Podczas październikowego spotkań z rodzicami omówione zostały założenia realizowanego w naszej grupie Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Podstawowym celem podejmowanych przez nasze przedszkole jest upowszechnienie wśród dzieci czytelnictwa.

Sprzymierzeńcami nauczycieli w tej kwestii mają stać się rodzice. Przekonywanie rodziców do aktywnego włączenia się w akcję odbyło się podczas październikowego spotkania. Tu wychowawcy przedstawili rodzicom cele programu i sposoby ich realizacji. Podczas spotkania podkreślano, że umiejętność czytania jest jedną z najważniejszych umiejętności w jaką musimy dziecko wyposażyć, by mogło odnosić sukcesy zarówno w szkole, jak i w późniejszym życiu. Nawyk i potrzeba czytania wykształca się u dziecka już w okresie dzieciństwa. W tym momencie największym autorytetem dla naszych milusińskich są rodzice. Dzieci obserwując swoich czytających rodziców chętniej sięgają po książki. Powstaje w nich potrzeba kontaktu z książką oraz chęć naśladowania rodziców. Dziecko, które nie rozumie czytanego słowa, które ma mały zasób słownictwa nie jest w stanie czytać ze zrozumieniem. Pamiętajmy, że język jest narzędziem myślenia, również matematycznego. Tym samym dziecko, które słabo czyta będzie się słabo uczyć. Biegłość w czytaniu czyni dziecko zdolnym do dalszego kształcenia. Dzieci mają kłopoty z nauką, gdyż nie potrafią czytać ze zrozumieniem. Stąd też wielkim zadaniem szkoły i domu jest wytworzenie silnej motywacji do czytania, sprawienie, aby czytanie było zajęciem atrakcyjnym, aby książka zaspokajała różnorodne pragnienia i potrzeby dziecka- emocjonalne i intelektualne.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025