Regulamin Rady Rodziców Przedszkola Miejskiego nr 2 w Kołobrzegu
2 328 wizytPO –III-0000/1/14
Regulamin Rady Rodziców
Przedszkola Miejskiego nr 2 w Kołobrzegu
I Postanowienia ogólne
Rada Rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 2 w Kołobrzegu, przy ul. Borzymowskiego 8.
II Cele i zadania
Zadaniem Rady Rodziców jest:
- Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym.
- Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci.
- Prezentowanie wobec dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.
- Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
III Kompetencje Rady Rodziców
- Uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną:
a) programu wychowawczego przedszkola
b) programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych dzieci.
- Opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania placówki.
- Opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora przedszkola.
- Opiniowanie i wybór ofert „Zajęć dodatkowych”.
- Uchwalanie Regulaminu Rady Rodziców.
- Opiniowanie zestawu programów i podręczników wykorzystywanych w przedszkolu.
- Ocena dorobku zawodowego nauczycieli kończących staż na wyższy stopień awansu zawodowego.
- Upoważnienie dyrektora do zawierania umów na prowadzenie zajęć dodatkowych
IV Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców
- Wybory do Rady Rodziców przeprowadza się na pierwszym zebraniu grupowym w każdym roku szkolnym.
- Spośród Rodziców wybranych do Rady Grupowej wyłania się w drodze tajnych wyborów co najmniej jednego przedstawiciela grupy do Rady Rodziców przedszkola.
- W wyborach jedno dziecko reprezentuje jeden rodzic.
- Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:
– złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców,
– odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
V Skład i tryb powoływania Zarządu Rady Rodziców
1. Rada Rodziców składa się z Przewodniczącego, Skarbnika, Komisji Rewizyjnej , w skład której wchodzi 2 członków oraz członków Rady Rodziców.
- Działalnością Rady Rodziców kieruje Przewodniczący.
- Osoby wym. w pkt. 1 wybierane są spośród członków Rady Rodziców na pierwszym jej posiedzeniu.
VI Zadania członków Rady Rodziców:
Zadania Przewodniczącego:
- Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców,
- Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy,
- Zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Rady Rodziców,
- Kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców,
- Przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.
Zadania Skarbnika Rady Rodziców:
- Opracowanie preliminarza wydatków Rady Rodziców na dany rok szkolny,
- Czuwanie nad prawidłowością realizacji preliminarza wydatków funduszy Rady Rodziców,
- Sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych Rady Rodziców,
- Prowadzenie Książki Kontowej Rady Rodziców,
- Pobieranie wyciągów z rachunku bankowego Rady Rodziców i ewidencjonowanie wpływów w Książce Kontowej,
- Pobieranie wypłat z konta bankowego Rady Rodziców.
Zadania Komisji Rewizyjnej Rady Rodziców:
- Dokonywanie raz na pół roku kontroli dokumentów finansowych i stanu gotówki w kasie Rady Rodziców,
- Składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców.
VII Zasady działalności finansowej Rady Rodziców:
- Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców,
- Wysokość minimalnej składnika rzecz Rady Rodziców ustala się na pierwszym posiedzeniu Rady w danym roku szkolnym,
- Rada Rodziców na pisemną prośbę, w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia składki na Radę Rodziców.
- Rodzice wpłacają ustaloną składkę,
- Wpłaty przyjmowane są na druki kwitariusza przychodowego 2 x w roku /wrzesień-Październik, styczeń – luty, przez intendenta przedszkola, lub bezpośrednio na konto Rady Rodziców
- Fundusze Rady, oraz obrót gotówki są księgowane.
- Fundusze Rodziców wpłacane są na konto bankowe Komitetu Rodzicielskiego
- Ustala się pogotowie kasowe w wysokości do 1500 zł.
- Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na opłacenie audycji muzycznych, spektakli teatralnych, wycieczek, imprez okolicznościowych, artykułów o materiałów plastycznych, doposażenia sal dydaktycznych poszczególnych grup, upominków dla dzieci, zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, artykułów dekoracyjnych oraz innych elementów wynikających z organizacji przedszkola.
- Rada Rodziców upoważnia dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem Rady Rodziców zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków.
- Środki trwałe zakupione z funduszy Rady Rodziców stanowią własność Rady Rodziców i powinny być wpisane do odrębnej Księgi Inwentarzowej Rady Rodziców.
- Rada Rodziców może nieodpłatnie przekazać mienie zakupione ze środków Rady Rodziców, na podstawie księgi inwentarzowej, drogą Uchwały.
VIII Postanowienia końcowe
- Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok,
- W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim,
- Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% jej członków,
- Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w Regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na posiedzeniu
- Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców,
- Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi Przewodniczący. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków. Zebrania zwołuje się nie rzadziej niż raz na kwartał.
- Prowadzący posiedzenie Rady Rodziców zaprasza do udziału ( z głosem doradczym) dyrektora przedszkola i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej,
- Zebrania Rady Rodziców są protokołowane. Protokolarz posiedzeń Rady stanowi dokumentację placówki,
- Protokół sporządza zawsze ta sama osoba wskazana przez Radę Rodziców bądź w razie jej nieobecności osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.
Regulamin wchodzi w życie z d. 9 września 2014 r
……………………………………… ………………………………………
Podpis prz-cego i pieczęć Rady Rodziców podpis i pieczęć dyrektora Przedszkola Miejskiego nr 2