Ogłaszamy wyniki konkursu „Co dymi”

 

I miejsceNikola Jaworska i Laura Kot

II miejsceWiktoria Bosiak i Liliana Ptak

III miejsceAleksandra Nagadowska

 

Dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu. Wszystkie prace były wspaniałe – gratulujemy pomysłów! To był bardzo trudny wybór.

W sprawie odbioru nagród będziemy kontaktować się indywidualnie z rodzicami uczestników.

 

KOCHANE APSIK

Przed nami piękne święta: „Dzień Mamy” i „Dzień Taty”. Pomyślcie jakie miłe niespodzianki możecie podarować swoim kochanym rodzicom za codzienny trud i troskę o Was. Może to będzie buziaczek, laurka, kwiatek, słodkie słowo „Kocham Cię”. A może pobawicie się grzecznie sami lub z rodzeństwem a w tym czasie rodzice odpoczną?

Obejrzyjcie filmik – Międzynarodowy Dzień Rodziny 

Prawda, że rodzina jest bardzo ważna. Wszyscy jej członkowie powinni się wzajemnie szanować.

Zadanie na cały ten i następny tydzień – pomagajcie rodzicom: róbcie porządki w swoim pokoju, sprzątajcie po sobie zabawki, pomóżcie w nakrywaniu do stołu i postarajcie się być samodzielni w łazience i toalecie. Wyrażajcie i nazywajcie towarzyszące Wam emocje, czyli mówcie rodzicom co czujecie w różnych chwilach waszego życia.

Piątek 29.05.2020r

Plastyka

Posłuchajcie wierszyka:

Moja rodzina (B. Forma)

Moja rodzina to ja, mama, tata.
Mam też siostrę Alę i młodszego brata.
Siostra jest wysoka, czarne włosy ma,
a braciszek mały skończył latka dwa.
Wspólne zabawy, wspólne spacery.
Zimą na narty latem rowery.
Czas wolny zawsze razem spędzamy,
bardzo się mocno wszyscy kochamy.

Dziś weźcie kartkę i kredki i narysujcie portret swojej rodziny. Pamiętajcie żeby narysować wszystkich swoich najbliższych. Nie zapomnijcie, że i wy macie być na tym portrecie.

Aktywność Ruchowa

Dziś ćwiczenia dziecka z tatą 

Czwartek

Aktywność matematyczna

Ćwiczenia gimnastyczne

https://view.genial.ly/5ecc00765677cf0dc174b894/interactive-image-interactive-image

ŚRODA 27.05.2020r

Mowa i myślenie

W tym tygodniu poznajemy literę C,c jak cebula

Zobaczcie jak wygląda litera C,c – Różowa książka str.60 i wykonajcie polecenia.

C to spółgłoska, zaznaczamy ją kolorem niebieskim. Spróbujcie ułożyć wasze ciało lub jakiś sznureczek w literę c.

Przeczytajcie razem z rodzicami tekst na stronie 61 i rysuj po śladach rysunek dla mamy i taty na stronie 71

Krótki filmik o literce C znajdziecie tu alfabet dla dzieci, nauka literek dla dzieci, alfabet po polsku, litera C 

Umuzykalnienie

Dziś posłuchajcie wspólnie z rodzicami piosenki „Moja wesoła rodzinka”.26 Moja wesoła rodzinka 

Czy macie jakieś instrumenty w domu? Jeśli tak zróbcie koncert – zagrajcie dla mamy i taty. Jeśli nie macie instrumentów zagrajcie na garnkach, szklankach czy miskach, zobaczcie jaki dźwięk wydają – to może być świetna zabawa. Pamiętajcie – dźwięki są wszędzie – eksperymentujcie.

A teraz posłuchajcie jakie dźwięki możemy usłyszeć w domu Urządzenia domowe dla dzieci I Lulek.tv 

Wsłuchajcie się w swój dom ! Miejcie uszy szeroko otwarte! Miłej Zabawy

Wtorek

Przyroda

Aktywność plastyczna

https://view.genial.ly/5eca60eaf14dd60d9073a8df/interactive-image-interactive-image

PONIEDZIAŁEK

Mowa i myślenie

1. Posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej pt.: „Mama i Tata ”

Mama i Tata to nasz świat cały,
ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie

2. Odpowiedzcie na pytania:

  • Kim dla dzieci jest mama i tata?
  • Za co dzieci dziękują rodzicom?

3. Dokończcie rozpoczęte zdania

Moi rodzice są kochani, bo …

Pomagam rodzicom w …

Lubię być w domu, bo …

Z tatą najchętniej …

Z mamą najchętniej …

Znalazłam dla Was przedstawienie, które na Dzień mamy i taty przygotowali Ada z Olkiem. Może wy też wymyślicie jakiś teatrzyk?

Dzień Rodziny – opowiadanie

I jeszcze Karty pracy cz. 4 na stronie: 44 i 45 – zgadnij jakie prezenty od dzieci dostali rodzice, rysuj po śladzie serduszka

strona 52 – szukaj różnic między obrazkami, rysuj drzewa po śladzie

Umuzykalnienie

Już jutro Dzień Mamy! Śpiewające Brzdące podpowiedzą Wam w jaki sposób miło przywitać Mamusię zaraz po wstaniu z łóżka. Słuchajcie uważnie.

Śpiewające Brzdące – Buziak – Piosenki dla dzieci

Opowiedzcie o czym opowiada ta piosenka. Ona jest wesoła czy smutna, wolna czy szybka a może ma umiarkowane tempo czyli nie jest ani wolna ani szybka? Jakie emocje towarzyszą Wam wtedy kiedy jesteście całowani przez najbliższych lub Wy dajecie buziaczki mamie lub tacie?

I koniecznie zatańczcie dla rodziców lub z rodzicami przy swojej ulubionej melodii lub piosence jak potraficie najładniej, najśmieszniej, tak aby zrobić im przyjemność.

*****************************************************************

Witajcie Apsiki

Na łące jest wesoło. Na łące szum i gwar. Zabiorę tam Apsiki, mam dla nich super plan. Będziemy patrzeć w słońce i wąchać zieleń traw, znajdziemy dwa zające i kwiaty oraz staw. Tu mrówka, tam motylek a ptaszek sobie śpiewa, czy może być gdzieś piękniej? Nic więcej nam nie trzeba! Pani Ada 🙂

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie image-2-800x450.png

Piątek

Umuzykalnienie

Gimnastyka

https://view.genial.ly/5ec694439330ad0d7cd6a9c2/interactive-image-interactive-image

Czwartek

Przyroda

Plastyka

https://view.genial.ly/5ec52219f71e5d0d9161acbc/interactive-image-interactive-image

Środa

Mowa i myślenie

Umuzykalnienie

https://view.genial.ly/5ec3b03f392b550d178ed37b/interactive-image-interactive-image

Wtorek
Aktywność matemtyczna

Gimnastyka

https://view.genial.ly/5ec29d6b32a04c0d96b76ece/interactive-image-interactive-image

Poniedziałek

Mowa i myślenie

Aktywność plastyczna

https://view.genial.ly/5ebfd5084a81770d9df4ff71/interactive-image-interactive-image

************************************************************************

Regulamin konkursu plastycznego – “Mama i ja w moim mieście”.

https://drive.google.com/file/d/1Gny8o5LwFTRrnKtUy3Ma08kZVvdOOI_1/view?usp=sharing

Witamy Apsiki!

Przez dwa kolejne tygodnie będziemy poznawali łąkę i jej mieszkańców.

Pamiętajcie, że każde nawet najmniejsze stworzenie zasługuje na szacunek. Łąka pełna trawy i kwiatów to dom wielu zwierząt. Będąc na łące obserwujcie je, podziwiajcie ale nie róbcie im krzywdy. Korzystajcie z piękna przyrody rozsądnie, pamiętając żeby nie zostawiać po sobie śmieci.

W tym tygodniu będziemy ćwiczyć samodzielność w ubieraniu się. Starajcie się ubierać sami, bez pomocy rodziców. Przypominam o składaniu ubrań i odkładaniu ich na miejsce (na przykład do szafy). Brudne ubrania zanoście do kosza na pranie. Bardzo pomożecie tym swoim kochanym rodzicom.

A oto mała porada dla rodziców:

Przede wszystkim pozwól dziecku na to, by podejmowało próby ubierania się. Daj mu czas, pozwól na błędy i frustrację – nie wkraczaj od razu, gdy widzisz, że dziecku coś nie wychodzi i się złości. To sprawia, że jego pewność siebie i wiara we własne umiejętności spada, a chęć do nauki i prób maleje. Zamiast tego chwal dziecko (nawet gdy założyło bluzkę tył na przód) i pokazuj mu rozwiązania, np. zamiast zapinać mu buty, powiedz, jak to zrobić.

PONIEDZIAŁEK

Mowa i myślenie

Odpowiedzcie kilkoma zdaniami na pytanie: Co dzieje się na łące w maju? – obrazek w Kartach pracy cz. 4 na str.36 – 37 .

Posłuchajcie wiersza Michała Jankowiaka (czytanego przez rodzica) o jednym z mieszkańcu łąki.

Zagadka podpowie Wam o jakiego mieszkańca chodzi .

Ma barwne skrzydła,

fruwa nad łąką

i bardzo lubi

gdy świeci słonko (motyl)

Motyl

Na skrzydełkach barwny pyłek,
Jaki piękny jest motylek,
Fruwający kwiatuszek,
Pląsa po łące jak duszek.
Chcesz go złapać,
Spróbuj gibko,
Nim drgniesz ręką,
Zniknie szybko.

Ach, motylku,
Jak ty fruwasz,
Skrzydełkami cudnie mrugasz,
Taniec w słońcu twój swawolny,
Pokazuje jakiś wolny.

Nauczcie się tego wierszyka na pamięć. Macie na to 2 tygodnie. Swoje nagrania zamieśćcie na grupie Apsiki. Tak miło Was zobaczyć i usłyszeć 🙂

Wykonajcie polecenia ze strony 41 ( Karty pracy cz 4).

Plastyka

Dziś weźcie kartkę i farby i namalujcie piękną łąkę pełną kolorowych motyli. ( kto nie ma farb w domu może wykonać pracę dowolną techniką) Niech was prowadzi wyobraźnia.

WTOREK

Aktywność matematyczna

Ćwiczenia gimnastyczne

https://view.genial.ly/5eb7b3d27199c50d8c418c46/interactive-image-interactive-image

ŚRODA

Mowa i myślenie

W tym tygodniu poznajemy literę U,ujak ule

Zobaczcie jak wygląda litera U,u Różowa książka str.58

To jest samogłoska, zaznaczamy ją kolorem czerwonym. Żeby to sprawdzić długo wymawiajcie głoskę u. Prawda, że jest sama? Spróbujcie ułożyć wasze ciało w literę u.

Wykonajcie wszystkie zadania ze strony 58 i 59. Nazwijcie rysunki – podzielcie ich nazwy na sylaby (u-fo-lu-dek) i te które potraficie na głoski (np. u-s-t-a)

Krótki filmik o literce U znajdziecie tu

Umuzykalnienie

Posłuchajcie kilka razy ekologicznej piosenki dla dzieci „Znak ekologa”. To piosenka, która wskazuje jak należy dbać również o łąkę.

Dziś nauczymy się pierwszej zwrotki piosenki. Oto ona:

I Niech zieleni się przyroda

bo w przyrodzie tlen i woda

chcę by wszystko kwitło, żyło

by powietrze czyste było.

Ref. Auto, nie! Rower, tak!

Ekologa to jest znak! x4

II Nie chcę spalin nie chcę dymu

i w powietrzu nie chcę pyłu

nie chcę chemi w mym ogrodzie

ja z przyrodą chcę żyć w zgodzie.

Ref. Auto, nie! Rower, tak!

Ekologa to jest znak! x4

Jeśli już pamiętacie to spróbujcie ją zaśpiewać razem z refrenem.

Troszkę ruchu przy muzyce.

Lekcja 3 – Wartości rytmiczne W PODSKOKACH

CZWARTEK

Przyroda

Plastyka

https://view.genial.ly/5eb7b0e12fb48d0d930ba91c/interactive-image-interactive-image

PIĄTEK

Umuzykalnienie

Gimnastyka

Dziś troszkę tańca przy znanej i lubianej piosence. Możecie przebrać się za jakieś łąkowe zwierzątko i zatańczyć z rodzicami i rodzeństwem. Miłej zabawy!

Pszczółka Maja – Taniec Mai

W tworzeniu muzyki pomagają instrumenty – otwórzcie Karty pracy cz.3 na str. 12. Przyjrzyj się instrumentom, nazwij je. Wykonaj zadanie.

A tu usłyszycie ”Lot trzmiela”

zagrany na ksylofonie. Możecie naśladować jego lot.

Na koniec zaśpiewajcie naszą piosenkę „Znak ekologa”, tyle ile już umiecie.

Ruch

Zestaw ćwiczeń prowadzony metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne z udziałem rodziców

Rozwijanie świadomości własnego ciała i przestrzeni

♦ dzieci z rodzicami w parze witają się kolanem, dłonią, stopą, brzuchem, uchem itp.

♦ „Foteliki” – w parach rodzic obejmuje dziecko i kołysze je na boki, lub jak fotel bujany – w przód i w tył (w tle można puścić spokojną muzykę – kołysankę)

Ćwiczenia oparte na relacji „z”.

♦ „Mumia” – turlanie z boku na bok dziecka (zmiana ról);

♦„Przeszkoda” – leżenie przodem, nogi i ręce szeroko rozłożone, ostrożne obchodzenie osoby leżącej w pozycji pionowej (zmiana ról);

♦ „Prowadzenie” – dziecko zamyka oczy i jest oprowadzane przez rodzica po pokoju (zmiana ról)

Relaks

♦ „Kołysanie” – siad skulny, twarzą do siebie, przechylanie ciała w przód i w tył podczas muzyki;

♦ „Masażyk” – wykonują masaż pleców dziecko dorosłemu i potem zmiana podczas rymowanki

„Pisze pani na maszynie A, B, kropka, przecinek” – naśladują pisanie;

„idą konie, stado koni” – masaż otwartą dłonią„

idą słonie, stado słoni” – masaż piąstkami

„płynie wije się rzeczka” – z góry, na dół fala po plecach

„idzie pani na szpileczkach” – paluszkami

„zaświeciły dwa słoneczka” – całą dłonią rysujemy słonka

„pada drobniutki deszczyk” – delikatnie opuszkami palców na całych plecach

„czujesz dreszczyk” – chwytamy dłonią za szyję.

************************************************************************

WIRTUALNA AKADEMIA MŁODEGO PLASTYKA

Regionalne Centrum Kultury przygotowało kolejna ciekawą propozycję W ramach akcji #zostanwdomu. Tym razem projekt dotyczy najmłodszych mieszkańców Kołobrzegu. Na kanale Youtube RCK-u zainaugurował cyklu Wirtualnej Akademii Młodego Plastyka.

https://www.e-kg.pl/home-page/category-news-1/12673-wirtualna-akademia-mlodego-plastyka-wideo

Ogłaszamy konkurs plastyczny

dla dzieci 5 i 6 letnich pod tytułem

Co dymi?

Format pracy A3, technika dowolna. Zdjęcia prac prosimy wysyłać do dnia 18 maja na adres e.jonczyk@pm2kg.pl

(w tytule proszę napisać Konkurs oraz imię i nazwisko dziecka).

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 22 maja. Zwycięzcy zostaną podani na stronie internetowej przedszkola.

Konkurs ma na celu :

rozwijanie uzdolnień plastycznych,

zaciekawienie uczestników tematyką,

kształtowanie świadomości ekologicznej,

propagowanie zdrowego stylu życia

oraz ochronę środowiska

KOCHAM CIĘ POLSKO

Za nami jedne z ważniejszych świąt państwowych. Grupa Apsiki uczestniczyła w ciekawym projekcie edukacyjnym „Kocham Cię Polsko” mającym na celu rozbudzanie uczuć patriotycznych i kształtowanie przynależności do narodu. Przez kilka dni przypominaliśmy sobie wiadomości o Polsce. Poznawaliśmy legendy, symbole narodowe, tworzyliśmy chorągiewkę w barwach narodowych, oglądaliśmy filmy ukazujące piekno naszego kraju. Jednak największym wyzwaniem poprzedniego tygodnia była nauka piosenki pt. ” Od morza aż do Tatr”. Produktem finalnym jest teledysk do piosenki, który można obejrzeć pod linkiem

Apsiki

PS. Dziękuję wszystkim Apsikom i ich Rodzinom, którzy zaangażowali się w promowanie wartości patriotycznych oraz mojemu mężowi za pomoc w realizacji projektu. (E.J.

Witamy! Przed nami tydzień poświęcony Ekologii. Postaramy się uświadomić dzieciom dlaczego należy dbać o naszą planetę Ziemię.

Obejrzyjcie film W kontakcie z naturą:

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Odpowiedzcie na pytania zadawane pod koniec filmu.

PONIEDZIAŁEK

Mowa i myślenie

Ruch

https://drive.google.com/file/d/1-PF-JTe-sURjpefrGAwof5IjAYmUCkkB/view

WTOREK

Aktywność matematyczna

Gimnastyka

https://view.genial.ly/5ea7c86d6d0f2f0da91d2cae/interactive-image-interactive-image

ŚRODA

Mowa i myślenie

Umuzykalnienie

https://drive.google.com/file/d/19QW3jHIOmuFrnRjZ5wq1SOhmMsoax0By/view

CZWARTEK

Przyroda

Plastyka

https://view.genial.ly/5ea83f3fdaf49a0d03da422d/interactive-image-interactive-image

PIĄTEK

Umuzykalnienie

Plastyka

https://drive.google.com/file/d/1hhl9oktrZ00G-TjBeGig3MgDCLZWX3SF/view

************************************************************************

Witajcie kochane Dzieci i Rodzice!

Naszym ojczystym krajem jest Polska, to znaczy że urodziliśmy się w Polsce i tu mieszkamy. Tu są nasze korzenie – nasi dziadkowie także tu się urodzili i mieszkają. Polska jest naszym miejscem na ziemi. Posługujemy się językiem polskim. Dziewczynka to Polka, a chłopiec to Polak.

W naszej grupie są dzieci, które mieszkają w Polsce, mówią po Polsku lecz swoje korzenie maja poza granicami Polski. Kiedyś poprosimy aby nam o tym opowiedziały.

A teraz spójrzcie jaka nasza Polska jest piękna! https://www.youtube.com/watch?v=7rPyLiSwak8

Może kiedyś odwiedzicie te miejsca z rodziną a może w niektórych już byliście?

Przed nami ważne święta państwowe: 1 maja obchodzimy Międzynarodowe Święto Pracy,

2 maja to Dzień Flagi Rzeczypospolitej a 3 Maja – Święto Konstytucji.

Przypomnijcie sobie film o symbolach narodowych https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c&t=29s

A oto nasze zadania w tym tygodniu:

PONIEDZIAŁE

Mowa i myślenie

Nasza stolica – Warszawa.

Posłuchajcie legendy o Warsie i Sawie https://www.youtube.com/watch?v=lHmFohW0B1s

Przedstawcie legendę z rodzicami. Możecie sami wcielić się w postaci ( dziewczynki mogą być syreną, chłopcy Warsem) lub użyć lalek. Możecie w ten sposób zostać aktorami! Wymyślcie swoje dialogi ( czyli rozmowę ) między postaciami.

Zobaczcie razem z Mają jaka piękna jest dziś Warszawa https://www.youtube.com/watch?v=RV06Kif2eiA

Umuzykalnienie

Przypomnijcie sobie jak brzmi hymn Polski, pamiętajcie o postawie „na baczność” podczas jego słuchania. Przypilnujcie rodziców, by przyjęli właściwą pozycję 😉 Mazurek Dąbrowskiego – Pierwsza zwrotka hymnu https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

W tym tygodniu bardzo ważne zadanie!!! Mamy nowe wyzwanie. To piosenka, którą już wcześniej słuchaliśmy a nawet trochę ćwiczyliśmy. Pamiętacie nasze „bum, bum, serce”? Chciałabym żebyście w tym tygodniu nauczyli się jej śpiewać. Nie odkładajcie tego wyzwania na później! Kto się pięknie nauczy może wystąpić w naszym patriotycznym teledysku. Musicie bardzo dobrze znać słowa piosenki i śpiewać wyraźnie. Słuchajcie uważnie melodii !

Chciałabym abyście pilnie ćwiczyli a w czwartek nagrali mi filmik jak śpiewacie sami albo z mamą, tatą…

Do filmu ubierzcie się odświętnie, namalujcie sobie na policzkach barwy naszej flagi narodowej, na wstępie zróbcie „bum, bum, serce” ( bum – prawą dłonią pukamy w lewą pierś, serce – tworzymy serce z palców dłoni). Na zwrotce pokazujcie rękoma fale i góry tak jak na nagraniu i pozostałe ruchy. Zamiast kół, które mają dzieci weźcie do ręki wykonaną przez siebie chorągiewkę ( zadanie na środę) w barwach narodowych i nią machajcie do rytmu.

Tu link do układu ruchowego https://www.youtube.com/watch?v=by_jYldSnzA 

„Od morza, aż do Tatr” – Sześciolatkowie B z Przedszkola Miejskiego w Sejnach

Melodię do nagrania wyślę na grupę Apsiki a także adres do wysyłania filmików.

A to słowa piosenki:

Od morza aż do Tatr” (słowa: Monika Kluza, muzyka: Mateusz Kluza)

Ref. Od morza, aż do Tatr

to Polska, to mój świat x2

to serca mego pieśń i skarb.

To kochana ziemia rodzinna

tu znajomy każdy kwiat

Błyszczą w słońcu rosy nad ranem

i prastary szumi las.

To kochana ziemia rodzinna

śpiewa dla niej każdy ptak.

Pachną wiatrem konie w galopie

i spokojnie płynie Wisła / bis

Ref. Od morza, aż do Tatr

to Polska, to mój świat x2

to serca mego pieśń i skarb.

Bardzo żałuję, że nie mogę tego z Wami przygotować w przedszkolu. Już nie mogę się doczekać Waszych nagrań. Zobaczę Was i usłyszę! Będzie na pewno pięknie!

MAM NADZIEJĘ , ŻE GOTOWY FILMIK ZOBACZYCIE JUŻ 3MAJA .

WTOREK

Matematyka

Gimnastyka

https://view.genial.ly/5ea31f8dd407580db9fbee98/interactive-image-wtorek-28042020-r

ŚRODA

Plastyka

Krótko – wykonajcie chorągiewkę w naszych barwach ojczystych według własnego pomysłu. Przyklejcie ją do patyczka.

Wykorzystajcie gotową chorągiewkę do nagrania teledysku piosenki „Od morza aż do Tatr”

Mowa i myślenie

W tym tygodniu poznajemy literę P,p jak Polska

Zobaczcie jak wygląda – Różowa książka str.53

To także jest spółgłoska, zaznaczamy ją kolorem niebieskim. Wykonajcie wszystkie zadania z tej strony. Wymieńcie jak najwięcej słów rozpoczynających się głoską p.

Rysujcie szlaczki po śladach, a potem samodzielnie.

I kolejne zadanie specjalne. Pomóżcie rodzicom przygotować chleb – on w Polsce ma długą tradycję i duże znaczenie ( zapytajcie co to znaczy swoich rodziców lub dziadków). Może uda się Wam zrobić także literkę jak Polska z chlebowego ciasta. Powodzenia!

Niżej przepis, ale można upiec według dowolnego przepisu na chleb .

„ Według przepisu Babci i Dziadka”- Chleb domowy

Przepis na chleb ( wg Babci Felicji):

Składniki:

·         0,5 kg maki pszennej

·         3 łyżki słonecznika

·         0,5 szklanki otrębów

·         1 łyżka pestek dyni

·         niecała łyżka soli

·         łyżka cukru

·         2,5 dag świeżych drożdży

·         0,5 litra ciepłej wody

·         rozbełtane żółtko, mak, czarnuszka, kminek do posypania chleba

Wykonanie:

Ziarna, mąkę i drożdże, sól i cukier mieszamy łyżką drewnianą w misce, zalewamy wodą i ponownie mieszamy, aż do uzyskania gładkiej konsystencji.

Przykrywamy ściereczką i zostawiamy w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.

Po 20 minutach ponownie mieszamy ciasto i zostawiamy do wyrośnięcia pod ściereczką na

40 minut (pod koniec tego czasu nagrzewamy już piekarnik).

Przekładamy wyrośnięte ciasto do wysmarowanej tłuszczem foremki, smarujemy rozbełtanym żółtkiem i posypujemy makiem, kminkiem, czarnuszką i pieczemy przez ok 60 minut

w temperaturze 200-220 stopni.

Smacznego!!!

CZWARTEK

Przyroda

Gimnastyka

Do wykonania karty pracy cz. 4 str. 24-29

https://view.genial.ly/5ea4384cd407580db9060482/interactive-image-czwartek-30042020r?fbclid=IwAR3BM6pMzPwuL6mPJS2YsGIDFzqfKJfrk027RvDAUJg6CPG0a79NhZ7G_LA

ZADANIE DALTOŃSKIE

Wykonaj godło Polski (wyprawka plastyczna).

************************************************************************

Witamy Was Apsiki!

Zapraszamy do zadań i zabawy z tematem „Na wsi”. Wszyscy gotowi? No to zaczynamy!

Pamiętajcie w tym tygodniu o pomocy rodzicom w nakrywaniu do stołu i prawidłowym trzymaniu sztućców.

Każde żywe stworzenie zasługuje na szacunek. Bądźcie więc mili dla waszych bliskich ale nie zapominajcie też o zwierzętach. Poniżej link do filmiku, który pomoże wam zrozumieć jak należy traktować zwierzęta:

PIĄTEK

Umuzykalnienie

Dziś nauczcie się II zwrotki i refrenu. Słuchajcie piosenki i bawcie się przy niej. Spróbujcie naśladować podskoki cielątka, jagniątka, podrygiwania prosiaczka i galop źrebaczka.

Lecz tymczasem dziatek czwórka
Już wymknęła się z podwórka
I na łące sobie hasa
W lewo, w prawo, hej hopsasa!

Podskakuje cielątko
A tuż przy nim jagniątko
Podryguje prosiaczek
Biega w kółko źrebaczek

Oj hop hop, oj hop hop, oj hop!

Mowa i myślenie

W tym tygodniu poznajemy literę G,g

Zobaczcie jak wygląda – Różowa książka str.49

To także jest spółgłoska, zaznaczamy ją kolorem niebieskim. Wykonajcie wszystkie zadania z tej strony. Czy znacie inne słowa, w których głoska g występuje na początku, na końcu albo w środku? Wymieńcie ich jak najwięcej.

Mama kwoka szuka swoich dzieci. Pomóżcie jej odnaleźć właściwą drogę w labiryncie ( różowa książka s. 69).

Rodzinka prawie w komplecie? Na kolejnej stronie odnajdziecie tatę kurczątek – koguta. Zacznijcie od czerwonej kropki. Starajcie się nie odrywać ołówka od kartki aż do końca rysunku.

CZWARTEK

Przyroda

https://drive.google.com/file/d/1XSxIIJUD4gx5hJqmAm1YahhjiA3CJAan/view?usp=sharing

Plastyka

Zainspiruj się filmikiem i narysuj jedno zwierzątko (blok techniczny) wg przedstawionej instrukcji.  Wytnij zwierzątko starannie nożyczkami i przyklej do drewnianego patyczka.

ŚRODA

Dziś obchodzimy Dzień Ziemi. To urodziny naszej planety. Żeby była piękna i zdrowa musimy o nią wspólnie dbać. Obejrzyjcie film jak wasi rówieśnicy żyją w zgodzie z przyrodą.

Eko dzieciaki: Aby wokół domu było pięknie …

Plastyka

https://drive.google.com/file/d/1kwByCfSxRo0xJtbheDfBm-d5gJ21BCSp/view

Umuzykalnienie

Na początek trochę zabawy przy muzyce:

A teraz nasza piosenka „Na podwórku koło bramy”:

Posłuchajcie piosenki kilka razy. Dziś nauczcie się I zwrotki piosenki. Zaśpiewajcie I zwrotkę i refren.

Na podwórku koło bramy

Wiodą spory cztery mamy
Każda woła, że jej dziecię
Najładniejsze jest na świecie

Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!

Oj tak tak, oj tak tak, oj tak!

Zadania daltońskie:

1. Stwórz z wykonanych już rysunków i okładki album Witaj wiosno. Na ostatniej stronie albumu narysuj to za co najbardziej lubisz wiosnę. (foto)

2. K.p. cz.4 str. 10

WTOREK

Realizacja Programu „Odpowiedzialny Przedszkolak”

https://drive.google.com/file/d/1AiiOhNgrgiEQqCFULFPAo0rk4i9im1Fk/view?usp=sharing

PONIEDZIAŁEK

Mowa i myślenie

Opowiedzcie rodzicom co się dzieje na obrazku. Rodzice przypilnujcie, żeby wypowiedź dzieci składała się przynajmniej z kilku zdań. Obrazek znajdziecie w Kartach Pracy cz 4 na str.  4 i 5 . Wykonajcie także polecenia ze str. 4.

A teraz poćwiczymy narządy mowy. Naśladujcie głosy jakie wydają zwierzęta, które znajdziecie na stronie 6. Wykonajcie pozostałe polecenia. Na dole strony nauczycie się rysować kotki. Jak myślicie, czy koty to pożyteczne zwierzęta w gospodarstwie rolnym?

Ćwiczenia gimnastyczne

Pora na odrobinę ruchu.

https://www.youtube.com/watch?v=6WDctpWeRiQ

************************************************************************

Przez te dwa tygodnie pomagajcie proszę rodzicom w nakrywaniu do stołu. Mama podpowie wam jak to zrobić, żeby stół wyglądał estetycznie. Pamietacie zasady kulturalnego spożywania posiłków? Pamiętajcie, nie grymaście przy jedzeniu. To ważne dla naszego zdrowia, żeby jeść wszystko: nabiał, pieczywo, kasze, warzywa, owoce

Pamiętajcie o dokładnym umyciu rąk przed jedzeniem.

WTOREK

Matematyka

https://drive.google.com/file/d/1q31ihhDbbDAfMImM_fZcuqYP9MjTyMrE/view?usp=sharing

Ruch

Czas na ćwiczenia J

ŚRODA

Mowa i myślenie

Dziś mam dla was zabawną rymowankę- wyliczankę. Nauczcie się jej na pamięć. Będziecie mogli wykorzystać ją do różnych zabaw. Oto ona.

Wyszła kura na podwórze

Wyszła kura na podwórze,
Spodobało się tam kurze.
Na podwórzu dużo kurzu,
Piórko, trawka i sadzawka,
Kamyk, kwiatek i dżdżownica,
Jaka piękna okolica.
Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!
Drapu – drapu łapką w kurzu,
Jak tu pięknie na podwórzu.

I jeszcze poćwiczymy rączkę. Szlaczki znajdziecie w Kartach Pracy cz. 4 str. 3. Życzę Wam powodzenia i wytrwałości.

Umuzykalnienie

( Drodzy rodzice! Będziemy się uczyć tej piosenki etapami przez najbliższe 2 tygodnie i tylko 2 zwrotek z refrenami. Oczywiście jak dzieci mają ochotę mogą nauczyć się całej piosenki)

Posłuchajcie piosenki pt.: „Na podwórku koło bramy”

Powiedzcie rodzicom o czym opowiada ta piosenka. Spróbujcie śpiewnie odpowiedzieć na pytania: O co kłóciły się mamy? Jak nazywa się dziecko krowy? Jak nazywa się dziecko owcy?Jak nazywa się dziecko świni? Jak nazywa się dziecko kobyły?

Jaka jest melodia tej piosenki? (wolna czy szybka?, wesoła czu smutna?) Spróbujcie nauczyć się pierwszego refrenu. (

A oto jej tekst.

Na podwórku koło bramy
Wiodą spory cztery mamy
Każda woła, że jej dziecię
Najładniejsze jest na świecie

Ref. 1 Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!


Oj tak tak, oj tak tak, oj tak!

Lecz tymczasem dziatek czwórka
Już wymknęła się z podwórka
I na łące sobie hasa
W lewo, w prawo, hej hopsasa!

Ref.2 Podskakuje cielątko
A tuż przy nim jagniątko
Podryguje prosiaczek
Biega w kółko źrebaczek

Oj hop hop, oj hop hop, oj hop!

CZWARTEK

Przyroda

https://drive.google.com/file/d/12j-K7as-5-P5lIdkn8euFTnJDTM2oj15/view?usp=sharing

Plastyka

https://drive.google.com/file/d/1aqetnXubZY_SeRCT5wKbWfsXRDf17nTy/view?usp=sharing

PIĄTEK

Mowa i myślenie

W tym tygodniu pobawimy się literą B,b. Może znacie nazwę zwierząt hodowanych na wsi, których nazwa zaczyna się głoską b? Oto zagadki, które wam ułatwią to zadanie

Ten prawdziwy na śniadanie
wychodzi na łąkę.
Ten cukrowy raz do roku
ozdabia święconkę. (baran)

Gdy ten zwierz we wściekłość wpada,
grozę budzi sporą.
Drażnią go toreadorzy
i czerwony kolor. (byk)

A teraz otwórzcie różową książkę na stronie 46 i zobaczcie jak wygląda wielka i mała litera B,b. Co Wam przypomina? Zróbcie wszystkie zadania z tej strony i pamiętajcie,że „b” to spółgłoska, zaznaczcie ją na kolor niebieski. Podzielcie nazwy obrazków na sylaby ( bał – wan, bu – da, but), i na głoski słowa but (b-u-t), buda (b-u-d-a), byk (b-y-k), baran (b-a-r-a-n). Pamiętajcie rodzice by spółgłoski wymawiać krótko, żeby nie słychać było przy nich głoski y.

Poćwiczcie rozpoznawanie głosek na początku słów – różowa książka strona 48

  • obejrzyj film Nauka literek dla dzieci ze Smokiem Edziem – litera B

Plastyka

Dziś wykonamy pieska. Zastanówcie się jaką rolę pełni pies w gospodarstwie na wsi.

Głowę psa wykonajcie metodą origami. Tu znajdziecie instrukcję https://www.youtube.com/watch?v=HrF0KDezdL0

Gotową głowę psa naklejcie na kartkę papieru, dorysujcie mu brzuszek i 4 łapy. Już gotowe?

Jak chcecie narysujcie obok zwierzęta wiejskie, których pilnuje wasz piesek. Czekam na Wasze dzieła.

Zadanie daltońskie

  1. Wykonaj okładkę do albumu „Witaj wiosno” z zastosowaniem różnych materiałów plastycznych wg własnego pomysłu (pamiętaj o odpowiedniej oientacji strony).

Witajcie Kochani. Bardzo za Wami tęsknimy i już nie możemy się doczekać spotkania ze wszystkimi Apsikami w przedszkolu. Wkrótce wielkie wydarzenie – święta Wielkiej Nocy!
Dlatego nasz temat przewodni na najbliższe tydzień brzmi „WIELKANOC”

Nadal dbajcie o siebie, myjcie dokładnie rączki. Myszka w paski przypomni wam jak to robić

Mycie rąk:https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI

Pamiętajcie o pomocy mamie i tacie w pracach domowych. To ważne przed świętami.

PONIEDZIAŁEK
Mowa i myślenie

Posłuchajcie wiersza

PISANKI Krystyny Parnowskiej – Różeckiej

Pisanki, pisanki, jajka malowane
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe
Na nich malowane bajki pisankowe
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce
Śmieją się z trzeciej laleczki tańczące
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki
Na każdej pisance piękne opowiastki.
Opowiedz mamie lub tacie historyjkę obrazkową pt .:”Przygoda zajączka”. Pamiętaj opowiadaj
pięknymi, długimi zdaniami o tym, co się wydarzyło na każdym kolejnym obrazku.

https://drive.google.com/file/d/1pmsDflIpLTaHOxySI9UqtATYHyTEVR4r/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1I4DyxlGwk5ScHAaFXDXVSYk7ownpfEVC/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1ckB8NEQe6mxLCQaqjX3Y-IL7YGj28qNw/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1KZucxszjyk0i_C-I05E6IsW99TRcYCqv/view?usp=sharing

I jeszzce Karty pracy cz.3 str. 72, 73, 74, 78,79,80.

Gimnastyka
W ramach ruchu przedświąteczna pomoc w porządkowaniu. Rodzice wyznaczcie zadania według potrzeb – np. ścieranie kurzy, odkurzanie, porządkowanie zabawek w dziecięcym pokoju itp. Wy wiecie najlepiej, ile wysiłku wymaga sprzątanie i jaka przy tym jest gimnastyka ;).

WTOREK
Matematyka
Kliknij w link i przejdź do świata liczb:

https://drive.google.com/file/d/1ooVYsesYI6eqbbNlQA3mymmcClgH_Wz9/view

Plastyka
Mój kochany smyku zapraszam Cię do zrobienia kolorowych pisanek. Aby się zainspirować zapraszam na filmik, w którym podpatrzysz pięć sposobów na ich wykonanie.

ŚRODA

Mowa i myślenie
W tym tygodniu pobawimy się literą N,n. Powiedzcie rodzicom słowa jakie rozpoczynają się głoską n. A może zrobicie konkurs kto ich więcej wymyśli?
A teraz otwórzcie różową książkę na stronie 42 i zobaczcie jak wygląda wielka i mała litera N,n. Co Wam przypomina? Zróbcie wszystkie zadania z tej strony i pamiętajcie,że „n” to spółgłoska, zaznaczcie ją na kolor niebieski.

A teraz pobawcie się literą N, n. Oto propozycje:

obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=T0l824S6lKg

Weź pasek od szlafroka mamy lub taty i ułóż z niego wielką a potem małą literę N,

Jak już trochę odpoczeliście to poćwiczcie rączkę – to bardzo ważne żebyście mogli pisać tak jak wasi rodzice lub starsze rodzeństwo. Rysuj szlaczki po śladzie a potem postaraj się rysować samodzielnie (Różowa ksiąka str. 45).

Umuzykalnienie
Wielkanoc tuż, tuż. Posłuchajcie piosenki „Znaki Wielkanocy” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Jaka jest melodia piosenki? (wesoła czy smutna) O jakich świętach opowiada piosenka? Jakie są znaki Wielkanocy?
Piosenka „Znaki wielkanocy”:

A teraz trochę ruchu przy gimnastyce:

CZWARTEK
Przyroda

https://drive.google.com/file/d/1JXM5K8NJXOcXAqUXROuWzUefOY-Estf_/view

Ruch
Dziś proponuję dużo dobrej zabawy. Obejrzyj filmik i spróbuj pobawić się podobnie ze swoimi najbliższymi.

PIĄTEK
Umuzykalnienie

Dzisiaj mam dla was inną Wielkanocną piosenkę. Posłuchajcie jej kilka razy kiedy będziecie przygotowywać z rodzicami wielkanocne ciasta lub pisanki. Uczcie się jej poprzez słuchanie.
Może przyszłym tygodniu nagracie jak ją śpiewacie? Bardzo bym chciała Was usłyszeć. Lubię
te nasze muzykowania!
Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne:

Plastyka
Wielkanocny Zajączek – nauka rysowania według instrukcji. Zajrzyjcie na linka i krok po kroku spróbujcie narysować zajączka. Obok niego możecie dorysować pisanki lub bazie-kotki.
Rysowanie zajączka:

Miłego rysowania. Prześlijcie na przedszkolną pocztę wasze dzieła! Pooglądam je z moim synkiem i córeczkami. Oni tak jak ja są bardzo ciekawi jak Wam wyjdą!

Zadania daltońskie

  1. Wyprawka plastyczna nr.3
  2. Upiecz z mamą świąteczne ciasto lub wykonaj inną potrawę Wielknocną.

************************************************************************

Witajcie Apsiki i rodzice! W tym tygodniu nasz temat kompleksowy to nadal „Wiosna”

Niżej proponujemy aktywności dydaktyczne na każdy dzień według planu jaki mamy w przedszkolu. Niemniej pamiętajmy że nasze przedszkole pracuje wg koncepcji daltońskiej, która zakłada rozwijanie samodzielności, odpowiedzialności i współpracy. Dajemy Wam więc swobodę w doborze aktywności na dany dzień. Pamiętajcie jednak o tym żeby tak planować aby do końca tygodnia wywiązać się z wszystkich zadań. POWODZENIA!

PONIEDZIAŁEK

Mowa i myślenie

Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom opowiadanie A. Galicy pt. „Jak ślimak spotkał wiosnę”

JAK ŚLIMAK SPOTKAŁ WIOSNĘ

1.Wczesnym rankiem, gdy wszyscy jeszcze spali, a słońce wysuwało pierwsze promyki spod kołderki, drogą maszerowała Wiosna. Pierwszy zobaczył Wiosnę zaspany ślimak. Wyciągnął szyję i z ciekawością przyglądał się dziwnej osobie. Wiosna była ubrana w zielone spodnie – ogrodniczki z wypchanymi kieszeniami i słomkowy kapelusz. Dźwigała wielki plecak, a w ręce trzymała kolorową parasolkę.
– Wiosna idzie – mruknął ślimak – czas więc i na mnie – i pomaszerował zza Wiosną.

2. Tymczasem Wiosna usiadła na skraju drogi i otworzyła plecak. Najpierw wyjęła z niego kolorowe kwiaty. Garść niebieskich niezapominajek posadziła po jednej stronie strumyka, a kępkę żółtych kaczeńców po drugiej stronie.
– Ładnie, ładnie – mruknął Ślimak.
A Wiosna już sadziła tulipany. Było im troszkę chłodno, więc stuliły się w pączkach, jeden pod oknem Kubusia, drugi przy budzie Reksia, a trzeci i czwarty pod oknami babci. Ślimak przyglądał się temu uważnie i próbował policzyć tulipany, ale stale się mylił i musiał zaczynać od początku.

3. Za domem Wiosna chodziła od drzewa do drzewa i chuchała na małe pączki, głaskała drzewa po gałęziach i coś do nich cichutko szeptała, aż drzewa obudziły się i wypuściły pierwsze listki.
Zaciekawiony Ślimak przyglądał się i czekał: – Co ta Wiosna jeszcze wymyśli?
Tymczasem Wiosna wyjęła z plecaka wielki grzebień i powiedziała – Teraz uczeszemy czuprynę łąki – i zaczęła machać grzebieniem po ziemi. Po chwili szara trawa odżyła, zazieleniła się, a Wiosna uśmiechnęła się zadowolona.
Ślimak wdrapał się na najwyższą łodyżkę, żeby lepiej widzieć, co będzie dalej.
Wiosna szukała czegoś po kieszeniach swoich spodni i po chwili wyjęła stamtąd garść zielonych żabek, które wypuściła na trawę.

4. Z plecaka wyciągnęła zaspane biedronki i motyle. Położyła je delikatnie na ziemi, otworzyła pudełko z farbami i pomalowała skrzydła motyli na żółto, niebiesko, pomarańczowo albo w kolorowe kółeczka. Później zrobiła kropki na skrzydełkach biedronki i znowu zaczęła czegoś szukać w kieszeniach.
Ślimak wyciągnął szyję – Co ona tam jeszcze ma? – mruczał. Wiosna delikatnie wyjęła z kieszonki maleńkiego skowronka, podniosła go wysoko, wysoko do nieba i powiedziała:
– śpiewaj głośno, niech wszyscy wiedzą, że już przyszłam.

5. Słońce płynęło po niebie i uśmiechnęło się wesoło, skowronek trzepotał skrzydełkami i dzwonił jak mały dzwoneczek, a Wiosna otworzyła kolorowa parasolkę, powiesiła ją na drzewie i ułożyła się w niej wygodnie, żeby wypocząć.
Och – pomyślał ślimak – śliczna jest ta Wiosna, jak będę duży, to chyba się z nią ożenię.

I tak jak ostatnio kilka pytań do dzieci. Pilnujmy by odpowiadały całym zdaniami, sprawdźcie czy brzmią one poprawnie składniowo. To ważne.

Kto maszerował drogą? Jakie zwierzątko pierwsze zobaczyło Wiosnę? W co ubrana była Wiosna? Co Wiosna miała w placaku? Jaka jest nazwa ptaszka, którego Wiosna wyjęła z kieszonki?

Poćwiczcie rączkę. W Kartach Pracy cz 3 na stronie 60 i 61 czekają na Was wiosenne zadania i szlaczki.

Plastyka

Stwórz (namaluj, narysuj,…- technika dowolna) ilustrację do wybranego fragmentu opowiadania. Wiem, że macie dużą wyobraźnię i pięknie rysujecie. A więc do dzieła. Czekamy na zdjęcia !

WTOREK

Aktywność matematyczna

Zad.1

Obejrzyj filmik „O historii pieniądza – opowieści Złociszka”

Zad.2

Jeśli jeszcze nie masz własnych monet 1gr, 2gr, 5gr, 10gr, 20gr, 50gr, 1 zł 2zł, 5zł, zobacz jak możesz je wykonać metodą frotażu:

a jeśli je już robiłeś to proponujemy monetowe domino. Wykonaj je sam i zagraj z całą rodziną.

Zad.3

Karta pracy str.47 przygotowanie do czytania, pisania, liczenia.

Ruch

Czas na odrobinę ruchu . Wstań i ćwicz przez 3 minuty zgodnie z instrukcją. Dziewczynka z panią pięknie pokazują wszystkie ćwiczenia, które masz wykonać. W zdrowym ciele zdrowy duch J

ŚRODA

W tym tygodniu poznajemy literę S,s

Zobaczcie jak wygląda

  • obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=9MTvfh4n5pM
  • zróbcie zadania ze strony 40 – różowa książka
  • Rodzice proszę wysypcie na tackę lub talerz piasek, kaszę mannę, bułkę tartą lub mąkę niech dzieci spróbują napisać wielką i małą literkę S,s. Wyszukujcie przy tym jak najwięcej słów rozpoczynających się głoską „s”
  • i jeszcze poćwiczcie czytanie globalne Karty Pracy cz 3 str. 68 (cała strona) – fioletowa książka

Umuzykalnienie

Tu znajduje się link pod którym znajdziecie piosenkę Pachnąca wiosna – uczcie się jej pilnie. Zobaczycie jak pięknie zabrzmi gdy się spotkamy i razem ją zaśpiewamy. https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y

Przypominam słowa piosenki:

Pachnąca wiosna

muzyka: Krzysztof Maciejowski, słowa: Anna Kwiecińska-Utkin

1. Słońce coraz mocniej świeci,

rosną zboża, krzewy, kwiaty.

Już się cieszą wszystkie dzieci

z wiosny strojnej w jasne szaty,

z wiosny strojnej w jasne szaty.

2. Wszystko cudnie nam rozkwita:

tulipany i żonkile.

Już pierwiosnek fiołka wita.

Znowu deszcz popadał chwilę,

znowu deszcz popadał chwilę.

3. Przyszła wiosna, piękna pani,

co bukiety kwiatów niesie.

Ogród cieszy nas ziołami.

Witaj w sadzie, witaj w lesie,

witaj w sadzie, witaj w lesie.

CZWARTEK

Przyroda

Zad.1

20 marca rozpoczęła się astronomiczna Wiosna a 21 marca kalendarzowa.

Obejrzyj film a następnie na jego podstawie wykonaj ptaka w dowolnej technice powracającego na wiosnę z ciepłych krajów (do albumu „Witaj Wiosno”).

Zad.2

Przeczytaj z rodzicami tekst str.61 Przygotowanie do czytani, pisania, liczenia. Rodzic czyta wyrazy, ty podawaj nazwy obrazków.

Zad.3

Zapoznaj się i wykonaj karty pracy cz.3 str.62-67.

Zad.4

Jak możesz przywitać wiosnę w swoim domu? Ja proponuję Ci wyhodować pachnący, zielony szczypiorek.

Tutaj znajdziesz podpowiedź jak to zrobić:

Szczypiorek to bogactwo witaminy K, C i A posiada również miedź, żelazo i magnez. Postaraj się jeść go dość często zwłaszcza przygotowując zdrowe wiosenne kanapeczki. Pochwal się swoją hodowlą i prześlij nam zdjęcie. Powodzenia!

Plastyka

Przygotuj kartę nr.18 –wyprawka plastyczna, klej, nożyczki, kredki.

  • Wytnij z karty rysunek wilgi.
  • Pokoloruj go kredkami odpowiednich kolorach. Jako wzór niech ci posłuży fotografia u góry.
  • Natnij rysunek w zaznaczonych miejscach i złóż wg instrukcji. Sklej głowę. Przyklej dwie części głowy.

PIĄTEK

Umuzykalnienie

Dalej utrwalajcie piosenkę „Pachnąca wiosna”. Przypomnijcie sobie piosenkę „Maszeruje Wiosna”

https://www.google.com/search?q=maszeruje+wiosna&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b

Wiem,że ją znacie i bardzo lubicie – śpiewajcie, tańczcie, zagrajcie na garnkach drewnianą łyżką akompaniament do piosenki.

Wyklaszcz rytm podany w fioletowych Kartach Pracy cz 3 na str 70 -71.

Ruch

Mamo, tato dzisiaj zabawy z gołymi stopami przeciwdziałające płaskostopiu!

Zróbcie parę pajacyków dla rozgrzewki, pobawcie się do piosenki „Głowa ,ramiona…”

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

  • Porozrzucajcie skarpetki na podłodze. Pozbierajcie je za pomocą palców stóp.
  • Zamieńcie się skarpetami tzn. mama bierze skarpetę taty, dziecko skarpetę mamy itp. (musi być po prostu większa) spróbujcie założyć ją pomagając sobie tylko nogami ( bez użycia rąk)
  • Jeśli macie jakiś sznurek (może być pasek od szlafroka) zamocujcie go na nogach 2 krzeseł- to sznurek na bieliznę ( nie może być za wysoko). Siedząc na podłodze, podpierając się rękoma o podłogę za plecami spróbujcie za pomocą palców stóp powiesić skarpetki na sznurze( dbamy by ćwiczyć nogami naprzemiennie, raz jedną, raz drugą). Udało się? Brawo!

Zadanie daltońskie:

  1. Kp cz.3 str. 69
  2. Wykonaj wiosenny bukiet wg instrukcji: http://krokotak.com/2015/02/spring-bouquet-2/

POWODZENIA!

PROGRAM PROFILAKTYCZNY

„Pamiętajmy o myciu zębów” Wojewódzkiego Program Zdrowia Jamy Ustnej i Zapobiegania Próchnicy

https://docs.google.com/document/d/1dCVmY5SDEj4I9uIRfy7G-i2ivFiD2OYzA5KRDEf2-L4/edit?fbclid=IwAR3jl7RPmM0SeFNkszJP0NEACqyms3BKejTPsdo3fMN3kSaXcm2W_YTjcww

Słuchowisko „Pastusiowe przygody”

https://www.akademia-aquafresh.pl/images/download/Pastusiowe%20Przygody%20-%20Odc%203_2.mp3?fbclid=IwAR2nb6PyQcRY7C4Iom9Bz_5NYCqv1-E1sMuFMQ8QDyqmsfexAyujkk_f-Ys

************************************************************************

WITAMY DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI !informacja od nauczycieli logopedów

Wszystkie propozycje zabaw dla dzieci w zakresie profilaktyki logopedycznej będą umieszczane w Zakładce Praca Zdalna Logopeda.

Zadania będziemy umieszczały do zdalnego nauczania oraz w tygodniu do realizacji w domu.

Życzymy miłej zabawy a zdjęcia kart prac prosimy o przesłanie nauczycielom w swoich grupach!!!

WITAM DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI.

Drodzy rodzice i nasze kochane Apsiki, w tym tygodniu  temat kompleksowy brzmi „Wiosna”

Myślę,  że jest  to przyjemy  temat dla nas wszystkich:).

Staramy się przygotować dla Was, coś na każdy dzień tygodnia z poszczególnych obszarów aktywności określonych w Podstawie Programowej.

Przypominamy naszą wcześniejszą  prośbę, aby wykonane prace, gromadzić w teczce. 

Za nim zaczniecie realizować zadania z dziećmi to pamiętamy o zasadach planu daltońskiego, która brzmi: „NIE RÓB ZA MNIE NIC, CO POTRAFIĘ ZROBIĆ SAM”

Prosimy o to byście zbierali wszystkie wykonane przez dzieci prace, które dostarczycie po powrocie do przedszkola ( proponuję  założenie specjalnej teczki na wytwory swoich dzieci).

JAK WYTŁUMACZYĆ DZIECIOM OBECNĄ SYTUACJĘ, ZACHĘCAMY DO WSPÓLNEGO OBEJRZENIA FILMU:

1.Mowa i myślenie

Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom wiersz Jana Brzechwy pt. „Wiosna”


Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: – Przyjedzie pewno furą
Jeż się najeżył srodze: – Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka – ja z niej nie spuszczam oka
i w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
– Nieprawda wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? – Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty za nią śpieszą, już trawy przed nią rosną
i szumią – Witaj wiosno!

Zadajcie pytania dotyczące wiersza np.: Jakie zwierzęta występowały w wierszu?, Na kogo czekały zwierzęta? Jakimi środkami lokomocji  według nich miała przybyć Wiosna? W jaki sposób podróżowała Wiosna? Zwróćcie proszę uwagę na to by dzieci odpowiadały na pytania całym zdaniem i sprawdźcie czy brzmi ono poprawnie składniowo.

Proszę nauczcie dzieci  tego wiersza na pamięć – macie na to 2 tygodnie 🙂 Po powrocie do przedszkola zrobimy mini konkurs recytatorski.

W tym tygodniu poznajemy literę R,r

https://drive.google.com/file/d/19GjbJlcrwfSwFSN9lrru7xWbpQoq0qXl/view?usp=sharing

Do uzupełnienia karta pracy z literką R  (przygotowanie do czytania, pisania, liczenia- str. 38)

 Rodzice pobawcie się proszę  z dziećmi w szukanie słów rozpoczynających się głoską „r”  

2.Umuzykalnienie

Słuchanie utworu A.Vivaldiego „Wiosna” https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

– możecie się wspólnie z dzieckiem zrelaksować, potańczyć w rytm muzyki – dowolnie tak  jak podpowiada wam wasze ciało. Spróbujcie wyśpiewać frazę „Wiosna to pora radosna” na własną melodię. Miłej zabawy.

A tu znajduje się link pod którym znajdziecie piosenkę do słuchania i nauki na 2 najbliższe tygodnie  https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y

Słowa piosenki:

Pachnąca wiosna

muzyka: Krzysztof Maciejowski, słowa: Anna Kwiecińska-Utkin

1. Słońce coraz mocniej świeci,

rosną zboża, krzewy, kwiaty.

Już się cieszą wszystkie dzieci

z wiosny strojnej w jasne szaty,

z wiosny strojnej w jasne szaty.

2. Wszystko cudnie nam rozkwita:

tulipany i żonkile.

Już pierwiosnek fiołka wita.

Znowu deszcz popadał chwilę,

znowu deszcz popadał chwilę.

3. Przyszła wiosna, piękna pani,

co bukiety kwiatów niesie.

Ogród cieszy nas ziołami.

Witaj w sadzie, witaj w lesie,

witaj w sadzie, witaj w lesie.

3.Poznawanie przyrody i plastyka

Zapoznaj się z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów – obejrzyj karty pracy cz. 3 str. 52-53 i 58  oraz prezentacją pt. Kwiaty

https://drive.google.com/file/d/1gi0FWg7MeSK5n0qNgcUVxsk1HOiHrIr7/view?usp=sharing

Spróbuj zapamiętać 3

Pokoloruj rysunki kwiatów str. 59 karty pracy cz.3

Na kartce A-4 najlepiej z bloku technicznego narysuj, namaluj lub wyklej (technika dowolna, praca w poziomie) jeden z wybranych kwiatów wiosny ( po powrocie będziemy tworzyć z prac album o wiośnie w ramach projektu edukacyjnego „Witaj wiosno”).

W marcu jak w garncu zapewne pamiętasz to przysłowie. Aby się przekonać czy jest prawdziwe obserwuj pogodę przez cały tydzień a następnie uzupełniaj kalendarz pogody srt.49 karty pracy cz.3

W piątek pobaw się w pogodynkę i opowiedz na podstawie kalendarza jaka była pogoda w poszczególnych dniach tygodnia. Wykonaj również zadania ze stron 44-46 karty pracy cz.3

4.Ruch

Znajdźcie w tygodniu czas na ruch to bardzo ważne – tu propozycja zabaw

https://wordwall.net/pl/resource/931544/%c4%87wiczymy.

5.Zabawy matematyczne

Zagadki:

  • Papierowe pięćdziesiątki,
    dwudziestki i setki.
    Metalowe dwójki, piątki
    prosto z portmonetki.

            Co to jest?  (pieniądze)


  • Gdy pieniądze chcesz oszczędzać,

            Kasiu,  Aniu, Janku to nie trzymaj

            ich w szufladzie tylko w dobrym…?  (banku)

  • Zamontowany w ścianie automat

            a w nim pieniądze to.. ?  (bankomat)

Odgadliście zagadki a czy już wiecie w co się pobawimy?

Zadanie 1

Otwórz portfel mamy lub taty lub oba i sprawdź zawartość. Co znalazłeś? Monety? Banknoty? Karty bankomatowe? Porozmawiaj o nich,  poznaj ich wartość. Jak i gdzie możemy za nie płacić. Dlaczego musimy używać pieniędzy do zakupów.

Porównaj znalezione pieniądze z tymi na kartach:

https://drive.google.com/file/d/1P6PnIF58oBSDXLMJZwuYZuKqg5kqb3GD/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1q_EZJ_1BnTBvMG6RC-jQpGvWotWHSx5F/view?usp=sharing


Zadanie2

Wykonaj monety z papieru a następnie zainicjuj zabawę w sklep tak jak robiliśmy to w przedszkolu. Wciel się w rolę sprzedawcy i ustal ceny za towary. Używaj zwrotów: dzień dobry, zapraszam, czym mogę pomóc, proponuję, dziś w promocji itp. Możesz też być kupującym ale pamiętaj o zachowaniu bezpieczeństwa w dzisiejszych czasach.

Zabawa ruchowa „Moneta – banknot”
Dzieci poruszają się w rytmie muzyki. Na pauzę w muzyce stosują się do polecenia:

moneta – zwijają się w kłębek na dywanie, – banknot – kładą się płasko, na plecach.

Program profilaktyczny

Realizacja bloku tematycznego „Co lubią gryźć zdrowe ząbki”

https://drive.google.com/file/d/1hN5jILH09QE3zfI9aPFRdL8twvN1ZeiI/view?usp=sharing

Tablicowe zadania tygodniowe:

  1. Dorysować sasankom brakujące elementy. Pokolorować rysunek. (karty pracy cz.3 str. 57)
  2. Wykonać zadanie wg instrukcji czynnościowej.
https://drive.google.com/file/d/1cRoAQVDUjbpdPbb3N92tXFbPgOU7h2t_/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1F8hLmwJKlzc_U0U0m4pvC-8Au1boIEaj/view?usp=sharing

MIŁEJ ZABAWY KOCHANI! DUŻO ZDRÓWKA I DO ZOBACZENIA!

Temat kompleksowy: Kosmos

Przed przystąpieniem do pacy proszę zapoznać się piosenką wierszem oraz filmem edukacyjnym.

„Rakieta” B. Lewandowskiej

Kolejami, samolotem
dobrze jeździ się po świecie,
ale ja wciąż marzę o tym,
by pilotem być w rakiecie.
Stoi pojazd mój przed bramą…
Ja po srebrnych wchodzę schodkach.

-Do widzenia, tato, mamo!
Dziwów sto po drodze spotkam.
I w godzinę – albo krócej –
Księżyc, gwiazdy w krąg objadę…
I na ziemię potem wrócę,
aby w domu zjeść obiadek.

Piosenka „W układzie słonecznym”

Zadanie weekendowe dla Apsików. Zapoznać się ze skarpetkowym wyzwaniem i wziąć w nim udział wraz z całą rodziną.

Temat kompleksowy: Kosmos

Zadnia do wykonania w domu:

  1. Karta pracy- zamalować te litery, które są potrzebne do napisania wyrazu z ramki. Przepisać wyrazy na kartkę papieru.
  2. Wykonaj rakietę według instrukcji czynnościowej.

Oba zadania podpisujemy i przynosimy do przedszkola po kwarantannie. Miłej pracy