księżyc podał chłopcu srebrzysty pakunek.
— Co tu jest napisane? – zapytał Obłoczek.
— Tu jest napisane: „Obłoczek i Wiatr. Historia wspólnych wędrówek.”
— Dziękuję – pomachał na pożegnanie Obłoczek.
— Jeszcze jedno – rzekł Księżyc. Chyba wiem, skąd umiesz tak wspaniale, szybko biegać. Nauczyłeś się tego od Wiatru.
Zadanie dla dziecka :
„Używkom mówię nie” – tworzenie plakatu.
Zadaniem dziecka jest przygotowanie plakatu profilaktycznego na temat szkodliwości uzależnień.
24.04.2020r. piątek Aktywność Plastyczno – Techniczna
„Świnka skarbonka z butelki” – praca według instrukcji.
Kochane dzieci nogi śwince można zrobić z nakrętek możecie zrobić też inne zwierzę wiejskie jeśli macie na to ochotę.
Powodzenia !!!
Zwierzęta Wiejskie 14.04.2020r. – 17.04.2020r.
W ciągu tego tygodnia będziemy poruszali temat o zwierzętach żyjących w gospodarstwie wiejskim. Możliwe, że niektórzy z was mieli już możliwość pobytu na wsi i bezpośredniej obserwacji zwierząt hodowanych na wsi, jeżeli jednak nie poznaliście dotychczas tych zwierząt, to poprzez zamieszczone przez nas prezentacje, zabawy i karty pracy będziecie mogli zapoznać się z ich wyglądem, sposobem życia, odgłosami jakie wydają.
ZAPRASZAMY!!!
Wtorek 14.04.2020r.
„Masaż na dobry humor” – dziecko wraz z rodzicem siedzi w kole. Rodzic wypowiada tekst i wykonuje odpowiednie gesty, które dziecko naśladuje:
Żeby było nam wesoło – masujemy
swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!
Aktywność matematyczna
„Które zwierzęta to ptaki, a które ssaki?” – zabawa dydaktyczno-matematyczna rodzic rozkłada na dywanie karty obrazkowe ze zwierzętami z wiejskiego podwórka( mogą byś maskotki, figurki lub zwierzęta wycięte z gazety) i dwa koła można przygotować ze sznurka lub czegoś innego(mogą być też kartki papieru) – w jednym kładzie kartkę papieru z dwoma kropkami, w drugim z czterema kropkami. Potem informuje że zadaniem dziecka będzie podział zwierząt ze względu na liczbę nóg na dwie grupy – dwie kropki dla zwierząt, które mają dwie nogi; cztery kropki dla zwierząt, które mają cztery nogi. Kiedy wszystkie zwierzątka będą już posegregowane rodzic pyta dziecko co jeszcze łączy zwierzątka z poszczególnych grup? Jeżeli jest taka potrzeba naprowadza dziecko pytaniami:
- Czym mają pokryte ciało kurka, kogut, gęś, kaczka i indyk?
- Które zwierzątka mają dzioby?
- Które zwierzątka znoszą jajka?
- Czym mają pokryte ciało krówka, konik, świnka, osiołek, koza, pies, kot, królik?
- Które zwierzątka mają zęby?
- Dzieci których zwierzątek po urodzeniu piją mleko
Pomoce dydaktyczne:
Porady dla Rodziców
Zwierzątka z pierwszej grupy, które mają dwie nogi, dzioby, piórka i znoszą jajka to ptaki, a zwierzątka z drugiej grupy, które mają cztery nogi, zęby, włosy (u zwierząt częściej nazywane sierść/futro – w przypadku owcy runo) i piją mleko mamy po urodzeniu to ssaki. (Możemy również poinformować dzieci, że większość, ale nie wszystkie ssaki mają zęby np. zębów nie ma kolczatka czy mrówkojad oraz włosy np. włosów nie ma jeż lub jeżozwierz – przekształciły się u nich w igły).
Potem pyta dzieci do której grupy należymy my czyli ludzie? – możemy odwołać się do obserwacji dzieci, które mają np. młodsze rodzeństwo.
„Ile nóg mają zwierzęta?” – zabawa ruchowo-matematyczna – dzieci i rodzice losują emblematy zwierząt lub po prostu zwierzęta – figurki –(po 3 dla każdego) nie pokazują sobie nawzajem. Następnie siadają na dywanie układając kartoniki, tak, by każdy je widział. Kolejno przeliczają ile nóg łącznie mają zwierzęta przedstawione na obrazkach i podają liczbę na głos. Następnie oddają kartoniki lub figurki i losują je ponownie.
np.: Ile łącznie skrzydeł/rogów/ogonów/ jest na waszych obrazkach?
Karta Pracy
„Kim jestem?” – zabawa dydaktyczna – dziecko siedzi na dywanie. Rodzic nakleja na plecach chętnego dziecka kartę obrazkową ze zwierzęciem z gospodarstwa wiejskiego. Dziecko nie widzi, co to za zwierzę. Pokazuje pozostałym swoje plecy, na których jest naklejone zdjęcie. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie nazwy zwierzęcia na podstawie uzyskanych przez niego odpowiedzi na różne pytania np.: „Czy jestem ptakiem? Czy jestem ssakiem? Czy mam rogi? Czy mam cztery nogi? Czy znoszę jajka? Czy mieszkam w oborze? Czy lubię jeść marchewkę?”. Rodzice odpowiadają tylko: „Tak” lub „Nie”.
Aktywność muzyczna
Słuchanie odgłosów zwierząt wiejskich
„Gdzie jesteśmy?” – wprowadzenie do tematu odgadywanie zagadek słuchowych– rodzic prosi dziecko, by położyło się wygodnie na dywanie, zamknęło oczy, wsłuchało się w dźwięki, które za chwilę usłyszy i spróbowało sobie wyobrazić gdzie się znajduje. Następnie po wysłuchaniu odgłosów rodzic pyta dziecko co słyszało, co „widziało”? (nazywa odgłosy zwierząt)
Środa 15.04.2020r
Aktywność muzyczna i Aktywność Plastyczna
„Pan McDonald farmę miał” – osłuchanie się z piosenką – dziecko aktywnie słucha piosenki. Rodzic zapowiada, że ich zadaniem jest klasnąć w kolana, gdy usłyszą słowo „Pan McDonald”. Po wysłuchaniu piosenki rodzic rozmawia z dziećmi na temat zwierząt występujących w piosence.
Oto linki z utworem możecie sobie wybrać, która wam lepiej odpowiada
Pan McDonald farmę miał
Pan McDonald farmę miał,
ijaj ijaj oł!
Krówkę na niej hodował, ijaj ijaj oł!
Krówka mu mu tu i mu mu tam,
mu mu tu, mu mu tam,
ciągle tylko mu mu.
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Świnkę na niej hodował, ijaj ijaj oł!
Krówka mu mu tu i mu mu tam,
mu mu tu, mu mu tam,
ciągle tylko mu.
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Gęsi na niej hodował, ijaj ijaj oł!
Krówka mu mu tu i mu mu tam,
mu mu tu, mu mu tam,
ciągle tylko mu.
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Gęsie gę gę tu i gę gę tam,
gę gę tu, gę gę tam,
ciągle tylko gę gę.
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Kury na niej hodował, ijaj ijaj oł!
Krówka mu mu tu i mu mu tam,
mu mu tu, mu mu tam,
ciągle tylko mu.
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Gęsie gę gę tu i gę gę tam,
gę gę tu, gę gę tam,
ciągle tylko gę gę.
Kurki ko ko tu i ko ko tam,
ko ko tu, ko ko tam,
ciągle tylko ko ko.
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
Owce na niej hodował, ijaj ijaj oł!
Krówka mu mu tu i mu mu tam,
mu mu tu, mu mu tam,
ciągle tylko mu.
Świnka chrum chrum tu i chrum chrum tam,
chrum tu, chrum tam,
ciągle tylko chrum.
Gęsie gę gę tu i gę gę tam,
gę gę tu, gę gę tam,
ciągle tylko gę gę.
Kurki ko ko tu i ko ko tam,
ko ko tu, ko ko tam,
ciągle tylko ko ko.
Owce be be tu i be be tam,
be be tu, be be tam,
ciągle tylko be be.
Pan McDonald farmę miał, ijaj ijaj oł!
„Pan McDonald” – improwizacja ruchowa do piosenki – dzieci próbują śpiewać i poruszać się w rytmie piosenki.
Aktywność Plastyczna
Prosimy o wykonanie metodą dowolną Farmy wiejskiej(można do tej pracy użyć kredek, farb, kolorowego papieru, zwierząt wiejskich wyciętych z gazet lub samemu narysować , można też wykorzystać różne pudełka tekturowe).
Czwartek 16.04.2020r.
Mowa i Myślenie i Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Prosimy o wysłuchanie wiersza i udzielenie odpowiedzi na zadawane pytania.
„W gospodarstwie” – słuchanie wiersza T. M. Massalskiej
W gospodarstwie
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku!
Kukuryku!
Kura do
kurczaków żwawo
Gdacze: – W
lewo!
Gdacze: – W
prawo!
Kaczka kwacze: –
Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka
dziobem pcha.
Krowa muczy: –
Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu
brak jej tchu.
Koń opędza się
od much.
I rży głośno: –
Jestem zuch!
Świnka chrumka:
– Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co
za szum!
Kot cichutko
miauczy: – Miau!
A pies szczeka:
– Hau! Hau! Hau!
- Następnie rodzic prosi dziecko o nazwanie zwierząt występujących w wierszu oczywiście pomaga jeżeli dziecko ma trudności. Każdą nazwę zwierząt dziecko dzieli na sylaby i głoski.
- „Tyle kroków ile głosek” – zabawa słuchowo-ruchowa – dziecko stoi po jednej stronie dywanu, rodzic po drugiej stronie. Rodzic wypowiada nazwy zwierząt np.: krowa, kot, kura, kogut, koń, pies itp., a dziecko dzieli je na głoski i wykonują tyle kroków do przodu, ile głosek jest w danym słowie. Zabawę prowadzimy wypowiadając 6-8 nazw zwierząt.
- „Poruszam się jak …” – zabawa ruchowa – dziecko stoi na dywanie. Rodzic włącza po kolei odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka, a dziecko ma za zadanie naśladować poruszanie się tych zwierząt i wydawać ich odgłosy.
Aktywność Ruchowa Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
„Wiejska gimnastyka smyka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych – dzieci wykonują ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z poleceniami rodzica.
- „Poranek na wsi” – dzieci leżą na brzuchu z rękami pod głową. Na dźwięk tamburyna rozprostowują ręce i unoszą je wraz z nogami nad podłogę.
- „Koty się budzą” – dzieci w klęku podpartym – dolny odcinek kręgosłupa „wpychają” w kierunku podłogi, aby stał się w tym miejscu wklęsły. Na hasło rodzica: „koci grzbiet” – dzieci wypychają górny odcinek kręgosłupa w górę tak, aby powstał swego rodzaju garb – głowę chowają między ramionami.
- „Sadzimy w polu” – dzieci stoją w rozkroku. Następnie „sadzą w polu” wykonując skłon do prawej nogi, wyprost, skłon do lewej nogi i wyprost. Zabawę powtarzamy 5 razy.
- „Króliki skaczą” – dzieci przeskakują nad woreczkiem gimnastycznym z prawej strony na lewą i z powrotem. Ćwiczenie prowadzimy 5 razy.
- „Koniki biegają” – dzieci biegają po obwodzie koła uderzając piętami o pośladki.
- „Idą kaczki” – dzieci maszerują na ugiętych nogach.
- „Idą krowy” – dzieci maszerują na czworakach.
- „Zwierzęta piją wodę” – dzieci w siadzie skrzyżnym wykonują skłon w kierunku rozłożonego na podłodze woreczka tak, aby dotknąć czołem podłogi. Zabawę prowadzimy 5 razy.
- „Zwierzęta do obory” – dzieci naśladują chód wybranych przez siebie zwierząt. Na dźwięk bębenka siadają w siadzie skrzyżnym na dywanie.
Piątek 17.04.2020r.
Aktywność przyrodnicza Aktywność Plastyczno – Techniczna
Aktywność przyrodnicza
„Jak mleko trafia do naszych domów?” – historyjka obrazkowa.
Dzieci próbują ułożyć obrazki w prawidłowy sposób(numerują) i dopasowują do nich zdania.
- Krowy najczęściej jedzą trawę na zielonych łąkach .
- W małych gospodarstwach krowy dojone są ręcznie. W dużych gospodarstwach są specjalne maszyny do dojenia krów.
- Mleko trafia do zakładów mleczarskich, gdzie poddawane jest różnym badaniom np. na obecność antybiotyków bądź rozcieńczenia go wodą, a następnie poddawane jest różnym procesom mającym na celu zniszczenie i zahamowanie wzrostu drobnoustrojów chorobotwórczych.
- Mleko rozlewane jest do kartonów bądź butelek i transportowane są do sklepów.
- Kupujemy mleko w sklepach i przywozimy/przynosimy je do naszych domów i spożywamy.
„Co możemy zrobić z tych produktów?”
Zwierzęta wiejskie i produkty można narysować lub wyciąć z gazet.
Dziecko wybiera zwierzę wiejskie (kurę, krowę, gęś lub owce), następnie samodzielnie rysuje lub wycina z gazet produkty pochodzące od tych zwierząt.
„Co możemy zrobić z tych produktów?” np. krowa – mleko – twaróg, jogurt, śmietana, ser żółty/ kura – jaja – jajko sadzone, sałatka, kanapki, ciasto/gęś – pierze – poduszka, kołdra/owca – wełna – sweter, szalik, czapka, skarpety itp.
Aktywność Plastyczna
Prosimy o wykonanie kury według instrukcji:
Dodatkowe inspiracje :
Bajka o zwierzętach wiejskich
Bajka Brzydkie kaczątko
GDZIE JA MIESZKAM? Nauka zwierząt gospodarstwa, nazwy ich domów, odgłosy – NAUKA PRZEZ ZABAWĘ
Matematyka dla bystrych!!!
Oto kilka kart pracy Powodzenia!!!
Drodzy Rodzice i Kochane dzieci zbliżają się święta Wielkanocne dlatego w tym tygodniu przygotowaliśmy dla was wiele zabaw i zadań z tym tematem zwiazane. Zapraszamy!!!
Poniedziałek 06.04.2020r.
Mowa i Myślenie i Zabawy ruchowe.
Posłuchajcie wiersza „Wielkanoc”
„Wielkanoc”
Wielkanocny
baranek zamieszkał w koszyku,
Kolorowych jajek jest też w nim bez liku.
I smaczna szyneczka gotowa do święcenia,
Jeden drugiemu składa dziś życzenia.
Wielkanocne święta, o nich każdy pamięta,
Serce się raduje, uśmiech dziś króluje.
Dzwonimy do bliskich, kartki wysyłamy,
Choć mieszkają daleko, to o nich pamiętamy.
Do wspólnego śniadania z rodziną siadamy,
To, co poświęcone z koszyczka zjadamy.
Poniedziałek Wielkanocny to świąt drugi dzień,
Wszystkie dzieci już czekają, by móc wodą polać się.
Bo to przecież śmigus-dyngus – dużo wody trzeba,
Oby tylko nas nie skropił, jakiś deszczyk z nieba.
Wszystkim dużym i tym małym składamy życzenia,
Zdrowia, szczęścia i radości, niech Wam uśmiech w sercach gości,
Niech Wam jajeczko dobrze smakuje, a bogaty zajączek prezentami obdaruje.
WESOŁYCH ŚWIĄT!!!
Rodzic. zadaje pytania: −
- Co wkładamy do wielkanocnego koszyka?
- Z czego robi się pisanki?
- W jaki sposób dbamy o swoich bliskich w czasie świąt Wielkanocnych?
- Co robimy w lany poniedziałek?
- Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?
Dodatkowe materiały dla rodzica:
Prezentowanie koszyczka wielkanocnego i wyjaśnianie jego symboliki.
Rodzic prezentuje koszyczek wielkanocny i jego zawartość.
Dziecko nazywa znajdujące się w nim przedmioty. R. wyjaśnia ich symbolikę.
- Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.
- Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia.
- Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.
- Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.
- Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć.
Wkładana do koszyczka figurka baranka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba.
- Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok
Bajki do oglądania o Wielkanocy
Max i Ruby – czekoladowy królik.
Kot Filomen Wielkanocne sprzątanie
Masza i Niedźwiedź
Aktywność ruchowa
Zabawa ruchowa: „Magiczne koło ruletka”
Wtorek 07.04.2020r.
Aktywność matematyczna i Aktywność Muzyczna
Osłuchanie się z piosenką „Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne”.
Tytuł linku:
Koszyczek z wikliny pełen
jest pisanek,
A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
Oto wielkanocna świąteczna święconka.
Ref. Pisanki, kraszanki,
skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.
Kłócił się z kurczakiem
cukrowy baranek,
Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
Czy zdobiona woskiem i pofarbowana
Ref. Pisanki, kraszanki,
skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.
3) Baranek kurczaczkiem
długo się spierali,
aż goście świąteczni do drzwi zapukali
Wielkanocni goście czasu nie tracili
potłukli pisanki jajkiem się dzielili.
Ref. Pisanki, kraszanki,
skarby wielkanocne,
Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
Uświetniły nasze wielkanocne święta.
Rozmowa nt treści piosenki udzielanie odpowiedzi na zadawane pytania:
- Jakie potrawy znajduj się w wielkanocnym koszyku?
- Jaki charakter ma piosenka (wesoły, czy smutny?)
- Co to są pisanki i kraszanki?
Pisanki
Jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek. Wzór nanoszony jest na skorupkę gorącym, roztopionym woskiem, następnie jajko gotuje się w wywarze z naturalnych barwników. Podczas gotowania wosk się wytapia, ale miejsca nim pokryte nie barwią się. Do pisania (nanoszenia wzorów) używano szpilek, słomek i drewienek. Współcześnie tą nazwą określamy wszystkie jajka wielkanocne barwione i dekorowane.
Kraszanki
Nazwa kraszanek wzięła się od metody barwienia jaj tzw. kraszenia, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo bez wzoru. Jaja barwiono w naturalnych barwnikach roślinnych, łupiny z cebuli w dawały odcienie żółci, brązu i czerwieni, sok z buraków kolor różowy, płatki nagietka kolor niebieski, natomiast wywar z kory dębowej kolor czarny.
Tak zabarwione jaja zdobi się także wzorami, które są wyskrobywane ostrym narzędziem na skorupce. Jajka zdobione tą techniką noszą nazwę drapanek. Technika w porównaniu z innymi metodami zdobienia jaj wielkanocnych jest stosunkowo młoda.
Aktywność Matematyczna
Zabawimy się teraz w kodowanie Wielkanocne. Przedstawiam Wam kilka kart pracy z kodowaniem, proszę zwracać uwagę na kolor, cyfrę i kierunek, aby poprawnie wykonać zadanie
Środa 08.04.2020r.
Aktywność muzyczna i Aktywność Plastyczna
Przesyłam wam kilka linków do posłuchania rożnych piosenek o tematyce Wielkanocnej:
- https://www.youtube.com/watch?v=aXtVEbE8VNI – Święta Wielkanocne
- https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U – Znaki Wielkanocy
- https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c – Hopla, hopla
- https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk – Kurka i pisanki
- https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY – Gdacze kura ko, ko, ko
MIŁEGO ODBIORU I ZABAWY
Aktywność Plastyczna
Zapraszam do wykonania pracy plastycznej. Podaje kilka pomysłów wszystko zależy na co macie ochotę:
- Malowanie jajek(pisanki, kraszanki)lub ozdabianie ich według własnego pomysłu.
- Wykonanie baranka metodą dowolną.
- Prace plastyczne z instrukcją zamieszczone poniżej.
Czwartek 09.04.2020r.
Aktywność Mowa i Myślenie i Ćwiczenia Gimnastyczne
Ćwiczenia Gimnastyczne
Wyścig z jajem
Najoczywistsza aktywność wielkanocna jaka mi się nasuwa. Potrzebna będzie łyżka – drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! 😉 Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.
Zbijające jajko
Potrzebujemy plastikowych kubeczków lub kręgli i plastikowe jajko. Wyznaczamy miejsce z którego będziemy rzucać, a po przeciwnej stronie ustawiamy kubki lub kręgle. Dzieci rzucają tak długo, aż wszystkie kubeczki/kręgle się przewrócą.
Jajeczna czołganka/pajęczyna
Dzieci mają za zadanie pokonać – czołgając się i trzymając plastikowe jajko w ręku – wyznaczoną trasę, a następnie włożyć je do koszyka. Zabawę można bardzo utrudnić rozciągając jako przeszkodę sznurek, którego uczestnicy podczas czołgania się nie mogą dotknąć. Zamiast czołgania dzieci mogą po prostu przechodzić pomiędzy sznurkiem przekształconym w pajęczą sieć. Jajko nie może wypaść z dłoni.
Szukanie jajek
Ukryj w domu kilka czekoladowych jajek. Będzie ciekawie jeśli pomożesz dziecku odgadywać, gdzie są schowane przygotowując słoik z zagadkami np. W tym miejscu jest zimno i na pewno znajdziesz tam mleko (lodówka). Takie podchody są zawsze ciekawsze niż trochę oklepane ciepło-zimno.
Aktywnosć Mowa i Myślenie
Zabawy z literą „G, g”
Proszę otworzyć poniższy link i rozwiązać zadania.
Piątek 10.04.2020r.
Aktywność Przyrodnicza i Aktywność Techniczna
Zapraszam do obejrzenia prezentacji „Wielkanoc”
Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu nt. „Od jajka do kurczaka” –
Jeśli macie ochotę zapraszam do wykonania doświadczenia przy pomocy jajka i octu.
DOŚWIADCZENIE : „Jajko w occie”
Skoro jest Wielkanoc, a jajko jest jej symbolem to postanowiłyśmy przygotować dla Was proste doświadczenie z nim .
Poproście rodziców do pomocy:
Potrzebujemy:
1 jajko, ocet i szklanke
Do tematu jajka podeszliśmy bardzo wnikliwie.
Do tego stopnia, że postanowiłyśmy prześwietlić jajko! Ale jak to zrobić?, gdy przez skorupkę nic nie widać?
Zanurzyliśmy jajko w occie. Po 24 godzinach, uzyskaliśmy efekt na jakim nam zależało! Pozbyliśmy się skorupki! Teraz mali badacze będą mogli spokojnie przyjrzeć się wnętrzu surowego jaja, a nawet trochę nim porzucać. Jak skończyła się ta zabawa, przekonajcie się sami .. Podzielcie się spostrzeżeniami z nami . Myślę , że dla wielu rodziców to doświadczenie będzie równie ciekawe jak dla dzieciJ Dobrej zabawy!
Aktywność techniczna
Zapraszam do wykonania koszyczka wielkanocnego
Królik ze skarpetki
Drogie Wesołki w tym tygodniu kontynuujemy temat wiosenny.
Aktywność przyrodnicza:
Sadzimy cebulkę lub nasionka.
Zakładamy hodowlę fasoli.
https://docs.google.com/document/d/1V3jpya4DvmPGtzMMhotSbkhGW90FEYMito23YjB218Q/edit?usp=sharing
Zanim przejdziesz do zadania przypomnij sobie czego potrzebują rośliny do wzrostu:
Czego potrzebują rośliny do wzrostu, czy już pamiętasz? Narysuj kwiatka- w płatkach kwiatka narysuj to czego potrzebują rośliny do wzrostu.
https://docs.google.com/document/d/1mYiI7tS2xdn9nUkrNORzFfwoZ27Jk7iKhzVWyJ3c19s/edit?usp=sharing
Wykonaj karty pracy ze strony 28a oraz 45a.
Aktywność Mowa i Myślenie
Na początek poznamy literkę „C, c”
- Poproście dorosłego lub rodzeństwo, a może sami spróbujecie swoich sił w przeczytaniu tekstu i odpowiedzcie na kilka pytań.
Kto to taki? To Cudaczek.
Co on robi? Śmiesznie skacze.
Co on lubi? Sok z cytrynki.
Robi po nim słodkie minki.
Kto z Cudaczkiem się pobawi,
temu humor się poprawi.
Kto z Cudaczkiem będzie skakał
ten nie będzie więcej płakał.
Jaki cudny ten Cudaczek
z cekinami ma kubraczek.
Nosek taki ma jak kulka
główkę całkiem jak cebulka.
- Pytania do tekstu:
Kto jest bohaterem wiersza?
W co jest ubrany Cudaczek?
Co lubi pić Cudaczek?
Jaką ma głowę Cudaczek?
- Zapraszamy do obejrzenia filmu, gdzie Smok Edzio pomoże poznać Wam literę „C, c” https://www.youtube.com/watch?v=BVGS0RAsQLE
- Narysuj kilka przedmiotów rozpoczynających się na literę „C, c”
- Aby poćwiczyć pisanie litery „C, c” wykonaj zadania w książce Plac Zabaw cz.3 umieszczone na str. 27-28 i 30.
- „Ile sylab i głosek ukryło się w wiosennych wyrazach?” https://drive.google.com/file/d/1K0dlz9Q8uFsjnr0FHLvvuw74DQWppu4g/view?usp=sharing
- Na zakończenie dla chętnych krótka czytanka https://drive.google.com/file/d/1qNurfEmpgG41V7Fwj9aPvJqG3LhM4xD-/view?usp=sharing i zadanie https://drive.google.com/file/d/1Bcem1WhbTUSFpKqtzXyGZfIhmEaglJCu/view?usp=sharing `
Aktywność Mowa i Myślenie
18 marca to był wyjątkowy dzień dla naszego miasta, gdyż obchodziliśmy 75 rocznicę walk o Kołobrzeg. Niestety z powodu zaistniałej sytuacji (wprowadzenie pandemii Koronawirus) wszelkie masowe imprezy zostały odwołane. Dlatego też zapraszamy do obejrzenia Widowiska Historycznego z 2019 r.- ”Bój o Kołobrzeg 1945”.
Oto linki do prezentacji:
- https://www.youtube.com/watch?v=ANvyCd526jE
- https://www.youtube.com/watch?v=qeivJEq38og
- https://www.youtube.com/watch?v=SwsQWVtQN2A
Miłego oglądania.
W ramach aktywności muzycznej:
- posłuchaj piosenki pt. „Wiosna w ogródku” https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag i pokoloruj na karcie pracy (https://drive.google.com/file/d/1soeEtzFZNNZwNIydEVuaXHy0eUnTgK6g/view?usp=sharing) te obrazki , które pojawiły się w piosence.
Aktywność muzyczna
Spotkania z muzyką poważną – słuchanie utworu A. Vivaldiego „Wiosna”.
Oto link do utworu A. Vivaldiego „Wiosna”
Dzieci słuchają w skupieniu utworu A. Vivaldiego „Wiosna”, następnie próbują odpowiedzieć na następujące pytania:
• Próba rozpoznania i nazwania instrumentu dominującego w
utworze:
– Jakie instrument było słychać najczęściej w tym utworze ?( skrzypce)
• określenie nastroju i charakteru wysłuchanej muzyki;
– Jaki nastrój towarzyszy tej muzyce? ( wesoły, radosny )
– Jaka ta muzyka była ?Czy była szybka czy wolna?
– Co wyobrażaliście sobie słuchając tej muzyki ?
– Z jakimi kolorami kojarzy Wam się Wiosna ?
- Opowieść ruchowa „Wiosna na łące”
Dzieci udają rozkwitający kwiat, są małą cebulką. Wyobraź sobie, że jesteś maleńką cebulką, z której wyrośnie wiosenny kwiatek. Mróz ściska jeszcze ziemię, nie możesz się nawet poruszyć. Jest ciemno i ciasno. Nie możesz tego zobaczyć, ale czujesz, że słońce zaczyna mocniej przygrzewać, topi się śnieg i woda wsiąka w ziemię. Jest ci już luźniej. Nic jeszcze nie widzisz, ale powoli wypuszczasz pierwsze kiełki. Coraz śmielej wyciągasz ku górze zielone ramiona. Nadal jeszcze nic nie widzisz, ale czujesz, jak wiatr otula twoje delikatne łodyżki. Nagle rozkwitasz, rozglądasz się dookoła, uśmiechasz się do słońca i chmur. Jesteś taki szczęśliwy, że chciałbyś zatańczyć, ale przytrzymują cię korzonki. Radośnie kołyszesz się na wietrze.
Malowana muzyka: Słuchając jeszcze raz muzyki „Wiosna” A. Vivaldiego namalujcie farbami wiosnę na łące.
Aktywność Ruchowa
„W zdrowym ciele, zdrowy duch”, a więc czas na gimnastykę:
- https://drive.google.com/file/d/1Mk1Rzpzej5dXdJ_MaEoUewT3CW0i5njT/view?usp=sharing
- https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0
Do tej zabawy potrzebne będzie: kostka do gry, rodzic lub ktoś z rodzeństwa
Aktywność Plastyczno – Techniczna
Aktywność matematyczna
Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez porządkowanie obiektów według określonej cechy.
Zapraszam dzieci do zabawy w klasyfikowanie:
- Zabawki: klasyfikacja ze względu na rodzaj, wielkość , kolor, kształt
- Klocki: rodzaj, kolor, kształt
- Podział zabawek ze względu na kształt przypominający figury geometryczne; koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt
- Segregacja śmieci do odpowiednich pojemników: papier, szkło, plastik i bioodpady
Klasyfikowanie zabawek posłuży do utrzymania porządku w pokoju dziecka
Prosimy o przesłanie zdjęć dzieci z klasyfikowania. Dziękujemy.
Oto kilka kart pracy z matematyki(Mnożenie) dla chętnych
Dodatkowo przesyłamy link do wiosennej książeczki:
Wiosenna książeczka by Miśka Mazur on Genial.ly
Spośród poniższych kart grafomotorycznych wybierz 1 i poprowadź ołówek bądź flamaster po kropkach, a następnie pokoloruj obrazek.
- https://drive.google.com/file/d/1_FlUIv7r4zlzuzkxRp1IkGXFJ50ZXezN/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/file/d/1mngufvj0khw-DzwI69HcFftaNzbwo7Y5/view?usp=sharing
PROGRAM PROFILAKTYCZNY
„Pamiętajmy o myciu zębów” Wojewódzkiego Program Zdrowia Jamy Ustnej i Zapobiegania Próchnicy
Słuchowisko „Pastusiowe przygody”
WITAMY DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI ! – informacja od nauczycieli logopedów
Wszystkie propozycje zabaw dla dzieci w zakresie profilaktyki logopedycznej będą umieszczane w Zakładce Praca Zdalna Logopeda.
Zadania będziemy umieszczały do zdalnego nauczania oraz w tygodniu do realizacji w domu.
Życzymy miłej zabawy a zdjęcia kart prac prosimy o przesłanie nauczycielom w swoich grupach!!!
WITAM DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI.
Propozycja nowych zabaw i form aktywności dla „Wesołków” związane z tematem kompleksowym „WITAMY WIOSNĘ”.
Myślę, że jest to przyjemny temat dla nas wszystkich:).
Staramy się przygotować dla Was, coś na każdy dzień tygodnia z poszczególnych obszarów aktywności określonych w Podstawie Programowej.
Przypominamy naszą wcześniejszą prośbę, aby wykonane prace, gromadzić w teczce.
Oto grafik zajęć aktywności dzieci w poszczególnych dniach w tygodniu:
- Poniedziałek: rozwijanie aktywności z mowy i myślenia i zabawy ruchowe
- Wtorek: aktywność matematyczna i aktywność muzyczna
- Środa: aktywność plastyczna i aktywność muzyczna.
- Czwartek: mowa i myślenie i ćwiczenia gimnastyczne
- Piątek: aktywność przyrodnicza i aktywność plastyczno-techniczna.
Moi Kochani wiosna już nadeszła i przygotowała dla Was parę niespodzianek i zadań. Mam nadzieję, że podejmiecie wyzwania i sprawią one Wam przyjemność. Zatem do dzieła.
JAK WYTŁUMACZYĆ DZIECIOM OBECNĄ SYTUACJĘ, ZACHĘCAMY DO WSPÓLNEGO OBEJRZENIA FILMU:
Na sam początek proponujemy zabawy z literką W, w:
- Spróbuj z rodzicami lub rodzeństwem wymyśleć jak najwięcej wyrazów na literę „w”. Możecie również pobawić się w jej wyszukiwanie w swoim domu
- Pokolorujcie przedmioty rozpoczynające się na literę „W, w”: https://drive.google.com/file/d/1uQtUgc6dtNGX3ROa1gUFaBtgXrYvIPKB/view?usp=sharing
A Ci, którzy nie mają drukarki niech narysują przedmioty, zwierzęta itp. na naszą literę „W,w”
- Wykonaj zadania w książce Plac zabaw cz.3 umieszczone na str. 22-23.
- Uwolnij swoją wyobraźnię i poćwicz zgodnie z kartami: https://drive.google.com/file/d/1fsK8IC_lKAoZorZNmGstFZdV40hwlfgP/view?usp=sharing
Jesteśmy ciekawe, czy znacie oznaki wiosny, zapraszam do obejrzenia prezentacji:
- https://drive.google.com/file/d/1S62mm3ZtCj6F1x4V2xdGpAovXXWfS7yR/view?usp=sharing
- i poznania zwiastunów wiosny ukrytych w plątaninkach: https://drive.google.com/file/d/1JnhJF8edrkJvQiPfX_VYOt9_sGX4Nmnx/view?usp=sharing
A teraz coś dla tych, którzy lubią eksperymenty. Wystarczy tylko woda, naczynia albo butelki i oczywiście to , co wszystkie Wesołki uwielbiają cukierasy (Skittelsy).
- https://drive.google.com/file/d/1vudLpf0RcBw7X74_L4xYq6SUNzzHEMCH/view?usp=sharing
- https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY&feature=youtu.be
A gdy zapragniesz spotkać się z muzyką to zapraszam:
- Do posłuchania piosenki: https://drive.google.com/file/d/1tVPT6AEqpDptXafSX1emOSr95ewJNCoG/view?usp=sharing
- Do wspólnego tańca: https://www.youtube.com/watch?v=9fgA6TJ5VHY
- Do wysłuchania zagadek słuchowych: https://drive.google.com/file/d/1QplrxwRHoCC6TpgCjXV6YJDpL1DT4KTO/view?usp=sharing
A dla nadaktywnych J trochę gimnastyki:
- https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia
- http://www.junior.sport.pl/junior/1,143109,19780613,jak-sie-bawic-z-dziecmi-cwiczenia-gimnastyczne-ktore-mozesz.html
Przyszedł czas na propozycje plastyczne:
Wiosną pogoda bywa w kratkę, dlatego też proponujemy wykonanie pracy plastycznej „Marcowa pogoda” oto kilka przykładów, ale liczymy również na Waszą fantazję i pomysłowośćJ
- https://drive.google.com/drive/folders/1t1fcZtfKFwhUlhaM4QCI6lB5MfEeohC2?usp=sharing
- http://krokotak.com/2020/03/welcome-sun/?fbclid=IwAR0WK_kGp_Y0ifbc_ooiwBKw4Py-_Z1XhycC1UYHA2Xysy423u0m7-XSAlM
a tutaj możesz skorzystać z szablonu garnka i słońca.
- https://drive.google.com/file/d/1b1X9vqbaBrMBlmngSrv1EwjqApo57GK9/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/file/d/1Z-8KfF2VcNB0UrsyqPpHclnZu87uH0M8/view?usp=sharing
Jako drugą pracę plastyczną proponujemy Wam wykonanie ptaków z wykorzystaniem papieru. Oto klika propozycji:
- https://www.facebook.com/papermagicreny/videos/827439824424930/?t=1
- http://krokotak.com/2019/02/how-to-draw-a-stork-easy/?fbclid=IwAR26u0FukfzxVkpp3HGfcbmxPM8T_Ku-SZk9Me0paqCVA1Uiz8lsO5MSEEQ
- http://krokotak.com/2019/02/spring-birds-craft/?fbclid=IwAR3cVZt0lKEPHOLDNdATwtzmZhNr-vBE45cRKYm21rnsWkK6q89rtu_Mk6A
- https://drive.google.com/file/d/1QY8MmdmYHVwwQkJ4DpsWTayp86GXnN_V/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/file/d/1qqYtgGZ8BHCsTx9UEX6pJ97vFo9rB8Wl/view?usp=sharing
Szablony do ptaków:
W ramach przyrody dzieci mogą wcielić się w pogodynki i za pomocą arkusza Polski i symboli nakręcić mini filmik o pogodzie. Można stworzyć własną mapę.
- https://drive.google.com/file/d/11QUasWuCSaF1NwUejlN2KF46uTcalVf5/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/file/d/1mOX2oV56KdVG94JKIimBFi5BlKNhejRX/view?usp=sharing
Jesteśmy ciekawe czy, wiecie co wpływa korzystnie, a co niszczy nasze zęby. Uzupełnijcie kartę z wykorzystaniem zielonej i czerwonej kredki bądź flamastra. Zdrowe produkty pomalujcie na zielono, a na czerwono te, które są szkodliwe dla Waszych ząbków. Można też wyciąć produkty z ulotek z supermarketów i wkleić do narysowanego zdrowego i chorego zęba.
Zapraszamy do obejrzenia bajek edukacyjnych o edukacji zdrowotnej:
A dla chętnych kulinarne zadanie: „Zdrowy posiłek dla moich zębów”, gdzie Mali Master Chef będą mogli pochwalić się swoimi umiejętnościami kulinarnymi i skomponować zdrowe śniadanie, koktajl czy przekąskę.
A czy wiecie, jak należy zachować się wobec nieznajomych? Przeczytajcie krótkie opowiadanie (https://drive.google.com/file/d/1X0ipKg93_2daTsACUmUNFoTJSSnKTd2t/view?usp=sharing ), usiądźcie wygodnie na kanapie i obejrzyjcie teledysk nt zachowań wobec nieznajomych (https://www.youtube.com/watch?v=SswfMOV6bUU&vl=pl), a potem uzupełnijcie nasz quiz „Odpowiedzialny Przedszkolak” https://drive.google.com/file/d/1WfC4qU7AI3tkXZhHYYDuZ9H3I-S5v60k/view?usp=sharing .
Życzymy miłej i owocnej zabawy
Przesyłam kilka linków do wesołej zabawy gimnastycznej i tanecznej:
Drogie Wesołki
Wiemy, że uwielbiacie różne zadania i dlatego przygotowaliśmy dla Was kilka propozycji na zabicie czasu w domowym zaciszu. W naszym zbiorze znajdziecie ciekawe filmy, piosenki i prezentacje o tematyce kosmicznej oraz przykłady prac, które sami możecie wykonać. Swoje efekty możecie nam przesyłać za pomocą Messengera, a my pod koniec tygodnia opublikujemy je na naszej stronie internetowej przedszkola.
- Filmy edukacyjne:
- „Nasz Układ Słoneczny, o Słońcu i planetach”
(https://www.youtube.com/watch?v=7RiOkT1ggVI)
- „Układ Słoneczny dla dzieci”
(https://www.youtube.com/watch?v=Aug7FRYvIHU)
- Prezentacje multimedialne: „Sen Adasia” i „Kosmos” z zagadkami- w załączeniu.
- Wiersz „Kosmos”- prosimy o przeczytanie
Gdy zgasną wszystkie światła, a słońce oczy zmruży,
na niebie pojawi się mapa kosmicznej podróży.
Ile gwiazd błyszczących i migoczących na niebie,
tyle odległych galaktyk i planet we wszechświecie.
Ciemna otchłań, pełna niezbadanych miejsc,
wielu się zastanawia gdzie jej początek jest.
A nasza Ziemia jedną z miliona planet jest,
niczym małą kropelką wśród oceanów łez.
Wielką tajemnicą dla ludzkości wciąż jest,
odkryć choć mały skrawek przestrzeni tej.
Mapę kosmicznej podróży już znamy,
może w przyszłości z niej skorzystamy.
- Piosenki:
- „W układzie słonecznym” (https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI)
- Układ słoneczny https://www.youtube.com/watch?v=MqrAV8D2zMg
Piosenka „Układ słoneczny”
Dookoła Słońca Planety biegają.
Kręcąc się wesoło, Ciągle się ścigają.
Ref. Merkury, Wenus, Ziemia, Mars,
Po swoich orbitach biegają na czas.
Jowisz, Saturn, Uran chcą wyprzedzić je,
Neptun choć na końcu, także ściga się. (2x)
2. Która z planet pierwsza,
Dobiegnie do mety,
Tego nikt powiedzieć,
Nie może niestety.
Ref. Merkury, Wenus, Ziemia, Mars,
Po swoich orbitach biegają na czas.
Jowisz, Saturn, Uran chcą wyprzedzić je,
Neptun choć na końcu, także ściga się. (2x)
5. Wykonanie zadań grafomotorycznych i manualnych rakieta.
- Prezentacje multimedialne
- Kosmos
- Mały Adaś Kosmos
To jest link to prezentacji multimedialnej miłego oglądania.
https://drive.google.com/drive/folders/1tCEHNjAuMgiSgumystbrhpg1adob9fd-?usp=sharing
- Zadania do wykonania:
- Wykonanie wybranej planety Układu Słonecznego techniką dowolną wg pomysłu dzieci.
Wykonanie pracy plastycznej „Księżyc” zgodnie z zamieszczoną instrukcją.
Materiały: kartka czarnego lub granatowego papieru, kartka żółtego papieru (może też być pastelowa lub świecowa żółta kredka), kawałek folii aluminiowej, klej, nożyczki.
Materiały: kartka czarnego lub granatowego papieru, kartka żółtego papieru (może też być pastelowa lub świecowa żółta kredka), kawałek folii aluminiowej, klej, nożyczki.
Jeszcze jedno zadanie z grafomotoryki