12-16.04.2021

WIOSENNE POWROTY

Nowy tydzień, a przed nami nowe wyzwania. Będą dotyczyły wiosny, która zagościła już u nas. Nie możemy tego czasu przeżywać wspólnie w
przedszkolu ale myślę, że proponowane przeze mnie zadania choć nieco umilą ten tydzień.

Piątek 16.04.2021
Aktywność przyrodnicza
 
1. To już ostatni dzień waszych zmagań ze zdalną naukę. Już od poniedziałku widzimy się w przedszkolu! Cieszymy się bardzo, bo już za Wami mocno tęsknimy 🙂
Dzień oczywiście zaczniemy od rozgrzewki:
 
 
 
2. Następnie wykonajcie ćwiczenia logopedyczne:
Fruwający ptak – dzieci dotykają
czubkiem języka za górnymi i dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa
i ziemi.
Dziobek ptaka – dzieci wypychają wargi do przodu i na zmianę, zamykają i
otwierają.
Wysiadywanie jaj – język przyklejają za górnymi zębami, i nie ruszają nim
przez 30 sekund.
Budujemy gniazdo – dzieci przesuwają język po górnej i dolnej wardze
od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe : przyklejają język przy górnych dziąsłach.

3. Obejrzyjcie film edukacyjny, a dowiecie się, jak wyglądają gniazda ptaków i gdzie je można spotkać:

https://www.youtube.com/watch?v=Dexn-RADT70
 
 
4. A teraz zobaczcie jak bociany budują swoje gniazdo:

https://www.youtube.com/watch?v=Xl-KT0V1UsM


5. Pora na zabawę. Przygotowałam dla Was zadanie na spostrzegawczość, czy potrafisz znaleźć 10 różnic? Poproś rodzica, aby pomógł Ci liczyć, do dzieła!

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/znajdz-10-roznic-zabawny-ptak-na-wakacjach



Aktywność popołudniowa

6. Zabawa ruchowa Gumi Miś


https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4
 
7. Zabaw paluszkowa- wyliczanka z członkami rodziny:

W tej wyliczance po kolei pokazujemy palce, każdy nasz palec obrazuje jednego członka rodziny. Zaczynamy od kciuka:

Ten pierwszy to dziadziuś,

A przy nim babunia.

Największy to tatuś,

A przy nim mamunia

A to ja dziecinka mała

I oto moja rodzinka cała.



 Wyliczanka o samochodziku

Bierzemy w swoją dłoń rączkę dziecka:

Auto do myjni przyjechało, bo się umyć ładnie chciało.

Umyto: Pierwsze koło podstawowe (głaszczemy mały palec),

Drugie koło podstawowe (głaszczemy drugi palec),

Trzecie koło podstawowe (głaszczemy trzeci palec),

Czwarte koło podstawowe (głaszczemy czwarty palec),

Piąte koło zapasowe (głaszczemy kciuk).



Klasyczna wyliczanka o sroczce

Trzymamy dłoń dziecka, by odkryte było jej wnętrze. Swoim palcem wskazującym delikatnie pukamy wewnątrz dłoni malucha i mówimy:

Tu, tu sroczka kaszkę warzyła, dzieci swoje karmiła:

Pierwszemu dała na miseczce (łapiemy mały paluszek dziecka)

drugiemu dała na łyżeczce (łapiemy drugi paluszek)

trzeciemu dała w garnuszku (łapiemy trzeci paluszek)

czwartemu dała w dzbanuszku (łapiemy za czwarty paluszek).
 
 
Spisaliście się na medal! Brawo! Do zobaczenia w przedszkolu 🙂 🙂 Pani Ewa.
 
 
 
 
Czwartek 15.04.2021
Aktywność matematyczna

 

Witajcie kochane dzieciaczki! Jakiś czas temu poznaliśmy nazwy dni tygodnia. Czy pamiętacie je jeszcze? Na dzisiejszych zajęciach przypomnimy je sobie. Powtórzymy także nazwy pór roku. Jesteście gotowi?

1. Posłuchajcie piosenki i wykonajcie ćwiczenia gimnastyczne w niej zawarte:

 
 
 
 
2. Posłuchajcie teraz wiersza Jana Brzechwy „Tydzień”:
 
 
Czy potrafisz samodzielnie wymienić wszystkie dni tygodnia? Spróbuj 🙂

 

3. Dni tygodnia już sobie przypomnieliśmy, więc czas na pory roku. Odsłuchajcie o nich piosenki:

 
 
5. A teraz czas na zabawę, przygotowałam dla Was quiz, myślę, że sobie poradzisz:
 
 
Aktywność popołudniowa

 

6. Pokoloruj kolorowankę

https://www.kolorowankionline.net/ptaki

 
7. Wykonaj kartę pracy nr 3„Podziel na sylaby“

 

8. Zabawa paluszkowa „Sroczka“

https://www.youtube.com/watch?v=92poY7PXJBc

 
 
 
Podziękuj rodzicom za pomoc, a ja dziękuję Wam za Wasz wysiłek i Waszą pracę! Pani Ewa 🙂
 
 
 
 
ŚRODA 14.04.2021
Aktywność muzyczna
 
Zadania dla Nieśmiałków: Instrumenty muzyczne 
 
 

Stwórz swój zespół: włączaj kolejnych muzyków do gry i słuchaj. Równocześnie może grać aż 6 osób. Sprawdź różne kombinacje: zacznij od solo (1 osoba), potem duet (2 osoby), trio (3 osoby), zmieniaj wykonawców. Na koniec niech zagra cała orkiestra!

A oto skład orkiestry: tuba, trąbka, bęben wielki werbel i talerze, helikon, puzon. 

 
 

Nauka I zwrotki piosenki „Kle kle boćku”.

Posłuchaj piosenki, postaraj się zapamiętać I zwrotkę. 

Witaj boćku, kle-kle,
witaj nam bocianie,
Łąka ci szykuje,
Łąka ci szykuje
Żabki na śniadanie x2

Kle-kle boćku, kle-kle,
Usiądź na stodole,
Chłopcy ci zrobili,
Chłopcy ci zrobili,
Gniazdo w starym kole (x2)

Kle-kle boćku, kle-kle,
witamy cię radzi,
Gdy zza morza wrócisz,
Gdy zza morza wrócisz,
Wiosnę nam sprowadzisz (x2)

Czeka na zdjęcia Twoich aktywności, będzie mi miło zobaczyć jak pracujesz: m.paczkowska@pm2kg.pl 

Aktywności popołudniowe:

1.„Drobna kaszka” – zabawa ruchowo – naśladowcza

Siedzimy na dywanie. Jedna osoba jest ptakiem.

Mówimy z dzieckiem  rymowankę:

Drobna kaszka, drobna kaszka

 A dla kogo? A dla ptaszka.

Drobna kaszka, drobny mak

 A ten ptaszek robi tak!

Osoba będąca ptaszkiem pokazuje wymyślony przez siebie ruch, a pozostali uczestnicy zabawy go naśladują.

2. A teraz na relaksację poobiednią, przygotowałyśmy dla Was kochane ,,Żabki”- Dziecięcy relaks poprzez : Wizualizację z elementami ruchu- czyli tworzenie obrazów w Waszej wyobraźni.

3. ,,Powracające ptaki’’ – Usiądźcie na podłodze lub miękkim dywanie zamknijcie oczy i 

Wyobraź sobie, że jesteś ptaszkiem, który powraca z ciepłej Afryki gdzie spędził zimę. Kiedy się dowiedział, że u nas jest już wiosna, wybrał się w drogę, aby do nas powrócić. Leciał niewysoko. Przelatywał nad stadem lwów, z których jeden groźnie ryczał (dzieci- otwierają buzię szeroko i udają ryczącego lwa). Nad rzeką ujrzał słonie, które pięknie, na wszystkie strony kręciły trąbami (dzieci- złączonymi i wyciągniętymi do przodu ustami kręcą na wszystkie strony). Na drugim brzegu rzeki wylegiwały się cztery tłuste hipopotamy (dzieci -nadymają policzki cztery razy). Wkrótce ptaszek doleciał do morza i usłyszał szum jego fal (dzieci- szu, szu, szu, szu). Morze było głębokie i szerokie i leciał nad nim nasz ptaszek przez wiele godzin. Kiedy znalazł się nad lądem, przysiadł na chwilkę, aby się pożywić nasionkami dzieci z buzi robią dziobek i lekko rozchylają środkową część ust, tworząc kółeczko). Po jedzeniu pięknie wyczyścił dziobek ( dzieci- językiem czyszczą kąciki ust). Wiedział nasz ptaszek, że już jest niedaleko – przeleciał jeszcze nad pastwiskiem, gdzie brykały koniki ( dzieci-kląskają) i minął w powietrzu wieżę Kościoła, gdzie głośno biły dzwony (dzieci- bim, bam, bim bam). Na polu, tuż przy jego rodzinnym lesie pracował traktor (dzieci- naśladują wargami dźwięk traktora). Jeszcze tylko kilka machnięć skrzydłami i już był przy swym rodzinnym gnieździe. Poczuł się szczęśliwy i radośnie zaśpiewał.

4. Gniazdo bociana 
Zachęcam Was do obserwowania gniazda bociana, jesteście ciekawi co słychać u boćka i jego żony? Czy widziałąś/ widziałeś już bociana w swojej okolicy?
 
 
 
5.Bajka o wróbelku Ćwirku „Spotkanie z jaskółką”
 
 
 
6. Wykonaj kartę nr 4: Rysuj po śladzie ptaszka, pokoloruj go. 
 
Dziękuję Ci za dzisiejsze uczestnictwo w zabawach. Spisałaś/ spisałeś się na medal! Pamiętaj aby podziękować rodzicom za pomoc w zadaniach
 
 
 
WTOREK 13.04.2021
Aktywność plastyczna

 

 

 

1. Witajcie kochane Nieśmiałki. Dzisiejszy dzień zaczniemy od gimnastyki:

 
2. Następnie wykonaj kilka ćwiczeń logopedycznych:
Fruwający ptak – dzieci dotykają
czubkiem języka za górnymi i dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i ziemi.
Dziobek ptaka – dzieci wypychają wargi do przodu i na zmianę, zamykają i
otwierają.
Wysiadywanie jaj – język przyklejają za górnymi zębami, i nie ruszają nim
przez 30 sekund.
Budujemy gniazdo – dzieci przesuwają język po górnej i dolnej wardze
od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe : przyklejają język przy górnych dziąsłach.

 

 

 

3. Obejrzyjcie teraz „Wywiad z Bocianem“

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

4. Zanim wykonamy pracę plastyczną, przyjrzyj się dokładnie, jak wygląda bocian

 
 
Wykonaj teraz pracę, według załączonej poniżej instrukcji, zamiast wacików kosmetycznych, możesz użyć papierowych kółek 🙂

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=N4g5N6JNFIo

5. Napracowałeś się, więc pora na zabawę!

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

Aktywności popołudniowe:


6. Wykonaj kartę pracy nr 2 „Powrót ptaków“

 

 

 

7. Zabawa ruchowa „Ptaszki wracają do gniazd“
Do zabawy możesz zaprosić rodziców, rodzeństwo, kolegę, koleżankę.
Na podłodze rozłóż kilka kolorowych okręgów (np. z chusty, szalika, kolorowe kartki). Poproś kogoś dorosłego, aby wydawał hasła.
Na hasło „ptaszki wyfruwają z gniazda” dzieci wylatują z kręgów, krążąc między nimi. Jeśli opiekun rzuci hasło „ptaszki jedzą ziarno” dzieci muszą przykucnąć i naśladować zbieranie ziarenek. Natomiast na hasło „ptaszki wracają do gniazda”, dzieci jak najszybciej wracają do swojego kręgu.

Oczywiście, bardzo chciałabym zobaczyć Twojego bociana, prześlij mi jego zdjęcie:
e.borowik@pm2kg.pl

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

Aktywność językowa

1.Dzisiejsze zajęcia będą o pewnych przybyszach, którzy wracają po zimie do nas z ciepłych krajów… – Czy wiecie o kogo chodzi?
– o ptaki,
Wiecie już, że niektóre ptaki zostają u nas na zimę i musimy je dokarmiać – czy pamiętacie jakie to ptaki? Ale nie wszystkie zostają. Niektóre z nich odlatują na zimę do ciepłych krajów a potem do nas wracają…

2.Mamo, tato przeczytaj dziecku opowiadanie: „Cz. Janczarski List od bociana”
Wielka niespodzianka spotkała dziś Uszatka. Przyszedł z rana listonosz.
-Czy tu mieszka Miś Uszatek? –zapytał. Niedźwiadek właśnie kończył jeść
śniadanie. Odwrócił się szybko na krzesełku. Łyżeczka wysunęła się mu z łapki i
upadła na podłogę.
Listonosz powiedział: -Podnieś łyżeczkę, Misiu, i uśmiechnij się. Przyniosłem
dla ciebie bardzo miły liścik z Ciepłych Krajów od pana Bociana. Wyjął
listonosz z torby kolorową pocztówkę i wręczył ją niedźwiadkowi.
-Dziękuję… –szepnął Miś i natychmiast wybiegł na podwórko.


-Zajączku, Koguciku, Kruczku! –zawołał. Nadbiegli przyjaciele.
-Co się stało? Co się stało?
-Posłuchajcie… – powiedział tajemniczo Uszatek i przeczytał list: „Kochany
Uszatku! Wróbelki napisały do mnie, że mieszkasz na naszym podwórku. Bardzo
chciałbym Ciebie poznać. Za kilka dni przylecę do Was z Ciepłych Krajów.
Ładnie tu jest i dobrze mi tu. Tęsknię jednak do swojego gniazda. Wysyłam ci
kolorową fotografię, którą zrobił mi pewien podróżnik. Stoję pod palmą
kokosową. Na palmie siedzi małpka. A tam dalej siedzi wielbłąd. Pozdrów Jacka,
Zosię, Kruczka i Zajączka.
Całuję Ciebie Bocian Długonogi”.
Długo przyglądali się przyjaciele fotografii.
Miś powiedział: -Mówię wam: dostaniemy na pewno od Bociana w podwórku
orzech kokosowy albo banany…

3.Pytania do opowiadania:

– od kogo Miś Uszatek dostał list?
– kto przynosi listy?
– co przyniesie dla nich bocian jak wróci z ciepłych krajów?

4. Ciekawostki o bocianach, które warto opowiedzieć dziecku
Czy wiesz, że głównym pożywieniem bociana wcale nie są żaby? Owszem, bociany żywią się żabami,
ale głównie na początku wiosny, kiedy brakuje jeszcze innego pokarmu. Bociany żywią się jednak
głównie owadami i małymi gryzoniami.
Bociany bardzo lubią mieszkać w pobliżu ludzi. Nie oznacza to jednak, że chętnie zamieszkają w
mieście. Wybierają domostwa w pobliżu pól i łąk, tam gdzie znajdą dla siebie pożywienie. Są też
niezwykle przywiązane do swojego gniazda. Najczęściej budują je na dachach lub słupach. Gniazda
bocianów są w kształcie koła. Do ich budowy bociany używają przeróżnych materiałów: gałęzi,
papieru, fragmentów materiałów. Gniazda mogą być bardzo duże i ważyć nawet około 1000 kg. Swoją
średnicą dochodzą aż do 2 metrów.

18 interesujących ciekawostek o bocianach dla dzieci - Fajne Podróże

5. „Kuku, kuku” – zabawa słuchowa – gdzie jest kukułka, zabawa z
rodzeństwem lub rodzicami, dziecko odgaduje miejsce gdzie schowała się siostra, brat lub rodzic naśladujący kukułkę, dziecko doskonali umiejętność zmysłu słuchu.

6. Bocian puzzle

Zachęcam Cię do ułożenia puzzli:

http://gryonline-puzzle.pl/puzzle-zwierzeta-online-20.html

7.Wykonaj kartę pracy nr 2: Rysuj po śladzie, a następnie pokoloruj obrazek bociana.

Czeka na zdjęcia Twoich aktywności, będzie mi miło zobaczyć jak pracujesz: m.paczkowska@pm2kg.pl 

Aktywności popołudniowe:

Realizacja Programu Zdrowia Jamy Ustnej i Zapobiegania Próchnicy „Zdrowe zęby mamy – marchewkę zajadamy”

1.Drogie Gapcie, poproście rodziców o pomoc w przeczytaniu wiersza i  porozmawiajcie o nim.

Wiersz B.Formy „U dentysty”

Pan dentysta leczy zęby,
wszyscy o tym wiedzą.
A szczególnie dzieci, które
wciąż cukierki jedzą.

Kiedy nagle ząb zaboli
na fotelu siadasz.
I po chwili mocną plombę
w zębie już posiadasz.

Szczotka, pasta to są zębów
wielcy przyjaciele.
Myj dokładnie swoje zęby,
nie tylko w niedzielę.

2. Spójrzcie na obrazek i odpowiedzcie na poniższe pytania:

Kto to jest stomatolog?

Na czym polega jego praca?

Jak wygląda jego strój?

3. Pokaż zęby! – wykonajcie poniższe ćwiczenia logopedyczne:

– policzcie językiem zęby na górnej szczęce,

– policzcie językiem zęby na dolnej szczęce,

– umyjcie językiem zęby na górze, na dole,

– szeroko się uśmiechnijcie pokazując piękne ząbki.

4. „Zdrowe zęby, piękny uśmiech” – praca plastyczna.

Pokolorujcie dowolny obrazek, a następnie przyklejcie z białej plasteliny zęby w buzi chłopca i dziewczynki:

5. Obejrzyjcie fil pt. „Przyjaciele na tropie zdrowych zębów”:

https://www.youtube.com/watch?v=HQr_sZXZaEo

Dziękuję Ci za dzisiejsze uczestnictwo w zabawach. Spisałaś/ spisałeś się na medal! Pamiętaj aby podziękować rodzicom za pomoc w zadaniach. W ramach podziękowania możesz pomóc rodzicom w domowych czynnościach. Z pewnością się ucieszą. Przesyłam pozdrowienia!

Pani Gosia

*****************************************************************************************************************************

WIOSNA NA WSI 

06.04.2021r. – 09.04.2021r.

 

PIĄTEK 09.04.2021r.

Aktywność przyrodnicza

Witajcie kochane dzieciaczki 🙂
To już ostatni dzień tego tygodnia, mamy nadzieję, że już niedługo Was zobaczymy!

1. Na początek wykonaj kilka ćwiczeń gimnastycznych, aby rozgrzać się do pracy:

https://wordwall.net/pl/embed/601aad4a6af048559acd882530509998?themeId=27&templateId=70

2. Następnie przygotowałam dla Ciebie ćwiczenia logopedyczne w formie memory, pamiętasz tą grę?

https://wordwall.net/pl/embed/ebeef86b864a41419662cd315820bbfa?themeId=22&templateId=25

3. Obejrzyj teraz krótki filmik, dowiesz się, jak nazywają się domki wiejskich zwierząt, co one jedzą i jakie dobra dzięki nim mamy. Słuchaj uważnie, na koniec filmiku masz zadania do wykonania.

4. Wykonaj kartę pracy

https://drive.google.com/file/d/1CeiwmBder4NXg7rq0vauihZJvZScZ0FI/view?usp=sharing

Aktywności popołudniowe

 

5. Czas na zabawę! Zaproś do zabawy, mamę, tatę, siostrę, brata, kolegę, koleżankę 🙂 Poproś osobę dorosłą, aby przeczytała CI instrukcję.

,,Lustro”
Dzieci stają w parach twarzami do siebie: jedno dziecko wykonuje określony ruch, a dru‑
gie powtarza te ruchy.

,,Rzeźbiarze”
Dzieci dobierają się w pary. Jedno z nich jest rzeźbiarzem, a drugie będzie rzeźbą, która
jest tworzona przez artystę. Artysta „ustawia” swojej rzeźbie ręce, nogi, tułów i określa, co
ona przedstawia. Wszyscy rzeźbiarze chodzą i oglądają dzieła, które przez ten czas nie
mogą się poruszać. Potem następuje zmiana ról.

„Wyścigi konne”
(wg M. Bogdanowicz, Ruch i piosenka dla najmłodszych.)

Dzieci naśladują ruchy nauczyciela:
Konie podchodzą do startu, – uderzanie dłońmi w podłogę
bomba w górę, – wyrzut ramion w górę
poszły! – naśladowanie jazdy na koniu
Pierwsza przeszkoda… hop! – podskok w górę
Konie biegną przez krzaki…
krach, krach, krach. – kierują konia w lewo
Konie biegną przez błoto…
chlap, chlap, chlap. – kierują konia w prawo
Cieszą się – szeroko się uśmiechają
smutni panowie. – palcami wskazującymi opuszczają kąciki ust w dół
Cieszą się – szeroko się uśmiechają
smutne panienki. – palcami wskazującymi podnoszą kąciki ust.
 
6. Ułóż puzzle
 
 
Dziękuję Wam za zaangażowanie w zajęcia. A teraz pora na odpoczynek, dużo zadań w tym tygodniu wykonaliście 🙂
Życzę dużo słoneczka na weekend 🙂

 

 
 

 

CZWARTEK 08.04.2021r.

Aktywność matematyczna

Dzisiaj zapraszamy do Matematyki na wsi – Powodzenia!
WSKAZÓWKA
Poniżej Państwo znajdziecie karty pracy matematyczne, na spostrzegawczość, sprawność manualną oraz naukę cięcia nożyczkami po linii.

Można je wydrukować, żeby dziecko bezpośrednio miało gotową kartę pracy.

Popatrz na obrazek i spróbuj policzyć zwierzątka oraz powiedzieć co poszczególne zwierzątka robią w zagrodzie 

https://drive.google.com/file/d/181FWb9gJA_ri0tBovI_IpJ8IXiZx-9vt/view?usp=sharing

 

ŚRODA 07.04.2021
Aktywność muzyczna

Witajcie przedszkolaki 🙂 Wyspaliście się? Na początek naszego kolejnego dnia, zrobimy małą rozgrzewkę.

1. Wczoraj poznaliście wiejskie zwierzątka. Włączcie poniższy filmik i razem z nimi zatańczcie znaną Wam już piosenkę.

Dzisiaj poznamy nową piosenkę, aby przygotować się do jej zaśpiewania, musimy najpierw zrobić gimnastykę buzi i języka. Wykonaj poniższe zadanie, jego forma na pewno Ci się spodoba, więc do dzieła

https://wordwall.net/pl/embed/3a39359c2e304ff388ed72f23aa28fbe?themeId=52&templateId=8

Posłuchaj piosenki, dziś postaraj się zapamiętać słowa I zwrotki.

„IDĄ KACZUSZKI“

1. Idą kaczuszki,
Trzymają swe brzuszki,
Ogonkiem ruszają,
Główkami kiwają.
 
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)
 
2. Idą kaczuszki,
Mają krótkie nóżki,
Wszystkie się bujają,
Wesoło śpiewają.
 
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)
 
3. Idą kaczuszki,
Umyć swoje nóżki,
Skrzydłami machają,
W wodzie już pływają.
 
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwa,
Kwa, kwa, kwa, kwa, kwa! (2x)

Aktywności popołudniowe

4. Wykonaj teraz kartę pracy.

https://drive.google.com/file/d/1k5TbiR25p8yd6t2MECCP3V11oi2VdpsK/view?usp=sharing

Poniżej zamieszczam kolorowankę, którą można wydrukować, bądź pokolorować online:

Kurczaki na podwórku

Na koniec dzisiejszych zajęć odpocznij sobie przy masażyku, poproś o pomoc w tym zadaniu rodziców i zachęć na wyjście na spacer po tym odpoczynku 🙂

Wycieczka
Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
Czujesz dreszczyk?  (leciutko szczypiemy w kark)

Dziękuję Wam za dzisiejszy udział w zajęciach.
Pamiętajcie, aby wysłać zdjęcia swoich aktywności. Miłego popołudnia! 🙂

 

Witajcie kochane Nieśmiałki po świętach!
Mam nadzieje, że pomagaliście rodzicom w przygotowaniach i Zajączek Wielkanocny obdarował Was za to 🙂

Zaczynamy kolejny tydzień naszej zdalne nauki… Mam nadzieję, że już ostatni, ponieważ baaardzo się za Wami stęskniliśmy 🙂

Wtorek 06.04.2021
Aktywność plastyczno-techniczna

1. Tematem przewodnim tego tygognia będzie „Wiosna na wsi“.
Obejrzyj zatem filmik, a dowiesz się, jakie zwierzęta żyją na wsi. Na końcu filmiku masz również kilka zadań do wykonania, z więc do dzieła!

Zgaduj -zgadula –rozwiązwiąż zagadki:           
                                                             
– Choć się zielonej trawy naje, to mleko zawsze białe daje (krowa)                              
– Lubi owies, lubi siano, w stajni rży i parska rano (koń)            
– Mieszka sobie w chlewiku, z koryta wyjada, z nikim nie gada (świnia)
– Głośno pieje : kukuryku, wstań dziewczynko i chłopczyku (kogut)

  Kiwa się śmiesznie na krótkich nóżkach, pływa po stawie, zwie się…(kaczuszka)                               

Praca plastyczna- kogut z rolki papieru toaletowego

Do wykonania koguta potrzebne będą:
rolka po papierze toaletowym
klej, nożyczki
papier kolorowy
2 oczka (mogą być też narysowane i wycięte z papieru)
Sposób wykonania:

Białym papierem obklejamy rolkę
Z żółtego papieru wycinamy szablony łap (2x)
Z czerwonego papieru wycinamy grzebień.
Z kolorowego papieru wycinamy kolorowe paski na ogon, przyklejamy z tyłu koguta.
Wycinamy dziób i przyklejamy.
Będzie mi miło zobaczyć efekty Twojej pracy, prześlij mi proszę zdjęcia, na pewno pięknie to wykonałeś/wykonałaś!: e.borowik@pm2kg.pl i m.paczkowska@pm2kg.pl

Aktywności popołudniowe:

1. Zabawa ruchowo-naśladowcza do tekstu „W naszym ogródeczku”

W naszym ogródeczku          dz. rysują rękoma koła przed sobą
zrobimy porządki                 dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką
Wygrabimy ścieżki               dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki           dz. naśladują kopanie łopatą
Raz dwa trzy.                      dz. klaszczą 3 razy
Potem w miękką ziemię       dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi
wsiejemy nasionka
Będą się wygrzewać             dz. „wkręcają żaróweczki”
na wiosennym słonku
Raz dwa trzy.                       dz. klaszczą 3 razy
Spadnie ciepły deszczyk       dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli
i wszystko odmieni                opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.
W naszym ogródeczku          dz. rysują rękoma koła przed sobą.
grządki zazieleni
Raz dwa trzy.                       dz. klaszczą 3 razy

Zadanie na spostrzegawczość:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/znajdz-myszki/#

Kolorowanka:

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/klacz-i-zrebie/#

Dziękuję Wam za dzisiejszą pracę, pamiętajcie, aby podziękować rodzicom za ich pomoc. Do jutra! Pani Ewa.

*****************************************************************************************************************************

Witaj Przedszkolaku! Dzień dobry!

Zapraszam do skorzystania z przygotowanych materiałów. Święta tuż, tuż… Wielkanoc zbliża się do nas dużymi krokami, a więc do dzieła. Rozpoczynamy poniedziałkowe spotkanie z tematem wielkanocnych zabaw.

Na dobry początek dnia zapraszam Cię do wspólnej zabawy ruchowej. Skorzystaj z proponowano filmu i zatańcz wspólnie z rodzicami.

Powodzenia!

PIĄTEK 02.04.2021

AKTYWNOŚĆ PRZYRODNICZA

Dzień dobry Zuchu! Zaproponuje Ci  kolejne zadania, które możesz wykonać. Powodzenia i dobrej zabawy!

1.WIELKANOCNE ZAGADKI

Ma długie uszy i pięknie skacze,
lubi marchewkę oraz sałatę. (zając)

Na stole stoi kosz,
a w nim leżą białe, żółte, nakrapiane,
na Wielkanoc malowane(pisanki)

Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą.
Są barwne, kolorowe zrobione
z gałązek wierzby, bazi
lub sztucznych kwiatów(palma wielkanocna)

Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)

Ma mięciutką wełnę i złociste różki,
a w Wielkanoc siedzi na łące z rzeżuszki (baranek)

Na wierzchu skorupka, w środku żółto-białe,
można z nich zrobić pisanki wspaniałe (jajka)

Wiklinowy i pleciony na święconkę
Przeznaczony (koszyk)

2.CIEKAWOSTKI

Koszyczek wielkanocny: https://view.genial.ly/60563a1a5d00340dad3edeae/presentation-koszyczek-wielkanocny

3. Posłuchaj piosenki:

4. Zabawa: Znajdź parę

Aktywności popołudniowe: 

Zajączkowy wyścig: Można go ułożyć z poduszek, ustawić krzesła lub wyznaczyć trasę na podwórku. Uczestnicy pokonują ją kicając, zamiast po prostu biec. Wygrywa ten zajączek, któremu uda się pokonać trasę w najkrótszym czasie.

Jak najdalej: Wszyscy uczestnicy zabawy stają w szeregu. Na znak toczą jajka po ziemi. Wygrywa osoba, której jajko potoczyło się najdalej. Dzieci mogą odliczyć odległość od startu do swojego jajka tip-topami. Od razu też poćwiczą liczenie i mierzenie.

Szukanie jajek: Rodzicu, ukryj w domu kilka czekoladowych jajek. Będzie ciekawie jeśli pomożesz dziecku odgadywać, gdzie są schowane przygotowując słoik z zagadkami np. W tym miejscu jest zimno i na pewno znajdziesz tam mleko (lodówka). Takie podchody są zawsze ciekawsze niż trochę oklepane ciepło-zimno.

WESOŁYCH ŚWIĄT

 

CZWARTEK 01.04.2021

AKTYWNOŚĆ MATEMATYCZNA

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice
Przed Wami kolejna, tym razem wielkanocna porcja propozycji, które mamy nadzieję, umilą Wam czas.

Zadania dla Nieśmiałków:

https://view.genial.ly/6064c89dccc9790cde59c615/interactive-image-interactive-image

Wykonaj kartę pracy nr 4:

WIELKANOCNE KARTY PRACY – zestaw 1 – Przedszkolankowo

Czekam na zdjęcia Twoich aktywności, będzie mi miło zobaczyć jak pracujesz: m.paczkowska@pm2kg.pl 

Aktywności popołudniowe:

1.W ramach dzisiejszej aktywności popołudniowej robimy porządki w swoim pokoju oraz pomagamy rodzicom w innych porządkach domowych.

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

2.Zachęcam Was do upieczenia pysznej i prostej babki (moja ulubiona), która może zagości na waszych wielkanocnych stołach, mniam:)

https://docs.google.com/document/d/1OAy7tgAtt1V9I5G6i0zLX4QaWJ38vdB0_TJY5IcrA24/edit?usp=sharing

3.Świąteczne memory:

https://learningapps.org/watch?v=pw9astd6219

Miłego popołudnia:)

 

ŚRODA 31.03.2021

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA

1.W zdrowym ciele zdrowy duch, zaczniemy od rozgrzewki, do dzieła!

2.Posłuchaj piosenki, postaraj się zapamiętać słowa II zwrotki,  I zwrotkę poznaliśmy na ostaniach muzycznych zajęciach w przedszkolu:

PISANKI

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

3.Odpowiedź na pytania: O czym opowiada piosenka? Jest wesoła czy smutna? Wolna czy szybka? Co było namalowane na pisankach?

4.Czas na naszą świąteczną zabawę o kurce i zajączku, zaproś do zabawy swoich rodziców lub rodzeństwo:

-Skacze zając kic, kic, kic. Nie ma czasu nic, a nic. Skacze zając tu i tam. Chce prezenty rozdać nam x2

Kicamy zajączki.

-Chodzi kura: ko, ko, ko. Składa jaja tam i tu. Gdacze kura: ko,ko,ko. Do kurnika by się szło x2

Chodzimy jak kurka. 

-Skacze zając kic, kic, kic. Nie ma czasu nic, a nic. Skacze zając tu i tam. Chce prezenty rozdać nam.-Chodzi kura: ko, ko, ko. Składa jaja tam i tu. Gdacze kura: ko,ko,ko. Do kurnika by się szło 

Czeka na zdjęcia Twoich aktywności, będzie mi miło zobaczyć jak pracujesz: m.paczkowska@pm2kg.pl 

Aktywności popołudniowe:

1. „Zajączki” – zabawa paluszkowa.

Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

2.Wykonaj kartę pracy nr 3 lub pokoloruj kolorowankę nr 3.

3.Drogie Nieśmiałki! Zachęcam Was do zabaw swobodnych na podwórku, na placu zabaw , spaceru na świeżym powietrzu z rodzicami, starszym rodzeństwem. 

Miłego popołudnia! Pozdrawiam Was serdecznie!  

Mam dla Was niespodziankę:) Cieszę się, że wykonujecie w domu zadania, które dla Was przygotowuje. W czwartek zapraszam Was na świąteczny koncert: „Jajko, kura, Alleluja”

WTOREK 30.03.2021

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNO-TECHNICZNA 

Zapraszam do skorzystania z przygotowanych materiałów. Rozpoczynamy wtorkowe spotkanie z tematem wielkanocnych zabaw.

1.Zapraszam do wykonani zadania: Ćwiczymy spostrzegawczość

https://view.genial.ly/5e85e2ffba81d90dfb392f01

2.Pisanka- praca plastyczna

„Pisanki, pisanki, jajka malowane nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.”

Przygotuj: farby, pędzelek oraz jajka z masy solnej (które otrzymałaś/ otrzymałeś z przedszkola). 

Pomaluj jajka farbami lub ozdób jajka dostępnymi materiałami w domu. 

Jeżeli nie odebrałaś/ odebrałeś materiałów z przedszkola, przygotowałam dla Ciebie inne propozycje.

Instrukcja wykonania zadania:

Propozycja nr 1

https://docs.google.com/document/d/11pcnHkvdCMGH1G-lMVfx5plvM-XG9oaZFy9nWq0So4U/edit?usp=sharing

Propozycja nr 2

https://docs.google.com/document/d/1WWqWVQS7a270_wAjAkSQhFW61nNzH9wlV4wSECcjVjM/edit?usp=sharing

Czeka na zdjęcia Twoich aktywności, będzie mi miło zobaczyć jak pracujesz: m.paczkowska@pm2kg.pl 

Aktywności popołudniowe

1.”Przygoda dwóch jajeczek”: ćwiczenie rozwijające mowę dziecka

2. Pokoloruj obrazek nr 2. 

3. Wybierz się z rodzicami na spacer i poszukaj oznak nowej pory roku- wiosny. 

Dziękuję Ci za dzisiejsze uczestnictwo w zabawach. Spisałaś/ spisałeś się na medal! Pamiętaj aby podziękować rodzicom za pomoc w zadaniach. W ramach podziękowania możesz pomóc rodzicom w domowych czynnościach. Z pewnością się ucieszą. Przesyłam pozdrowienia!

Pani Gosia

 

PONIEDZIAŁEK 29.03.2021

AKTYWNOŚĆ JĘZYKOWA

Zajączki malują jajka”- historyjka obrazkowa

Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Trzeba je zliczyć?  ( dziecko liczy). Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było pisanką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo – taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.

-Opowiedz co dalej się wydarzyło?
– Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?
– Co odczuwał zajączek?

Jednak to nie koniec przygody, bo oto:
– Co się stało?
– A co teraz przeżywał zajączek?
– Dlaczego zajączki miały pełne ręce roboty?
– Czy wiesz, co to jest pisanka?

PISANKI: wszystkie kolorowe wielkanocne jajka nazywa się po prostu pisankami, czyli farbowanymi jajkami z „pisanymi” na nich wzorami. Technik ozdabiania wielkanocnych jajek jest wiele. W zależności od metody wykonania mogą to być:

RODZAJE PISANEK FILM:

Zapraszam Cię do wykonania KARTY PRACY NR 1: Pisankowe szlaczki. 

Jeżeli nie odebrałaś/ odebrałeś materiałów z przedszkola, możesz wykonać zadanie:  

Czeka na zdjęcia Twoich aktywności, będzie mi miło zobaczyć jak pracujesz: m.paczkowska@pm2kg.pl 

 

Aktywności popołudniowe:

Masażyk relaksacyjny „Pisaneczki”.

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni: Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia paluszkami- kropki) Była też w paseczki. (rysujemy paseczki) I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę) Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki) I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek) Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi).

Zabawa ruchowa z elementem orientacji „Wielkanocne zajączki”
Przed zabawą zamienia dzieci „w zajączki” słowami:
Hokus – pokus, ecie – pecie, zajączkami zostaniecie.
Już zajączków cały tłum skacze zwinnie: szur, szur, szur.
Przebieg zabawy:
Na dywanie rozłożone jajeczka, między którymi dziecko będzie się poruszać podczas
muzyki, a na przerwę w muzyce – staje:
– przed jajkiem,
– za jajkiem(rodzic wcześniej demonstruje).
– podnieś jajeczko do góry,
– połóż na dywan.
– zanieś na stolik

Przygotuj: kredki lub mazaki.

Pokoloruj obrazek nr 1: Zajączek i pisanki lub moja propozycja poniżej:

 

Dziękuję Ci za dzisiejsze uczestnictwo w zabawach. Spisałaś/ spisałeś się na medal! Pamiętaj aby podziękować rodzicom za pomoc w zadaniach. W ramach podziękowania możesz pomóc rodzicom w domowych czynnościach. Z pewnością się ucieszą. Przesyłam pozdrowienia!

Pani Gosia

 

 

***************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

PONIEDZIAŁEK 02.11.2020r.

MOWA I MYŚLENIE

https://view.genial.ly/5f9eddc63435660d1d4c1cac/interactive-image-interactive-image

Zajęcia popołudniowe

https://drive.google.com/file/d/13R9LAT2F_o-ULXs78qj_N1Rlm0lM3nuT/view?usp=sharing

 

************************************************************************

PIĄTEK 30.10.2020r.

Aktywność Przyrodnicza

Serecznie zapraszamy do obejrzenia prezentacji

https://view.genial.ly/5f9ade8499153e0d7b537816/interactive-image-interactive-image

Dla chętnych dzieci są jeszcze zagadki i nie tylko…

Proszę, aby rodzic przeczytała zagadki J

1.Zagadki:

Gdy go nie ma,
Wszyscy narzekają.
Gdy jest- pod parasol przed nim się chowają.

Co to jest odgadnij,
Leci tylko na dół
Jest tylko na dworze
Suchy być nie może.

2. Zabawa „Dokończ zdanie” . Dziecko kończy zdanie przeczytane przez rodzica , lub mówi całe zdanie  Kiedy pada deszcz lubię…….

3.Pokoloruj poniższy obrazek

https://drive.google.com/file/d/1pq8sZK5x7y2kH5BVJ8mdJUKO1aBJXCL_/view?usp=sharing

Kochani pamiętajcie , że czekamy na zdjęcia i filmiki

************************************************************************

CZWARTEK  29.10.2020

Aktywność matematyczna

Witam serdecznie Rodziców i dzieci .Dzisiaj aktywność matematyczna .

 Prosimy o nadsyłanie zdjęć , kartę pracy lub filmik J; Życzę powodzenia ( K.Z).

Zadanie 1

Zapraszam Was do wspólnej zabawy z piosenką.

Piosenka dziecięca „Głowa ramiona kolana pięty”

Zadanie 2

Proszę, aby Rodzic przeczytał dziecku wiersz , podczas czytania dziecko wskazuje części swojego ciała

„Wyliczanka”

Pokaż Jasiu ( tu wymienia imię  swojego dziecka) gdzie masz oko,
gdzie masz ucho a gdzie nos.
Pokaż rękę, pokaż nogę,
gdzie na głowie sterczy włos.

Daj mi rękę, tupnij nogą,
kiwnij głową tak i nie.
Klaśnij w dłonie, hop do góry,
razem pobawimy się.

Zadanie 3

Zadanie z liczeniem dla dziecka(Jeśli dziecko sobie nie poradzi pomagają rodzice)

  • Policz ile nosów masz w domu?
  • Policz ile uszu ma razem mama i tata?
  • Policz ile głów masz w domu .

Zadanie 4

Poniżej znajduje się karta pracy.

 Jeśli ktoś ma możliwość wydrukowania karty to drukuje i wykonuje zadanie na karcie. Jeśli nie to dziecko wykonuje zadanie razem z rodzicem przed monitorem.

Dziecko łączy pasujące do siebie przedmioty kreską na wydrukowanej karcie.  Jeśli przed monitorem, łączy je palcem.

https://drive.google.com/file/d/1oq3Y-23ip-WizlEaNt79NXA1GDBeJEvn/view?usp=sharing

************************************************************************

ŚRODA 28.10.2020r.

AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNA

https://drive.google.com/file/d/1qZSPVsmH6tVPGw89jneb5O4uajFFICzi/view?usp=sharing

 

************************************************************************

Witajcie Kochane Nieśmiałki!!!

Bardzo jest nam przykro, że nie możemy się spotkać i wspólnie bawić, tańczyć i śpiewać, ale nie martwcie się przygotowałyśmy dla Was piosenkę , do której wysłuchania serdecznie Was zapraszamy.

A na zakończenie zróbcie zdjęcie w ubraniach, które są niezbędne na deszczową pogodę. Możecie również nagrać krótki filmik jak sami się ubieracie w deszczowe ubrania. Wszystkie zdjęcia i filmiki prześlijcie do swoich pań z grupy. Buziaki i powodzenia. 

 

WTOREK 27.10.2020r.
AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA
Piosenka   „Deszczyk”

https://cloud7b.edupage.org/cloud?z%3A6q2%2BwMN1av2MbMZqlbgyXDs462bXywwG3pf3INsUtNSOi1Cq6exsf423Kd4Jt6eS

Tekst piosenki „Deszczyk”

  1. Kapu-kapu, pada deszcz – klaszczemy                          

strugi lecą z nieba  – ręce unosimy w górę i naśladujemy padający deszcz                          

  A ja jednak powiem wam:

  martwić się nie trzeba  – wykonujemy przeczący ruch głową                            

Ref. Weź parasol zaraz do ręki, –  naśladujemy wzięcie parasola                          

włóż na nogi kalosze – naśladujemy zakładanie kaloszy( prawa, lewa noga)                                  

Zanuć słowa tej piosenki  – maszerujemy po kole                     

i wesoło ruszaj w drogę.                               

 II Kapu-kapu, kapu, kap

deszczyk z nieba leci,

w kroplach deszczu, nucąc tak,                         

idą sobie dzieci.

Ref.  Weź parasol…

 III Kapu-kapu, kapu, kap

wszystko mokre w koło.

Przez kałuże sobie skacz,

śmiejąc się wesoło.                                                      

  Ref.  Weź parasol…

2. Zapraszamy też do wspólnej zabawy bieżnej na świeżym powietrzu „ Dogoń chmurkę”

Rodzic z dzieckiem . Jedno z uczestników to chmurka a drugi jest wiatrem. Wiatr goni uciekającą chmurkę. Kiedy wiatr dotknie chmurkę następuje zmiana ról.

Życzymy miłej zabawy.

Pozdrawiamy serdecznie!!!