Gimnastyka Korekcyjna – praca zdalna
414 wizytWitajcie ! (22- 30.06)
Wkrótce wakacje. To ostatnia porcja ćwiczeń w tym roku szkolnym. Wykonujcie je 2-4 razy w tygodniu. Zachęcam wszystkie dzieci i rodziców do ćwiczeń również podczas wakacji – korzystajcie z ćwiczeń zamieszczonych na stronie lub rozdawanych na zebraniach z rodzicami (niestety wiem,że nie wszyscy je mają ponieważ frekwencja była bardzo niska). Na początku roku szkolnego rozdawałam zalecenia korekcyjne dla każdego dziecka(także poprzez nauczycieli w waszych grupach w przypadku nieobecności rodzica na zebraniu) – jest tam określona wada postawy. Dobierajcie głównie te ćwiczenia, które są dedykowane dla waszego dziecka nie zapominając jednak,że ćwiczenia ogólnorozwojowe są również ważne ponieważ wzmacniają mięśnie całego ciała. Korzystajcie z placów zabaw (rozwój i wzmocnienie wszystkich mięśni ciała), biegajcie boso po plaży(świetnie rozwija mięśnie stóp), często korzystajcie z rowerów (super ćwiczenie dla koślawych kolan).
Życzę Wam wspaniałych wakacji, dużo ruchu zwłaszcza na świeżym powietrzu. Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa!
Zdrowo i Sportowo – Rozgrzewka
https://www.youtube.com/watch?v=aAOiv41ybSQ
TRENING DLA DZIECI „BAWIMY SIĘ” – profilaktyka i korektywa. ZDROWE STOPY, PRAWIDŁOWA POSTAWA
https://www.youtube.com/watch?v=EL7VkxBrJ1M
Dzieci trenują w domu – ćwiczenia na weekend
I jeszcze ćwiczenia typowo korekcyjne. Takie państwo otrzymali ode mnie na jednym z zebrań dla rodziców dzieci uczęszczających na gimnastykę korekcyjną. Bardzo ważną rolę podczas ćwiczeń spełniają ćwiczenia oddechowe.
Na jedną jednostkę ćwiczebną wybierajcie 5-6 dowolnych ćwiczeń z podanych propozycji.
Przykładowe ćwiczenia wzmacniające mięśnie kończyn dolnych i stóp-
stosowane w takich wadach jak:
* płaskostopie
* płasko-koślawość stóp
* koślawość kolan
W STANIU:
– Marsz na paluszkach, ręce wysoko w górze – ”wielkoludy”
– Marsz na piętach z podwiniętymi paluszkami stóp „pingwinek”
– Marsz na palcach z wysokim unoszeniem kolan- „idzie bocian”
– Podskoki na paluszkach- „piłeczki”
– Chód ze skrzyżowaniem nóg na przemian.
– Podskoki z gazetą trzymaną między kolankami
– Przysiady na całych stopach, stópki złączone, kolanka na zewnątrz
W POZYCJI SIEDZĄCEJ:
– Swobodne krążenia stóp- „stópka tańczy”
– Klaskanie podeszwową stroną stóp- „bijemy brawo”
– „Spacer gąsieniczki” – przesuwanie stóp do przodu poprzez
naprzemienne podwijanie
paluszków i ich prostowanie
– Zwijanie palcami stóp szarfy ( kawałka materiału)poprzez naprzemienne
podwijanie
paluszków i ich prostowanie
– Chwyt palcami stóp woreczków z grochem, kredek lub innych różnokształtnych
przedmiotów i przeniesienie ich w inne miejsce np. do koszyczka, pudełeczka
– Chwytanie palcami stóp drobnych przedmiotów i unoszenie ich w górę (w pozycji stojącej
lub siedzącej).
– Chwyt podeszwową stroną stóp piłki i uniesienie jej w górę- podanie
Mamie, Tacie lub
włożenie do pojemnika
– Toczenie podeszwową stroną stóp piłki do przodu po podłodze- aż do
wyprostu nóg i z
powrotem
– Próba rozłożenia i złożenia gazety stopami
– Próba zgniecenia gazety w kulkę
– Podrzucanie stopami kulki wykonanej z gazety
– Próba podarcia gazety paluszkami stóp
– Pozbieranie paluszkami stóp kawałeczków gazety i wrzucenie do pojemnika.
– Zginanie, prostowanie, odwodzenie, przywodzenie i krążenie
stóp.
– Toczenie po podłodze piłki, laski, ruchami stóp siedząc lub stojąc.
– Rysowanie palcem na podłodze określonych figur.
Ćwiczenia powinny być wykonywane zgodnie z instruktażem, systematycznie i
powinny trwać co najmniej 10-15 minut.
Przykładowe ćwiczenia wzmacniające mięśnie posturalne ( mm.
grzbietu, mm. brzucha i mm. pośladkowe) stosowane w takich wadach jak:
* plecy okrągłe
* plecy wklęsłe
* plecy okrągło- wklęsłe
W POZYCJI LEŻENIA PRZODEM ( NA BRZUCHU)- dziecko leży na brzuchu, nogi ma
wyprostowane i złączone, pięty razem, dłonie splecione w koszyczek pod brodą,,
pod brzuszkiem ( KONIECZNIE) wałek z koca lub ręcznika:
– „Latawiec”- ręce zgięte w łokciach, łokcie przy tułowiu, nogi złączone,
proste- uniesienie
tułowia i nóg w górę, ściągnięcie łopatek i napięcie pośladków
– „Jaskółka”- ręce wyprostowane wzdłuż tułowia, nogi złączone, proste
-uniesienie tułowia ,
rąk i nóg w górę, ściągnięcie łopatek i napięcie pośladków
– „Strzałka”- ręce złączone i wyprostowane przed sobą ,nogi złączone, proste-
uniesienie
tułowia i rąk w górę, nogi wykonują w powietrzu nożyce pionowe
– „Lot samolotem ze wspomaganiem”- ręce splecione na szyi, łokcie i tułów w
powietrzu,
nogi wykonują w powietrzu nożyce pionowe
– „ Balonik”- ręce złączone przed sobą w kształt kółeczka, nogi złączone,
proste- uniesienie
tułowia, rąk i nóg w górę, napięcie pośladków
– „Dziadek do orzechów” -ręce złączone i wyprostowane przed sobą ,nogi
złączone, proste-
uniesienie tułowia i rąk w górę, nogi wykonują w powietrzu ruch odwodzenia i
przywodzenia(otwieranie i zaciskanie „dziadka”)
W POZYCJI LEŻENIA TYŁEM(na plecach)- dziecko leży na plecach, dłonie splecione
pod głową, łokcie szeroko przylegają do podłogi, nogi zgięte i złączone, pięty
razem oparte o podłogę:
– Rowerek nogami
– „Mostek korekcyjny” – z pozycji wyjściowej uniesienie bioder w górę i
napięcie pośladków.
– „Dźwig”- z pozycji wyjściowej wyprost złączonych nóg w górę, stopy
obciągnięte, nóżki
powinny tworzyć z tułowiem kąt rozwarty, wytrzymanie ok 3-5 sekund i
opuszczenie w dół
– „Druty”- wyprost nóg w górę j.w., rozłączenie prostych nóg, obroty
stopami, złączenie nóg i
opuszczenie w dół
– „Wachlarz”- z pozycji wyjściowej wyprost złączonych nóg w górę j.w.-
odwodzenie i
przywodzenie nóg w powietrzu(rozkładanie i składanie wachlarza) i opuszczenie w dół do
poz. wyjściowej
– „Siłowanie się rąk z kolanami”- z pozycji wyjściowej położenie rąk na
kolanach i pchanie
kolanek ok. 5 sekund
– „Nożyce poziome nogami”- dziecko siedzi w podporze na łokciach, nóżki ma
wyprostowane
i złączone- uniesienie prostych nóg w górę i wykonywanie nożyc poziomych
nogami
– „Skocznia”- dziecko siedzi z nogami prostymi, oparte na dłoniach za tułowiem,
unosi biodra
w górę i napina pośladki, wytrzymuje w napięciu ok. 5 sekund i opuszcza
biodra
– „Kołyska na plecach do przodu i do tyłu”- dziecko trzyma nóżki rękami pod
kolankami,
głowa blisko kolan- kołysanie się w przód i w tył
Wszystkie ćwiczenia powinno powtarzać się 10 razy w co najmniej 2 seriach.
Przykładowe ćwiczenia rozciągające mięśnie obręczy barkowej i klatki
piersiowej oraz wzmacniające mięśnie grzbietu stosowane w takich wadach jak:
* barki przywiedzione, asymetria ustawienia barków
* plecy okrągłe
* odstające łopatki
* wady w obrębie klatki piersiowej( klatka piersiowa asymetryczna, lejkowata,
szewska,
deformacje mostka).
W STANIU (dziecko stoi wyprostowane, nóżki ma złączone):
– Naprzemienne krążenia wyprostowanych ramion w przód i w tył – ” wiatraki”
– Nożyce poziome rękami- ręce wykonują ruch na poziomie barków
– „Huśtawka”- naprzemienne wymachy prostymi rękami w górę i w dół
– „Kółeczka”- dłonie na barkach, ręce wykonują krążenia do tyłu
– „Okienka”- ręce zgięte w łokciach, złączone przed głową wykonują odwodzenie
do boku i
wracają do pozycji wyjściowej
– „Sztangi” -ręce zgięte w łokciach, ustawione w skrzydełka wykonują wyprost w
górę i
zgięcie w dół
W POZYCJI LEŻENIA PRZODEM ( NA BRZUCHU)- dziecko leży na brzuchu, nogi ma
wyprostowane i złączone, pięty razem, dłonie splecione w koszyczek pod brodą,
pod brzuszkiem wałek z koca lub ręcznika:
– „Pływanie żabką”- pracują same ręce nad podłożem, tułów w powietrzu
– „Wkręcanie żarówek”- ręce wyprostowane nad podłożem wykonują ruchy rotacyjne,
tułów
w powietrzu
– „Lot rakiety”- ręce splecione na pośladkach, tułów w powietrzu
– „Lot samolotem”- ręce splecione na szyi, łokcie i tułów w powietrzu
– Obserwowanie przez lornetkę zrobioną z dłoni- łokcie i tułów w powietrzu
– „Gwiazdka” (pajacyk na leżąco)-wyprostowane ręce i nogi wykonują w powietrzu
ruch
odwodzenia i przywodzenia
– „Foka”- uniesienie tułowia poprzez wyprost rąk(brzuszek zostaje na podłodze)
– „Dinozaur- lecący pterodaktyl”- ręce zgięte w łokciach, łokcie przy tułowiu,
nogi zgięte w
kolanach- uniesienie rąk, nóg i tułowia w górę
– „Wałkowanie ciasta”- ręce zgięte w łokciach, łokcie przy tułowiu- uniesienie
tułowia i
wykonanie wyprostu rąk do przodu i powrotu do pozycji wyjściowej(łokcie do
tułowia).
Wszystkie ćwiczenia powinno powtarzać się 10 razy w co najmniej 2 seriach.
Przykładowe ćwiczenia oddechowe stosowane u dzieci w
przerwach między ćwiczeniami oraz w wadach klatki piersiowej:
* Technika prawidłowego oddychania: wdech wykonujemy nosem a wydech ustami.
Wydech powinien być dwa razy dłuższy niż wdech.
Ćwiczenia oddechowe rozpoczynamy od głębokiego wydechu ustami po czym
wykonujemy wdech nosem.
– W staniu- wspięcie na paluszki i uniesienie rąk w górę – Wdech nosem-
„wąchamy
kwiatuszka” opuszczenie rąk, zejście na całe stopy bądź do przysiadu- wydech ustami-
„dmuchamy na świeczkę na torcie”
– W marszu – idziemy na paluszkach, ręce w górę – „zrywamy jabłuszka”- wdech
nosem
przysiad- „wkładamy jabłuszka do koszyka”- wydech ustami
– W siadzie po turecku -ręce w górę- „listki drgają na wietrze”- wdech nosem
ręce bokiem w
dół – „listki opadają”- wydech ustami
– W siadzie na piętach- ręce w górę -wdech nosem ukłon do przodu po japońsku (
cały czas
siedząc na piętach) -wydech ustami
– Dmuchanie w rozłożoną gazetę, dmuchanie w piórko, przedmuchiwanie po podłodze
piłeczki do tenisa stołowego, dmuchanie przez rurkę do szklanki napełnionej wodą.
***********************************************************************
15 – 19.06.2020r.
Witajcie dzieci!
Oto propozycje ćwiczeń na ten tydzień. Pamiętajcie aby ćwiczyć przynajmniej 2- 3x w tygodniu. Ćwiczymy na boso.
1. Dla rozgrzewki ruch przy piosence
SKACZEMY, BIEGNIEMY – @WYGIBASY TV – piosenki dla dzieci – piosenka dla dzieci, dziecięce hity!
2. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie tułowia
Pielęgnacja i rozwój dziecka – Ćwiczenia wzmacniające mięśnie tułowia cz. II https://www.youtube.com/watch?v=AwuBsfPi0lY
3. Porcja ćwiczeń na koślawe kolana
Pielęgnacja i rozwój dziecka – Ćwiczenia na koślawość kolan
https://www.youtube.com/watch?v=e4exTQfjDQ4
Przykładowe ćwiczenia korekcyjne dla prawidłowego rozwoju stóp:
Pomoce: klocki, pojemniki, kapsle, kasztany, korale,
woreczki, maskotki, płyta CD, gazety, szarfy( wstążki), krzesełko. Rodzice
zastępujcie pomoce podobnymi np szarfa – wstążka, ławka – krzesełko itp.
Wybierzcie 5- 6 ćwiczeń podczas jednego treningu
- „Żuraw” – Dzieci chodzą po sali z wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie zgiętymi stopami (obciągniętymi stopami), naśladują polujące żurawie.
- „Granie na bębenku”-Dzieci siedzą w siadzie ugiętym ze stopami opartymi o podłogę. Na hasło „gramy” podnoszą pięty do góry (zginają podeszwowo stopy) i uderzając lekko palcami, naśladują granie na bębenku.
- „Zbuduj zamek z klocków” -Dzieci siedzą w siadzie ugiętym, zadaniem dziecka jest zbudowanie za pomocą stóp dowolnego zamku z leżących obok rozrzuconych klocków. Można określić czas trwania -podczas trwania piosenki, której akurat się uczymy.
- „Bicie brawa stopami”-Leżenie na plecach, ręce odsunięte w bok, dzieci unoszą ugięte nogi i rozchylają na boki kolana, stopy zwracają podeszwami do siebie i „biją brawa”.
- „Odkurzacze”-Dzieci naśladują robienie porządków. Odkurzaczem, czyli palcami stóp zbierają rzeczy leżące obok nich (mogą to być kapsle, kasztany, korale, woreczki, klocki, maskotki) każde do innego pojemnika.
- „Mycie się” -Uczestnicy zabawy „po ciężkiej pracy” – dbając o higienę, przystępują do mycia całego ciała za pomocą stóp (stopy to mydło).
- „Wycieranie się po myciu” -Dzieci po dokładnym umyciu się, przystępują do wycierania, używając stóp jako ręcznika. Następnie zmiana nóg.
- „Chód baletnicy” -Dzieci maszerują po pokoju z maksymalnie zgiętymi podeszwowo stopami. Palce jako pierwsze dotykają podłogi.
- „Czytanie gazety” -Dzieci siedzą na małym krzesełku, przed nimi leży rozłożona gazeta. Na znak prowadzącego starają się rozłożyć, a następnie złożyć gazetę palcami stóp.
- „Rozrywanie gazety” -Dzieci siedzą na krzesełku, przed nimi leży gazeta, zadaniem dzieci jest porozrywać gazetę na kawałki palcami stóp.
- „Zbieranie śmieci” -Dzieci chodzą po sali i zbierają palcami stóp wszystkie leżące kawałki gazety i wrzucają je do wcześniej przygotowanego pudełka.
- „Chorągiewki”-Dzieci siedzą w siadzie podpartym, palcami stopy chwytają szarfę (wstążkę) i kładą się na plecach. Nie poruszając szarfy unoszą wysoko nogę i machają nią jak chorągiewką. Można robić zmiany: prawa, lewa noga. Można ćwiczyć równocześnie obie nogi.
- „Schowaj szarfę”-Dzieci siedzą w siadzie podpartym, przed nimi leży szarfa, palcami stóp chwytają szarfę i podciągają kawałek pod podeszwę, następnie chwytają kolejny kawałek i robią to tak długo, aż zostanie „połknięta”. Pięt nie wolno w tym czasie odrywać od podłogi, ani też ich przesuwać!.
- „Pożegnanie części ciała” -Dziecko siedzi prosto (najlepiej przy ścianie). Dziecko obejmuje stopę rękoma tak, aby podeszwa była zwrócona do środka i aby można się było w niej „przeglądać” (kostka wewnętrzna ma być „schowana”). Powoli, nie szarpiąc nogi, dzieci dotykają palcami stopy kolejno brody, nosa, czoła, uszu i barków. Ćwiczymy na przemian, raz jedna nogą, potem drug
Witajcie dzieci i rodzice.
Ruch to zdrowie. Jest ciepło, można już korzystać z placów zabaw a więc bawcie się jak najczęściej. Biegajcie, skaczcie, wspinajcie się. Wasza aktywność wzmacnia mięśnie całego ciała.
Poniżej propozycje ćwiczeń. Ćwiczcie 2-4 razy w tygodniu. Jeśli nie macie wskazanych przyborów, zastępujcie je innymi. Starajcie się dokładnie wykonywać zadania. Młodsze dzieci (4 latki) niech ćwiczą w miarę swoich możliwości – ważne są próby podejmowania wysiłku i napinanie mięśni. Możecie rozbić wykonywanie poniższych zadań na partie pamiętając jednak o krótkiej rozgrzewce przed przystąpieniem do ćwiczeń.
Na początek krótka rozgrzewka przy piosence
Gimnastyka na wesoło https://www.youtube.com/watch?v=4T9mvzAZhD8
ćwiczenia korekcyjne na „prawidłową postawę”
Gimnastyka korekcyjna (8 latki) „Trzymaj sie prosto”
i kilka ćwiczeń na stópki
Prosze kliknąć w link, aby zobaczyć ćwiczenia
https://docs.google.com/document/d/1Oc-Pq4sEplRAu-eFKJLY1LXG9fLekSZMnUT_mue38Dc/edit?usp=sharing
POWODZENIA PANI EDYTA
************************************************************************
PONIEDZIAŁEK 01.06.2020r.
Wszystkiego Najlepszego w Dniu Dziecka!
Oto propozycje ćwiczeń na ten tydzień. Pamiętajcie aby ćwiczyć przynajmniej 2x w tygodniu.
Aktywność fizyczna dzieci w domu. Ćwiczenia Ogolno-kondycyjne.
Ania i Lenka – WF Dla Dzieci Online #1 – Treningi dla Twojego Dziecka w Domu
************************************************************************
Witajcie Dzieciaczki!
W tym tygodniu (25 – 29.05.2020) proponuję ćwiczenia profilaktyczne kształtujące prawidłową postawę ciała.
Tu link do zabaw
I jeszcze Ćwiczenia korygujące stopę
Legenda: p.w. – pozycja wyjściowa
Ćwiczenie nr 1
Mycie
się”
p.w. siad skrzyżny;
jedna stopa to mydło – „mydlimy mydełkiem buzię”, druga stopa to ręcznik –
„wycieramy buzię” (wewnętrzną częścią stopy). 30s.
Ćwiczenie nr 2
„Dotknij
stopą…”
p.w. siad skrzyżny;
dotykamy wewnętrzną częścią stopy (raz P, raz L) do poszczególnych części
ciała: broda, nos, czoło, ucho… – 2 powtórzenia
Ćwiczenie nr 3
„Lusterko”
p.w. siad skrzyżny;
stopa-podeszwa (raz P raz L) jako lusterko, przeglądamy się mówiąc rymowankę
„Lustereczko powiedz przecie, kto jest najpiękniejszy w świecie”.
3 powtórzenia
Ćwiczenie nr 4
„Odkurzacz”
p.w. siedząca
(krzesełko takie wysokie, aby kąt udo – podudzie wynosił 90stopni – stopy nie
mogą wisieć w powietrzu) ,
stopą (raz P, raz L) zbieramy do pojemnika kulki z gazet, skarpetki,
woreczki, szyszki, kamyczki. 2 powtórzenia
Ćwiczenie nr 5
„Porządki”
p.w. siedząca
(krzesełko takie wysokie, aby kąt udo – podudzie wynosił 90stopni – stopy nie
mogą wisieć w powietrzu);
Rwanie gazet palcami stóp i wrzucanie podartych kawałków do pojemnika.
2 powtórzenia
Ćwiczenie nr 6
„Zabawa
z piłką”
p.w. siad prosty
z rękami opartymi o podłogę za plecami;
Chwyt piłki stopami skierowanymi podeszwowo do siebie, przejście do leżenia
tyłem i chwyt piłki w dłonie. 8 powtórzeń
Ćwiczenie nr 7
„Brawo”
p.w. – leżenie na
plecach z kolanami rozchylonymi na zewnątrz;
Stopy zwrócone do siebie podeszwowo – klaskanie stopami.15s.
Ćwiczenie nr 8
„Suszenie
skarpetek”
p.w. siad prosty
z rękami opartymi o podłogę za plecami;
Na podłodze są ustawione dwa krzesełka. Między nimi rozciągnięty sznurek (lina,
skakanka, guma do skakania). Obok sznurka na podłodze, leżą skarpetki. Dziecko
chwyta skarpetkę palcami stóp i zawiesza je na sznurku tak jak pranie do
suszenia. 3 powtórzenia
MIŁEJ ZABAWY!
Edyta Jończyk
nauczyciel gimnastyki korekcyjnej
***********************************************************************
Witajcie w kolejnym tygodniu! ( 11. – 15. 05.)
Dziś kolejna porcja ruchu. Do ćwiczeń przygotujcie gazetę, kosz lub jakiś pojemnik. Ćwiczenia mogą być dobrą zabawą, pamiętajcie o dobrym humorze:)
Rozgrzewka z DJ Miki– Ręce do góry- https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0&index=1&pbjreload=10
Ćwiczenia wzmacniające mięśnie posturalne
W POZYCJI LEŻENIA PRZODEM ( NA BRZUCHU)- dziecko leży na brzuchu, nogi ma wyprostowane i złączone, pięty razem, dłonie splecione w koszyczek pod brodą,, pod brzuszkiem ( KONIECZNIE) wałek z koca lub ręcznika:
– „Latawiec”- ręce zgięte w łokciach, łokcie przy tułowiu, nogi złączone, proste- uniesienie
tułowia i nóg w górę, ściągnięcie łopatek i napięcie pośladków
– „Lot samolotem ze wspomaganiem”- ręce splecione na szyi, łokcie i tułów w powietrzu,
nogi wykonują w powietrzu nożyce pionowe
– „ Balonik”- ręce złączone przed sobą w kształt kółeczka, nogi złączone, prste- uniesienie
tułowia, rąk i nóg w górę, napięcie pośladków
W POZYCJI LEŻENIA TYŁEM(na plecach)- dziecko leży na plecach, dłonie splecione pod głową, łokcie szeroko przylegają do podłogi, nogi zgięte i złączone, pięty razem oparte o podłogę:
– Rowerek nogami
– „Mostek korekcyjny” – z pozycji wyjściowej uniesienie bioder w górę i napięcie pośladków.
– „Dźwig”- z pozycji wyjściowej wyprost złączonych nóg w górę, stopy obciągnięte, nóżki
powinny tworzyć z tułowiem kąt rozwarty, wytrzymanie ok 3-5 sekund i opuszczenie w dół
– „Skocznia”- dziecko siedzi z nogami prostymi, oparte na dłoniach za tułowiem, unosi biodra
w górę i napina pośladki, wytrzymuje w napięciu ok. 5 sekund i opuszcza biodra
– „Kołyska na plecach do przodu i do tyłu”- dziecko trzyma nóżki rękami pod kolankami,
głowa blisko kolan- kołysanie się w przód i w tył
Wszystkie ćwiczenia powinno powtarzać się 10 razy w co najmniej 2 seriach.
Ćwiczenia oddechowe( Technika prawidłowego oddychania: wdech wykonujemy nosem a wydech ustami.Wydech powinien być dwa razy dłuższy niż wdech.Ćwiczenia oddechowe rozpoczynamy od głębokiego wydechu ustami po czym wykonujemy wdech nosem).
Dmuchanie w rozłożoną gazetę
Ćwiczenia wzmacniające mięśnie kończyn dolnych i stópW STANIU:
– Podskoki dookoła rozłożonej gazety na paluszkach- „piłeczki”
– Podskoki z gazetą trzymaną między kolankami
– Przysiady na całych stopach, stópki złączone, kolanka na zewnątrz
W POZYCJI SIEDZĄCEJ:
- Próba rozłożenia i złożenia gazety stopami
– Próba zgniecenia gazety w kulkę
– Podrzucanie stopami kulki wykonanej z gazety
– Próba podarcia gazety paluszkami stóp
– Pozbieranie paluszkami stóp kawałeczków gazety i wrzucenie do pojemnika.
Ćwiczenia oddechowe Pamiętajcie o technice prawidłowego oddychania.
– W staniu- wspięcie na paluszki i uniesienie rąk w górę – Wdech nosem- „wąchamy
kwiatuszka” opuszczenie rąk, zejście na całe stopy bądź do przysiadu- wydech ustami-
„dmuchamy na świeczkę na torcie”
Ćwiczenia rozciągające mięśnie obręczy barkowej i klatki piersiowej oraz wzmacniające mięśnie grzbietu
W STANIU (dziecko stoi wyprostowane, nóżki ma złączone):
– Naprzemienne krążenia wyprostowanych ramion w przód i w tył – ” wiatraki”
– Nożyce poziome rękami- ręce wykonują ruch na poziomie barków
– „Huśtawka”- naprzemienne wymachy prostymi rękami w górę i w dół
W POZYCJI LEŻENIA PRZODEM ( NA BRZUCHU)- dziecko leży na brzuchu, nogi ma wyprostowane i złączone, pięty razem, dłonie splecione w koszyczek pod brodą, pod brzuszkiem wałek z koca lub ręcznika:
– „Pływanie żabką”- pracują same ręce nad podłożem,
– „Wkręcanie żarówek”- ręce wyprostowane nad podłożem wykonują ruchy rotacyjne,
– „Foka”- uniesienie tułowia poprzez wyprost rąk(brzuszek zostaje na podłodze)
Wszystkie ćwiczenia powinno powtarzać się 10 razy w co najmniej 2 seriach.
A tu jeszcze jedna propozycja ćwiczeń Ćwiczenia ruchowe dla dzieci – Gimnastyka korekcyjna – Wychowanie fizyczne dla dzieci – WF w domu
https://www.youtube.com/watch?v=urQQw7YQMAM
Miłej zabawy moje kochane przedszkolaki!
Edyta Jończyk
nauczyciel gimnastyki korekcyjnej
Witajcie w kolejnym tygodniu! ( 4. – 8. 04.)
I jak podobały się wam ćwiczenia? Dziś kolejna porcja ruchu.
Rozgrzewka – poskaczcie pajacyki, zróbcie wiatraczki – obroty ramion, poskaczcie jak piłeczki.
Na początek zabawy z rodzicami kształtujące mięśnie całego ciała. Zobaczcie ak świetnie można się razem bawić z korzyścią dla naszej postawy.
Sport Zabawy z dzieckiem w domu Odc. 3 Ćwiczenia w dwójkach
Sport Zabawy z dzieckiem w domu Odc. 3 Ćwiczenia w dwójkach
Ćwiczenia na płaskostopie. Pamiętajcie, że przybory można zastąpić maskotką, chusteczką, bluzeczką itp. Ważny jest ruch i dobre ustawienie ciała. STOPA PŁASKA – Ćwiczenia korekcyjne wad postawyhttps://www.youtube.com/watch?v=U5_73l2bN48
I porcja ćwiczeń na koślawość kolan.
Pielęgnacja i rozwój dziecka – Ćwiczenia na koślawość kolan
Przypominam, że na pierwszym zebraniu z gimnastyki korekcyjnej rozdawałam informacje ze wskazaniem wady postawy i kierunkami pracy dla każdego dziecka. Przestrzegajcie zaleceń.
Na zdrowie!
Edyta Jończyk
nauczyciel gimnastyki korekcyjnej
************************************************************************
Mam nadzieję,że pilnie ćwiczycie. Możecie zrobić parę zdjęć podczas treningu i przesłać je na naszą stronę internetową.
W tym tygodniu zadbamy o postawę. Na początek rozgrzewka – poskaczcie pajacyki. Przesyłam link do ćwiczeń.
„Wyprostuj się!” – profilaktyka wad postawy u dzieci https://www.youtube.com/watch?v=hrk7sMV38ec
Miłej zabawy!
Edyta Jończyk
nauczyciel gimnastyki korekcyjne
Witajcie Dzieci i Rodzice. Oto kilka prostych ćwiczeń, które możecie wykonać w domu. Miłej zabawy.
Dla rozgrzewki, pobawcie się do piosenki „Głowa ,ramiona…” https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Każde z ćwiczeń powtórz 10-15x, wykonuj powoli i dokładnie.
Ćwiczenia oddechowe.
- Leżenie na plecach, nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych. Stopy oparte o podłoże, ręce wzdłuż tułowia. Wdech przez nos, powolny wydech przez usta.
Kolana koślawe: (ZALECANY: siad skrzyżny UNIKAĆ: siadu na piętach z podudziami i stopami na zewnątrz oraz pozycji rozkroczne)
- Siad skrzyżny. Spychanie kolan w dół.
- Pozycja stojąca. Piłka między kolanami. Ściskanie piłki.
- Pozycja stojąca. Nogi skrzyżowane. Przejście do siadu skrzyżnego. Powrót do pozycji stojącej.
Płaskostopie:
- Porozrzucajcie skarpetki na podłodze. Pozbierajcie je za pomocą palców stóp.
- Zamieńcie się skarpetami tzn. mama bierze skarpetę taty, dziecko skarpetę mamy itp. (musi być po prostu większa) spróbujcie założyć ją pomagając sobie tylko nogami ( bez użycia rąk)
- Jeśli macie jakiś sznurek (może być pasek od szlafroka) zamocujcie go na nogach 2 krzeseł- to sznurek na bieliznę ( nie może być za wysoko). Siedząc na podłodze, podpierając się rękoma o podłogę za plecami, spróbujcie za pomocą palców stóp powiesić skarpetki na sznurze( dbamy by ćwiczyć nogami naprzemiennie, raz jedną, raz drugą). Udało się? Brawo!