ŚWIĘTO RODZICÓW

Witajcie kochani w nowym tygodniu, w którym obchodzimy najbliższe naszemu sercu święto, mianowicie Święto Mamy.

Postarajcie się w tym czasie okazać miłość swojej mamusi w taki sposób w jaki potraficie najlepiej. Podpowiadamy, że możecie pomóc mamie w sprzątaniu, np. wynieść śmieci, poukładać zabawki w swoim pokoju, postarajcie się być jeszcze bardziej niż zwykle grzeczni. My zamieszczonymi dla Was zadaniami na ten tydzień pomożemy uczcić to najpiękniejsze w roku święto.

29.05.AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA: „Wycieczka na plażę”

Cele:

  • Bezpośrednie poznawanie otaczającej nas rzeczywistości.
  • poznanie i utrwalenie pojęć związanych z morzem,
  • rozwijanie słownika czynnego dziecka,
  • zachęcanie do uczestniczenia w zabawach ruchowych,
  • utrwalenie postaw związanych z bezpieczeństwem podczas pobytu nad morzem
  • wyciąganie wniosków z przeprowadzonych doświadczeń z piaskiem
  • nauka dbałości o higienę i własne zdrowie, samoobsługi, samodzielności.

Dzisiaj kończymy temat: Rodziny i mam dla Was taką propozycje z aktywności przyrodniczej , a mianowicie:

Proponuje spacer cała rodzina nad morze z łopatkami wiaderkami i foremkami wszelkiego rodzaju.

Podczas wspólnego przebywania na świeżym powietrzu doceńcie piękno polskiego nadmorskiego krajobrazu, utrwalcie nazwę naszego morza Bałtyk, zaobserwujcie jakie ptaki możemy spotkać na plaży, pozbierajcie muszelki , a może uda Wam się znaleźć bursztyny.

Przyjrzyjcie się w jaki sposób rodziny w Polsce spędzają wolny czas i zróbcie doświadczenia z paskiem podczas wspólnej zabawy .

Zaobserwujcie jak zachowuje się piasek suchy a jak mokry podczas próby lepienia z niego babek lub budowli .

Powodzenia, życzymy wspaniałej słonecznej pogody i mile wspólnie spędzonego czasu.

Oczywiście nie zapomnijcie o Zdjęciach lub filmowych relacjach z waszych wycieczek na plażę.

CZWARTEK 28.05.2020r.

Piosenka do nauki: „W zieleni łąka majowa” słuchajcie po kilka razy dziennie piosenki, a z czasem nauczycie się jej słów, będzie to Wasz prezent dla kochanej mamy z okazji jej święta. Przy pomocy dostępnych w pobliżu przedmiotów: klocka, łyżki, spróbujcie wystukać jej rytm.

Przy okazji ćwiczeń do muzyki, poćwiczcie również liczenie:

ŚRODA: 27.05.2020R.

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Dzisiaj zapoznamy się z cyfrą 6. Czy dzieci już wiedzą jak wygląda ta cyfra, jeśli tak, powtórzmy ją:) Poćwiczmy tą cyfrę na poniższych przykładach.

https://drive.google.com/file/d/1qtChgK_K2u2oJR-TH-NQ41ILpD6Ey84m/view?fbclid=IwAR1_3aE394zkq83i4CsNj5WB1G153TdKV5pdZaw_vkToXy7IVYKx9-xbwgg

WTOREK: 26.05.2020R.

Kochane Dzieci dzisiaj jest wyjątkowy dzień. Jest to dzień w którym Wasze mamy obchodzą swoje święto „Dzień Mamy”.

Z tej okazji złóżcie swoim kochanym mamom dużo zdrówka, szczęścia i samych pięknych chwil.

PREZENTACJA DZIEŃ MAMY

Zadanie do wykonania:
Pokolorujcie kwiaty najpiękniej jak potraficie, a następnie podarujcie laurkę swoim Mamom.

https://drive.google.com/file/d/1PlPx3YvmyuxO7cCW4S184eDB2UCXt-GW/view

PONIEDZIAŁEK: 25.05.2020R.

Temat: „ Święto rodziców”:
Cele ogólne:
•rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
•rozwijanie sprawności manualnej,
•wzmocnienie więzi uczuciowej między dziećmi i rodzicami.


Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej „Rodzina”.
Rodzic mówi zagadkę i prosi dzieci o podanie rozwiązania.
Razem mieszkamy: ja, mama, tata.
Mam młodszą siostrę, starszego brata…
Każdy pamięta o urodzinach,
bo taka właśnie jest ma… (rodzina)
2.Słuchanie opowiadania E. Stadmüller „Dzień rodziców” w formie tekstu lub wysłuchanie go z pliku:

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania .
Rodzic zadaje pytania:

– Co się działo podczas spotkania rodziców w przedszkolu?
– Jakie postacie występowały w tym przedstawieniu?
– Jaką niespodziankę moglibyśmy przygotować na Święto Rodziny?
– Kto wchodzi w skład twojej rodziny?
– Co lubisz robić z mamą?
– Co lubisz robić z tatą?
PODZIEL NA SYLABY WYRAZ: Ta-ta, Ma-ma, Sio-stra, Brat. Brawo!


Zadanie dla chętnych dzieci : Narysuj portret swojej mamy lub pokoloruj ramkę na zdjęcie rodziny

https://drive.google.com/file/d/1KYxtymdwjoQLqbA1BYdMm5X-Z3ltdJWg/view?fbclid=IwAR3zL870Y54GQnKaww3-0pDt3FrBorwaECmZDF1nPk9sglRjWJBkiMziO-0

************************************************************************

Witajcie kochani w nowym tygodniu, w którym dalej będziemy zgłębiać tajniki życia na wiosennej łące. Tym razem, bliżej przyjrzymy się motylowi.  

Ogłaszamy konkurs pt. „Wiosenna łąka

PIĄTEK 22.05.2020r.

Aktywność Przyrodnicza

https://drive.google.com/file/d/1Q-Z8H0cwWp9omlmlnrnpt2FuY0C9o7Je/view?fbclid=IwAR0dkuu_04YSyaKfCvqVn5r2v34qf4djLPqCDLf-sV-RMsfzSUf9aFui60I

CZWARTEK: Aktywność matematyczna 21.05.2020 r.
Drodzy Rodzice i kochane dzieci dziś będziemy liczyć do trzech.

Wprowadzenie: Rymowanka „Misie”

Jeden mały miś zupkę sobie jadł,
Przyszedł drugi miś i były misie dwa.
Dwa małe misie pukały mocno w drzwi,
Przyszedł jeszcze jeden i były misie trzy.
Trzy małe misie znalazły uli wiele.
Trzy małe misie zrobiły nagle bęc,
Nagle wszystkie pszczoły z uli wyleciały
i małe misie szybko pouciekały

1. Zabawa liczbowa:
 Były sobie świnki trzy.
 Aaa były sobie kotki dwa.
 Weszły na płoty trzy małe koty.
 Pieski małe dwa chciały przejść przez rzeczkę.
 Trzy rogate kózki obgryzały brzózki.
Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom treść zabawy, dzieci pokazują odpowiedni obrazek do każdego zdania.

2. Obrazki do zabawy:  https://drive.google.com/file/d/1hIxUGhaOeLlI3pf18_roDNxGKKXWnWFi/view

3. Karta pracy:  https://drive.google.com/file/d/1UaC-Xk16hZGcARmZADXW7YZcoC_f-kk7/view

ŚRODA 20.05.2020r.

Aktywność Muzyczna

Piosenka do nauki: „W zieleni łąka majowa” słuchajcie po kilka razy dziennie piosenki, a z czasem nauczycie się jej słów, będzie to Wasz prezent dla kochanej mamy z okazji jej święta.                      Przy pomocy dostępnych w pobliżu przedmiotów: klocka, łyżki, spróbujcie wystukać jej rytm.

Przy okazji ćwiczeń do muzyki, poćwiczcie również liczenie:https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

WTOREK 19.05.2020r.

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNA

Zapraszam do obejrzenia prezentacji „Wiosenna łąka”

https://drive.google.com/file/d/1sn_7L2DSMrNwjD7IROywz889Bm4KPkhk/view?usp=sharing

  1. Na wprowadzenie wiersz Z. Marek Miszczak „Jak biedronka odzyskała kropeczki”:

Gdy biedronka była mała,

Wcale mamy nie słuchała:

Chciała wzorem dzikiej osy

Brzęczeć głośno wniebogłosy.

Radził ślimak jej powoli:

– Spróbuj jąć się swojej roli.

Każdy winien na polanie

Odkryć własne powołanie.

Pliszki, pszczółki, nawet wrony –

Każdy po coś jest stworzony:

Człowiek jest dla Bożej chwały;

Świerszcze – aby cudnie grały;

Osy – aby brzęczeć sobie,

A biedronki – ku ozdobie.

Prawda była w tym morale,

Lecz jej nie słuchała wcale.

Aż zdarzyło się biedronce

Zgubić kropek sześć na łące.

Gdy szukała ich biedaczka

Na gałązkach i na krzaczkach,

Chudy świerszczyk w słońcu lipca

Koncert cudny grał na skrzypcach.

Zasłuchały się dokoła

Motyl, chrabąszcz, bąk i pszczoła.

Milkną skromnie żuk i osa;

Dźwięki płyną pod niebiosa.

Wszystkich teraz serc dotyka

Bratnia przyjaźń i muzyka.

Dziś biedronka wierzy święcie,

W to, że dzięki pięknu świata

Znów jest cała piegowata…

  • Zabawa ruchowa- słuchamy i naśladujemy rodziców

Nastała wiosna, ptaki się cieszą, wysoko fruwają – bieg na palcach z równoczesnym naśladowaniem rękami ruchów skrzydeł.

– Ptaki fruną nisko – przejście do siadu na piętach, w dalszym ciągu poruszanie rękami

Ptaki ćwierkają – naśladowanie głosu ptaków „ćwir, ćwir”.

Ptaki podskakują wesoło – skoki obunóż w miejscu.

3. Zadanie do wykonania:

https://drive.google.com/open?id=1LgwYi1byx8QpSE06_SidPcMX47juR0Sw

PONIEDZIAŁEK 18.05.2020r

Odgadnijcie zagadkę:

On, kiedy tylko budzi się słońce

z kwiatka na kwiatek lata po łące,

by wszystkich, którzy są w okolicy

barwą skrzydełek swoich zachwycić. (motyl) 3.

Zachęcam do przeczytania dzieciom „Bajeczki o motylu”. Rodzic niech w trakcie czytania pokazuje po kolei obrazki według treści bajki: liść z jajeczkami, gąsieniczkę, kokon z poczwarką, motyla (obrazki do opowiadania znajdują się poniżej) 

         „BAJECZKA O MOTYLKU” – czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl Magdalena Tokarczyk Olga Adamowicz

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,

opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.

O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,

co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?

A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,

bo wszystko zaczęło się dnia pewnego…

Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała

i nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.

Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,

i listki dookoła ciągle obgryzały,

Bo głodomory z nich były niebywałe

i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe…

Gdy urosły już odrobinę,

to postanowiły odpocząć chwilę.

Znalazły pod gałązką zakątek mały,

gdzie dookoła kokonem się poowijały.

I tak w tym kokonie przez tygodni kilka, siedziała sobie poczwarka motylka…

Aż w końcu kokon popękał wszędzie,

 i zaraz z niego motylek będzie.

Wyszedł powoli, nóżki rozprostował.

Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”,

a potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka…

Motylków zaraz będzie cała pełna łąka…

Czy teraz już kochane dzieci wiecie, skąd motylki borą się na tym świecie..?Wypowiedzi na temat wysłuchanej treści bajeczki:

Przykłady pytań:

      O kim jest bajeczka?  (motylku kolorowym)

      Co złożyła mama motyla na listku?  (jajka)

      Co wykluło się z jajeczka?  (gąsienica)

      Co gąsieniczka ciągle obgryzała?  (liście)

      W co owinęła się gąsieniczka?  (kokon)

      Co wydobyło się z kokonu?  (motyl)

      W kogo zamieniła się gąsieniczka?  (motyla)

Ułóżcie proszę rodzice po kolei obrazki, niech dzieci zobaczą jak powstaje motyl.

https://drive.google.com/file/d/1FnBNA5v15otGp3FiTeAfZ2ZVwwcooB2V/view?usp=sharing

„Złap motyla” – zabawa z elementem wspinania. Dziecko wspina się na palcach, naśladując łapanie motyla, po czym wykonuje siad skrzyżny. Zabawę powtarzamy kilka razy (możemy robić to wspólnie z dzieckiem, dzieci bardzo to lubią.

ZADANIA DLA CHĘTNYCH

Dziecko koloruje motyla oraz obrazki w kółeczku. Rodzic wycina obrazki lub dziecko jeśli już potrafi, następnie je przykleja według kolejności.

https://drive.google.com/file/d/1Ks66B3Ka1Nyr9mv0Dws1Jr8faFR_G0ak/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1VeMsnXw5mEJaRlZ1YR4_Bw98SSFUthe5/view?usp=sharing

************************************************************************

Regulamin konkursu plastycznego – “Mama i ja w moim mieście”.

https://drive.google.com/file/d/1Gny8o5LwFTRrnKtUy3Ma08kZVvdOOI_1/view?usp=sharing

Witajcie kochani😊

Przez najbliższe dwa tygodnie zajmiemy się bardzo wdzięcznym tematem jakim jest łąka i jej mieszkańcy. Z pomocą rodziców poćwiczycie sposób wypowiadania się na podany temat, obejrzycie film, z którego wiele dowiecie się o łące i jej mieszkańcach oraz wspólnie pośpiewacie.

Obejrzyjcie z uwagą film:

OPOWIADANIE: „PRZYGODA MAŁEJ PSZCZÓŁKI” – C. LEWANDOWSKA.

Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, nie oddalaj się, bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z kwiatów – powiedziała mama pszczoła.   Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I…. rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku – ula? Nie pamiętam drogi. Aż tu, co to za duża pszczoła? Dzień dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz? Jestem bąk Felek, dlaczego płaczesz? Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam. I Maja się znowu rozpłakała.Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę. Wiem gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem. I bąk Felek razem z mała pszczółką przyfrunęli do ula. Dziewczynka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów.

Rozmowa kierowana na temat opowiadania. Udzielanie odpowiedzi na pytania:

 Gdzie wybrała się rodzina pszczółek?

  •  Po co rodzina pszczółek poleciała na łąkę?
  •  Co się przydarzyło małej pszczółce?
  •  Kogo spotkała pszczółka na łące?
  • Co zrobił bąk?
  • Jak myślicie, jak zareagowała mama Mai na to, że pszczółka oddaliła się od rodziny?

Dzieci podają swoje pomysły. Oceniają postawę małej pszczółki.   

Wysłuchajcie uważnie piosenki, do końca maja spróbujcie nauczyć się jej słów, będzie to niespodzianka dla waszych kochanych mam z okazji ich święta, które przypada 26 maja

A teraz poruszamy się rytmicznie przy muzyce:

Aktywność plastyczna 12.05.2020 r.

Na wprowadzenie wiersz do przeczytania dzieciom pt. „Łąka” I. Salach:

Łąka tylu ma mieszkańców

Zwierząt, roślin kolorowych.

Tu motylek, a tam pszczółka,

Tutaj kwiatek-O! Różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały

Obok niego idzie mrówka

Na rumianku w krasnej sukni

Przycupnęła Boża Krówka.

Nad tą łąką kolorową

Bal wydały dziś motyle,

Zapraszają wszystkie dzieci

Więc zatańczmy z nimi chwilę.

Drodzy rodzice zadajcie kilka pytań dzieciom dotyczących wiosennej łąki:

– Kto zamieszkuje łąkę?;
– Czym jest łąka?;
– Do czego potrzebne są owady (np. pszczoły, osy;)? 
– Co można robić na łące?

„Kochane dzieci a teraz przed Wami wiosenne zagadki- posłuchajcie.
Drodzy rodzice pomóżcie swoim dzieciom w rozwiązaniu zagadek.

– Powrócił do nas z dalekiej strony,

ma długie nogi i dziób czerwony.

Dzieci się śmiały, gdy go witały,

żabki płakały przez dzionek cały.(bocian)

– Co buduje każdy ptak,

by chować pisklęta,

a tylko kukułka,

o tym nie pamięta? (gniazdo)

– Kolorowe i pachnące, czy

w ogrodzie, czy na łące, zawsze

chętnie je zbieramy na bukiecik

dla swej mamy.(kwiaty)

– Co ona przekopie,

to one wygładzą.

W domowym ogródku

bardzo się przydadzą.(grabie)


Super J Bardzo dobrze sobie poradziliście.

Zadanie do wykonania: „MOTYL”.

Drodzy Rodzice i Kochane dzieci dzisiejsze zadanie znajdziecie poniżej.

Potrzebne będą tylko farby.

Instrukcja: Motylka pokolorujcie farbkami najpiękniej jak potraficie.

https://drive.google.com/open?id=15iwmkh98JDc5etZXQAyOBBeCdp7OtjNd

Aktywność matematyczna 14.05.2020 r.
Dziś uczymy się stosować określenia „wysoki”, „niski”

  1. Wiersz T. Fiutowska „Wysoki czy niski”:


Coś jest duże – co jest małe

Coś jest czarne a coś białe

Jedno tłuste inne chude

Może cienkie być  a to grube

To głębokie a to płytkie

Może piękne być i brzydkie

Wiele przeciwstawnych słów, więc powiedzmy sobie znów.

Zadania do wykonania:

https://drive.google.com/open?id=18CRS4uGm9g-uOmFhDtmWT6nRabxdOvYe

************************************************************************

WIRTUALNA AKADEMIA MŁODEGO PLASTYKA

https://www.e-kg.pl/home-page/category-news-1/12673-wirtualna-akademia-mlodego-plastyka-wideo

Aktywność matematyczna 07.05.2020 r.

Dziś trochę zabawy z określaniem kierunków: „z boku”, „przed”, „za”.

  1. Zabawa ruchowa na powitanie:

Drogi rodzicu pobaw się proszę razem z dzieckiem:


Gimnastyka to podstawa
dla nas dzieci dobra sprawa.

Ręce w górę, w przód i w bok,

skłon do przodu, przysiad skok.

Marsz do koła, gra muzyka

I skończona gimnastyka.

  • Zabawa ruchowo- naśladowcza z określaniem kierunków  „z boku”, „przed”, „za”.

Drogi rodzicu przeczytaj proszę dziecku polecenia, pokaż mu a następnie niech wykona to sam.

Zabawa z krzesełkiem:

– Stań za krzesełkiem.

– Usiądź na krzesełku. Popatrz do przodu. Popatrz w bok.

– Stań przed krzesełkiem

– Stań obok krzesełka

Zabawa z piłką:

– stań za piłką
– stań przed piłką
– stań obok piłki
– podnieś piłkę do góry
– postaw piłkę na podłodze
– podnieś piłkę z podłogi
– rzuć piłkę do mnie.

Brawo. Bardzo dobrze sobie poradziłeś J

  • Karta pracy:

https://drive.google.com/open?id=1xIBq7eaXb4culmLgZLF4cKpHsMHrieb_

Witajcie drodzy rodzice i kochane dzieci😊

W nadchodzącym tygodniu zajmiemy się bliskim nam wszystkim tematem ekologii.

W myśl hasła: choć przedszkolak jest nieduży to przyrodzie wie, jak służyć – będziemy chcieli byście wraz z waszymi rodzicami przeanalizowali swoje codzienne zachowania, które świadczą o tym, że jesteście przyjaciółmi środowiska przyrodniczego

W jaki sposób realizować to hasło dowiecie się z materiałów które zamieszczamy poniżej.

Obejrzyjcie filmik:

Spróbujcie z pomocą rodziców zaznaczyć właściwe zachowania zamieszczone na końcu filmu.

ZAGADKI

„Służy do picia,

służy do mycia,

bez niej na ziemi

nie byłoby życia” /woda/

„Bywa czarny , siwy, bury.

Płynie z kominów pod chmury” /dym/

„Pełno go wszędzie ,

choć go nie widać.

Czyste chcemy wdychać./powietrze/

Przez ten tydzień mamy dla was zadanie do wykonania:

Jeżeli dotychczas tego nie robiliście, od tej pory przed wyrzuceniem każdego opakowania: butelki plastikowej, kartonu po mleku czy soku – zgniećcie je oraz odkręćcie. Pilnujcie się nawzajem, by śmieci wyrzucać do odpowiednich pojemników.

W zapamiętaniu tego, jakie śmieci wrzucamy do którego pojemnika, pomoże wam wypełnienie poniższej karty pracy: 

https://drive.google.com/file/d/11IYu23iRkGTz458iwYHjP98pXI9En0dv/view?usp=sharing

Na koniec wysłuchajcie piosenki „Ekologa znak”

Aktywność plastyczna:

  1. Na wprowadzenie krótki wierszyk do przeczytania dzieciom:

Dorota Gellner „Śmieci”

Leży pod krzakiem butelka stara .
Straszy wiewiórkę, straszy komara .

I pełno gazet wala się wszędzie .
Przecież ich komar czytać nie będzie!

  • Kochane dzieci odpowiedzcie teraz na kilka pytań:

– O jakich śmieciach była mowa w wierszu?
– Wyobraźcie sobie, że jesteście wiewiórką lub komarem. Co powiedzielibyście osobom, które zostawiły śmieci pod krzakiem

Zadanie do wykonania:

https://drive.google.com/open?id=1E1kxCWDAiclOr_31m3KylAB-Ve6kCE61

************************************************************************

Program „Dwujęzyczne dzieci”

Czas się troszkę pobawić z naszymi żuczkami z Baby Beetles.

Pamiętacie piosenkę?

Pobawmy się wspólnie z Ring Ring i innymi żuczkami
W trakcie piosenki poruszacie się dowolnie.
Klaśnij, kiedy słyszysz słowo play i podnieś do góry obie  ręce gdy słyszysz Let’s play!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=25&v=-FWCvEqLCkI&feature=emb_logo

************************************************************************

Witamy wszystkich w kolejnym tygodniu, na który przypada święto narodowe :   1 Maja – święto Pracy, 2 Maja – święto Flagi oraz 3 Maja – święto Uchwalenia Konstytucji.

Zapoznamy dzieci z podstawowymi symbolami narodowymi.

Odczytajcie dzieciom drodzy rodzice wiersz:

Czesław Janczarski: „Barwy ojczyste”

Powiewa flaga,

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość

biel –  serce czyste…

Piękne są nasze

Barwy ojczyste.

Po obejrzeniu poniższego filmiku, porozmawiajcie proszę z dziećmi na temat tego jakie symbole zapamiętały, czy umieją je wymienić.

Odsłuchajcie również pierwszą zwrotkę naszego hymnu narodowego:

Zajęcia ruchowe:

Aktywność Plastyczna

https://drive.google.com/open?id=1ut9qmZwq9PG5pPDhN7C3zJJKJJqxrgW_

Aktywność matematyczna

Aktywność matematyczna 30.04.2020 r.

Dziś uczymy się posługiwać pojęciami „góra” i „dół”.

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza do rymowanki:

Ręce w górę, ręce w bok

Ręce w górę, ręce w bok,
Ręce w górę i w bok
Klaśnij, tupnij i zrób skok.
Klaśnięcie, tupnięcie, wyskok
Ręce w dole, ręce w górze,
Ręce w dół i w górę
Palec idzie już na buzie.
Kierujemy palec na buzie.

  • Posługiwanie się pojęciami „na górze”, „na dole”.

Przygotujcie sobie ulubionego misia.

A teraz:

– podnieś misia do góry,
– połóż misia na dole na podłodze,
– podskocz z misiem w górę,
– usiądz z misiem na dole na podłodze

Kochane dzieci powtórzcie te czynności jeszcze kilka razy. J

Brawo! Udało ci się

Proszę wykonać karty pracy

https://drive.google.com/open?id=1vOC9WnLzrHdzchV6hyGYLgOd10zfHckU

Witajcie kochane dzieci i drodzy rodzice 😊

Nadal będziemy zgłębiać tajniki wiejskiego podwórka, tym razem dowiecie się po co ludzie hodują np. krowy, zdobędziecie również informacje  o tym, jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt oraz jak nazywają się ich mieszkania.

Pośpiewamy również wspólnie piosenkę pt. „Na wiejskim podwórku”

Porozmawiajcie proszę z dziećmi na temat charakterystycznych cech krowy w oparciu o film:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

Niech dzieci spróbują opisać wygląd krowy, jej sposób życia, co je, gdzie mieszka.

Wprowadzeniem do zgaduj – zgaduli na temat mleka będzie zagadka:

Choć się zielonej trawy naje, to białe mleko daje ( krowa)

Przygotujcie drodzy rodzice w miseczkach: jogurt, śmietanę, mleko, ser biały, ser żółty, masło. Niech dzieci nie widząc tego, popróbują po troszku wszystkich produktów i po smaku spróbują odgadnąć co to jest oraz je nazwać.

Krowa to zwierzę pożyteczne, które daje nam mleko, zasygnalizujcie dziecku korzyści płynące z jedzenia produktów mlecznych.

Wypełnijcie kartę pracy:

https://drive.google.com/file/d/1zS0vDO6tXLAn3ValjjWZNvNsgRB1VL7Z/view?usp=sharing

Nazwijcie widoczne na karcie zwierzęta i ich dzieci.

Aktywność matematyczna 

Drodzy rodzice i kochane dzieci:) Dziś będziemy liczyć do trzech. Poniżej znajduje się karta. Policzcie ile jest świnek, ile kur a ile krówek. Pokażcie na paluszkach ile ich jest. Następnie pokolorujcie świnki
na różowe, plamki krowy na czarno, a kurę w kolorze brązowym lub pomarańczowym. Miłej zabawy:)

https://drive.google.com/open?id=1WMueYwNw19OUjirFf2D-BQzSKeIdmTDF

Aktywność Plastyczna

Proszę pokolorować szablon świnki

https://drive.google.com/open?id=1otCw36pZCJKsQ_ikrIMQdyWLAoHKqf7v

W ciągu dwóch nadchodzących tygodni będziemy poruszali temat o zwierzętach żyjących w gospodarstwie wiejskim. Możliwe, że niektóre z was miały już możliwość pobytu na wsi i bezpośredniej obserwacji zwierząt hodowanych na wsi, jeżeli jednak nie poznaliście dotychczas tych zwierząt, to poprzez zamieszczone przez nas prezentacje, zabawy i karty pracy będziecie mogli zapoznać się z ich wyglądem, sposobem życia, odgłosami jakie wydają.

Zapoznajcie się proszę z treścią wiersza:

,,W gospodarstwie” T.M. Massalska

Pieje kogut już od świtu;

– Kukuryku! Kukuryku!

Kura do kurczaków żwawo

Gdacze: – W lewo!

Gdacze: – W prawo!

Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!

Trzy kaczątka dziobem pcha.

Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!

Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much.

I rży głośno: – Jestem zuch!

Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!

Co za hałas! Co za szum!

Kot cichutko miauczy: – Miau!

A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

Obejrzyjcie również filmik:

Na podstawie zdobytych informacji, odpowiedzcie teraz na zagadki dotyczące zwierząt żyjących na wsi:

Chodzi po podwórku,

Woła: „Kukuryku”,

On i jego przyjaciele,

Mieszkają w kurniku.

(kogut)

Bawię się w błocie

Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.

Mieszkam w chlewiku ….

(świnia)

Często wołam: me, me, me.

Czy ktoś wełnę moją chce?

( owca)

Ciężko pracuję na wsi cały dzień.

Odpoczywam w stajni i nie

jestem leń.

(koń)

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,

Na śniadanie dam ci jajko.

(kura)

Zawsze blisko krowy i ogonem

miele, każdy już odgadnie,

bo to przecież…(ciele)

Nad rzeczułką wartką,

kto to drepce z dziatwą?

Żółte nóżki ma.

Gę, gę, gę, gę, ga! … (gęś)

Tak cichutko chodzi,

że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo

boją się go myszy. …(kot)

Mieszka w chlewiku

tłuścioszka znana.

Przez ludzi na słoninkę

i mięso chowana. …(świnia)

Chodzi po podwórku

I grzebie łapami.

Jest to ptak domowy,

Nazwijcie go sami. … (kura)

Dobre ma zwyczaje

– ludziom mleko daje. …(krowa)

Bywa siwy, gniady, kary,

Wozi ludzi i ciężary. … (koń)

Za kości rzucone dziękuje ogonem. …

(pies)

po podwórku sobie chodzi

i kurczęta żółte wodzi. … ( kura)

Mucząc woła gospodynię

Bo to zwierze z tego słynie,

Że gdy muczy to oznacza –

Gospodynię czeka praca

.Mleko wnet do wiadra leci,

By je piły wszystkie dzieci,

Żeby każdy z Was był zdrowy

A to mleko dają …(krowy)

Żółciutkie kuleczki

Za kura się toczą,

Kryją się pod skrzydła,

Kiedy wroga zoczą. … (kurczęta)

W każdej wsi jest taki budzik,

który co dzień budzi ludzi.

Budzik chodzi, łapką grzebie.

Choć nie czesze się, ma grzebień. …(kogut)

Szybko biega, rży i parska.

Na śniadanie – owsa garstka.

Potem w stajni grzecznie stoi.

Czeka, aż go ktoś napoi.

Ty odważnie podejdź doń,

bo to jest po prostu … (koń)

Żółte, puszyste piórka,

okrągłe, grube brzuszki,

oczka jak dwa paciorki

i płaskie krzywe nóżki. …(kaczątko)

Nawet śpi w ostrogach

Ten rycerz podwórka.

Rankiem budzi ludzi ,

w dzień czuwa przy kurkach. …(kogut)

Chodzi po podwórku-

Zawsze grzebień nosi,

Jest panem podwórka

i chlubą gosposi? … ( kogut)

A teraz spróbujcie odgadnąć jakie zwierzęta wydają takie dźwięki (drogi rodzicu, odtwórz film nie pokazując obrazu dziecku)

Aktywność Plastyczna

Poniżej znajduje się szablon owieczki. Brzuszek, ogon i górę głowy wyklejcie białą watą, a nogi oraz uszy pokolorujcie czarną kredką.

Oto link do szablonu owieczki

https://drive.google.com/open?id=10myu8Q5Xp-dgCK8qcUieJu8fEo3_oh35

Aktywność matematyczna

Oto link do karty pracy:

https://drive.google.com/open?id=1e95VzqCsmxPp8MS0Lz7MQCS_CTBiOm-h

WIELKANOC

Nowy tydzień: 6.04 – 10.04.20r.

Witajcie drodzy rodzice i kochane dzieci 😊

Nadchodzący tydzień to czas rodzinnych przygotowań do pięknych wiosennych Świąt Wielkanocnych.                                                                                                               Jest to czas kiedy wspólnie z członkami naszych rodzin będziemy robić porządki w naszych domach, dekorować mieszkania, przygotowywać pisanki do wielkanocnego koszyczka i piec świąteczne ciasta.                                                                                                                                            Serdecznie zachęcamy Was drodzy rodzice, byście w te przygotowania włączyli również wasze dzieci, które przecież mogą już pomóc w wielu obowiązkach. Niech poukładają swoje zabawki w pojemnikach, na półkach, niech pomagają przy przygotowywaniu świątecznych wypieków i oczywiście ozdóbcie wspólnie pisanki do wielkanocnego koszyczka.

Przeczytajcie dzieciom wiersz:

„Wielkanocny stół” E. Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych

lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

A przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a pstrokate pisanki

chcą tańczyć oberka.

Wpuśćmy wiosnę,

Niech słońcem

zabłyśnie nad stołem

w wielkanocne świętowanie

jak wiosna wesołe!

Przygotowując koszyczek wielkanocny ( święconkę ) porozmawiajcie z dziećmi na temat tego, co w nim powinno się znaleźć.

Oczywiście pochwalcie się swoimi koszyczkami, zamieszczając zdjęcia dzieci trzymających koszyczki.

Zamieszczamy również piosenkę o tematyce wielkanocnej, słuchajcie jej np. podczas wykonywania pisanek.  

Pogodna piosenka wprowadzi was w świąteczny nastrój pozwalając zapomnieć choć na chwilę o trudnych chwilach.

Aktywność plastyczna : PISANKA

https://drive.google.com/open?id=1Pgotab52El5Nem9oNLlYlV5IOqqm0AXB

Prosimy o wykonanie kilku kart pracy:

https://drive.google.com/file/d/1MfIFOG4qGiEd2CirurURX4hWQcJDKPeS/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1jNwsBfpMkEzXcvFBw0-ShWHuyqU7TUAA/view?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

karta pracy

https://drive.google.com/open?id=1uT8tQB_5JkQZVTJy-YWayYsruCgz7qOq

Pragniemy przy tej okazji życzyć Wam kochani pogodnych, rodzinnych, pięknych świąt😊

 Wychowawcy Mędrków

Nowy tydzień: 30.03 – 3.04.2020r.

Omawiamy dalej przyjemny temat: WIOSNA

Z aktywności umysłowej i słownej proponujemy przeczytać dziecku opowiadanie o cebulce oraz przeanalizowanie go przy pomocy zamieszczonych poniżej pytań.

Opowiem wam historię o cebulce …

Była sobie cebulka, całkiem podobna do tych, które się je, ale mniejsza. Jesienią, kiedy liście na drzewach zaczęły żółknąć cebulka została zakopana w ziemi – tak jak skarb. Cebulka wcale się nie martwiła. Jadła, piła (bo cebulki potrafią jeść i pić pod ziemią), a nawet troszkę urosła: wypuściła od dołu korzonki, a od góry mały rożek, to znaczy kiełek. Potem zrobiło się zimno, na ziemię spadły liście, a jeszcze później śnieg. Cebulka wcale się nie martwiła, tylko zasnęła pod swoją żółto- brązowo- białą kołderką. Spała długo, długo. Pewnego razu coś ją obudziło śnieg stopniał, robiło się coraz cieplej. Świeciło słonko a później spadł deszcz, twarda ziemia stawała się coraz bardziej miękka i wilgotna. Znowu można było jeść i pić, a w dodatku coś strasznie ciągnęło cebulkę do góry. Nie mogła od razu cała wyjść spod ziemi, ale wysunęła swój rożek. Rożek wydłużał się jak antena, aż ujrzał świat, zielenił się i wypuścił liście … A na końcu miał pączek. Oczywiście nie taki do jedzenia, tylko mniejszy i zielony. Któregoś dnia, gdy słońce przygrzało naprawdę mocno, pączek zaczerwienił się i rozchylił. I okazało się, że na świecie pojawił się piękny żółty tulipan! Nastała naprawdę wiosna.

Rozmowa na temat treści opowiadania:

  • O jakiej cebulce jest mowa w tym opowiadaniu? (o tulipanie)
  • Kto potrafi wskazać tę cebulkę?
  • Gdzie mieszkała ta cebulka? (w ziemi)
  • Kiedy została wsadzona do ziemi? (jesienią)
  • Co zrobiła ta cebulka, kiedy przyszła zima? (zasnęła)
  • Jak długo spała? (do wiosny)
  • Kto go obudził? (słońce i deszcz)
  • Co się wydarzyło potem? (cebulka zaczęła kiełkować, pojawił się pączek a później kwiat)
  • Co należy do części podziemnej, a co nadziemnej? Określanie części rośliny.

Czy potraficie już powiedzieć wiersz o wiośnie z pamięci?  Jeśli nie, zachęcamy do dalszej nauki. Pochwalcie się krótkim filmikiem, który przyślecie nam.

Wykonaj zadanie:

https://drive.google.com/file/d/1ezP-Hj0Dx2OpodBzzjkatbWMyfFAm1HV/view?usp=sharing

Aktywność: plastyczna: Biały kwiatek

https://drive.google.com/open?id=1EE3vn44Wu_6M9mJf-wK_ePkLnaEfwhdA

Aktywność: umuzykalnienie

Słuchając zamieszczonej w ubiegłym tygodniu piosenki o wiośnie, spróbujcie wystukać rytm do jej melodii, używając do tego rzeczy, które akurat znajdziecie obok: klocków, łyżki, własnych rąk – klaszcząc lub uderzając o podłogę lub kolana.

Aktywność: przyrodnicza

Oglądacie na bieżąco swoją fasolkę? Opowiedzcie rodzicom co dotychczas zaobserwowaliście.                             

Czy pamiętacie o systematycznym podlewaniu swojej roślinki?

Aktywność: matematyczna

Poćwiczmy rozpoznawanie figur:

https://drive.google.com/file/d/19a4p-4ruj83d1mA-II4xp0n4hPfWGCBH/view?usp=sharing

PROGRAM PROFILAKTYCZNY

„Pamiętajmy o myciu zębów” Wojewódzkiego Program Zdrowia Jamy Ustnej i Zapobiegania Próchnicy

https://docs.google.com/document/d/1dCVmY5SDEj4I9uIRfy7G-i2ivFiD2OYzA5KRDEf2-L4/edit?fbclid=IwAR3jl7RPmM0SeFNkszJP0NEACqyms3BKejTPsdo3fMN3kSaXcm2W_YTjcww

S

Słuchowisko „Plastusiowe przygody”

https://www.akademia-aquafresh.pl/images/download/Pastusiowe%20Przygody%20-%20Odc%203_2.mp3?fbclid=IwAR2nb6PyQcRY7C4Iom9Bz_5NYCqv1-E1sMuFMQ8QDyqmsfexAyujkk_f-Ys

PROGRAM „DWUJĘZYCZNE DZIECI- Bilingual Future”

Drogie dzieci,

nie możecie spotkać się z bohaterami programu „Dwujęzyczne dzieci”, ale możecie spotkać się z nimi w swoim domu, zapraszam Was abyście przypomniały sobie kolorowe żuczki,z którymi bawicie się na co dzień.

https://docs.google.com/document/d/1mN_l8gNJbXw5kF2_w7XGfIT8jEhgsuJC77rlgB4bcsg/edit?usp=sharing

Zapraszamy do obejrzenia:

Yes! No!

1,2,3

https://www.youtube.com/watch?v=34YmR_6I90U

Go! Stop!

https://www.youtube.com/watch?v=FELjyBLg18A

************************************************************************

WITAMY DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI !informacja od nauczycieli logopedów

Wszystkie propozycje zabaw dla dzieci w zakresie profilaktyki logopedycznej będą umieszczane w Zakładce Praca Zdalna Logopeda

Zadania będziemy umieszczały do zdalnego nauczania oraz w tygodniu do realizacji w domu.

Życzymy miłej zabawy a zdjęcia kart prac prosimy o przesłanie nauczycielom w swoich grupach.

Pozdrawiamy i życzymy wesołej zabawy.

WITAMY DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI !

TEMAT KOMPLEKSOWY NA OKRES:23.03 – 3.04 – WIOSNA

Nadeszła wyczekiwana przez wszystkich najpiękniejsza pora roku- wiosna, zachęcamy rodziców by wraz z dziećmi w domach podjęli ten wdzięczny temat poprzez np. naukę zamieszczonego wierszyka Marii Konopnickiej pt. „Powitanie wiosny”.

”Leci pliszka
spod kamyczka:
– Ja się macie dzieci!
Już przybyła
wiosna miła,
już słoneczko świeci!

Poszły rzeki w
świat daleki,
płyną het – do morza;
A ja śpiewam,
a ja lecę,
gdzie ta ranna zorza!”

Karta Pracy

https://drive.google.com/open?id=1P5yuTvu-Te_euypLXXA1GQ2clttncBxa

JAK WYTŁUMACZYĆ DZIECIOM OBECNĄ SYTUACJĘ, ZACHĘCAMY DO WSPÓLNEGO OBEJRZENIA FILMU:

Zadanie z przyrody – „Hodowla Fasoli”

Realizację zagadnień z przyrody wykonamy wspólnie poprzez założenie mini hodowli domowej. Przygotujcie słoik, kawałek gazy i kilka ziaren fasoli. Przy pomocy gumki recepturki umieśćcie gazę na brzegach słoika, tak aby częściowo była zanurzona w wodzie, którą wlejecie do słoika. Umieśćcie ziarenka fasoli na gazie, codziennie dolewajcie wody do słoika – obserwujcie jak fasolka pije wodę oraz jak z czasem zmienia się ziarenko.    Porozmawiajcie z dziećmi co jest potrzebne roślinom do wzrostu.    Oczywiście umieśćcie słoik na okiennym parapecie i obserwujcie przez następne dni co dzieje się z fasolą. Gdy fasolka wypuści korzenie, łodyżki – pochwalcie się zdjęciami na naszej grupie 😊

Z zakresu zajęć umuzykalniających udostępniamy wam piosenkę o tytule „Idzie do nas wiosna” , pośpiewajcie ją wspólnie zapraszając wiosnę do naszego domu.

Wykonajcie również zamieszczoną kartę pracy.

Przypominamy o założeniu teczki na wykonywane prace.

Drodzy rodzice, a to linki do różnych zadań zapraszamy:

https://drive.google.com/open?id=1oszDDjdRQKqLXBWa18RM-eVpmyToBHKo
https://drive.google.com/open?id=12rI5JgB9x_3tXO4DLywc66OWshtn_S1b

Propozycja zabaw matematycznych:

„Zabawa kolorami”- poproś dziecko o poszukanie w dowolnym pomieszczeniu przedmiotów, które są w takim samym kolorze (np. zielony, czerwony, żółty, itd.)

„Liczymy”- proszę rozłożyć z dziećmi kredki lub klocki i poproście dziecko o znalezienie 4 kredek lub klocków w tym samym kolorze.

W ramach realizacji Programu profilaktycznego „Zdrowe ząbki” prosimy o wykonanie zadania zamieszczonego poniżej oraz przeprowadzenia pogadanki nt. tego że spożywanie słodkich pokarmów i częste podjadanie pomiędzy posiłkami szkodzi zdrowiu naszych zębów.

Czy Twoje zęby lubią gryźć wszystko? A może jest coś, czego lepiej nie gryźć? Kolorowanki do druku pomogą zrozumieć dziecku wagę regularnego dbania o zęby i sprawią, że wizyta u dentysty nie będzie dla malucha stresująca.

https://drive.google.com/file/d/1hN5jILH09QE3zfI9aPFRdL8twvN1ZeiI/view

C:\Users\ijotp\Desktop\11(2).jpg
C:\Users\ijotp\Desktop\dobre dla zebow.JPG

Drodzy rodzice i kochane Mędrki, w tym tygodniu nadal zapoznajemy się z tematem związanym z kosmosem, załączamy wiersz o przeczytanie którego prosimy rodziców oraz kartę pracy, której uzupełnianie pozwoli rozwijać umiejętności manualne naszych pociech. Prosimy o to byście zbierali wykonane prace, które dostarczycie po powrocie do przedszkola. Dobrze byłoby założyć teczki w których będziecie gromadzić wasze wytwory. Miłej pracy

2. Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki recytowanej przez nauczyciela, ilustrowanej sylwetą ufoludka.

Jestem Ufuś piegowaty,

mam ubranko w srebrne łaty,

a na głowie czułki dwa,

skaczę lekko: hopsa, są.

Mieszkam sobie we wszechświecie,

podróżuję w swej rakiecie.

Przyjaciela zdobyć chciałem,

więc na Ziemię przyleciałem.

Zaprzyjaźnić chcę się z wami,

choć jesteście jeszcze mali.

Złego nic mi nie zrobicie?

Czy bać muszę się o życie?

Chętnie z wami porozmawiam.

Przyjacielski ukłon składam.

Ziemia piękną jest planetą,

choć od mojej tak daleką.

Poznać wasze chcę zwyczaje

i pozwiedzać różne kraje.

Zadanie plastyczno – techniczne z instrukcją „RAKIETA”

Potrzebne artykuły:
– kolorowy papier
– rolka po papierze toaletowym
– klej
– nożyczki
– taśma klejąca

Rolkę po papierze należy dokładnie okleić dowolnym kolorowym papierem. Polecam klej kolorowy, jest idealny dla maluchów. Dzieci widzą dokładnie, które elementy już posmarowały klejem, a które im jeszcze zostały. Po jakimś czasie kolor znika z posmarowanych nim elementów. Ale w zaistniałej sytuacji może być taki, który jest dostępny w Państwa domach

Z np. czerwonego papieru należy wyciąć koło oraz dwa prostokąty (tutaj będzie potrzebna pomoc rodziców). Koło skleić na zasadzie czapeczki, czyli góry dla rakiety. Prostokąty złożone na pół stworzyły kwadraty, a ponownie złożone dały nam trójkąty, czyli boki do rakiety. Górę rakiety zamocować za pomocą taśmy klejącej, natomiast boki włożyć w rozcięte nożyczkami miejsca na rolce.

Pozostało tylko wycięcie i naklejenie drzwi wejściowych i rakieta gotowa

Praca plastyczna kolorowanka „Ufoludek”