.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE: KWIECIEŃ
 

TEMAT KOMPLEKSOWY: DZIEŃ ZIEMI 16 – 20.04.2018

OBSZAR PODSTAWY PROGRAMOWEJ
1. Rozumienie potrzeby dbania o porządek i czystość wokół siebie – na stole i wokół stołu, korzystania z koszy na śmieci, sprzątania zabawek po zakończonej zabawie. I.2

III. 5,7,8,9

2. ·        Kształtowanie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego, nawyków proekologicznych. Rozwijanie umiejętności słuchania i poprawnego wypowiadania się. Globalne czytanie wyrazów, rozwijanie analizy i syntezy słuchowej. Doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole.

 

I.7,8,9

IV. 2,4,5

3. Budzenie poczucia współodpowiedzialności i troski za stan środowiska naturalnego. Uświadomienie konieczności segregowania odpadów do odpowiednich pojemników i zmniejszania ich objętości. Poznanie zasad działania recyklingu prowadzącego do ponownego przetworzenia odpadów. Kształtowanie nawyków ekologicznych – segregowanie śmieci. IV. 18,19
4. Zaspokojenie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych oraz ćwiczeniach gimnastycznych. Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności. I. 5,8
5. Poznanie różnorodnej techniki plastycznej – wykonanie pracy plastyczno – technicznej związanych z tematyką. I.9,

IV. 1,2,8,19

6. Rozwijanie wrażliwości muzycznej, pamięci oraz poczucia rytmu. IV. 1,7
7. Liczenie w zakresie możliwości umysłowych pięciolatków. IV. 15

 

 

 

MOJA PLANETA

 

Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi
Moja planeta nie ma ceny
Moja planeta jest rano niewyspana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.

Moja planeta nie spadła tu z księżyca
Moja planeta to tajemnica
Moja planeta raz zimna raz przegrzana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.

Ref.
SOS – to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS – ratujmy siebie sami
SOS – do siebie wysyłamy

Moja planeta miłości się nie boi
Moja planeta broń rozbroi
Moja planeta zna dobre obyczaje
Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje

Ref.
SOS – to Ziemia woła ludzi…

Tak to prawda
Ziemia była cierpliwa
Ale teraz musi
Teraz musi być żywa

Ref. SOS – to Ziemia woła ludzi…

„POSPRZĄTAJMY ŚWIAT”

Tyle śmieci jest na świecie,
tyle brudu wokół nas.
Wszędzie śmieci te znajdziecie
na porządki nastał czas.

 

Ref.: Niech się lasy zielenią,
niech śmieci zniknie ślad.
Posprzątajmy ziemię,
posprzątajmy świat.

Czemu ludzie żyją w brudzie?
Cierpi rzeka, łąka, las.
Brudne ścieki precz od rzeki,
na porządki nastał czas.

 

Ref.: Niech się lasy zielenią,
niech śmieci zniknie ślad.
Posprzątajmy ziemię,
posprzątajmy świat.

 

Kiedy razem posprzątamy,
zdrowszy będzie każdy z nas.
Bałaganić już nie damy,
na porządki nastał czas.

Ref.: Niech się lasy zielenią,
niech śmieci zniknie ślad.
Posprzątajmy ziemię,
posprzątajmy świat.

 

 

 

 

„EKOLOGIA”

Ekologia-mądre słowo,
A co znaczy, powiedz sowo.
Sowa chwilę pomyślała
I odpowiedź taką dała.
To nauka o zwierzakach,
Lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko w paru zdaniach
O wzajemnych powiązaniach między nimi,
Bo to wszystko,
To jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować-
Powiedziała mądra sowa.

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE: LUTY

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: TYDZIEŃ KULINARNY  05 – 09.02.2018

OBSZAR PODSTAWY PROGRAMOWEJ
1. Wdrażanie do samodzielności i umiejętności nakrywania do stołu oraz prawidłowego zachowania się podczas spożywania posiłku. I.3
2. Zapoznanie z kuchnią, miejscem przygotowania posiłków. Zwrócenie uwagi dzieci na pracę kucharza.  Zachęcenie do spożywania zdrowej żywności. IV. 2, 4, 5, 20
3. Promowanie zdrowego stylu życia, wdrażanie zasad prawidłowego żywienia. Stwarzanie sytuacji do nabywania  umiejętności przygotowywania prostych potraw lub smakołyków. IV. 18
4. Zaspokojenie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej poprzez udział w zabawach ruchowych oraz ćwiczeniach gimnastycznych z wykorzystaniem różnych przyborów sportowych. Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności. I. 5,8
5. Poznanie różnorodnej techniki plastycznej – wykonanie pracy plastyczno – tematycznie ziązanej z kulinariami.  Estetyczne wykonywanie prac plastycznych. Odczuwanie satysfakcji z końcowych efektów swojej pracy. IV. 8
6. Rozwijanie wrażliwości muzycznej, pamięci oraz poczucia rytmu. Rozwijanie umiejętności odtwarzania prostych form tanecznych. IV. 7
7. Klasyfikacja – kształtowanie rozwoju umysłowego dziecka. IV. 5

 

 

 

Mama w kuchni

Mama krząta się w kuchni od rana,
myśli wciąż o niebieskich migdałach,
gdy pytamy – co ugotowała:
dla was pieczeń mam z hipopotama.

Ref: Nasza mama ,mama zadumana,
mama zadumana cały dzień,
błądzi myślami daleko,
codziennie przypala mleko,
na łące zrywa kwiaty
i sól sypie do herbaty.

Nasza mama – niezwykła kucharka,
krokodyla wrzuciła do garnka,
krasnoludek wpadł jej do herbaty,
w piecu piecze się zegarek taty.

Ref: Nasz mama…

Ten krokodyl, co uciekł z ogródka,
w przedpokoju chciał zjeść krasnoludka.
Choć zegarek czuje się fatalnie,
obiad był dziś bardzo punktualnie.

Ref: Nasza mama…

 

 

 

 

 

„Mały kucharz przygotowuje śniadanie”

Mały kucharz już od rana

pichci w kuchni różne dania
Trze marchewkę, trze rzodkiewkę

Kroi też cebulę dzielnie.
Miesza łyżką wszystko w misce,
Aby danie było pyszne.
Trochę przypraw zmielił jeszcze
I doprawił całość pieprzem
A-a-a-psik!!!