5 latki – WESOŁKI
275 wizyt
STYCZEŃ
WIERSZ: „Wiersz o dwunastu miesiącach”
PIOSENKA: „ Pytania do babci i dziadka”
Kochani dziadkowie 18.-22.01 2021r.
1.Poznawanie przybliżonych dat świąt rodzinnych, rozwijanie pamięci i uwagi. Rozwijanie umiejętności budowania poprawnych wypowiedzi na określony temat. Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do starszych. IV. 2, 5, 6, II. 2, 9 III. 2, 3, 4, 6
2.Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach gimnastycznych na sali i na świeżym powietrzu. I. 4, 5, 8
3.Kształtowanie poczucia rytmu poprzez zabawy przy muzyce. Zapoznanie z różnorodnością instrumentów muzycznych. IV. 7, I. 5
4.Rozwijanie samodzielności podczas codziennych prac porządkowych oraz pełnienia funkcji dyżurnego. I. 2, 3, 7
5.Odtwarzanie i kontynuowanie rytmów w sytuacjach zadaniowych. Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 6 – 8. IV. 9, 12, 15
6.Rozwijanie kreatywności i pomysłowości dzieci podczas wykonywania upominków na Dzień Babci i Dziadka. IV. 7, 8
7.Poszerzanie wiedzy meteorologicznej poprzez stworzenie kalendarza pogody.Poznawanie roślin oraz dokonywanie obserwacje przyrodniczych podczas zakładania ogródka/zielnika. IV. 1, 18, I. 7 II. 11
8.Uwrażliwienie dzieci na język obcy w toku różnorodnej działalności dziecka oraz czynnościach codziennych. IV.21
GRUDZIEŃ
PIOSENKA: „Mizerna cicha”
WIERSZ: „Mikołaj”
14-23.12.2020r. Idą święta
1. Rozbudzanie dziecięcej wyobraźni i umiejętności manualnych podczas wykonywania świątecznych dekoracji oraz pierników. III. 1, 9 IV. 8
2. Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia. Stosowanie prawidłowych form składniowych. Rozwijanie słuchu fonetycznego- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek. Ćwiczenia usprawniające narządy mowy. IV. 2, 5
3. Rozwijanie potrzeb fizycznych dzieci w toku różnorodnych ćwiczeń gimnastycznych. I. 4, 5, 8, 9
4. Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Bożego Narodzenia. Poznawanie zjawisk atmosferycznych, charakterystycznych dla zimy. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą. II. 9, 10, 11 IV. 1, 5, 9, 19
5. Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękiem i ruchem. Śpiewanie piosenek związanych ze świętami Bożego Narodzenia. IV. 16, 18
6. Rozwijanie umiejętności społecznych poprzez współpracę w parach i małych grupach. IV. 1, 5, 7, 8, 9, 19 I. 6, 8, 9 III. 1
7. Wprowadzenie znaków matematycznych: =, >, <, oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych. IV.15
8. Uwrażliwienie dzieci na język obcy w toku różnorodnej działalności dziecka oraz czynności codziennych. IV. 12
07.12-11.12.2020r.- Jak wyglądał świat przed milionem lat
- Rozwijanie mowy pod względem artykulacyjnym, wzbogacanie słownika o pojęcia związane z prehistorią. Wzbogacanie wiedzy na temat dinozaurów oraz pojęć związanych z tematem zajęć. Rozwijanie spostrzegawczości, analizy i syntezy wzrokowej, rozwijanie syntezy słuchowej. IV.2, IV.5, IV.6, IV.
- Wyrabianie poczucia rytmu oraz percepcji słuchowej. IV.1, IV.7
- Kształtowanie rozwoju myślenia poprzez poznawanie świata jaki był miliony lat temu. IV.3
- Doskonalenie oraz rozwijanie wyobraźni poprzez wykonanie pracy plastycznej. Połączenie różnych technik manualnych. IV.8
- Kształtowanie sprawności ruchowej poprzez aktywność fizyczna. Udział w zabawach ruchowych I.4,5,8
- Utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni, rozwijanie świadomości własnego ciałą. IV.14
- Porównywanie różnych projektów tego samego przedmiotu, prowadzenie działalności badawczej. IV.2, 11, 19
- Uwrażliwienie dzieci na język obcy w toku różnorodnej działalności dziecka oraz czynności codziennych IV.12
30.11- 4.12.2020r.- W oczekiwaniu na mikołaja
- Rozwijanie umiejętności formułowania dłuższych, poprawnych wypowiedzi na temat Św. Mikołaja. Dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich, uzasadnianie swojego zdania. IV. 2, 3, 5
- Kształtowanie postawy pielęgnowania tradycji i zwyczajów poprzez wywoływanie radosnego nastroju oczekiwania na Mikołaja. IV.2, IV.3, IV.5
- Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez naukę kolęd i piosenek świątecznych. IV.7, I.5
- Rozwijanie wyobraźni poprzez kreatywne wykonanie pracy plastycznej. IV.21
- Kształtowanie sprawności ruchowej z wykorzystaniem elementów gimnastycznych. I.4, I.5, I.8
- Odwzorowywanie zbiorów za pomocą znaków graficznych. Kształtowanie logiki myślenia, pokonywania trudności. IV. 12, 13, 15 III. 3, III. 5
- Uwrażliwienie dzieci na język obcy w toku różnorodnej działalności dziecka oraz czynności codziennych IV.12
LISTOPAD
PIOSENKA: „Magiczne miejsce”
WIERSZ: „O prawach dziecka”
23-27.11. 2020r.- Moje prawa i obowiązki
- Kształtowanie właściwych zachowań społecznych. Spostrzeganie stanów emocjonalnych innych osób i właściwe reagowanie na nie. III.1, 2
- Rozwijanie świadomości na temat praw i obowiązków dzieci na całym świecie. Rozwijanie mowy komunikatywnej, uczenie się sztuki dyskutowania i argumentowania. Ćwiczenie pamięci-nauka wiersza, odegranie scenki teatralnej pt. „Ala i gitara”. IV.2,3,5 III.8
- Posługiwanie się pojęciami: największy, średni, najmniejszy. Rozwijanie samodzielnego myślenia. IV. 12, 13 I. 6
- Utrwalanie melodii i tekstu piosenki. Rozwijanie ekspresji muzycznej. IV.7, I.5
- Rozwijanie sprawności manualnych. Doskonalenie umiejętności pracy w parach posługując się materiałami niezbędnymi w aktywności plastycznej. I.7, IV. 8
- Nabywanie sprawności fizycznej z wykorzystaniem piłek. Doskonalenie sprawności równowagi. I.4, I.5
- Kształtowanie rozwoju myślenia i współpracy w grupie poprzez doskonalenie zrozumienia swoich praw i obowiązków. III.6 , III. 7
- Uwrażliwienie dzieci na język obcy w toku różnorodnej działalności dziecka oraz czynności codziennych IV.12
16-20.11.2020 r. Moje zdrowie
1. Rozwijanie funkcji komunikatywnej języka, poszerzenia doświadczeń językowych oraz logicznego myślenia. Poszerzanie słownictwa dzieci o słowa: bakteria, wirus, mikroby, mikroskop, wirusolog. IV. 2, 5, 9 III. 8
2. Rozwijanie ekspresji muzycznej, kształtowanie poczucia rytmu.IV. 1, 7 I. 5
3. Kształtowanie umiejętności łączenia różnorodnych materiałów i tworzenia form przestrzennych. Rozwijanie sprawności namulanych poprzez tworzenie prac plastycznych. IV. 8, 16
4. Poznawanie czynników warunkujących zdrowie. Dostrzeganie konsekwencji niewłaściwego ubierania się w stosunku do warunków pogodowych. IV. 18, II. 11
5. Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała. I. 5, 8
6. Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających liczeniu. I. 5 IV. 2, 15
7. Nabywanie oceny zachowań sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu. Uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby.
Wdrażanie do zdrowego stylu życia I. 5, III. 5, 9 IV. 2, 20, 21
8. Uwrażliwienie dzieci na język obcy w toku różnorodnej działalności dziecka oraz czynnościach codziennych. IV.21
9-13.11.2020 r. Mój dom -Polska
1. Kształtowanie poczucia przynależności narodowej poprzez zapoznanie z symbolami i legendami narodowymi. Wspomaganie rozwoju mowy i umiejętności poprawnego wypowiadania się poprzez wzbogacanie słownika dziecka. Czytanie globalne wyrazów: Polska, godło, hymn, flaga. IV.2, 3, 5, 6, 9, 10.
2. Ćwiczenia poprawnego operowania głosem podczas śpiewu. Utrwalanie hymnu Polski „Mazurka Dąbrowskiego”- kształtowanie umiejętności przyjmowania odpowiedniej postawy podczas śpiewania hymnu. IV.7, I.5
3. Rozwijanie umiejętności komunikowania się z rówieśnikami poprzez zabawy swobodne. Wyrabianie nawyków higienicznych. I.1, III.9, II.9
4. Rozwijanie logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji podczas kodowania z robotem Qobo. Kształtowanie umiejętności współpracy w zespole. IV. 11, 14
5. Doświadczanie i łączenie różnych technik plastycznych. Odczucie satysfakcji po wykonanej pracy. I.7, VI. 8
6. Rozwijanie sprawności fizycznej podczas ćwiczeń i gier gimnastycznych w sali i na świeżym powietrzu. I. 5, 8
7. Kształtowanie podstawowych znajomości związanych z wyglądem oraz
ukształtowaniem terenu przyrodniczego Polski. IV. 1, 18, 19
8. Uwrażliwienie dzieci na język obcy w toku różnorodnej działalności dziecka oraz czynnościach codziennych. IV.21
2-6.11.2020 r. Moja rodzina
- Dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie; wyjaśnianie wieloznaczności słowa dom. Kształtowanie słuchu fonematycznego- rymy, sylaby, głoski. III. 2 IV. 2, 4, 5, 6
- Dostrzeganie zmian związanych w swoim kręgu rodzinnym. Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu. II.9, III. 2,8,9, IV. 2
- Gromadzenie doświadczeń artystycznych poprzez wykonanie portretu. Wykorzystanie różnych technik plastycznych, kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej według zachowania kolejnych czynności. I. 7, 8 IV. 1, 8
- Rozwijanie sprawności swojego ciała poprzez aktywne ćwiczenia ruchowe; zabawy aktywne z przyborami. I. 5, 8
- Wyrabianie odpowiednich postaw moralnych oraz pozytywnych emocji- szacunek, miłość, zrozumienie, empatia. II. 1, 2, 9
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach z repertuaru dziecięcego. IV. 7
- Rozwijanie świadomości zasad panujących w grupie i stosowania się do nich. III. 7
- Uwrażliwienie dzieci na język obcy w toku różnorodnej działalności dziecka oraz czynnościach codziennych. IV.21
PAŹDZIERNIK
Wiersz: „Jesienny pociąg”
Piosenka: ” Kłótnia kaloszy”
26-30.10.2020r.
1. Wspomaganie rozwoju mowy i umiejętności poprawnego wypowiadania się m.in. poprzez dbałość o poprawne pod względem artykulacyjnym wymawianie słów i budowanie dłuższych wypowiedzi, wzbogacanie słownika o pojęcia związane z tematami zajęć oraz wdrażanie do rozumienia wieloznaczności wyrazów.
Rozwijanie spostrzegawczości, analizy i syntezy wzrokowej, rozwijanie wrażliwości, analizy i syntezy słuchowej. IV.2, IV.5, IV.6, IV.8
2. Wdrażanie dzieci do nawyków higienicznych i kulturalnych, ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i higieny podczas pandemii. I.1, III.9, II.9
3. Kształtowanie umiejętności określania zmian w przyrodzie i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni. Wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania. IV.1, IV.11, IV.18
4. Wdrażanie do życia w grupie społecznej m.in. poprzez uczenie czerpania radości ze wspólnej zabawy, zgodnej współpracy przy wykonywaniu wspólnych prac i poszanowania pracy własnej i innych osób. I.1, I.8, I.9,II.2, II.1,III.1, III.9, II.9
5. Kształtowanie słuchu i pamięci w wyniku aktywności muzycznej. IV.1, IV.7
6. Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci. IV.12, IV.15
7. Zapoznanie z terminami ”złota jesień”, ”jesienna słota”. Poznawanie stanów skupienia wody i jej właściwości. Poznanie roli wody w przyrodzie. Wzbogacanie słownictwa synoptycznego, rozumienie informacji podawanych w prognozie pogody. IV. 2, IV.11,IV.19
8. Wyrażanie swoich emocji przez działalność plastyczną, posługiwanie się różnorodną techniką plastyczną. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej. Mieszanie barw, odkrywanie nowych kolorów. I.9, IV. 1,IV.2, IV.8, IV.19
9. Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała. I.5, I.8
10. Uwrażliwienie dzieci na język obcy w toku różnorodnej działalności dziecka oraz czynnościach codziennych. IV.21
Co z czego otrzymujemy? 19-23.10.20r.
- Wzbogacenie pojęć i słownictwa z zakresu omawianej tematyki poprzez wykorzystywanie odpowiedniej literatury dziecięcej. Poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody. IV. 2, 4, 6, 20
- Zapoznanie z figurą geometryczną-prostokątem. Utrwalanie nazw liczebników porządkowych. IV. 12, 15
- Rozwijanie zainteresowań i umiejętności przyrodniczych i poznawczych podczas wykonywania doświadczeń pozwalających zrozumieć różne etapy powstawania wybranych produktów. IV. 18, 19
- Wzmacnianie swojego ciała poprzez aktywne ćwiczenia ruchowe. Zachęcanie do aktywności fizycznej w celu lepszego samopoczucia. I. 5, 8
- Rozwijanie doświadczeń poprzez wykonywanie różnorodnych prac plastyczno-technicznych. Kształtowanie umiejętności odczytywania polecenia obrazkowego. IV. 8
- Stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu ekspresji muzycznych. Rozwijanie wrażliwości muzycznej, pamięci oraz poczucia rytmu. IV. 7
- Wyrabianie na co dzień odpowiednich nawyków dotyczących utrzymania zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem zasad higieny i bezpieczeństwa podczas pandemii. I. 2, 4, 8 II. 9, III. 9
05-09.10.2020 Idzie jesień przez ogród i sad
12-16.10 2020 Idzie jesień do zwierząt
1. Rozwijanie płynności w mowie poprzez używanie poprawnych form składniowych i fleksyjnych. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych, dostrzeganie walorów poznawczych albumów. Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej oraz wrażliwości fonemowej. Wdrażanie do słuchania dłuższych opowiadań. IV. 2, IV. 5, IV. 6, IV.8
2. Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania czynności za pomocą robota Qobo. Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej- kolejności czynności. III. 7, 9 IV. 1, 5, 8, 9, 12
3. Rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce i do muzyki. Doskonalenie słuchu muzycznego. IV.7, I.5
4. Rozwijanie wrażliwości plastycznej i konstrukcyjnej poprzez tworzenie prac wiązanych z jesienią. Nabywanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. IV.8
5. Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez ćwiczenia i zabawy ruchowe w sali i na powietrzu. I. 5, 8
6. Rozwijanie zainteresowań światem roślin i zwierząt. Poznawanie właściwości wybranych produktów. IV. 8, 9, 11 II.4
7. Rozwijanie umiejętności komunikowania się z rówieśnikami poprzez zabawy swobodne. Wyrabianie nawyków higienicznych. I.1, III.9, II.9
8. Jęyk angielski: uwrażliwienie dzieci na język obcy w toku różnorodnej działalności dziecka oraz czynnościach codziennych. Zapoznanie dzieci ze słownictwem związanym z jesienią, zjawiskami atmosferycznymi oraz akcesoriami na jesienną pogodę. IV. 21
WRZESIEŃ
21-25.09.2020 Nadeszła jesień
28.09-02.10 2020 Jesień w lesie
1. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich. Nabieranie płynności w mowie, używanie poprawnych form składniowych i fleksyjnych. Doskonalenie umiejętności grafomotorycznych. IV.2 , 5, 8, 9 III. 8 I. 7
2. Poznawanie nowej pory roku. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią-w lesie. IV. 1, 3, 16, 18
3. Rozpoznawanie i nazywanie wartości i zachowań społecznych. Wdrażanie do przestrzegania kodeksu grupy, uważnego słuchania nauczyciela oraz zgodne współistnienie z rówieśnikami. II. 1, 2, 4, 6, 8 III. 1, 2, 4, 5, 6, 7 ,8
4. Rozwijanie intuicji geometrycznej, poznawanie podstawowych cech figur. Liczenie z użyciem liczebników głównych i porządkowych. IV. 12, 15
5. Eksperymentowanie z materiałem plastycznym wykonując prace płaskie i przestrzenne. IV.8, 16
6. Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej poprzez ćwiczenia i zabawy ruchowe w sali i na powietrzu. I.5, 8
7. Rozwijanie wrażliwości muzycznej, pamięci oraz poczucia rytmu. IV.1, 7
8. Nabieranie świadomości i kontroli własnego ciała, ćwiczenie wytrzymałości poprzez różne formy treningu podczas Europejskiego Tygodnia Sportu. I. 4, 5, 8
9. Wyrabianie nawyków higienicznych związanych z przeciwdziałaniem Covid-19. Doskonalenie samodzielności podczas czynności porządkowych oraz samoobsługowych. I. 1, 2, 3, 7,
10. Język angielski: uwrażliwienie dzieci na język obcy w toku różnorodnej działalności dziecka oraz czynnościach codziennych. Zapoznanie dzieci ze słownictwem związanym z przyborami szkolnymi, jesienią zjawiskami atmosferycznymi oraz akcesoriami na jesienną pogodę. IV. 21
14-18.09.2020r.
1. Nabywanie wiadomości na temat bezpiecznego i kulturalnego uczestnictwa w ruchu drogowym –rozwijanie mowy i myślenia. III. 2, III. 3, IV. 2, IV 5
2. Utrwalanie orientacji w przestrzeni. Rozwijanie znajomości lewej i prawej strony. IV. 15
3. Uwrażliwienie na piękno różnorodnych zjawisk przyrodniczych i społecznych. III.6, III.7, IV. 18
4. Rozwijanie zdolności artystycznych i doświadczeń plastycznych. IV.8
5. Kształtowanie pozytywnego stosunku do aktywności fizycznej. I. 4, I. 5, I. 9
6. Rozwijanie umiejętności operowania oddechem podczas śpiewu. IV. 1, IV. 7
7. Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych, wdrażanie do profilaktyki oraz radzenia sobie w warunkach pandemii. I.1, I. 2
8. Wdrażanie dzieci do utrzymywania porządku na sali podczas zabawy i jej zakończeniu. III. 1, III. 2, III. 6, III. 7, III. 9
9. Język angielski: zapoznanie dzieci ze słownictwem związanym z powitaniem, pożegnaniem, kolorami, liczbami i przyborami szkolnymi. IV. 21
WRZESIEŃ
01-11.09.2020r.
1. Wzbogacenie pojęć i słownictwa z zakresu omawianej tematyki poprzez wykorzystywanie odpowiedniej literatury dziecięcej. IV. 2, 6
2. Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą. Różnicowanie cech rozpoznawanych za pomocą dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku. IV. 18
3. Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy muzyczno- ruchowe oraz ćwiczenia gimnastyczne. I. 5, 8
4. Poszerzenie doświadczeń plastycznych poprzez łączenie ze sobą różnych technik. IV. 8
5. Stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu ekspresji muzycznych. Rozwijanie wrażliwości muzycznej, pamięci oraz poczucia rytmu. IV. 7
6. Wyrabianie na co dzień odpowiednich nawyków dotyczących utrzymania zdrowia oraz higieny. I. 1, 2, 4, 8
7. Kształtowanie orientacji przestrzennej. Różnicowanie strony lewej i prawej. IV. 14