Wakacje to okres, w którym znajdujemy czas na zabawę, relaks i drobne szaleństwa.

Nie mamy obowiązków związanych z edukacją przedszkolną, więc możemy bez ograniczeń planować najróżniejsze przygody, w których będziemy brać udział. Niektórzy spotykają się z przyjaciółmi i wspólnie świetnie się bawią, inni wybierają się na rodzinne wyjazdy. Nikt nie siedzi w domu, kiedy za oknem mamy słoneczną, piękną, zachęcającą do wyjścia pogodę. Jednak wszyscy musimy pamiętać, że dobra zabawa nie zwalnia nas z obowiązku dbania o swoje i innych bezpieczeństwo. Jak powinniśmy postępować, aby wakacje zawsze kojarzyły nam się z samymi przyjemnościami? Wystarczy wykazać ostrożność i pamiętać o ważnych zasadach bezpieczeństwa, o których dowiecie się dzisiaj na podstawie opowiadania oraz filmiku edukacyjnego o bezpiecznych zachowaniach w różnych sytuacjach.

PIĄTEK 26.06.2020r.

AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA

https://docs.google.com/document/d/1digrKAAHOiO8LGCvdCe8gdJWcDE_Um2X5RFkKa13Xe0/edit?usp=sharing

CZWARTEK 25.06.2020r.

Aktywność Muzyczna

Proszę posłuchajcie piosenki i powiedzcie, na podstawie obrazków, jakie zasady obowiązują podczas wakacyjnej zabawy.

https://drive.google.com/file/d/1te3oVXeG6L_MoZfNOgKvAe8xBfVm4IOW/view?usp=sharing

Aktywność muzyczno – ruchowa

https://drive.google.com/file/d/1iaxsVP0DYDpr1iskCrRFmEHbPVEWXMFj/view?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO – TECHNICZNA 24.06.2020r.

TEMAT: „Wakacje z uśmiechem”

https://drive.google.com/file/d/1fc9Yoe6dbqF_3IbJPrbPwt5D84NLaen0/view?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA 23.06.2020r.

Proszę kliknąć w link, w którym jest scenariusz zajęć i karty pracy

https://docs.google.com/document/d/1WtwKHFNxraeyDB6xm9nz-YCjy4HqVAj4JlRBh8vVBMU/edit?usp=sharing

ROZWIJANIE AKTYWNOŚCI JĘZYKOWEJ

PONIEDZIAŁEK: 22.06.2020R.

DZIEŃ DOBRY DRODZY RODZICE i KOCHANE DZIECI!

Temat: Bezpieczne wakacje

Na początek dnia proponujemy zabawę ruchowa przy piosence „Marsz” do wspólnej zabawy zaproś rodziców: (linki do piosenki znajduje się poniżej). 

Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania pt. „Wakacje Oli”

Wreszcie wakacje – powiedziała Ola budząc się rano w pokoju z widokiem na morze.

To były wyczekiwane wakacje po długim roku szkolnym, obfitym w przygody i uroczystości. „Jemy śniadanie i wychodzimy na plażę” – powiedziała mama. Po pysznej jajecznicy Ola, jej siostra Ala i tata byli już gotowi do wyjścia. Cała rodzina wyruszyła na plażę. Po drodze zatrzymali się przy budce z lodami. Lody były kolorowe a wybór niespotykanie duży. Ola i Ala nie mogły się zdecydować. Kiedy Ola wybrała już malinową i pistacjową gałkę spostrzegła budkę z kolorowymi muszelkami i innymi pamiątkami z wakacji. Szybko do niej pobiegła, bo przecież obiecała babci muszelki. Gdy z zapartym tchem oglądała pamiątki nagle zobaczyła, że jest sama. A gdzie mama i tata?
Ola szybko wybiegła ze sklepiku, ale rodziców nie było widać w pobliżu. Natychmiast udała się do pani kasjerki i powiedziała że się zgubiła, że się nazywa Ola Nowak. Pani kasjerka powiadomiła ratownika. Po chwili przez megafon zabrzmiał komunikat o znalezionej dziewczynce Oli. Po 10 minutach do sklepiku dotarli rodzice, którzy również szukali córki. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Ola już na zawsze zapamięta, że nie wolno oddalać się od rodziny.

Rozmowa na podstawie opowiadania:

  • Powiedzcie czy zachowanie Oli było poprawne?
  • Jak należy postępować w przypadku, gdy dziecko się zgubi?

Zawsze zachowujemy się bezpiecznie, wakacje nas nie zwalniają od zachowywania zasad. Więc obejrzyjcie teraz filmik edukacyjny, a następnie omówcie zasady bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.  Co należy robić w sytuacjach awaryjnych? Zapoznanie się z ogólnym numerem alarmowym 112 do służb ratunkowych.

(Poniżej znajduje się link do filmu edukacyjnego o bezpiecznym zachowaniu)

„Bezpieczne zachowania”

Zapraszamy Was do wspólnego tańca do piosenki  „Bezpieczne wakacje”.

„Worek ze skarbami od Złotej rybki”.

Zadaniem dziecka jest wyciągnięcie rekwizytu oraz obrazka z worka i podanie np. jego nazwy, koloru i zastosowania: (apteczka, czapka z daszkiem, okulary przeciwsłoneczne, butelka z wodą, krem do opalania, kamizelka ratunkowa, kask na rower/rolki itp., odblaskowe elementy, np. kamizelka, opaski itp., atlas z grzybami). (poniżej zamieszczone są obrazki do zabawy)

„Sylabowe skarby” – zabawa fonematyczna.  Dziecko dzieli wylosowany z worka przedmiot lub obrazek dzieli na sylaby, klaszcząc rączkami.

Obrazki do zabawy „Worek ze skarbami do Złotej rybki” i karty pracy proszę kliknąć w link poniżej

https://drive.google.com/file/d/1lJNTqXgbdXADDwqTcEfAZCOkhq23z5uk/view?usp=sharing

************************************************************************

08.06-19.06.2020

WITAJCIE KOCHANE PRZEDSZKOLAKI:

Kochane dzieciaki przez kolejne dwa tygodnie  będziemy zajmować się bardzo przyjemną i oczekiwaną przez nas wszystkich tematyką:  lata i wakacji. Wakacje to najwspanialszy czas w całym roku. Wszystkie dzieci z utęsknieniem czekają zakończenia roku szkolnego i rozpoczęcia czasu wolnego. Podczas ich trwania można w różny, ciekawy sposób spędzać wolne chwile. Jedni wyjeżdżają nad morze lub w góry, inni odwiedzają rodzinę w Polsce lub za granicą albo zostają w domu. Bez względu  na to gdzie spędzicie tegoroczne  wakacje mamy nadzieję, że obfitować one będą  w wiele ciekawych przygód, miejsc czy znajomości. Zaczynamy

Piątek 19.06.2020r.

Temat: „SEKRETY WIATRU” – słuchanie wiersza  pt.: ” Dwa wiatry” J. Tuwima; zabawy z wykorzystaniem metod aktywizujących dzieci

 Cele ogólne:

  • wzbogacenie słownika biernego i czynnego poprzez poszerzanie zakresu i treści pojęć odnoszących się do zagadnień przyrodniczych;
  • swobodne i śmiałe wypowiadanie się w różnych sytuacjach i okolicznościach – poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym, artykulacyjnym, i logicznym, zarówno w mowie wiązanej, jak i w rozmowie;
  • udział w różnych zabawach dydaktycznych;

METODY PRACY:

  • podające: rozmowa, wiersz, objaśnienia, opis;
  • eksponujące: pokaz, obserwacja;
  • problemowe: zadań stawianych do wykonania;
  • praktyczne: samodzielnych doświadczeń;

FORMY PRACY:

 Indywidualna, zespołowa z rodzicem

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1.Powitanie – rodzic zadaje dziecku zagadkę:

Wieje, cichnie, znów się zrywa.

Jest na polach, w lesie bywa.

Dmucha w żagle, drzewa kładzie,

Liście zrywa w listopadzie.                                                       (wiatr)

2. Zabawa słowno-ruchowa „Wiatr i drzewa”

Dziecko stoi i wyobraża sobie, że są drzewem, którego gałęzie poruszają się na wietrze. Naśladują szum wiatru. W tym samym czasie rodzic wygrywa na tamburynie- garnku  dźwięki. Zgodnie z ich natężeniem dziecko „szumi” raz głośniej, raz ciszeji kołysze się mocniej lub słabiej na boki. Gdy instrument cichnie,  dziecko milknie i staje w bezruchu.

3. Ćwiczenia oddechowe „Fruwające piórka”

 Dziecko otrzymuje piórko i dmucha na nie tak aż spadnie na dywan.

4.Prezentacja wiersza J. Tuwima „Dwa wiatry”

Jeden wiatr – w polu wiał,
Drugi wiatr – w sadzie grał:
Cichuteńko, leciuteńko,
Liście pieścił i szeleścił,
Mdlał…

Jeden wiatr — pedziwiatr!
Fiknął kozła, plackiem spadł,
Skoczył, zawiał, zaszybował,
Świdrem w górę zakołował
I przewrócił się, i wpadł
Na szumiący senny sad,
Gdzie cichutko i leciutko
Liście pieścił i szeleścił
Drugi wiatr…


Sfrunął z wiśni ,
Parsknął śmiechem cały sad,
Wziął wiatr brata za kamrata,
Teraz z nim po polu lata,
Gonią obaj chmury, ptaki,
Mkną, wplątują się w wiatraki,
Głupkowate mylą śmigi,
W prawo, w lewo, świst, podrygi,
Dmą płucami ile sił,
Łobuzują, pal je licho!…

A w sadzie cicho, cicho…

5.Rodzic pyta się dziecka: Co to jest wiatr?

Wiatr jest jednym ze składników pogody. Powstaje w wyniku nierównomiernego nagrzewania się powietrza. Wiatr to inaczej ruch powietrza. Jego siła jest różna i zależy od prędkości z jaką powietrze sie porusza.

W jaki sposób określamy wiatr w zależności od jego siły?

Dzieci próbują  wymienić określenia dotyczące wiatru (określenia takie jak: wietrzyk, wiaterek, wiatr,  wichura, wietrzysko, huragan,  sztorm itp.).

6. Zagadki obrazkowe – „Czy wiatr jest pożyteczny?”

W załączniku  znajdują się ilustracje przedstawiające: wiatrak, nasiona, żaglówkę, latawiec, szybowiec, drzewo, dom. Rodzic  prosi dziecko o wskazanie tych obrazów, które przedstawiają to co jest poruszane wiatrem i zaznaczenie ich symbolami wiatru. Załączniki : https://drive.google.com/file/d/1BU3x0m1TkKeFeReW_dU41lXzqvw3vIdl/view?usp=sharing

7.Zabawa słuchowa „Co tak szeleści?”

Dzieci wyobrażają sobie, że wieje wiatr. W tym czasie rodzic demonstruje odgłosy różnych szeleszczących rodzajów materiałów (folia, karton, papier itp.). Poleca, aby dziecko zapamiętało dźwięki, a następnie zamknęło oczy. Ponownie je demonstruje. Dziecko słuchając odgaduje, co szeleści. Zakończenie zajęć:

 Dla chętnych:

 Zabawa ruchowa „Wiatr i latawce” przy muzyce A. Vivaldiego „cztery pory roku. Jesień” Dzieci otrzymują apaszki – latawce. Podczas słuchania utworu dzieci poruszają się po pokoju trzymając nad głowami apaszki- latawce. Gdy akompaniament milknie puszczają chustki i obserwują ich powolne opadanie. Na pojawienie się akompaniamentu podnoszą apaszki i zabawa rozpoczyna się od początku.

Robimy i ozdabiamy wiatraczki.

Piosenkę można wykorzystać jako podkład podczas pracy plastycznej Dzieci  słuchają piosenki, następnie dzielą na sylaby kawałek  tekstu piosenki.: Piosenka „Wietrzyku psotniku” link:

https://drive.google.com/file/d/1aK2jdIZ4X2U6Q1QEdbn0v-pM2tuXPJa4/view?usp=sharing

Link do filmu:  Jak zrobić wiatraczek?

https://drive.google.com/file/d/1QhvgILYjZhYo7JqG5qZsfiZ0feUeiWTm/view?usp=sharing

Rodzic proponuje wykonanie przez siebie i ozdabianie przez dziecko  wiatraczka figurami geometrycznymi–Dzieci z rodzicem wykonują  wiatraczki z papieru i wychodzą z nim na spacer w celu sprawdzenia czy jest wiatr, lub rodzic  nalewa wody do miski i prosi dziecko żeby przy pomocy dmuchania ustami czy słomki przesuwało jakiś lekki przedmiot po wodzie -dziecko może sprawdzić czy ma powietrze  (wiatr )w płucach. Można również zrobić wiatromierz patyk z przywiązanymi paskami bibułki lub wstążeczkami, czy po prostu nadmuchać balon(powietrzem z płuc)lub wziąć szyfonowa chustkę  i wyjść z nim również na spacer.

 Życzymy miłych wrażeń podczas zabawy z wiatrem . Koniecznie pochwalcie się swoimi zdjęciami i filmikami.

Dodatkowy obrazek:

CZWARTEK 18.06.2020r.

Aktywność Muzyczna

Drogie dzieci😊

W miesiącu czerwcu co roku, w naszym przedszkolu organizowany był przegląd twórczości patronki naszego przedszkola , wybitnej twórczyni literatury dziecięcej- Wandy Chotomskiej. Również w tym roku, aby tradycji stało się zadość pragniemy również- choć w mniejszym stopniu, zaakcentować obecność twórczości Pani Wandy w życiu naszej placówki. Ponieważ tematyką obecnego tygodnia jest ogólnie pojęte lato proponujemy wam wysłuchanie piosenki: „TĘCZA  CZA CZA CZA” – której autorem tekstu jest właśnie nasza szanowna patronka Pani Wanda Chotomska.

Zapraszamy do jej wysłuchania:

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO- TECHNICZNA ŚRODA: 17.06.2020R.

WITAM DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI

  1. Skąd się bierze tęcza – wysłuchanie wiersza M. Konopnickiej pt. „Tęcza”
    Tam wysoko, tam nad głową
    Widzę wstęgą kolorową.
    Siedem barw ta wstęga ma.
    Liczymy razem Ty i ja.
    Pierwszy kolor czerwony, jak maki na łące,
    Drugi pomarańczowy, jak słońce zachodzące,
    Trzeci jest żółty jak bananów kiście,
    Czwarty zaś kolor zielony, jak wiosenne liście,
    Piąty błękitny jak niebo przy pogodzie,
    Szósty zaś granatowy jak chabry w ogrodzie.
    Siódmy jest fioletowy jak fiołki na parapecie.
    Skąd tu tyle kolorów?
    Czy Wy już to wiecie?
    Trochę deszczu, trochę słońca,
    To jest tęcza barwnie lśniąca.
    Zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi – (deszcz, burza, słońce, tęcza).

    Omówienie treści wiersza, rozmowa kierowana pytaniami.
     Gdzie znajdowała się tęcza? (na niebie)
     Jak wygląda tęcza opisana w wierszu? (jest kolorowa)
     Z ilu kolorów składa się tęcza? (siedmiu)
     Kiedy powstaje tęcza? (kiedy pada deszcz i świeci słońce)
     Czego znakiem jest tęcza? (pogody)
  2. „Kolorowy most na niebie” – zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania tęczy,
    nazywanie kolorów tęczy.

    Tęczę można obserwować na niebie tuż po deszczu, kiedy świeci słońce, a w trawie błyszczą kropelki wody. Można również zaobserwować tęczę podczas rozpryskiwania
    strumienia wody podczas kiedy świeci słońce np.: z węża ogrodowego przez przystawienie palca do otworu wylotowego.
  3. Zabawa paluszkowo – ruchowa – „Burza”. Zapraszamy rodziców i dzieci do wspólnej zabawy, która na pewno pociechom się spodoba.
    Pada deszczyk, pada, pada, (uderzamy palcem o podłogę),
    coraz prędzej z nieba spada. (przebieramy wszystkimi palcami).
    Jak z konewki woda leci (uderzamy całymi dłońmi o podłogę),
    A tu błyskawica świeci… (prostujemy się i klaszczemy w dłonie nad głową).
    Nagle grzmot !!! (Tupiemy stopami o podłogę).
    I od nowa HOP (podskakujemy).
    Słońce zaświeciło (dzieci unoszą ręce do góry i poruszają paluszkami)
    Tęczę na niebie stworzyło (dzieci rozchylają obie rączki równocześnie na boki, raz
    w lewo raz w prawo)
  4. Tęcza malowana gąbką – twórcza zabawa plastyczna. Rozwijanie nowych doświadczeń plastycznych oraz sprawności motoryki małej i wyobraźni twórczej.
    Rozpoznawanie i nazywanie kolorów tęczy. Rewelacyjny pomysł na stworzenie tęczy z wykorzystaniem gąbki do mycia naczyń:)

Potrzebne będą: gąbka do zmywania naczyń, farby w kolorach tęczy (żółta,
pomarańczowa, czerwony, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy), biała katrka-A4, pędzelek do pokrycia kolorami gąbki.  
(poniżej znajduje się link do filmiku w jaki sposób wykonać tęczę za pomocą gąbki)

ZADANIE DLA CHĘTNYCH I CIEKAWYCH DZIECI!
„Słodka tęcza na talerzu” – zabawa z kolorami.
Do zabawy potrzebujecie: jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek, duży talerz najlepiej biały, wodę w temperaturze dość ciepłą. Wokół rantu talerza dziecko układa cukierki w kształcie okręgu, następnie wlewa powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody
nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza. Dziecko będzie zachwycone efektem tej kolorowej zabawy!. Eksperyment robi duże wrażenie na dzieciach i może być ciekawym wstępem do rozmowy na temat barwienia,
mieszania kolorów. A sposób wykonania tej zabawy i efekty eksperymentu zobaczycie na filmie (poniżej znajduje się link do tej eksperymentalnej zabawy z kolorami):

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA wtorek 16.06.2020

Kochane dzieci, kochani Rodzice.

Dziś bawimy się z figurami – z kołem i kwadratem.Serdecznie zapraszam do zabaw i do wykonania karty pracy. Miłej zabawy 😉

https://docs.google.com/document/d/14T1tlsBlvcYJ0KU_N7TA6ghfczgJUss7yCg1VrBUHkI/edit?fbclid=IwAR3Jwh26LWs23slv5AvbwtSZkbb0vGurfbpYH4-F6A8Ui4-mYksRrP4qCFw

ROZWIJANIE MOWY I MYŚLENIA PONIEDZIAŁEK: 15.06.2020R.
Witam Kochane Dzieci i drodzy Rodzice!
Dzisiaj przed Wami kolejny tydzień związany z tematem lata i wakacji. Dowiecie się, o ciekawych miejscach, gdzie można spędzić mile wolny czas, wypoczywając na wakacjach oraz, co należy ze sobą tam zabrać.

Temat: Jedziemy na wakacje! – aktywizowanie myślenia i rozwijanie mowy poprzez wypowiadanie się na dany temat, spostrzegawczości. Dziecko zapozna się z ciekawymi miejscami (morze, góry, las). oraz rzeczami przeznaczonymi na wakacyjny wypoczynek.

Wakacyjna zagadka:
Cieszy się dziecko , mama i tata,
że w końcu zaczęło się gorące … (lato). Dzieci dzielą nazwę lato na sylaby (la-to).
A skoro zbliża się lato, to znaczy, że nie długo będą wakacje. A więc usiądźcie wygodnie i posłuchajcie uważnie wiersza pod tytułem „Wakacje” i posłuchajcie, co należy zabrać ze sobą, żeby one nam się udały.

„Wakacje”
To wcale nie takie łatwe
Kłopot to nie mały,
co wziąć ze sobą, co spakować
by wakacje się udały?
Najpierw piłka – słuszna racja
gra się w piłkę na wakacjach.
Wędkę – tylko czy tam są ryby?
Koszyk…– to będzie na grzyby
i materac do pływania
i skakankę do skakania.

Drogi rodzicu porozmawiaj z dzieckiem, na podstawie wiersza, co możemy zabrać na wakacje? (piłkę, materac, skakankę, koszyk, wędkę itd.), co jeszcze można zabrać…?
Zapytaj też, co można robić w poszczególnych miejscach np. nad morzem, w górach, w lesie, nad jeziorem.

Zabawy ruchowo – naśladowcze na podstawie wierszyka oraz piosenki:
Wierszyk „Jedzie rowerek”

Dziecko kładzie się na plecach (z przyśpieszeniem tempa recytacji na koniec)
Jedzie rowerek na spacerek,
Na słoneczko i wiaterek,
I na słońce i na deszcz,
Nasz rowerek pędzi też!
Piosenka „Opalamy brzuszki” (na wymyśloną melodię)
Opalamy nad morzem, opalamy brzuszki,
A jak brzuszki opalimy, to się odwrócimy (przewrót na brzuch)
Opalamy nad morzem, opalamy brzuszki,
A jak plecy opalimy, to się odwrócimy (przewrót na plecy)

„Wakacyjny plecak” – zabawa dydaktyczna. Dzieci spośród przygotowanych
rekwizytów wybierają i dopasowują do przedstawionego krajobrazu np. morze – materac;
góry – plecak; las – koszyk; jezioro – wędkę.
Połącz przedmiot, który pasuje do odpowiedniego obrazka z krajobrazem.

https://drive.google.com/file/d/1PNFr0M4gH_ln0b40fkKlgzDwTsKyu2iI/view?fbclid=IwAR1LY6Dk5DDuZH8SJwKbv2YbLr2eVfzdwJGHJQnbkl37I5tbRRcHg4z6mO4

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO-TECHNICZNA PIĄTEK 12.06.2020R.

Witamy Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!
„Lodowe szaleństwo” – propozycje zabaw i pomoce dydaktyczne.
Lato to czas, w którym dni upływają na beztroskiej zabawie. Dodatkowym atutem tej pory roku jest fakt, że tak dzieci, jak i dorośli mogą bez ograniczeń rozsmakować się w cudownych i orzeźwiających śmietankowych oraz owocowych przysmakach lodowych.
A co by było, gdyby tak połączyć świetną zabawę z tym przepysznym deserem? Otóż powstałaby pyszna zabawa, która nie tylko cieszy oko, ale i rozwija prawidłową mowę oraz sprawność motoryki małej i nowe doświadczenia plastyczne, a także wyobraźnię dziecka.
A więc zapraszamy do pysznej i wesołej zabawy 🙂

ZABAWA nr 1
Rozwiązanie zagadki słownej – zabawa rozwijająca logiczne myślenie
Waniliowe, truskawkowe,
chętnie je liżemy,
chociaż zimne, bo mrożone
to z ochotą zjemy (lody)

ZABAWA NR 2
Sprawny lodowy języczek – zabawa logopedyczna. Posłuchaj uważnie i powtarzaj wyraźnie za mamą lub tatą wierszyk o lodach (wierszyk ten możemy powtarzać kilkakrotnie w ciągu dnia).
„LODY”
LO-LO, LO-LO ZIMNE LODY
MAMY LATEM DLA OCHŁODY.
ELE-ELE, ELE-ELE,
ALE ICH NIEWIELE
JEMY, UL-UL-UL,
BO MIGDAŁKÓW BÓL
PO TYCH LODACH DŁUGO MAMY
GDY SIĘ NIMI OBJADAMY.

ZABAWA NR 3
„Lodowe szaleństwo” – ćwiczenia oddechowe.
Dziecko za pomocą rurki od napoju zasysa gałki lodu i przenosi je na puste miejsca nad
wafelkiem lodowym. (karty z lodami i gałkami lodowymi znajdują się poniżej).

ZABAWA nr 4
„Pyszne lodziki” – twórcza zabawa plastyczno-techniczna. Wykonanie lodów według instrukcji czynnościowej Daltona. Do wykonania lodów potrzebne będą: kredki, trzy dowolne kolory kartek, klej, nożyczki.

Życzymy miłej i przepysznej zabawy z lodzikami:))

https://drive.google.com/file/d/1nFzOGLek59sWXfRq_MPaCriF4hlNaZC6/view?fbclid=IwAR3nXxjRh3F6VI5CIiJoiRwloRSRbmjpdAGqiE6jT96KBII3dKOI98E0zM8

ŚRODA 10.06.2020r.

Kochani w tym najpiękniejszym przedwakacyjnym czasie mamy dla was piosenkę do nauki, przez najbliższe dwa tygodnie spróbujcie nauczyć się słów i melodii tej przyjemnej iposenki😊

https://www.youtube.com/watch?v=4g8DZaMMNJw&fbclid=IwAR12pcJymBhTELwoYI-0V8_u7SBx1cmjQkmTstujlcBdnJ5B0fgyf6wJnH8

WTOREK 09.06.2020R.

Dzień dobry! Dzisiaj powtórzymy figury geometryczne z
poprzedniego tygodnia. Czy pamiętacie jakie to były
figury? Zapraszamy do dalszej nauki przez zabawę 🙂

https://drive.google.com/file/d/1KiXDapZBRPt4Ma2Gp7bzEayqp4RuNiH6/view?fbclid=IwAR0yGiy2orNIuAGw8hg16-thi-iTaipM5a4MV-8mWVncE2b1KXarCuXTy4A

PONIEDZIAŁEK 08.06.2020R.

Temat: Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje.

Cele:

  • zapoznanie z różnymi pojazdami i ich zastosowaniem,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

1. Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Wakacje.

Rodzic recytuje zagadkę i prosi dzieci o podanie rozwiązania.

Morze, góry lub jeziora.

Pociąg wjeżdza już na stację.

Lato wreszcie się zaczęło.

Czas rozpocząć więc… (wakacje)

  • Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje.

Dzieci siadają na dywanie. Rodzic zaprasza do wysłuchania opowiadania.

– Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał przy obiedzie Olek. – Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt.

– Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio. – Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie.

– Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki?

– Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz.

– Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek.

– To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato. – Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni, handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku.

– I będzie plaża! – zawołała Ada.

– I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu.

– Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato.

– Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego ciężaru – przestraszył się dzia­dzio.

– Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało…

– I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek.

– Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo.

– Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem.

– Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada.

– Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia.

– Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek.

– W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – I naprawdę jest w nim co zobaczyć.

– Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji – dodał po chwili.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce

Rodzic zadaje pytania:

– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?

– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?

– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?

– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?

– Czym można podróżować w czasie wakacji?

Dla chętnych:

Ćwiczenia rozwijające myślenie –czym dzieci pojadą na wakacje? Link  do zagadek i fotografii: https://drive.google.com/file/d/1wfD9OaMD9YeURypEWipI3d_66u190wy/view?usp=sharing    

05.06.2020. AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA

Temat dnia: Rówieśnicy z innych krajów. „Jesteśmy całkiem różni, a jednak tacy sami”.

Cel ogólny:

  • kształtowanie szacunku i życzliwości do dzieci z różnych stron świata,
  • wzbogacanie wiadomości na temat życia ludzi na różnych kontynentach,
  • Rozwijanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania kontaktów z innymi dziećmi, przedstawicielami innej narodowości i rasy; Zachęcanie do lepszego rozumienia i uszanowania odmiennych poglądów, sposobu życia
  • Rozwijanie umiejętności działania i współdziałania,
  • Rozwijanie poczucia akceptacji siebie i swoich kolegów;
  • Rozwijanie wrażliwości na to, co w życiu piękne; różnorodność nacji, odmienna kultura, (muzyka, tradycje),odmienne kontynenty flora i fauna itp.

Dzisiaj bliżej poznamy dzieci z różnych stron świata do tego wybrałyśmy dla Was filmik edukacyjny, który chciałybyśmy żebyście obejrzały z rodzicami.

Link do filmiku tutaj:

https://drive.google.com/file/d/1SH7M-TwBSm7SLRqWWumVo3yJaE7YSGTt/view?usp=sharing

Już wiesz jak wyglądają dzieci z różnych stron świata : SPRÓBUJ dopasować dom do odpowiedniego mieszkańca:

https://drive.google.com/drive/folders/1Z6fObsUu3dqqq6aHen0GSBkDMQT1EwxW?usp=sharing

Dodatkowe karty pracy: DLA CHĘTNYCH DZIECI: Domy Dzieci z różnych stron świata:

Te dzieci, które będą chciały mogą pokolorować wybrane domy są tutaj:

https://drive.google.com/drive/folders/1r-eUyakJQ1VYq_16w7esWG7IiBjUVP_o?usp=sharing

Życzymy dobrej zabawy i koniecznie pochwalcie się swoimi osiągnieciami na grupowej stronie lub Mailu. Pozdrawiamy.

CZWARTEK 04.06.2020r.

Aktywność Muzyczna

Wysłuchajcie proszę piosenkę o prawach dziecka:

Poćwiczcie z mamą 😊

ŚRODA 03.06.2020R.

Malowanie dmuchaniem
Cele:
Kształtowanie postawy szacunku, tolerancji i akceptacji wobec odmienności
Rozwijanie wyobraźni plastycznej
zachęcenie dzieci do eksperymentowania z farbami,
stworzenie dzieciom możliwości przeżywania sukcesu i radości z efektów samodzielnej pracy,
podnoszenie poczucia własnej wartości, budowanie pewności siebie,
utrwalenie umiejętności posługiwania się pędzlem i farbą.
Wydłużanie fazy wydechu podczas zabaw ze słomką

Dziś pokażę, jak w łatwy sposób można bawić się farbami. To świetna okazja dla najmłodszych, by poeksperymentować z łączeniem kolorów i różnymi efektami. W zależności od chęci można postawić włosy dęba, zrobić rozczochrane albo nawet… tęczowego irokeza. Wszystko zależy od Was. Zapraszam do zrobienia dmuchanych, kolorowych fryzur.

Link do wzorów do wybrania:

https://drive.google.com/file/d/16r-LAkqqcwF7QUdLljS2hQ6Aeebub37K/view?usp=sharing

Czego potrzebujemy?
• kartka techniczna (chodzi o to, żeby była grubsza i w odpowiedni sposób chłonęła wodę)
• markera permanentnego
• farb plakatowych w słoiczkach lub innych farb wodnych
• słomki do napojów
• grubszego pędzla
• pojemnika z czystą wodą
• paletka
Jak zabrać się do dzieła?

Etap 1


Jeśli nie chcemy pobrudzić blatu roboczego, dobrze najpierw zabezpieczyć go starą gazetą. Im mniejsi uczestnicy zabawy, tym lepiej należy się zabezpieczyć. Dzisiejsze zadanie ma w sobie trochę przypadku i brudzącego potencjału.
Następnie bierzemy kartkę. Dobrze sprawdzi się trochę większa niż zwykłe A4, ale i taka w razie czego może być.

Na kartce rysujemy buzię i ewentualnie górną część sylwetki, lub drukujemy szablon:

https://drive.google.com/file/d/16r-LAkqqcwF7QUdLljS2hQ6Aeebub37K/view?usp=sharing

Do tego używamy markera. Najlepiej wcześniej upewnić się na osobnej kartce, że na pewno jest wodoodporny. Ważne też, by zostawić dużo miejsca na fryzurę.

Etap 2

Farbę, której chcemy użyć rozrabiamy na palecie z dużą ilością wody i pędzlem nakładamy na kartkę tak, by powstała plama farby. Szybko, by woda się nie wchłonęła (jeśli mamy dobry papier o którym mówiłam na początku, nie trzeba się aż tak spieszyć) bierzemy słomkę i dmuchając przez nią, rozprowadzamy farbę.

Kolory można mieszać na palecie, albo już na papierze, pozwalając im łączyć się podczas dmuchania. Wystarczy na jeden rozprowadzony kolor nałożyć kolejny.

Powtarzamy nakładanie farby i dmuchanie tak długo, aż fryzura będzie gotowa.

A oto efekt końcowy naszej pracy.

POCHWALCIE SIĘ SWOIMI DZIEŁAMI NA STRONIE GRUPOWEJ LUB MAILU POZDRAWIAMY!

WTOREK: 02.06.2020R.

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Dzień dobry! Dzisiaj mamy dla Was trochę matematyki.
Zobaczmy, co za figury geometryczne występują dookoła nas. Czy znacie jakieś figury? Zapraszamy do wspólnej zabawy i nauki.

https://drive.google.com/file/d/14ROP5GtDJJRgcCiUlIzGyTaDiexOMxDV/view?fbclid=IwAR1wou3mdkQBK1RTOmcFtO2jrDucsEsf97QTrXtveVJ7NdLrYPyKJbcc3d4

PONIEDZIAŁEK 01.06.2020r.

ŻYCZENIA Z OKAZJI DNIA DZIECKA

https://drive.google.com/file/d/1U8q1TasiD7BMaWBbU1gSBNBADu-FTBJH/view?usp=sharing

Czy wiecie czego potrzebują najbardziej dzieci na całym świecie? Wszystkie dzieci pragną miłości i radości

(Poniżej zamieszczamy link z piosenką – „Jesteśmy dziećmi”  – Śpiewające Brzdące) https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Dzień Dziecka jest to szczególny i bardzo ważny dzień dla wszystkich dzieci na całym świecie.

W Polsce dzieci obchodzą swoje święto 1 czerwca. Tego dnia rodzice przygotowują dla nich różne atrakcje, w tym wręczają drobne prezenty i składają życzenia.

Dlatego ten dzień niech będzie wolny od zadań edukacyjnych, a dzieci wraz z rodzicami spędzą ten czas wesoło przyjemnie na swobodnej zabawie i możliwość korzystania z różnorodnych wspaniałych atrakcji, jakie im przygotowali.

Będzie nam bardzo miło jeśli pochwalcie się w formie zdjęć lub filmiku, jak spędziliście ten czas okazji Dnia Dziecka.

Pozdrawiamy cieplutko i życzymy wielu wspaniałych atrakcji i związanych z tym wrażeń i emocji:)

To już jutro 1 czerwca obchodzimy Święto, na które czekają wszystkie Dzieci. 

Poniżej zamieszamy propozycje związane z Dniem Dziecka. Jeśli rodzice poszukują  inspiracji, gdzie można zabrać swoje pociechy w Kołobrzegu, polecamy skorzystać z listy atrakcji portalu o atrakcjach dla  dzieci w Kołobrzegu.

Więcej informacji pod linkiem: https://dladziecikolobrzeg.pl/atrakcje-w-kolobrzegu-dla-dz…/#DzienDziecka

************************************************************************

ŚWIĘTO RODZICÓW

Witajcie kochani w nowym tygodniu, w którym obchodzimy najbliższe naszemu sercu święto, mianowicie Święto Mamy.

Postarajcie się w tym czasie okazać miłość swojej mamusi w taki sposób w jaki potraficie najlepiej. Podpowiadamy, że możecie pomóc mamie w sprzątaniu, np. wynieść śmieci, poukładać zabawki w swoim pokoju, postarajcie się być jeszcze bardziej niż zwykle grzeczni. My zamieszczonymi dla Was zadaniami na ten tydzień pomożemy uczcić to najpiękniejsze w roku święto.

29.05.AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA: „Wycieczka na plażę”

Cele:

  • Bezpośrednie poznawanie otaczającej nas rzeczywistości.
  • poznanie i utrwalenie pojęć związanych z morzem,
  • rozwijanie słownika czynnego dziecka,
  • zachęcanie do uczestniczenia w zabawach ruchowych,
  • utrwalenie postaw związanych z bezpieczeństwem podczas pobytu nad morzem
  • wyciąganie wniosków z przeprowadzonych doświadczeń z piaskiem
  • nauka dbałości o higienę i własne zdrowie, samoobsługi, samodzielności.

Dzisiaj kończymy temat: Rodziny i mam dla Was taką propozycje z aktywności przyrodniczej , a mianowicie:

Proponuje spacer cała rodzina nad morze z łopatkami wiaderkami i foremkami wszelkiego rodzaju.

Podczas wspólnego przebywania na świeżym powietrzu doceńcie piękno polskiego nadmorskiego krajobrazu, utrwalcie nazwę naszego morza Bałtyk, zaobserwujcie jakie ptaki możemy spotkać na plaży, pozbierajcie muszelki , a może uda Wam się znaleźć bursztyny.

Przyjrzyjcie się w jaki sposób rodziny w Polsce spędzają wolny czas i zróbcie doświadczenia z paskiem podczas wspólnej zabawy .

Zaobserwujcie jak zachowuje się piasek suchy a jak mokry podczas próby lepienia z niego babek lub budowli .

Powodzenia, życzymy wspaniałej słonecznej pogody i mile wspólnie spędzonego czasu.

Oczywiście nie zapomnijcie o Zdjęciach lub filmowych relacjach z waszych wycieczek na plażę.

CZWARTEK 28.05.2020r.

Piosenka do nauki: „W zieleni łąka majowa” słuchajcie po kilka razy dziennie piosenki, a z czasem nauczycie się jej słów, będzie to Wasz prezent dla kochanej mamy z okazji jej święta. Przy pomocy dostępnych w pobliżu przedmiotów: klocka, łyżki, spróbujcie wystukać jej rytm.

Przy okazji ćwiczeń do muzyki, poćwiczcie również liczenie:

ŚRODA: 27.05.2020R.

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Dzisiaj zapoznamy się z cyfrą 6. Czy dzieci już wiedzą jak wygląda ta cyfra, jeśli tak, powtórzmy ją:) Poćwiczmy tą cyfrę na poniższych przykładach.

https://drive.google.com/file/d/1qtChgK_K2u2oJR-TH-NQ41ILpD6Ey84m/view?fbclid=IwAR1_3aE394zkq83i4CsNj5WB1G153TdKV5pdZaw_vkToXy7IVYKx9-xbwgg

WTOREK: 26.05.2020R.

Kochane Dzieci dzisiaj jest wyjątkowy dzień. Jest to dzień w którym Wasze mamy obchodzą swoje święto „Dzień Mamy”.

Z tej okazji złóżcie swoim kochanym mamom dużo zdrówka, szczęścia i samych pięknych chwil.

PREZENTACJA DZIEŃ MAMY

Zadanie do wykonania:
Pokolorujcie kwiaty najpiękniej jak potraficie, a następnie podarujcie laurkę swoim Mamom.

https://drive.google.com/file/d/1PlPx3YvmyuxO7cCW4S184eDB2UCXt-GW/view

PONIEDZIAŁEK: 25.05.2020R.

Temat: „ Święto rodziców”:
Cele ogólne:
•rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
•rozwijanie sprawności manualnej,
•wzmocnienie więzi uczuciowej między dziećmi i rodzicami.


Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej „Rodzina”.
Rodzic mówi zagadkę i prosi dzieci o podanie rozwiązania.
Razem mieszkamy: ja, mama, tata.
Mam młodszą siostrę, starszego brata…
Każdy pamięta o urodzinach,
bo taka właśnie jest ma… (rodzina)
2.Słuchanie opowiadania E. Stadmüller „Dzień rodziców” w formie tekstu lub wysłuchanie go z pliku:

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania .
Rodzic zadaje pytania:

– Co się działo podczas spotkania rodziców w przedszkolu?
– Jakie postacie występowały w tym przedstawieniu?
– Jaką niespodziankę moglibyśmy przygotować na Święto Rodziny?
– Kto wchodzi w skład twojej rodziny?
– Co lubisz robić z mamą?
– Co lubisz robić z tatą?
PODZIEL NA SYLABY WYRAZ: Ta-ta, Ma-ma, Sio-stra, Brat. Brawo!


Zadanie dla chętnych dzieci : Narysuj portret swojej mamy lub pokoloruj ramkę na zdjęcie rodziny

https://drive.google.com/file/d/1KYxtymdwjoQLqbA1BYdMm5X-Z3ltdJWg/view?fbclid=IwAR3zL870Y54GQnKaww3-0pDt3FrBorwaECmZDF1nPk9sglRjWJBkiMziO-0

************************************************************************

Witajcie kochani w nowym tygodniu, w którym dalej będziemy zgłębiać tajniki życia na wiosennej łące. Tym razem, bliżej przyjrzymy się motylowi.  

Ogłaszamy konkurs pt. „Wiosenna łąka

PIĄTEK 22.05.2020r.

Aktywność Przyrodnicza

https://drive.google.com/file/d/1Q-Z8H0cwWp9omlmlnrnpt2FuY0C9o7Je/view?fbclid=IwAR0dkuu_04YSyaKfCvqVn5r2v34qf4djLPqCDLf-sV-RMsfzSUf9aFui60I

CZWARTEK: Aktywność matematyczna 21.05.2020 r.
Drodzy Rodzice i kochane dzieci dziś będziemy liczyć do trzech.

Wprowadzenie: Rymowanka „Misie”

Jeden mały miś zupkę sobie jadł,
Przyszedł drugi miś i były misie dwa.
Dwa małe misie pukały mocno w drzwi,
Przyszedł jeszcze jeden i były misie trzy.
Trzy małe misie znalazły uli wiele.
Trzy małe misie zrobiły nagle bęc,
Nagle wszystkie pszczoły z uli wyleciały
i małe misie szybko pouciekały

1. Zabawa liczbowa:
 Były sobie świnki trzy.
 Aaa były sobie kotki dwa.
 Weszły na płoty trzy małe koty.
 Pieski małe dwa chciały przejść przez rzeczkę.
 Trzy rogate kózki obgryzały brzózki.
Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom treść zabawy, dzieci pokazują odpowiedni obrazek do każdego zdania.

2. Obrazki do zabawy:  https://drive.google.com/file/d/1hIxUGhaOeLlI3pf18_roDNxGKKXWnWFi/view

3. Karta pracy:  https://drive.google.com/file/d/1UaC-Xk16hZGcARmZADXW7YZcoC_f-kk7/view

ŚRODA 20.05.2020r.

Aktywność Muzyczna

Piosenka do nauki: „W zieleni łąka majowa” słuchajcie po kilka razy dziennie piosenki, a z czasem nauczycie się jej słów, będzie to Wasz prezent dla kochanej mamy z okazji jej święta.                      Przy pomocy dostępnych w pobliżu przedmiotów: klocka, łyżki, spróbujcie wystukać jej rytm.

Przy okazji ćwiczeń do muzyki, poćwiczcie również liczenie:https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

WTOREK 19.05.2020r.

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNA

Zapraszam do obejrzenia prezentacji „Wiosenna łąka”

https://drive.google.com/file/d/1sn_7L2DSMrNwjD7IROywz889Bm4KPkhk/view?usp=sharing

  1. Na wprowadzenie wiersz Z. Marek Miszczak „Jak biedronka odzyskała kropeczki”:

Gdy biedronka była mała,

Wcale mamy nie słuchała:

Chciała wzorem dzikiej osy

Brzęczeć głośno wniebogłosy.

Radził ślimak jej powoli:

– Spróbuj jąć się swojej roli.

Każdy winien na polanie

Odkryć własne powołanie.

Pliszki, pszczółki, nawet wrony –

Każdy po coś jest stworzony:

Człowiek jest dla Bożej chwały;

Świerszcze – aby cudnie grały;

Osy – aby brzęczeć sobie,

A biedronki – ku ozdobie.

Prawda była w tym morale,

Lecz jej nie słuchała wcale.

Aż zdarzyło się biedronce

Zgubić kropek sześć na łące.

Gdy szukała ich biedaczka

Na gałązkach i na krzaczkach,

Chudy świerszczyk w słońcu lipca

Koncert cudny grał na skrzypcach.

Zasłuchały się dokoła

Motyl, chrabąszcz, bąk i pszczoła.

Milkną skromnie żuk i osa;

Dźwięki płyną pod niebiosa.

Wszystkich teraz serc dotyka

Bratnia przyjaźń i muzyka.

Dziś biedronka wierzy święcie,

W to, że dzięki pięknu świata

Znów jest cała piegowata…

  • Zabawa ruchowa- słuchamy i naśladujemy rodziców

Nastała wiosna, ptaki się cieszą, wysoko fruwają – bieg na palcach z równoczesnym naśladowaniem rękami ruchów skrzydeł.

– Ptaki fruną nisko – przejście do siadu na piętach, w dalszym ciągu poruszanie rękami

Ptaki ćwierkają – naśladowanie głosu ptaków „ćwir, ćwir”.

Ptaki podskakują wesoło – skoki obunóż w miejscu.

3. Zadanie do wykonania:

https://drive.google.com/open?id=1LgwYi1byx8QpSE06_SidPcMX47juR0Sw

PONIEDZIAŁEK 18.05.2020r

Odgadnijcie zagadkę:

On, kiedy tylko budzi się słońce

z kwiatka na kwiatek lata po łące,

by wszystkich, którzy są w okolicy

barwą skrzydełek swoich zachwycić. (motyl) 3.

Zachęcam do przeczytania dzieciom „Bajeczki o motylu”. Rodzic niech w trakcie czytania pokazuje po kolei obrazki według treści bajki: liść z jajeczkami, gąsieniczkę, kokon z poczwarką, motyla (obrazki do opowiadania znajdują się poniżej) 

         „BAJECZKA O MOTYLKU” – czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl Magdalena Tokarczyk Olga Adamowicz

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,

opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.

O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,

co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?

A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,

bo wszystko zaczęło się dnia pewnego…

Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała

i nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.

Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,

i listki dookoła ciągle obgryzały,

Bo głodomory z nich były niebywałe

i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe…

Gdy urosły już odrobinę,

to postanowiły odpocząć chwilę.

Znalazły pod gałązką zakątek mały,

gdzie dookoła kokonem się poowijały.

I tak w tym kokonie przez tygodni kilka, siedziała sobie poczwarka motylka…

Aż w końcu kokon popękał wszędzie,

 i zaraz z niego motylek będzie.

Wyszedł powoli, nóżki rozprostował.

Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”,

a potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka…

Motylków zaraz będzie cała pełna łąka…

Czy teraz już kochane dzieci wiecie, skąd motylki borą się na tym świecie..?Wypowiedzi na temat wysłuchanej treści bajeczki:

Przykłady pytań:

      O kim jest bajeczka?  (motylku kolorowym)

      Co złożyła mama motyla na listku?  (jajka)

      Co wykluło się z jajeczka?  (gąsienica)

      Co gąsieniczka ciągle obgryzała?  (liście)

      W co owinęła się gąsieniczka?  (kokon)

      Co wydobyło się z kokonu?  (motyl)

      W kogo zamieniła się gąsieniczka?  (motyla)

Ułóżcie proszę rodzice po kolei obrazki, niech dzieci zobaczą jak powstaje motyl.

https://drive.google.com/file/d/1FnBNA5v15otGp3FiTeAfZ2ZVwwcooB2V/view?usp=sharing

„Złap motyla” – zabawa z elementem wspinania. Dziecko wspina się na palcach, naśladując łapanie motyla, po czym wykonuje siad skrzyżny. Zabawę powtarzamy kilka razy (możemy robić to wspólnie z dzieckiem, dzieci bardzo to lubią.

ZADANIA DLA CHĘTNYCH

Dziecko koloruje motyla oraz obrazki w kółeczku. Rodzic wycina obrazki lub dziecko jeśli już potrafi, następnie je przykleja według kolejności.

https://drive.google.com/file/d/1Ks66B3Ka1Nyr9mv0Dws1Jr8faFR_G0ak/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1VeMsnXw5mEJaRlZ1YR4_Bw98SSFUthe5/view?usp=sharing

************************************************************************

Regulamin konkursu plastycznego – “Mama i ja w moim mieście”.

https://drive.google.com/file/d/1Gny8o5LwFTRrnKtUy3Ma08kZVvdOOI_1/view?usp=sharing

Witajcie kochani😊

Przez najbliższe dwa tygodnie zajmiemy się bardzo wdzięcznym tematem jakim jest łąka i jej mieszkańcy. Z pomocą rodziców poćwiczycie sposób wypowiadania się na podany temat, obejrzycie film, z którego wiele dowiecie się o łące i jej mieszkańcach oraz wspólnie pośpiewacie.

Obejrzyjcie z uwagą film:

OPOWIADANIE: „PRZYGODA MAŁEJ PSZCZÓŁKI” – C. LEWANDOWSKA.

Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, nie oddalaj się, bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z kwiatów – powiedziała mama pszczoła.   Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I…. rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku – ula? Nie pamiętam drogi. Aż tu, co to za duża pszczoła? Dzień dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz? Jestem bąk Felek, dlaczego płaczesz? Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam. I Maja się znowu rozpłakała.Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę. Wiem gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem. I bąk Felek razem z mała pszczółką przyfrunęli do ula. Dziewczynka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów.

Rozmowa kierowana na temat opowiadania. Udzielanie odpowiedzi na pytania:

 Gdzie wybrała się rodzina pszczółek?

  •  Po co rodzina pszczółek poleciała na łąkę?
  •  Co się przydarzyło małej pszczółce?
  •  Kogo spotkała pszczółka na łące?
  • Co zrobił bąk?
  • Jak myślicie, jak zareagowała mama Mai na to, że pszczółka oddaliła się od rodziny?

Dzieci podają swoje pomysły. Oceniają postawę małej pszczółki.   

Wysłuchajcie uważnie piosenki, do końca maja spróbujcie nauczyć się jej słów, będzie to niespodzianka dla waszych kochanych mam z okazji ich święta, które przypada 26 maja

A teraz poruszamy się rytmicznie przy muzyce:

Aktywność plastyczna 12.05.2020 r.

Na wprowadzenie wiersz do przeczytania dzieciom pt. „Łąka” I. Salach:

Łąka tylu ma mieszkańców

Zwierząt, roślin kolorowych.

Tu motylek, a tam pszczółka,

Tutaj kwiatek-O! Różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały

Obok niego idzie mrówka

Na rumianku w krasnej sukni

Przycupnęła Boża Krówka.

Nad tą łąką kolorową

Bal wydały dziś motyle,

Zapraszają wszystkie dzieci

Więc zatańczmy z nimi chwilę.

Drodzy rodzice zadajcie kilka pytań dzieciom dotyczących wiosennej łąki:

– Kto zamieszkuje łąkę?;
– Czym jest łąka?;
– Do czego potrzebne są owady (np. pszczoły, osy;)? 
– Co można robić na łące?

„Kochane dzieci a teraz przed Wami wiosenne zagadki- posłuchajcie.
Drodzy rodzice pomóżcie swoim dzieciom w rozwiązaniu zagadek.

– Powrócił do nas z dalekiej strony,

ma długie nogi i dziób czerwony.

Dzieci się śmiały, gdy go witały,

żabki płakały przez dzionek cały.(bocian)

– Co buduje każdy ptak,

by chować pisklęta,

a tylko kukułka,

o tym nie pamięta? (gniazdo)

– Kolorowe i pachnące, czy

w ogrodzie, czy na łące, zawsze

chętnie je zbieramy na bukiecik

dla swej mamy.(kwiaty)

– Co ona przekopie,

to one wygładzą.

W domowym ogródku

bardzo się przydadzą.(grabie)


Super J Bardzo dobrze sobie poradziliście.

Zadanie do wykonania: „MOTYL”.

Drodzy Rodzice i Kochane dzieci dzisiejsze zadanie znajdziecie poniżej.

Potrzebne będą tylko farby.

Instrukcja: Motylka pokolorujcie farbkami najpiękniej jak potraficie.

https://drive.google.com/open?id=15iwmkh98JDc5etZXQAyOBBeCdp7OtjNd

Aktywność matematyczna 14.05.2020 r.
Dziś uczymy się stosować określenia „wysoki”, „niski”

  1. Wiersz T. Fiutowska „Wysoki czy niski”:


Coś jest duże – co jest małe

Coś jest czarne a coś białe

Jedno tłuste inne chude

Może cienkie być  a to grube

To głębokie a to płytkie

Może piękne być i brzydkie

Wiele przeciwstawnych słów, więc powiedzmy sobie znów.

Zadania do wykonania:

https://drive.google.com/open?id=18CRS4uGm9g-uOmFhDtmWT6nRabxdOvYe

************************************************************************

WIRTUALNA AKADEMIA MŁODEGO PLASTYKA

https://www.e-kg.pl/home-page/category-news-1/12673-wirtualna-akademia-mlodego-plastyka-wideo

Aktywność matematyczna 07.05.2020 r.

Dziś trochę zabawy z określaniem kierunków: „z boku”, „przed”, „za”.

  1. Zabawa ruchowa na powitanie:

Drogi rodzicu pobaw się proszę razem z dzieckiem:


Gimnastyka to podstawa
dla nas dzieci dobra sprawa.

Ręce w górę, w przód i w bok,

skłon do przodu, przysiad skok.

Marsz do koła, gra muzyka

I skończona gimnastyka.

  • Zabawa ruchowo- naśladowcza z określaniem kierunków  „z boku”, „przed”, „za”.

Drogi rodzicu przeczytaj proszę dziecku polecenia, pokaż mu a następnie niech wykona to sam.

Zabawa z krzesełkiem:

– Stań za krzesełkiem.

– Usiądź na krzesełku. Popatrz do przodu. Popatrz w bok.

– Stań przed krzesełkiem

– Stań obok krzesełka

Zabawa z piłką:

– stań za piłką
– stań przed piłką
– stań obok piłki
– podnieś piłkę do góry
– postaw piłkę na podłodze
– podnieś piłkę z podłogi
– rzuć piłkę do mnie.

Brawo. Bardzo dobrze sobie poradziłeś J

  • Karta pracy:

https://drive.google.com/open?id=1xIBq7eaXb4culmLgZLF4cKpHsMHrieb_

Witajcie drodzy rodzice i kochane dzieci😊

W nadchodzącym tygodniu zajmiemy się bliskim nam wszystkim tematem ekologii.

W myśl hasła: choć przedszkolak jest nieduży to przyrodzie wie, jak służyć – będziemy chcieli byście wraz z waszymi rodzicami przeanalizowali swoje codzienne zachowania, które świadczą o tym, że jesteście przyjaciółmi środowiska przyrodniczego

W jaki sposób realizować to hasło dowiecie się z materiałów które zamieszczamy poniżej.

Obejrzyjcie filmik:

Spróbujcie z pomocą rodziców zaznaczyć właściwe zachowania zamieszczone na końcu filmu.

ZAGADKI

„Służy do picia,

służy do mycia,

bez niej na ziemi

nie byłoby życia” /woda/

„Bywa czarny , siwy, bury.

Płynie z kominów pod chmury” /dym/

„Pełno go wszędzie ,

choć go nie widać.

Czyste chcemy wdychać./powietrze/

Przez ten tydzień mamy dla was zadanie do wykonania:

Jeżeli dotychczas tego nie robiliście, od tej pory przed wyrzuceniem każdego opakowania: butelki plastikowej, kartonu po mleku czy soku – zgniećcie je oraz odkręćcie. Pilnujcie się nawzajem, by śmieci wyrzucać do odpowiednich pojemników.

W zapamiętaniu tego, jakie śmieci wrzucamy do którego pojemnika, pomoże wam wypełnienie poniższej karty pracy: 

https://drive.google.com/file/d/11IYu23iRkGTz458iwYHjP98pXI9En0dv/view?usp=sharing

Na koniec wysłuchajcie piosenki „Ekologa znak”

Aktywność plastyczna:

  1. Na wprowadzenie krótki wierszyk do przeczytania dzieciom:

Dorota Gellner „Śmieci”

Leży pod krzakiem butelka stara .
Straszy wiewiórkę, straszy komara .

I pełno gazet wala się wszędzie .
Przecież ich komar czytać nie będzie!

  • Kochane dzieci odpowiedzcie teraz na kilka pytań:

– O jakich śmieciach była mowa w wierszu?
– Wyobraźcie sobie, że jesteście wiewiórką lub komarem. Co powiedzielibyście osobom, które zostawiły śmieci pod krzakiem

Zadanie do wykonania:

https://drive.google.com/open?id=1E1kxCWDAiclOr_31m3KylAB-Ve6kCE61

************************************************************************

Program „Dwujęzyczne dzieci”

Czas się troszkę pobawić z naszymi żuczkami z Baby Beetles.

Pamiętacie piosenkę?

Pobawmy się wspólnie z Ring Ring i innymi żuczkami
W trakcie piosenki poruszacie się dowolnie.
Klaśnij, kiedy słyszysz słowo play i podnieś do góry obie  ręce gdy słyszysz Let’s play!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=25&v=-FWCvEqLCkI&feature=emb_logo

************************************************************************

Witamy wszystkich w kolejnym tygodniu, na który przypada święto narodowe :   1 Maja – święto Pracy, 2 Maja – święto Flagi oraz 3 Maja – święto Uchwalenia Konstytucji.

Zapoznamy dzieci z podstawowymi symbolami narodowymi.

Odczytajcie dzieciom drodzy rodzice wiersz:

Czesław Janczarski: „Barwy ojczyste”

Powiewa flaga,

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość

biel –  serce czyste…

Piękne są nasze

Barwy ojczyste.

Po obejrzeniu poniższego filmiku, porozmawiajcie proszę z dziećmi na temat tego jakie symbole zapamiętały, czy umieją je wymienić.

Odsłuchajcie również pierwszą zwrotkę naszego hymnu narodowego:

Zajęcia ruchowe:

Aktywność Plastyczna

https://drive.google.com/open?id=1ut9qmZwq9PG5pPDhN7C3zJJKJJqxrgW_

Aktywność matematyczna

Aktywność matematyczna 30.04.2020 r.

Dziś uczymy się posługiwać pojęciami „góra” i „dół”.

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza do rymowanki:

Ręce w górę, ręce w bok

Ręce w górę, ręce w bok,
Ręce w górę i w bok
Klaśnij, tupnij i zrób skok.
Klaśnięcie, tupnięcie, wyskok
Ręce w dole, ręce w górze,
Ręce w dół i w górę
Palec idzie już na buzie.
Kierujemy palec na buzie.

  • Posługiwanie się pojęciami „na górze”, „na dole”.

Przygotujcie sobie ulubionego misia.

A teraz:

– podnieś misia do góry,
– połóż misia na dole na podłodze,
– podskocz z misiem w górę,
– usiądz z misiem na dole na podłodze

Kochane dzieci powtórzcie te czynności jeszcze kilka razy. J

Brawo! Udało ci się

Proszę wykonać karty pracy

https://drive.google.com/open?id=1vOC9WnLzrHdzchV6hyGYLgOd10zfHckU

Witajcie kochane dzieci i drodzy rodzice 😊

Nadal będziemy zgłębiać tajniki wiejskiego podwórka, tym razem dowiecie się po co ludzie hodują np. krowy, zdobędziecie również informacje  o tym, jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt oraz jak nazywają się ich mieszkania.

Pośpiewamy również wspólnie piosenkę pt. „Na wiejskim podwórku”

Porozmawiajcie proszę z dziećmi na temat charakterystycznych cech krowy w oparciu o film:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

Niech dzieci spróbują opisać wygląd krowy, jej sposób życia, co je, gdzie mieszka.

Wprowadzeniem do zgaduj – zgaduli na temat mleka będzie zagadka:

Choć się zielonej trawy naje, to białe mleko daje ( krowa)

Przygotujcie drodzy rodzice w miseczkach: jogurt, śmietanę, mleko, ser biały, ser żółty, masło. Niech dzieci nie widząc tego, popróbują po troszku wszystkich produktów i po smaku spróbują odgadnąć co to jest oraz je nazwać.

Krowa to zwierzę pożyteczne, które daje nam mleko, zasygnalizujcie dziecku korzyści płynące z jedzenia produktów mlecznych.

Wypełnijcie kartę pracy:

https://drive.google.com/file/d/1zS0vDO6tXLAn3ValjjWZNvNsgRB1VL7Z/view?usp=sharing

Nazwijcie widoczne na karcie zwierzęta i ich dzieci.

Aktywność matematyczna 

Drodzy rodzice i kochane dzieci:) Dziś będziemy liczyć do trzech. Poniżej znajduje się karta. Policzcie ile jest świnek, ile kur a ile krówek. Pokażcie na paluszkach ile ich jest. Następnie pokolorujcie świnki
na różowe, plamki krowy na czarno, a kurę w kolorze brązowym lub pomarańczowym. Miłej zabawy:)

https://drive.google.com/open?id=1WMueYwNw19OUjirFf2D-BQzSKeIdmTDF

Aktywność Plastyczna

Proszę pokolorować szablon świnki

https://drive.google.com/open?id=1otCw36pZCJKsQ_ikrIMQdyWLAoHKqf7v

W ciągu dwóch nadchodzących tygodni będziemy poruszali temat o zwierzętach żyjących w gospodarstwie wiejskim. Możliwe, że niektóre z was miały już możliwość pobytu na wsi i bezpośredniej obserwacji zwierząt hodowanych na wsi, jeżeli jednak nie poznaliście dotychczas tych zwierząt, to poprzez zamieszczone przez nas prezentacje, zabawy i karty pracy będziecie mogli zapoznać się z ich wyglądem, sposobem życia, odgłosami jakie wydają.

Zapoznajcie się proszę z treścią wiersza:

,,W gospodarstwie” T.M. Massalska

Pieje kogut już od świtu;

– Kukuryku! Kukuryku!

Kura do kurczaków żwawo

Gdacze: – W lewo!

Gdacze: – W prawo!

Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!

Trzy kaczątka dziobem pcha.

Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!

Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much.

I rży głośno: – Jestem zuch!

Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!

Co za hałas! Co za szum!

Kot cichutko miauczy: – Miau!

A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

Obejrzyjcie również filmik:

Na podstawie zdobytych informacji, odpowiedzcie teraz na zagadki dotyczące zwierząt żyjących na wsi:

Chodzi po podwórku,

Woła: „Kukuryku”,

On i jego przyjaciele,

Mieszkają w kurniku.

(kogut)

Bawię się w błocie

Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.

Mieszkam w chlewiku ….

(świnia)

Często wołam: me, me, me.

Czy ktoś wełnę moją chce?

( owca)

Ciężko pracuję na wsi cały dzień.

Odpoczywam w stajni i nie

jestem leń.

(koń)

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,

Na śniadanie dam ci jajko.

(kura)

Zawsze blisko krowy i ogonem

miele, każdy już odgadnie,

bo to przecież…(ciele)

Nad rzeczułką wartką,

kto to drepce z dziatwą?

Żółte nóżki ma.

Gę, gę, gę, gę, ga! … (gęś)

Tak cichutko chodzi,

że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo

boją się go myszy. …(kot)

Mieszka w chlewiku

tłuścioszka znana.

Przez ludzi na słoninkę

i mięso chowana. …(świnia)

Chodzi po podwórku

I grzebie łapami.

Jest to ptak domowy,

Nazwijcie go sami. … (kura)

Dobre ma zwyczaje

– ludziom mleko daje. …(krowa)

Bywa siwy, gniady, kary,

Wozi ludzi i ciężary. … (koń)

Za kości rzucone dziękuje ogonem. …

(pies)

po podwórku sobie chodzi

i kurczęta żółte wodzi. … ( kura)

Mucząc woła gospodynię

Bo to zwierze z tego słynie,

Że gdy muczy to oznacza –

Gospodynię czeka praca

.Mleko wnet do wiadra leci,

By je piły wszystkie dzieci,

Żeby każdy z Was był zdrowy

A to mleko dają …(krowy)

Żółciutkie kuleczki

Za kura się toczą,

Kryją się pod skrzydła,

Kiedy wroga zoczą. … (kurczęta)

W każdej wsi jest taki budzik,

który co dzień budzi ludzi.

Budzik chodzi, łapką grzebie.

Choć nie czesze się, ma grzebień. …(kogut)

Szybko biega, rży i parska.

Na śniadanie – owsa garstka.

Potem w stajni grzecznie stoi.

Czeka, aż go ktoś napoi.

Ty odważnie podejdź doń,

bo to jest po prostu … (koń)

Żółte, puszyste piórka,

okrągłe, grube brzuszki,

oczka jak dwa paciorki

i płaskie krzywe nóżki. …(kaczątko)

Nawet śpi w ostrogach

Ten rycerz podwórka.

Rankiem budzi ludzi ,

w dzień czuwa przy kurkach. …(kogut)

Chodzi po podwórku-

Zawsze grzebień nosi,

Jest panem podwórka

i chlubą gosposi? … ( kogut)

A teraz spróbujcie odgadnąć jakie zwierzęta wydają takie dźwięki (drogi rodzicu, odtwórz film nie pokazując obrazu dziecku)

Aktywność Plastyczna

Poniżej znajduje się szablon owieczki. Brzuszek, ogon i górę głowy wyklejcie białą watą, a nogi oraz uszy pokolorujcie czarną kredką.

Oto link do szablonu owieczki

https://drive.google.com/open?id=10myu8Q5Xp-dgCK8qcUieJu8fEo3_oh35

Aktywność matematyczna

Oto link do karty pracy:

https://drive.google.com/open?id=1e95VzqCsmxPp8MS0Lz7MQCS_CTBiOm-h

WIELKANOC

Nowy tydzień: 6.04 – 10.04.20r.

Witajcie drodzy rodzice i kochane dzieci 😊

Nadchodzący tydzień to czas rodzinnych przygotowań do pięknych wiosennych Świąt Wielkanocnych.                                                                                                               Jest to czas kiedy wspólnie z członkami naszych rodzin będziemy robić porządki w naszych domach, dekorować mieszkania, przygotowywać pisanki do wielkanocnego koszyczka i piec świąteczne ciasta.                                                                                                                                            Serdecznie zachęcamy Was drodzy rodzice, byście w te przygotowania włączyli również wasze dzieci, które przecież mogą już pomóc w wielu obowiązkach. Niech poukładają swoje zabawki w pojemnikach, na półkach, niech pomagają przy przygotowywaniu świątecznych wypieków i oczywiście ozdóbcie wspólnie pisanki do wielkanocnego koszyczka.

Przeczytajcie dzieciom wiersz:

„Wielkanocny stół” E. Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych

lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

A przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a pstrokate pisanki

chcą tańczyć oberka.

Wpuśćmy wiosnę,

Niech słońcem

zabłyśnie nad stołem

w wielkanocne świętowanie

jak wiosna wesołe!

Przygotowując koszyczek wielkanocny ( święconkę ) porozmawiajcie z dziećmi na temat tego, co w nim powinno się znaleźć.

Oczywiście pochwalcie się swoimi koszyczkami, zamieszczając zdjęcia dzieci trzymających koszyczki.

Zamieszczamy również piosenkę o tematyce wielkanocnej, słuchajcie jej np. podczas wykonywania pisanek.  

Pogodna piosenka wprowadzi was w świąteczny nastrój pozwalając zapomnieć choć na chwilę o trudnych chwilach.

Aktywność plastyczna : PISANKA

https://drive.google.com/open?id=1Pgotab52El5Nem9oNLlYlV5IOqqm0AXB

Prosimy o wykonanie kilku kart pracy:

https://drive.google.com/file/d/1MfIFOG4qGiEd2CirurURX4hWQcJDKPeS/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1jNwsBfpMkEzXcvFBw0-ShWHuyqU7TUAA/view?usp=sharing

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

karta pracy

https://drive.google.com/open?id=1uT8tQB_5JkQZVTJy-YWayYsruCgz7qOq

Pragniemy przy tej okazji życzyć Wam kochani pogodnych, rodzinnych, pięknych świąt😊

 Wychowawcy Mędrków

Nowy tydzień: 30.03 – 3.04.2020r.

Omawiamy dalej przyjemny temat: WIOSNA

Z aktywności umysłowej i słownej proponujemy przeczytać dziecku opowiadanie o cebulce oraz przeanalizowanie go przy pomocy zamieszczonych poniżej pytań.

Opowiem wam historię o cebulce …

Była sobie cebulka, całkiem podobna do tych, które się je, ale mniejsza. Jesienią, kiedy liście na drzewach zaczęły żółknąć cebulka została zakopana w ziemi – tak jak skarb. Cebulka wcale się nie martwiła. Jadła, piła (bo cebulki potrafią jeść i pić pod ziemią), a nawet troszkę urosła: wypuściła od dołu korzonki, a od góry mały rożek, to znaczy kiełek. Potem zrobiło się zimno, na ziemię spadły liście, a jeszcze później śnieg. Cebulka wcale się nie martwiła, tylko zasnęła pod swoją żółto- brązowo- białą kołderką. Spała długo, długo. Pewnego razu coś ją obudziło śnieg stopniał, robiło się coraz cieplej. Świeciło słonko a później spadł deszcz, twarda ziemia stawała się coraz bardziej miękka i wilgotna. Znowu można było jeść i pić, a w dodatku coś strasznie ciągnęło cebulkę do góry. Nie mogła od razu cała wyjść spod ziemi, ale wysunęła swój rożek. Rożek wydłużał się jak antena, aż ujrzał świat, zielenił się i wypuścił liście … A na końcu miał pączek. Oczywiście nie taki do jedzenia, tylko mniejszy i zielony. Któregoś dnia, gdy słońce przygrzało naprawdę mocno, pączek zaczerwienił się i rozchylił. I okazało się, że na świecie pojawił się piękny żółty tulipan! Nastała naprawdę wiosna.

Rozmowa na temat treści opowiadania:

  • O jakiej cebulce jest mowa w tym opowiadaniu? (o tulipanie)
  • Kto potrafi wskazać tę cebulkę?
  • Gdzie mieszkała ta cebulka? (w ziemi)
  • Kiedy została wsadzona do ziemi? (jesienią)
  • Co zrobiła ta cebulka, kiedy przyszła zima? (zasnęła)
  • Jak długo spała? (do wiosny)
  • Kto go obudził? (słońce i deszcz)
  • Co się wydarzyło potem? (cebulka zaczęła kiełkować, pojawił się pączek a później kwiat)
  • Co należy do części podziemnej, a co nadziemnej? Określanie części rośliny.

Czy potraficie już powiedzieć wiersz o wiośnie z pamięci?  Jeśli nie, zachęcamy do dalszej nauki. Pochwalcie się krótkim filmikiem, który przyślecie nam.

Wykonaj zadanie:

https://drive.google.com/file/d/1ezP-Hj0Dx2OpodBzzjkatbWMyfFAm1HV/view?usp=sharing

Aktywność: plastyczna: Biały kwiatek

https://drive.google.com/open?id=1EE3vn44Wu_6M9mJf-wK_ePkLnaEfwhdA

Aktywność: umuzykalnienie

Słuchając zamieszczonej w ubiegłym tygodniu piosenki o wiośnie, spróbujcie wystukać rytm do jej melodii, używając do tego rzeczy, które akurat znajdziecie obok: klocków, łyżki, własnych rąk – klaszcząc lub uderzając o podłogę lub kolana.

Aktywność: przyrodnicza

Oglądacie na bieżąco swoją fasolkę? Opowiedzcie rodzicom co dotychczas zaobserwowaliście.                             

Czy pamiętacie o systematycznym podlewaniu swojej roślinki?

Aktywność: matematyczna

Poćwiczmy rozpoznawanie figur:

https://drive.google.com/file/d/19a4p-4ruj83d1mA-II4xp0n4hPfWGCBH/view?usp=sharing

PROGRAM PROFILAKTYCZNY

„Pamiętajmy o myciu zębów” Wojewódzkiego Program Zdrowia Jamy Ustnej i Zapobiegania Próchnicy

https://docs.google.com/document/d/1dCVmY5SDEj4I9uIRfy7G-i2ivFiD2OYzA5KRDEf2-L4/edit?fbclid=IwAR3jl7RPmM0SeFNkszJP0NEACqyms3BKejTPsdo3fMN3kSaXcm2W_YTjcww

S

Słuchowisko „Plastusiowe przygody”

https://www.akademia-aquafresh.pl/images/download/Pastusiowe%20Przygody%20-%20Odc%203_2.mp3?fbclid=IwAR2nb6PyQcRY7C4Iom9Bz_5NYCqv1-E1sMuFMQ8QDyqmsfexAyujkk_f-Ys

PROGRAM „DWUJĘZYCZNE DZIECI- Bilingual Future”

Drogie dzieci,

nie możecie spotkać się z bohaterami programu „Dwujęzyczne dzieci”, ale możecie spotkać się z nimi w swoim domu, zapraszam Was abyście przypomniały sobie kolorowe żuczki,z którymi bawicie się na co dzień.

https://docs.google.com/document/d/1mN_l8gNJbXw5kF2_w7XGfIT8jEhgsuJC77rlgB4bcsg/edit?usp=sharing

Zapraszamy do obejrzenia:

Yes! No!

https://www.youtube.com/watch?v=n8SC1jtkJ_k

1,2,3

https://www.youtube.com/watch?v=34YmR_6I90U

Go! Stop!

https://www.youtube.com/watch?v=FELjyBLg18A

************************************************************************

WITAMY DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI !informacja od nauczycieli logopedów

Wszystkie propozycje zabaw dla dzieci w zakresie profilaktyki logopedycznej będą umieszczane w Zakładce Praca Zdalna Logopeda

Zadania będziemy umieszczały do zdalnego nauczania oraz w tygodniu do realizacji w domu.

Życzymy miłej zabawy a zdjęcia kart prac prosimy o przesłanie nauczycielom w swoich grupach.

Pozdrawiamy i życzymy wesołej zabawy.

WITAMY DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI !

TEMAT KOMPLEKSOWY NA OKRES:23.03 – 3.04 – WIOSNA

Nadeszła wyczekiwana przez wszystkich najpiękniejsza pora roku- wiosna, zachęcamy rodziców by wraz z dziećmi w domach podjęli ten wdzięczny temat poprzez np. naukę zamieszczonego wierszyka Marii Konopnickiej pt. „Powitanie wiosny”.

”Leci pliszka
spod kamyczka:
– Ja się macie dzieci!
Już przybyła
wiosna miła,
już słoneczko świeci!

Poszły rzeki w
świat daleki,
płyną het – do morza;
A ja śpiewam,
a ja lecę,
gdzie ta ranna zorza!”

Karta Pracy

https://drive.google.com/open?id=1P5yuTvu-Te_euypLXXA1GQ2clttncBxa

JAK WYTŁUMACZYĆ DZIECIOM OBECNĄ SYTUACJĘ, ZACHĘCAMY DO WSPÓLNEGO OBEJRZENIA FILMU:

Zadanie z przyrody – „Hodowla Fasoli”

Realizację zagadnień z przyrody wykonamy wspólnie poprzez założenie mini hodowli domowej. Przygotujcie słoik, kawałek gazy i kilka ziaren fasoli. Przy pomocy gumki recepturki umieśćcie gazę na brzegach słoika, tak aby częściowo była zanurzona w wodzie, którą wlejecie do słoika. Umieśćcie ziarenka fasoli na gazie, codziennie dolewajcie wody do słoika – obserwujcie jak fasolka pije wodę oraz jak z czasem zmienia się ziarenko.    Porozmawiajcie z dziećmi co jest potrzebne roślinom do wzrostu.    Oczywiście umieśćcie słoik na okiennym parapecie i obserwujcie przez następne dni co dzieje się z fasolą. Gdy fasolka wypuści korzenie, łodyżki – pochwalcie się zdjęciami na naszej grupie 😊

Z zakresu zajęć umuzykalniających udostępniamy wam piosenkę o tytule „Idzie do nas wiosna” , pośpiewajcie ją wspólnie zapraszając wiosnę do naszego domu.

Wykonajcie również zamieszczoną kartę pracy.

Przypominamy o założeniu teczki na wykonywane prace.

Drodzy rodzice, a to linki do różnych zadań zapraszamy:

https://drive.google.com/open?id=1oszDDjdRQKqLXBWa18RM-eVpmyToBHKo
https://drive.google.com/open?id=12rI5JgB9x_3tXO4DLywc66OWshtn_S1b

Propozycja zabaw matematycznych:

„Zabawa kolorami”- poproś dziecko o poszukanie w dowolnym pomieszczeniu przedmiotów, które są w takim samym kolorze (np. zielony, czerwony, żółty, itd.)

„Liczymy”- proszę rozłożyć z dziećmi kredki lub klocki i poproście dziecko o znalezienie 4 kredek lub klocków w tym samym kolorze.

W ramach realizacji Programu profilaktycznego „Zdrowe ząbki” prosimy o wykonanie zadania zamieszczonego poniżej oraz przeprowadzenia pogadanki nt. tego że spożywanie słodkich pokarmów i częste podjadanie pomiędzy posiłkami szkodzi zdrowiu naszych zębów.

Czy Twoje zęby lubią gryźć wszystko? A może jest coś, czego lepiej nie gryźć? Kolorowanki do druku pomogą zrozumieć dziecku wagę regularnego dbania o zęby i sprawią, że wizyta u dentysty nie będzie dla malucha stresująca.

https://drive.google.com/file/d/1hN5jILH09QE3zfI9aPFRdL8twvN1ZeiI/view

C:\Users\ijotp\Desktop\11(2).jpg
C:\Users\ijotp\Desktop\dobre dla zebow.JPG

Drodzy rodzice i kochane Mędrki, w tym tygodniu nadal zapoznajemy się z tematem związanym z kosmosem, załączamy wiersz o przeczytanie którego prosimy rodziców oraz kartę pracy, której uzupełnianie pozwoli rozwijać umiejętności manualne naszych pociech. Prosimy o to byście zbierali wykonane prace, które dostarczycie po powrocie do przedszkola. Dobrze byłoby założyć teczki w których będziecie gromadzić wasze wytwory. Miłej pracy

2. Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki recytowanej przez nauczyciela, ilustrowanej sylwetą ufoludka.

Jestem Ufuś piegowaty,

mam ubranko w srebrne łaty,

a na głowie czułki dwa,

skaczę lekko: hopsa, są.

Mieszkam sobie we wszechświecie,

podróżuję w swej rakiecie.

Przyjaciela zdobyć chciałem,

więc na Ziemię przyleciałem.

Zaprzyjaźnić chcę się z wami,

choć jesteście jeszcze mali.

Złego nic mi nie zrobicie?

Czy bać muszę się o życie?

Chętnie z wami porozmawiam.

Przyjacielski ukłon składam.

Ziemia piękną jest planetą,

choć od mojej tak daleką.

Poznać wasze chcę zwyczaje

i pozwiedzać różne kraje.

Zadanie plastyczno – techniczne z instrukcją „RAKIETA”

Potrzebne artykuły:
– kolorowy papier
– rolka po papierze toaletowym
– klej
– nożyczki
– taśma klejąca

Rolkę po papierze należy dokładnie okleić dowolnym kolorowym papierem. Polecam klej kolorowy, jest idealny dla maluchów. Dzieci widzą dokładnie, które elementy już posmarowały klejem, a które im jeszcze zostały. Po jakimś czasie kolor znika z posmarowanych nim elementów. Ale w zaistniałej sytuacji może być taki, który jest dostępny w Państwa domach

Z np. czerwonego papieru należy wyciąć koło oraz dwa prostokąty (tutaj będzie potrzebna pomoc rodziców). Koło skleić na zasadzie czapeczki, czyli góry dla rakiety. Prostokąty złożone na pół stworzyły kwadraty, a ponownie złożone dały nam trójkąty, czyli boki do rakiety. Górę rakiety zamocować za pomocą taśmy klejącej, natomiast boki włożyć w rozcięte nożyczkami miejsca na rolce.

Pozostało tylko wycięcie i naklejenie drzwi wejściowych i rakieta gotowa

Praca plastyczna kolorowanka „Ufoludek”