Witajcie Dzieciaczki!

W tym tygodniu (25 – 29.05.2020) proponuję ćwiczenia profilaktyczne kształtujące prawidłową postawę ciała.

Tu link do zabaw

I jeszcze Ćwiczenia korygujące stopę

Legenda: p.w. – pozycja wyjściowa

Ćwiczenie nr 1

Mycie się”
p.w. siad skrzyżny;
jedna stopa to mydło – „mydlimy mydełkiem buzię”, druga stopa to ręcznik – „wycieramy buzię” (wewnętrzną częścią stopy). 30s.

Ćwiczenie nr 2

Dotknij stopą…”
p.w. siad skrzyżny;
dotykamy wewnętrzną częścią stopy (raz P, raz L) do poszczególnych części ciała: broda, nos, czoło, ucho… – 2 powtórzenia

Ćwiczenie nr 3

Lusterko”
p.w. siad skrzyżny;
stopa-podeszwa (raz P raz L) jako lusterko, przeglądamy się mówiąc rymowankę „Lustereczko powiedz przecie, kto jest najpiękniejszy w świecie”.

3 powtórzenia

Ćwiczenie nr 4

Odkurzacz”
p.w. siedząca (krzesełko takie wysokie, aby kąt udo – podudzie wynosił 90stopni – stopy nie mogą wisieć w powietrzu) ,
stopą (raz P, raz L) zbieramy do pojemnika kulki z gazet, skarpetki, woreczki, szyszki, kamyczki. 2 powtórzenia

Ćwiczenie nr 5

Porządki”
p.w. siedząca (krzesełko takie wysokie, aby kąt udo – podudzie wynosił 90stopni – stopy nie mogą wisieć w powietrzu);
Rwanie gazet palcami stóp i wrzucanie podartych kawałków do pojemnika.

2 powtórzenia

Ćwiczenie nr 6

Zabawa z piłką”
p.w. siad prosty z rękami opartymi o podłogę za plecami;
Chwyt piłki stopami skierowanymi podeszwowo do siebie, przejście do leżenia tyłem i chwyt piłki w dłonie. 8 powtórzeń

Ćwiczenie nr 7

Brawo”
p.w. – leżenie na plecach z kolanami rozchylonymi na zewnątrz;
Stopy zwrócone do siebie podeszwowo – klaskanie stopami.15s.

Ćwiczenie nr 8

Suszenie skarpetek”
p.w. siad prosty z rękami opartymi o podłogę za plecami;
Na podłodze są ustawione dwa krzesełka. Między nimi rozciągnięty sznurek (lina, skakanka, guma do skakania). Obok sznurka na podłodze, leżą skarpetki. Dziecko chwyta skarpetkę palcami stóp i zawiesza je na sznurku tak jak pranie do suszenia. 3 powtórzenia

MIŁEJ ZABAWY!

Edyta Jończyk

nauczyciel gimnastyki korekcyjnej

***********************************************************************

Witajcie w kolejnym tygodniu! ( 11. – 15. 05.)

Dziś kolejna porcja ruchu. Do ćwiczeń przygotujcie gazetę, kosz lub jakiś pojemnik. Ćwiczenia mogą być dobrą zabawą, pamiętajcie o dobrym humorze:)

Rozgrzewka z DJ Miki– Ręce do góry- https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0&index=1&pbjreload=10

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie posturalne
W POZYCJI LEŻENIA PRZODEM ( NA BRZUCHU)- dziecko leży na brzuchu, nogi ma wyprostowane i złączone, pięty razem, dłonie splecione w koszyczek pod brodą,, pod brzuszkiem ( KONIECZNIE) wałek z koca lub ręcznika:
– „Latawiec”- ręce zgięte w łokciach, łokcie przy tułowiu, nogi złączone, proste- uniesienie

tułowia i nóg w górę, ściągnięcie łopatek i napięcie pośladków
– „Lot samolotem ze wspomaganiem”- ręce splecione na szyi, łokcie i tułów w powietrzu,

nogi wykonują w powietrzu nożyce pionowe
– „ Balonik”- ręce złączone przed sobą w kształt kółeczka, nogi złączone, prste- uniesienie

tułowia, rąk i nóg w górę, napięcie pośladków

W POZYCJI LEŻENIA TYŁEM(na plecach)- dziecko leży na plecach, dłonie splecione pod głową, łokcie szeroko przylegają do podłogi, nogi zgięte i złączone, pięty razem oparte o podłogę:
– Rowerek nogami
– „Mostek korekcyjny” – z pozycji wyjściowej uniesienie bioder w górę i napięcie pośladków.
– „Dźwig”- z pozycji wyjściowej wyprost złączonych nóg w górę, stopy obciągnięte, nóżki

powinny tworzyć z tułowiem kąt rozwarty, wytrzymanie ok 3-5 sekund i opuszczenie w dół
– „Skocznia”- dziecko siedzi z nogami prostymi, oparte na dłoniach za tułowiem, unosi biodra

w górę i napina pośladki, wytrzymuje w napięciu ok. 5 sekund i opuszcza biodra
– „Kołyska na plecach do przodu i do tyłu”- dziecko trzyma nóżki rękami pod kolankami,

głowa blisko kolan- kołysanie się w przód i w tył
Wszystkie ćwiczenia powinno powtarzać się 10 razy w co najmniej 2 seriach.

Ćwiczenia oddechowe( Technika prawidłowego oddychania: wdech wykonujemy nosem a wydech ustami.Wydech powinien być dwa razy dłuższy niż wdech.Ćwiczenia oddechowe rozpoczynamy od głębokiego wydechu ustami po czym wykonujemy wdech nosem).

Dmuchanie w rozłożoną gazetę

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie kończyn dolnych i stópW STANIU:
– Podskoki dookoła rozłożonej gazety na paluszkach- „piłeczki”

– Podskoki z gazetą trzymaną między kolankami
– Przysiady na całych stopach, stópki złączone, kolanka na zewnątrz
W POZYCJI SIEDZĄCEJ:

  • Próba rozłożenia i złożenia gazety stopami
    – Próba zgniecenia gazety w kulkę
    – Podrzucanie stopami kulki wykonanej z gazety
    – Próba podarcia gazety paluszkami stóp
    – Pozbieranie paluszkami stóp kawałeczków gazety i wrzucenie do pojemnika.

Ćwiczenia oddechowe Pamiętajcie o technice prawidłowego oddychania.
– W staniu- wspięcie na paluszki i uniesienie rąk w górę – Wdech nosem- „wąchamy

kwiatuszka” opuszczenie rąk, zejście na całe stopy bądź do przysiadu- wydech ustami-

„dmuchamy na świeczkę na torcie”

Ćwiczenia rozciągające mięśnie obręczy barkowej i klatki piersiowej oraz wzmacniające mięśnie grzbietu

W STANIU (dziecko stoi wyprostowane, nóżki ma złączone):
– Naprzemienne krążenia wyprostowanych ramion w przód i w tył – ” wiatraki”
– Nożyce poziome rękami- ręce wykonują ruch na poziomie barków
– „Huśtawka”- naprzemienne wymachy prostymi rękami w górę i w dół

W POZYCJI LEŻENIA PRZODEM ( NA BRZUCHU)- dziecko leży na brzuchu, nogi ma wyprostowane i złączone, pięty razem, dłonie splecione w koszyczek pod brodą, pod brzuszkiem wałek z koca lub ręcznika:
– „Pływanie żabką”- pracują same ręce nad podłożem,

– „Wkręcanie żarówek”- ręce wyprostowane nad podłożem wykonują ruchy rotacyjne,
– „Foka”- uniesienie tułowia poprzez wyprost rąk(brzuszek zostaje na podłodze)

Wszystkie ćwiczenia powinno powtarzać się 10 razy w co najmniej 2 seriach.

A tu jeszcze jedna propozycja ćwiczeń Ćwiczenia ruchowe dla dzieci – Gimnastyka korekcyjna – Wychowanie fizyczne dla dzieci – WF w domu

https://www.youtube.com/watch?v=urQQw7YQMAM

Miłej zabawy moje kochane przedszkolaki!

Edyta Jończyk

nauczyciel gimnastyki korekcyjnej

Witajcie w kolejnym tygodniu! ( 4. – 8. 04.)

I jak podobały się wam ćwiczenia? Dziś kolejna porcja ruchu.

Rozgrzewka – poskaczcie pajacyki, zróbcie wiatraczki – obroty ramion, poskaczcie jak piłeczki.

Na początek zabawy z rodzicami kształtujące mięśnie całego ciała. Zobaczcie ak świetnie można się razem bawić z korzyścią dla naszej postawy.

Sport Zabawy z dzieckiem w domu Odc. 3 Ćwiczenia w dwójkach

Sport Zabawy z dzieckiem w domu Odc. 3 Ćwiczenia w dwójkach

Ćwiczenia na płaskostopie. Pamiętajcie, że przybory można zastąpić maskotką, chusteczką, bluzeczką itp. Ważny jest ruch i dobre ustawienie ciała. STOPA PŁASKA – Ćwiczenia korekcyjne wad postawyhttps://www.youtube.com/watch?v=U5_73l2bN48

I porcja ćwiczeń na koślawość kolan.

Pielęgnacja i rozwój dziecka – Ćwiczenia na koślawość kolan

https://www.youtube.com/watch?v=e4exTQfjDQ4

Przypominam, że na pierwszym zebraniu z gimnastyki korekcyjnej rozdawałam informacje ze wskazaniem wady postawy i kierunkami pracy dla każdego dziecka. Przestrzegajcie zaleceń.

Na zdrowie!

Edyta Jończyk

nauczyciel gimnastyki korekcyjnej

************************************************************************

Mam nadzieję,że pilnie ćwiczycie. Możecie zrobić parę zdjęć podczas treningu i przesłać je na naszą stronę internetową.

W tym tygodniu zadbamy o postawę. Na początek rozgrzewka – poskaczcie pajacyki. Przesyłam link do ćwiczeń.

„Wyprostuj się!” – profilaktyka wad postawy u dzieci https://www.youtube.com/watch?v=hrk7sMV38ec

Miłej zabawy!

Edyta Jończyk

nauczyciel gimnastyki korekcyjne

Witajcie Dzieci i Rodzice. Oto kilka prostych ćwiczeń, które możecie wykonać w domu. Miłej zabawy.

Dla rozgrzewki, pobawcie się do piosenki „Głowa ,ramiona…” https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Każde z ćwiczeń powtórz 10-15x, wykonuj powoli i dokładnie.

Ćwiczenia oddechowe.

  • Leżenie na plecach, nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych. Stopy oparte o podłoże, ręce wzdłuż tułowia. Wdech przez nos, powolny wydech przez usta.
Kolana koślawe: (ZALECANY: siad skrzyżny UNIKAĆ: siadu na piętach z podudziami i stopami na zewnątrz oraz pozycji rozkroczne)
  • Siad skrzyżny. Spychanie kolan w dół.
  • Pozycja stojąca. Piłka między kolanami. Ściskanie piłki.
  • Pozycja stojąca. Nogi skrzyżowane. Przejście do siadu skrzyżnego. Powrót do pozycji stojącej.
Płaskostopie:
  • Porozrzucajcie skarpetki na podłodze. Pozbierajcie je za pomocą palców stóp.
  • Zamieńcie się skarpetami tzn. mama bierze skarpetę taty, dziecko skarpetę mamy itp. (musi być po prostu większa) spróbujcie założyć ją pomagając sobie tylko nogami ( bez użycia rąk)
  • Jeśli macie jakiś sznurek (może być pasek od szlafroka) zamocujcie go na nogach 2 krzeseł- to sznurek na bieliznę ( nie może być za wysoko). Siedząc na podłodze, podpierając się rękoma o podłogę za plecami, spróbujcie za pomocą palców stóp powiesić skarpetki na sznurze( dbamy by ćwiczyć nogami naprzemiennie, raz jedną, raz drugą). Udało się? Brawo!